خانه کنکور اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۳، شرکت کنندگانی که در این آزمون حضور داشته و مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد شده باشند، اقدام به انجام این فرآیند می نمایند. بنابراین افرادی که در موعد مقرر به انتخاب رشته دانشگاه آزاد پرداخته اند، به دنبال اطلاع از نتایج این مرحله هستند تا در صورت قبولی بتوانند فرآیند ثبت نام خود در دانشگاه محل پذیرش را به انجام برسانند. مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه ضمن انتشار اطلاعیه هایی، زمان اعلام نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد را تعیین می کند. در کارنامه نهایی متقاضیان، وضعیت قبولی آن ها مشخص می گردد و افراد بعد از مشاهده نتایج در صورت تمایل می توانند در رشته محل پذیرفته شده نام نویسی نمایند.

 

لینک مستقیم مشاهده نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد 1403

به محض اعلام نتایج لینک فعال می گردد

لینک مستقیم نتایج نهایی دانشگاه ازاد

 

لینک مستقیم مشاهده نتایج کنکور در 4 رشته تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

به محض اعلام نتایج لینک فعال می گردد

 

نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد در شهریور ماه 1403 از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی به نشانی azmoon.iau.ir اعلام می شود.

زمان انتشار نتایج نهایی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

شرکت کنندگان کنکوری که در موعد مقرر اقدام به انتخاب کد رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد نموده باشند، اکنون پیگیر زمان انتشار نتایج نهایی این آزمون هستند. اعلام نتایج انتخاب رشته این دانشگاه، احتمالا طبق روال سال های گذشته در شهریور ماه 1403 به صورت اینترنتی از طریق سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد صورت گرفت. از آنجایی که ثبت نام به صورت مجازی انجام می شود، لازم است کلیه پذیرفته شدگان به سایت edu.iau.ac.ir مراجعه نمایند.

توجه داشته باشید نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد برای رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی همزمان با سایر رشته های این دانشگاه ولی از طریق سایت سازمان سنجش اعلام شد.

نحوه مشاهده نتایج نهایی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از انتشار نتایج انتخاب رشته بر روی سایت دانشگاه آزاد، داوطلبان می بایست به صفحه کاربری خود در این سایت مراجعه نموده و به مشاهده نتایج پذیرفته شدگان نهایی بپردازند. این اقدام طی مراحل زیر انجام می شود.

  • در ابتدا وارد سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ir و یا azmoon.org شوید و بر روی گزینه “اعلام نتایج انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403 دانشگاه آزاد اسلامی (به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی)” کلیک کنید.

نتایج نهایی دانشگاه ازاد 1

نتایج نهایی دانشگاه ازاد

نکته: مشاهده نتایج نهایی داوطلبان تحصیل در چهار رشته پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی این دانشگاه از طریق سامانه جامع آزمون های سراسری منتشر خواهد شد. بنابراین این دسته از متقاضیان می توانند همزمان با اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری به دریافت کارنامه خود از طریق سایت مذکور اقدام نمایند.

  • ابتدا به سایت سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

نتایج نهایی کنکور 1

  • از لینک های موجود گزینه “اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳” را انتخاب نمایید.

نتایج نهایی کنکور 2

  • لینک فعال “مشاهده اعلام نتیجه نهایی آزمون سراسری سال 1403” را برگزینید.

نتایج نهایی کنکور 3

نتایج نهایی کنکور

اعتراض به نتایج نهایی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که نسبت به نتایج خود معترض می باشند، می توانند پس از انتشار نتایج که احتمالا در شهریور ماه 1403، مطابق راهنمای زیر با مراجعه به سامانه ثبت درخواست الکترونیکی دانشگاه آزاد نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند.

  • ورود به سایت azmoon.org و کلیک بر روی “ثبت درخواست الکترونیکی دانشگاه آزاد” به نشانی ticket.azmoon.iau.ac.ir

مرحله اول ثبت نام اعتراض دانشگاه آزاد

  • با هدایت به صفحه رو به رو افرادی که مجاز به ورود به این بخش هستند به شما معرفی خواهند شد، پس از مطالعه این بخش روی “خروج” ضربه یزنید.

مرحله دوم ثبت نام اعتراض دانشگاه آزاد

  • فیلد های خالی را باید با اطلاعاتی چون “نام کاربری” که همان کد ملی شماست و “رمز عبور” که از قبل تعیین کرده اید، پر کنید و سپس روی “ورود” کلیک کنید.

مرحله سوم ثبت نام اعتراض دانشگاه آزاد

توجه داشته باشید در صورتی که در سامانه مذکور عضویت ندارید، لازم است پیش از انجام مراحل فوق، فرآیند نام نویسی خود را با انتخاب گزینه “ثبت نام” و وارد نمودن کد ملی و همچنین انتخاب رمز عبور به انجام برسانید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد چیست؟

داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته دانشگاه آزاد نموده اند، چنانچه در رشته محل های انتخابی خود مورد پذیرش قرار نگرفته و یا از رشته قبولی خود رضایت نداشته باشند، این امکان را دارند تا دوباره شانس پذیرش در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را از طریق تکمیل ظرفیت کنکور دانشگاه آزاد امتحان کنند.

در این مرحله دانشگاه هایی که در رشته مورد نظر ظرفیت داشته باشد در بهمن ماه اقدام به جذب دانشجو کرده و متقاضیان بدون شرکت مجدد در کنکور سراسری می توانند وارد دانشگاه شده و به تحصیل بپردازند که این شرایط برای متقاضیان با شرکت در کنکور و همچنین صرفا بر اساس سوابق تحصیلی امکان پذیر می باشد.

نکاتی در خصوص اعلام نتایج و پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • کارنامه علمی متقاضیان حاوی رتبه در کد رشته های انتخابی خود همزمان با اعلام نتایج منتشر شد.
  • افرادی که جزء پذیرفته شدگان نهایی دانشگاه آزاد به شمار می روند می بایست به سایت  azmoon.org مراجعه کرده و طبق “راهنمای ثبت نام پذیرفته شدگان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد 1403″، در زمان مشخص به سایت واحد دانشگاهی که در آن پذیرفته شده اند وارد شده و اطلاعیه ای که در خصوص تاریخ، زمان، شهریه، مدارک و نحوه نام نویسی در این سایت منتشر شده است را، جهت ثبت نام مطالعه کنند.
  • شایان ذکر است در صورتی که داوطلب های ذخیره در موعد مقرر به سایت دانشگاه آزاد مراجعه نکنند به منزله انصراف برای آنها تلقی خواهد شد.
  • افرادی که در این آزمون نتیجه مطلوبی را کسب نکرده اند نیز می توانند برای سال بعد تلاش کرده و یا در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد شرکت نمایند.
  • ممکن است برخی از واحدهای دانشگاه آزاد دارای مراحل اینترنتی قبل از ثبت نام اصلی باشند از این رو توجه به اطلاعیه های دانشگاه محل قبولی، شما را در روند ثبت نام یاری می کند

 

سوالات متداول

1- نتایج نهایی انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چه زمانی اعلام می شود؟

نتایج نهایی این آزمون احتمالا در شهریور ماه 1403 منتشر خواهد شد.

2- مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد از چه طریقی امکان پذیر است؟

این نتایج از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی azmoon.iau.ir اعلام می شود.

3- آیا امکان اعتراض به نتایج نهایی کنکور دانشگاه آزاد وجود دارد؟

بله، داوطلبان می توانند از طریق سامانه ثبت درخواست الکترونیکی این دانشگاه به نشانی ticket.azmoon.iau.ac.ir نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۳۰ نظر
  1. ساجده

    سلام من بارتبه ۱۴۰۰۰سال۹۷و۲۲۰۰۰سال ۹۸مجازبه انتخاب فرهنگیان وروزانه شدم اما درهیچ رشته ای قبول نشدم دانشگاه آزادم سایتش بستس ونمیدونم قبول شدم یانه چکار باید بکنم .اما بارتبه ۲۴۰۰۰بهداشت روزانه قبول شدن

  2. حدیث

    سلام من با تراز ۹۴۰۰ زیر گروه ۲ ،شانس قبولی داروسازی آزاد دارم؟؟
    تورو خدا جواب بدین من خیلی استرس دارم

  3. مهدی

    سلام
    من ترازم ۹۰۰۰ شده . میخوام بدونم شانسی برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی یا داروسازی، دانشگاه آزاد رو دارم یا نه ؟

  4. سامی

    سلام چرا پرستاری آزاد ترم بهمن نگرفت؟

  5. سامی

    سلام چرا خبری از پذیرش پرستاری آزاد ترم بهمن نشد

  6. سامی

    سلام خبری از پذیرش پرستاری آزاد ترم بهمن نشد؟

  7. زهرا

    سلام آیا تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ترم بهمن برگذار میشود

    • ایران مشاوره

      باسلام در مورد تکمیل ظرفیت نیمه دوم آذر ماه اطلاعیه دقیقی از سایت دانشگاه آزاد منتشر نشده است . دانشگاه آزاد در بهمن ماه ثبت نام مجدد برای رشته های غیر پزشکی برگزار خواهد کرد.

  8. سمیرا

    باسلام
    من دیپلم فنی هستم و کاردانی کامپیوتر دارم
    ایا این مدرک برای دانشگاه ازاد مورد تایید هست ،چون الان پرستاری قبول شدم در دانشگاه ازاد و بهم گفتن باید مدرکت مورد استعلام قرار بگیره.
    ایا شرایط دانشگاه آزاد در رشته های مثل پرستاری با شرایط دانشگاه دولتی فرق داره چون دانشگاه دولتی مدرک فوق دیپلم معادل پیش دانشگاهی میدونند.

  9. زینب

    سلام خسته نباشید
    من توی انتخاب رشته شهریور آزاد قبولی داشتم
    به عنوان ذخیره اعلام شدم فرم ۱۵ رو هم پر کردم اما اما احزاز قبولی برای رشته ای که ذخیره بودم داشتم
    من می تونستم انتخاب رشته کنم؟!؟
    آخه هرچی به سایت دانشگاه آزاد مراجه می کردم اجازه ثبت نام بهم داده نمی شد.هرچی هم تماس می گرفتم باهاشون کسی جوابم رو نمی داد.

    • ایران مشاوره

      با سلام . خیر . تکمیل ظرفیت برای کسانی بود که برای تکمیل فرم شماره ۱۵ اقدام کرده و نتیجه نهایی آن ها عدم احراز قبولی بوده است .

  10. امین

    سلام.من فرم ۱۵ رو تکمیل کردم اما موقع ثبت نام مجدد اعلام میکنه که یا شماره ملی یا کد دسترسی اشتباهه در صورتی که هردو درست هستند؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      شما در صورتی مجاز به انتخاب رشته خواهید بود که فرم شماره ۱۵ را پرکرده و در هیچ رشته محلی قبولی نداشته باشید.اگر با این حال نمیتوانید وارد سامانه شوید مشکل از سایت دانشگاه ازاد می باشد و باید با مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه ازاد تماس بگیرید.

  11. احسان

    سلام ببخشید بار تراز ۶۵۰۰ منطق۲ امکان قبولی تو کدوم رشته ها ی پیراپزشکی و چه شهرهایی هس؟؟؟/اصلا امکان قبولی هس؟؟؟؟ظرفیت ذخیره استهبان پرستاری اورده بودم الان امکان قبولیم هس

    • ایران مشاوره

      با سلام
      با توجه به تراز کسب شده شما در دانشگاه ازاد شانس قبولی شما برای رشته های پیراپزشکی نسبتا پایین میباشد .

  12. زهرا

    سلام رشته نیمه متمرکز علوم ورزشی و مربی گری ورزشی دانشگاه ها و و موسسات آموزش عالی و آموزش تربیت بدنی پردیس دانشگاه فرهنگیان همون معلمی ورزش دانشگآه فرهنگیان که استخدامی دارند

  13. Maryam

    سلام خسته نباشید ببخشید به نظر شما توی این تکمیل ظرفیت جدید دانشگاه آزاد بالای چه ترازی شانس قبولی خوبی در رشته پزشکی دارند؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      احتمال قبولی در رشته پزشکی دانشگاه آزاد در دوره ی تکمیل ظرفیت با تراز بالای ۹۵۰۰ وجود دارد.

  14. زهرا

    آیا امکان قبولی در رشته ی بهداشت را دارم

  15. سارا

    سلام. نتایج انتخاب رشته ازاد صرفا سوابق تحصیلی برای من زده موردی یافت نشد یعنی چی؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      در وارد کردن اطلاعات خود دقت کنید.احتمالا اطلاعاتتان را بطور صحیح وارد نکرده اید. در غیر اینصورت مدتی صبر کنید و مجددا وارد پورتال شوید و با مرکز دانشگاه ازاد تماس بگیرید.

  16. زهرا

    سلام با تراز ۶۰۰۰منطقه ۳ شانس قبولی در چه رشته های پیرا پزشکی عادی یا خودگردان را دارم

    • ایران مشاوره

      با سلام
      حداقل تراز مورد قبول در رشته های پیراپزشکی ۶۵۰۰ میباشد و شانس شما برای قبولی در رشته های پیراپزشکی (عادی یا خودگردان) نسبتا پایین میباشد.

  17. سمیرا

    سلام من ترازم ۵۹۷۴ ذخیره ۱۵مامایی خودگردان قوچان بودم الان اگه بخوام خودگردان های شهرهای کوچک مث قوچان رو بزنم چقد شانس قبولی دارم

    • ایران مشاوره

      با سلام
      برای قبولی در رشته های پیراپزشکی (مامایی،پرستاری،…) حداقل تراز مورد قبول ۶۵۰۰ میباشد و شانس شما برای قبولی در رشته ی مامایی برای خودگردان های ازاد شهرستان ها نسبتا پایین میباشد.

  18. حمیدرضا

    با سلام و عرض ادب
    یه سوال در مورد رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد داشتم
    در مورد انتقالی میدونستم که امکان انتقالی در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد امکان پذیر نیست اما میخواستم بدونم تغییر رشته و تطبیق واحد و مرخصی تحصیلی در رشته های بدون کنکور چگونه است؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      در رشته های بدون آزمون دانشگاه آزاد، در صورت داشتن شرایط تغییر رشته ، تطبیق واحد ؛ میتوانید از این شرایط استفاده نمایید. همچنین مرخصی هم امکان پذیر است . فقط نقل و انتقالات ممنوع است

  19. کیانا

    سلام من فرم ۱۵ پرکردم اما میزنه موردی یافت کد ملی یا شناسه رو امتحان کنید ؟؟؟علتش چیه ؟؟نمیزنه عدم احراز شرایط قبولی

    • ایران مشاوره

      با سلام . با توضیحات شما پیشنهاد میشود با واحد پشتسبانی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تماس گرفته و مشکل خود را گزارش دهید . به طور کلی شما صلاحیت شرکت در انتخاب رشته را دارید ولی در اولویت مشکل خود را برطرف نمایید.

  20. زهرا

    سلام کد بسیج.را چگونه باید تهیه کنیم،اگر امسال کد را بزنم و قبول نشم سال بعد میتوان دوباره این سهمیه را اعمال کرد؟ تشکر

    • ایران مشاوره

      باسلام شما باید از ناحیه بسیج مربوطه کد مورد نظر را دریافت کنید همچنین در صورت عدم قبولی میتوانید در سال اینده از این سهمیه استفاده کنید .

  21. سمیرا

    سلام
    این اطلاعیه شماره ۲ ک دانشگاه آزاد گذاشته منظورشون چی بوده

    • ایران مشاوره

      سلام به این معناست کسانی که فرم شماره ۱۵ را پر کرده اند و در هیج دانشگاهی پذیرفته نشده اند میتوانند در این مرحله از انتخاب رشته شرکت کنند .

  22. آتنا

    سلام با تراز ۶۹۸۴ منطقه سه و بسیجی فعال امکان قبولی در کدوم رشته های پیراپزشکی دانشگه ازاد هست و کدوم شهر ها؟؟ممنون میشم پاسخ بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      با توجه به اینکه دانشگاه آزاد بر حسب تراز پذیرش می کند. و معمولا با تراز بالای ۷ هزار در واحد های دانشگاه آزاد و با تراز بالای ۶۵۰۰ در واحد های ظرفیت خودگردان پذیرش صورت گرفته است. شانس پذیرش شما در سطح کلان شهر پایین تر است

  23. Pari

    ایا ممکنه نتایج ذخیر دانشگاه ازاد که هنوز اعلام نشده برای نیمه اول سال برای بهمن ماه بیاد یا نه؟ برای نیمه دوم سال بهمن ماه باید ثبت نام مجدد انجام داد؟!

    • ایران مشاوره

      باسلام
      در خصوص زمان تشکیل کلاس ،در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد اطلاع دقیقی اعلام نشده است.

  24. Pari

    سلام چرا خبری از نتایج تکمیل ظرفیت دانشگاه ازاد برای نیمه اول سال (علوم انسانی) شده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام . در حال حاضر تاریخ دقیقی اطلاع رسانی نشده است ولی احتمال دارد نتایج تا اواسط هفته در سایت مربوطه منتشر شود .

  25. سامی

    سلام تشکر از پاسخگویی شما .در این انتخاب رشته میتوان سهمیه بسیج را اعمال کرد؟ اگر در انتخاب رشته از سهمیه بسیج استفاده کنیم و در هیچ رشته محلی پذیرفته نشیم برای سال آینده مجددا میتوانیم از این سهمیه استفاده کنیم ؟

  26. سامی

    سلام با نمره کل۶۱۰۰ در کدام.یک از رشته های پیرا پزشکی امکان قبولی هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      با توجه به تراز کسب شده شما در دانشگاه آزاد , شانس قبولی شما برای رشته های علوم آزمایشگاهی و زیست شناسی سلولی مولوکولی تقریبا مناسب میباشد .

  27. راضیه

    چگونه در این انتخاب رشته باید ثبت نام کرد

    • ایران مشاوره

      با سلام در تاریخ ۷ ابان الی ۹ باید در سایت دانشگاه ازاد در صورت پر کردن فرم شماره ۱۵ و عدم قبولی ثبت نام کنید .

  28. رااضیه

    یعنی کسانی مثل من که بعد از قبولی اولیه رفتند در واحد دانشگاهی ثبت نام کردند و شماره دانشجوی دریافت کرده و حتی عده ای ۲هفته در کلاس درس حاضر شدند تکلیفشان چیه.چرا اینکار و با ما میکنند

    • ایران مشاوره

      با سلام . کسانی که در نتیجه نهایی عدم احراز قبولی دریافت کرده اند میتوانند در انتخاب رشته مجدد که در هفته آینده برگزار خواهد شد شرکت کنند .

  29. راضیه

    سلام ممکنه در انتخاب رشته جدید همه ی ذخیره ها را بپذیرید ؟ چطور میتونند دوباره عده‌ای را مردود کنند بعد این همه حیرونی

    • ایران مشاوره

      با سلام
      بله , از میان این افراد که در انتخاب رشته ی جدید ثبت نام نموده اند عده ی معدودی وارد دانشگاه و رشته ی خود خواهند شد .

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره کنکور پیج کنکور