خانه تیزهوشان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان البرز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان البرز ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان البرز 1402 - 1403
ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان البرز 1402 – 1403

هر ساله وزارت آموزش و پرورش برای شناسایی و جذب دانش آموزان برتر و بااستعداد، اقدام به برگزاری آزمون ورودی مدارس تیزهوشان می نماید. دانش آموزانی که علاقه دارند در مدارس دوره اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان تحصیل کنند باید در زمان مقرر نسبت به نام نویسی خود در این آزمون اقدام نمایند.

تنها دانش آموزانی که دارای شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان هستند مجاز به نام نویسی در آزمون ورودی این مدارس می باشند. علاقه مندان به تحصیل، ضمن فراهم آوردن مدارک ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان و پرداخت هزینه ثبت نام، می توانند با مراجعه به سامانه مربوطه نام نویسی خود را در این آزمون انجام داده و خود را برای شرکت در یک رقابت بزرگ آماده نمایند.

ثبت نام آزمون ورودی مدارس سمپاد به صورت اینترنتی از تاریخ 15 الی 25 فروردین ماه 1402 صورت می پذیرد.

زمان ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان البرز 1402 – 1403

واضح است که برای نام نویسی دانش آموزان با استعداد و علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان، والدین می بایست در زمان مقرر فرایند نام نویسی را به صورت اینترنتی به انجام برسانند. با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، تاریخ دقیق تکمیل فرم و اعلام علاقه مندی در هر دوره مشخص می گردد. لازم است بدانید زمان نام نویسی اینترنتی سال تحصیلی 1402 – 1403 که از طریق سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، انجام می گیرد  از روز سه شنبه مورخ 15 لغایت جمعه 25 فروردین ماه 1402 در نظر گرفته شده است.

همچنین تا به حال پس از اتمام زمان اولیه در هر دوره، زمان ثبت نام آزمون سنجش هوش تیزهوشان برای افراد بازمانده از ثبت نام مورد تمدید قرار می گرفت اما در حال حاضر اطلاعاتی در خصوص زمان مجدد ثبت نام سال 1402 – 1403 مشخص نگشته است. شما می توانید جهت اطلاع از آخرین اخبار مربوطه در کانال تلگرام تیزهوشان ایران مشاوره  عضویت داشته باشید.

نحوه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان البرز 1402 – 1403

همان طور که پیش تر ذکر شد، روند نام نویسی آزمون ورودی مدارس تیزهوشان از جمله البرز، به صورت اینترنتی انجام می گیرد اما نکته قابل توجه در این خصوص تغییر آدرس سایت ثبت نام این آزمون می باشد که به طور کلی سایت my.medu.ir  در نظر گرفته شده است. به این منظور داوطلبان می بایست طبق مراحل زیر فرایند مربوطه را به اجرا برسانند.

  • در ابتدا، به سایت my.medu.ir مراجعه نموده و با درج اطلاعات خواسته شده در فیلدهای مربوطه، وارد سامانه شوید.
  • در ادامه پس از انتخاب نوع آزمون و پایه مورد نظر نسبت به پرداخت هزینه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان بپردازید.
  • فرم نام نویسی مربوط به اطلاعات هویتی، فردی و تحصیلی درخواست خود را ثبت نموده و نسبت به بارگذاری عکس داوطلب اقدام کنید.
  • اولویت بندی ها می بایست به دقت مشخص گردد چون امکان تغییر و جابه جایی آن ها وجود ندارد
  • در نهایت کد پییری ارائه شده توسط سایت را یادداشت نمایید.

شرایط ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان البرز 1402 – 1403

با توجه به این که تنها دانش آموزانی مجاز به نام نویسی در آزمون مدارس استعدادهای درخشان هستند که دارای شرایط ثبت نام تیزهوشان باشند، در این قسمت به شرح این شرایط می پردازیم.

شرایط ثبت نام ششم به هفتم

  1. داشتن تابعیت ایرانی
  2. کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی در سال تحصیـلی 1400 – 1401
  3. کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس در نوبت دوم پایه ششم در سال تحصیلی 1401 – 1402

توجه: چنانچه داوطلب در مجموع دو سال تحصیلی مذکور، حداقل در یک عنوان درسی مقیاس “خوب” کسب نموده باشد، ثبت نام وی بدون مانع خواهد بود.

شرایط ثبت نام نهم به دهم

  1. داشتن تابعیت ایرانی
  2. داشتن حداقل معدل کل سالانه 19 پایه هشتم در خرداد سال تحصیلی 1400 – 1401

نکته: دانش آموزان دوره اول متوسطه مدارس استعدادهای درخشان در صورت احراز شرایط لازم در پایه نهم، نیازی به شرکت مجدد در آزمون ورودی ندارند. همچنین انتخاب مدرسه این دسته از داوطلبان بر عهده آموزش و پرورش می باشد.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان استان البرز 1402 – 1403

داوطلبان علاقه مند به تحصیل در هر یک از مقاطع تحصیلی مدارس تیزهوشان ابتدا باید دفترچه ثبت نام را دریافت نموده و سپس فرآیند ثبت نام را انجام دهند. برای سهولت در دسترسی به دفترچه مذکور، فایل پی دی اف آن در لینک فعال موجود در جدول زیر قرار داده شده است. 

پس از اعلام زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان 1402 – 1403 از طریق سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان، داوطلبان باید معمولا سه الی چهار روز قبل از تاریخ تعیین شده با مراجعه به سامانه ثبت نام، کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان خود را دریافت نمایند و از محل حوزه برگزاری آزمون مطلع شوند. به یاد داشته باشید که بدون همراه داشتن کارت ورود به جلسه، امکان حضور در جلسه آزمون وجود نخواهد داشت.

 

سوالات متداول

1- زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم و نهم به دهم ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ استان البرز به چه صورت است؟

زمان ثبت نام این آزمون از تاریخ 15 الی 25 فروردین ۱۴۰۲ می باشد.

2- چگونه می توانیم برای ثبت نام آزمون تیزهوشان استان البرز اقدام کنیم؟

دانش آموزان می توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir نام نویسی در این آزمون را انجام دهند.

3- جهت ثبت نام آزمون تیزهوشان استان البرز چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

اطلاعاتی مانند کد ملی، رمز ورود همگام و سایر اطلاعات تکمیلی ثبت نام مورد نیاز می باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد