خانه دکتری انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که علاقه دارند در دانشگاه آزاد به ادامه تحصیل در مقطع دکتری بپردازند، لازم است بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد نسبت به انجام انتخاب رشته اقدام نمایند. انتشار دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد و همچنین سایر مراحل این فرآیند در سایت اختصاصی دانشگاه آزاد صورت می گیرد.

متقاضیانی که در یکی از رشته های این دانشگاه پذیرفته شوند، در صورت تمایل می توانند پس از مطالعه دفترچه مربوطه به انجام ثبت نام در محل قبولی بپردازند و در آن مشغول به تحصیل شوند. با توجه به حساسیت این مرحله، لازم است انتخاب و ثبت کد رشته ها با دقت انجام شود اگر چه در مهلت داده شده امکان ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیز وجود دارد.

 

✅ لینک مستقیم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

(به محض شروع بازه انتخاب رشته، لینک فوق فعال خواهد شد)

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403، به طور حدودی در نیمه اول اردیبهشت ماه از طریق سایت دانشگاه آزاد برگزار خواهد شد.

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

در فاصله زمانی تقریبا دو ماهه پس از زمان برگزاری آزمون دکتری، نتایج اولیه آن بر روی سایت سازمان سنجش  به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد که کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد در انتهای آن (کادر قرمز رنگ) درج شده است. این کد برای انجام فرآیند انتخاب رشته که پس از دریافت کارنامه اولیه شرکت کنندگان آغاز می گردد، مورد نیاز می باشد. بدیهی است که برای متقاضیان مردود این کد نمایش داده نخواهد شد.

طبق مندرجات دفترچه، نیمه اول اردیبهشت ماه 1403 برای انتخاب رشته دکتری در نظر گرفته شده است و در صورت تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد، متعاقبا اعلام خواهد شد و داوطلبان می توانند از طریق مراجعه به سایت دانشگاه آزاد فرایند انتخاب رشته خود را به انجام برسانند. همچنین هرگونه اخبار جدید در رابطه با این فرایند را می توانید از طریق کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره دریافت نمایید.

نحوه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از این که دفترچه را با دقت بررسی کرده و لیستی از رشته های مورد نظر خود تهیه نمودید، می توانید با طی کردن مراحل مشخص، آن ها را به ثبت برسانید. همچنین، جهت آگاهی از میزان هزینه این فرآیند می توانید به مطلب هزینه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد مراجعه نمایید.

  • به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ir یا azmoon.org مراجعه نمایید. سپس لینک “سامانه انتخاب رشته دکتری تخصصی سال 1403” را بفشارید.

مرحله اول انتخاب رشته دکتری آزاد

  • اطلاعات خواسته شده شامل کد دسترسی 7 رقمی و کد ملی یا کد 13 رقمی اتباع خارجی را در کادرهای مربوطه درج کنید.

مرحله دوم انتخاب رشته دکتری آزاد

  • به صفحه ای هدایت می شوید که در آن اطلاعات شما نمایش داده شده است. در صورتی که آن ها را تایید می کنید، باید با فشردن دکمه “پرداخت” به درگاه الکترونیکی سامانه منتقل شده و هزینه انتخاب رشته را واریز نموده و پس از درج اطلاعات بانکی فرآیند پرداخت را تکمیل کنید.
  • اکنون می توانید نسبت به انتخاب 80 کد رشته محل متناسب با رشته امتحانی خود اقدام نمایید. در پایان و بعد از ثبت کد رشته های مورد نظر، حتما رسید انتخاب رشته خود را در قالب یک “شماره پیگیری” از سایت دریافت کنید. بدیهی است که در صورت عدم دریافت کد پیگیری، انتخاب های شما در سیستم ثبت نشده و باید مجددا به ثبت آن ها بپردازید.

xyz-ihs snippet=”related-post1″]

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد

دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که در آزمون دکتری شرکت کرده اند و قصد دارند در مقطع دکتری دانشگاه آزاد به تحصیل بپردازند، در صورت کسب حد نصاب لازم در آزمون، لازم است پیش از انجام انتخاب رشته دفترچه انتخاب رشته دکتری آزاد را از سایت azmoon.org دریافت و مطالعه نمایند. چرا که تمامی اطلاعات مهم و مورد نیاز برای فرآیند مذکور در این دفترچه درج شده است. همچنین می توانید با کلیک روی لینک موجود در کادر زیر، فایل pdf دفترچه مذکور را دریافت نمایید. در حال حاضر، دفترچه انتخاب رشته سال 1403 منتشر نشده و به محض انتشار، در این مقاله در اختیار داوطلبین قرار خواهد گرفت.

انتظار می رود این دفترچه حدودا همزمان با اعلام کارنامه اولیه یعنی دهه اول اردیبشهت ماه ۱۴۰۳ منتشر گردد.

مشاوره انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مهم ترین امر در انجام امر انتخاب رشته، چینش کد رشته محل ها بر اساس آگاهی از نحوه و اصول صحیح آن می باشد.  راه هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا انتخاب های خود را به طرز درست و منطقی تری انجام دهید.

انتخاب رشته با نرم افزار

داوطلبین می توانن از نرم افزار تخمین رتبه دکتری  استفاده کنند. این نرم افزار با توجه به کارنامه داوطلبانی که سال گذشته در آزمون شرکت کرده اند، تنظیم شده است. نرم افزار تخمین رتبه موجب می شود تا متقاضیان با مقایسه رتبه خود با رتبه و نتیجه اکتسابی شرکت کنندگان دوره گذشته، به طور حدودی رشته محل قبولی خود را پیش بینی کنند. جهت دریافت نمونه کارنامه انتخاب رشته می توانید به مقاله نرم افزار انتخاب رشته دکتری مراجعه کنید.

انتخاب رشته بر اساس علاقه و اولویت بندی

یکی دیگر از روش های انتخاب رشته مطلوب، چینش کد رشته محل های مورد نظر بر اساس علاقه و اولویت های داوطلبان می باشد. رشته های مورد علاقه خود را به عنوان انتخاب های اول قرار دهید، حتی اگر با توجه به رتبه ای که کسب کرده اید، امکان قبولی شما در این رشته ها بسیار کم است. انتخاب های دوم باید رشته هایی باشند که فکر می کنید احتمال قبولی بیشتری در آن ها دارید. در بخش آخر نیز کد رشته هایی را که امکان پذیرش شما در آن ها بسیار بالا است انتخاب نمایید.

به فاصله 1-2 ماه پس از اتمام مراحل انتخاب رشته، نتایج آن از طریق سایت انتخاب رشته آزمون دکتری اعلام می گردد. داوطلبانی که بر اساس نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  در یکی از انتخاب های خود پذیرفته شده اند، می بایست در زمانی که دانشگاه محل قبولی تعیین می نماید، برای شرکت در فرآیند مصاحبه حضور یابند.

چنانچه می خواهید اطلاعات لازم در خصوص مصاحبه دکتری آزاد را کسب نمایید، توصیه می شود مقاله مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد  را مطالعه فرمایید.

تا کنون 450230 نفر از این نرم افزار استفاده کرده اند

سوالات متداول

1- انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ در چه زمانی انجام می پذیرد؟

زمان انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعیین شده است.

2- جهت انجام انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از چه طریقی باید اقدام کنیم؟

انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می گیرد.

3- تعداد کدهای مجاز برای انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد چقدر می باشد؟

داوطلبان می توانند حداکثر 80 کد رشته محل را در زمان انتخاب رشته آزمون دانشگاه آزاد به ثبت برسانند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. عبدالهی

    سلام،ثبت نهایی پایان کار انتخب رشته است؟
    من پس از ثبت نهایی رشته محل ،وارد فایل که میشم باز هم دسترسی برای حذف و ثبت داره،آیا کارم ور درست انجام دادم؟

مشاوره دکتری پیج دکتری