خانه نمونه دولتی ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان خراسان رضوی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی استان خراسان رضوی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان ثبت نام مدارس نمونه دولتی
ثبت نام مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

دانش آموزانی که تمایل دارند در مدارس نمونه دولتی به تحصیل بپردازند‏، می بایست حتما دارای شرایط ثبت نام نمونه دولتی باشند تا بتوانند در زمان مقرر نسبت به ثبت نام خود در سایت مربوطه اقدام نمایند.

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم، برخلاف سال های پیشین که به صورت استانی صورت می گرفت، امسال از طریق یک سایت جامع انجام می شود. دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس نمونه دولتی پایه هفتم نیز می بایست نام نویسی خود را به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه مورد نظر در زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، به انجام برسانند.

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم استان خراسان رضوی به صورت اینترنتی و از طریق سایت my.medu.ir انجام می شود.

زمان ثبت نام در آزمون نمونه دولتی استان خراسان رضوی 1402 – 1403

در سنوات گذشته، تمامی دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس نمونه دولتی، می بایست با شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی، شایستگی علمی خود را جهت ورود به مدرسه مورد نظر، اثبات می کرده اند. اما در سال های اخیر، پذیرش دانش آموزان پایه ششم به هفتم، صرفا از طریق سوابق تحصیلی صورت گرفته است. البته لازم به ذکر است که آزمون ورودی نمونه دولتی مقطع نهم به دهم،  همچنان پابرجاست.

دانش آموزان واجد شرایط پذیرش در این نوع مدارس، باید در بازه زمانی در نظر گرفته شده و از طریق سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، اقدام به نام نویسی در آزمون نمایند. توجه داشته باشید که زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی تمامی استان ها، از روز سه شنبه مورخ 15 فروردین الی جمعه 25 فروردین 1402 تعیین شده است. البته ممکن است تاریخ یاد شده تمدید شود که در سال 1402، زمان اولیه نام نویسی این آزمون تا تاریخ 28 فروردین ماه تمدید شد.

راهنمای ثبت نام در آزمون نمونه دولتی استان خراسان رضوی 1402 – 1403

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی دانش آموزان پایه های هفتم و دهم در مدارس نمونه دولتی، با یکدیگر تفاوت هایی دارد. به این ترتیب ممکن با توجه به حذف آزمون ورودی برای دانش آموزان پایه هفتم، برای بسیاری از افراد درباره چگونگی پذیرش در مدارس نمونه دولتی سوالاتی پیش بیاید که در ادامه، روند نام نویسی هر دو مقطع هفتم و دهم را شرح خواهیم داد.

ثبت نام آزمون نمونه دولتی ششم به هفتم

داوطلبان پایه هفتم، می توانند از طریق سوابق تحصیلی و بدون شرکت در آزمون، به مدارس نمونه دولتی راه یابند. بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط آموزش و پرورش، علاقه مندان واجد شرایط نام نویسی، می توانند به نزدیک ترین مدرسه نمونه دولتی محل زندگی خود مراجعه نمایند و با ارائه مدارک تحصیلی دانش آموز، اقدام به ثبت نام وی نمایند.

طبیعتا با این شیوه نام نویسی، دانش آموزانی که دارای معدل و سوابق بهتر و رتبه علمی فرهنگی ویژه ای باشند، شانس بالاتری در بین رقبای خود خواهند داشت.

ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم

ثبت نام نمونه دولتی مقطع نهم به دهم سال 1402 در تمامی استان ها، از طریق سایت my.medu.ir انجام می گیرد. مراحل ثبت نام آزمون ورودی این مدارس، پس از ورود به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، به شرح زیر می باشد.

  1. وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه داوطلب
  2. پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون
  3. بارگذاری عکس دانش آموز که حتما ویژگی های مربوط به عکس قابل قبول در دفترچه ثبت نام آزمون نمونه دولتی را دارا باشد
  4. پر نمودن فرم تقاضانامه ثبت نامی
  5. تکمیل نام نویسی و دریافت شماره پیگیری ثبت نام (تا زمانی که شماره پیگیری صادر نشده است، فرآیند ثبت نام به اتمام نرسیده است.)

شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی استان خراسان رضوی 1402 – 1403

شرکت در آزمون ورودی و همچنین پذیرش در مدارس نمونه دولتی مشروط به داشتن شرایط مختص خود می باشد. بنابراین تنها دانش آموزانی که از شرایط تعیین شده برخوردار هستند، می توانند شانس خود را برای تحصیل در این مدارس امتحان کنند.

شرایط ثبت نام در مدارس نمونه دولتی استان خراسان رضوی 1402 – 1403
شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه ششم
دارا بودن تابعیت ایرانی
کسب مقیاس خیلی خوب در همه دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال اول پایه ششم ابتدایی
کسب مقیاس خیلی خوب در یکی از دروس و یا حداکثر یک مقیاس خوب در یکی از دروس نیمسال دوم پایه ششم ابتدایی
شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی پایه نهم
داشتن تابعیت ایرانی (البته دانش آموزان غیر ایرانی هم می توانند تحت شرایط خاص در آزمون ثبت نام کنند.)
دارا بودن حداقل معدل 17 در پایه نهم 
اشتغال به تحصیل در پایه نهم
دانش آموزان عشایری به دلیل کوچ رو بودن می توانند در هر منطقه ای از استان محل سکونت خود نسبت به ثبت نام و شرکت در آزمون اقدام نمایند.
رقابت علمی در آزمون مدارس نمونه دولتی، در بین دانش آموزان همان منطقه خواهد بود.
هر داوطلب می تواند در هنگام ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم، فقط یک رشته تحصیلی از شاخه نظری (علوم تجربی، ریاضی و فیزیک، ادبیات و علوم انسانی) را انتخاب کند.
هر دانش آموز صرفا می تواند در هنگام ثبت نام، یک هنرستان از شاخه فنی و حرفه ای را انتخاب کند.
به دلیل عدم برگزاری آزمون مجزا برای دانش آموزانی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند، لذا برای شرکت در این آزمون می بایست در موعد مقرر نسبت به ثبت نام خود در استان مورد نظر اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم 1402 – 1403

با توجه به این که ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم به صورت غیر حضوری انجام می شود، بنابراین مدارک خاصی برای ارائه نیاز نیست اما داوطلبان باید برخی از اطلاعات را از مدارک شناسایی و تحصیلی خود استخراج نمایند و در فرم ثبت نام اینترنتی این آزمون درج کنند. این اطلاعات عبارتند از:

  • کد ملی
  • تاریخ تولد
  • نام پدر
  • نشانی محل سکونت
  • معدل
  • و …

علاوه بر مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی فوق، دانش آموزان باید عکس پرسنلی خود را هنگام تکمیل فرم نام نویسی این آزمون بارگذاری نمایند. عکسی که دانش آموز آن را برای بارگذاری در مرحله ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی انتخاب می کند، باید دارای ویژگی های زیر باشد.

  • ابعاد 3*4
  • دارای پس زمینه سفید
  • مربوط به سال جاری دانش آموز
  • حداقل اندازه 200×300 و حداکثر 300×400 پیکسل
  • حجمی کمتر از 70 کیلوبایت
  • فاقد حاشیه زائد و هرگونه اثر مهر، منگنه و …

دفترچه ثبت نام مدارس نمونه دولتی استان خراسان رضوی 1402 – 1403

جهت اطلاع از جزئیات آزمون نمونه دولتی، به تمامی داوطلبان توصیه می شود تا با مطالعه دفترچه ثبت نامی، با شرایط و مدارک مورد نیاز، زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی و همچنین تاثیر سهمیه شاهد، جانبازی، شهری و روستایی در آزمون مدارس نمونه دولتی، آگاهی لازم را کسب نمایند.

معمولا دفترچه ثبت نام همزمان با نام نویسی یا یک روز قبل از شروع بازه ثبت نام منتشر می گردد. این دفترچه نیز در سال 1402 به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت my.medu.ir قابل دریافت می باشد. تمامی فایل های راهنمای آزمون نمونه دولتی در بخش های مربوط به زمان، نحوه، مدارک، هزینه و… دارای محتوای یکسان می باشد و تنها بخش مربوط به مشخصات مدارس و مناطق با هم متفاوت خواهد بود که یک نمونه فایل در قسمت زیر قابل دریافت می باشد.

به این ترتیب پس از مراجعه به سایت ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی، می بایست با تکمیل فرم نام نویسی، پرداخت هزینه ثبت نام نمونه دولتی، بارگذاری مدارک ثبت نام آزمون نمونه دولتی و عکس پرسنلی دارای شرایط مندرج در دفترچه ثبت نامی، عملیات نام نویسی را تکمیل نمایید. توجه داشته باشید که حتما کد پیگیری صادر شده در انتهای فرآیند را یادداشت نمایید، چرا که مجددا به آن احتیاج پبدا خواهید کرد. همچنین توصیه می شود که جهت اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی نهم به دهم، بر روی لینک درج شده کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام در آزمون نمونه دولتی استان خراسان رضوی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ از چه تاریخی آغاز می شود؟

فرآیند ثبت نام در این آزمون از از روز سه شنبه مورخ 15 الی 25 فروردین ۱۴۰۲ ادامه داشت و تا تاریخ 28 فروردین ماه تمدید شد.

2- ثبت نام در آزمون نمونه دولتی نهم به دهم استان خراسان رضوی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ چگونه انجام می شود؟

نام نویسی متقاضیان این پایه به صورت اینترنتی از طریق سامانه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی به نشانی my.medu.ir انجام می پذیرد.

3- دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون نمونه دولتی نهم به دهم استان خراسان رضوی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ را چگونه می توانم دریافت کنم؟

شما می توانید از لینک دانلود موجود در متن مقاله یا از طریق مراجعه به سایت my.medu.ir آن را دانلود نمایید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد