خانه کارشناسی ارشد دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1401

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1401

زمان انتشار پی دی اف دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت ارشد سراسری 1401
دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1401

اگر بعد از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد نهایتا ظرفیت رشته ای خالی بماند، در آن صورت وزارت علوم با همکاری سازمان سنجش برای پر کردن این صندلی های خالی، فرصتی را تحت عنوان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد فراهم می کند تا متقاضیان تحصیل در این مقطع بتوانند شانس مجدد خود را برای پذیرش در دوره فوق لیسانس محک بزنند.

کد رشته های دارای ظرفیت دانشگاه های استان های مختلف از طریق دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد که از سایت سازمان سنجش منتشر می گردد، مشخص می شود که فایل پی دی اف آن همزمان با شروع روند ثبت نام به صورت اینترنتی در دسترس افراد قرار خواهد گرفت.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1401
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1401

(جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کنید.)

از طریق دفترچه راهنمای تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری می توان به تمامی رشته ها و دانشگاه های دارای ظرفیت خالی پی برد.

زمان انتشار دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری 1401

قبل از آغاز فرآیند ثبت نام در دوره تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد بر اساس سوابق تحصیلی، مطالعه دفترچه راهنمای این امر جهت کسب اطلاعات مورد نیاز نام نویسی و انتخاب رشته الزامی است. معمولا دفترچه مربوط به تکمیل ظرفیت چند روز پیش از شروع این فرآیند و یا همزمان با آغاز آن منتشر می شود.

لازم به ذکر است، دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد در سال 1401، همزمان با شروع نام نویسی این فرآیند یعنی در تاریخ 7 آبان ماه 1401 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر شد. این دفترچه شامل کد رشته محل های دارای ظرفیت خالی در مقطع ارشد دانشگاه های آزاد می باشد.

دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری 1401 

همان طور که ذکر شد، این دفترچه همزمان با آغاز فرآیند ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد از طریق درگاه اینترنتی sanjesh.org منتشر شده است. در نتیجه داوطلبان، پیش از آغاز مرحله تکمیل ظرفیت بهتر است ابتدا دفترچه مذکور را به دقت مطالعه کرده و کد رشته محل های مورد نظر خود را استخراج کنند و بعد از یادداشت آن ها، به ترتیب اولویت خود در سامانه انتخاب رشته وارد نماید. به منظور تسهیل روند دسترسی به دفترچه مذکور، لینک دانلود آن در جدول ذیل برای متقاضیان فعال شده است.

دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1401
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد 1401

(جهت دریافت فایل، بر روی لینک فوق کنید.)

محتویات دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری 1401 

در سال 1401، داوطلبانی که در سر جلسه کنکور کارشناسی ارشد حضور به عمل رسانده و مجاز به شرکت در مرحله انتخاب رشته شده اند اجازه شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری را دارا هستند. از این رو افراد واجد شرایط و علاقه مند به شرکت در دوره تکمیل ظرفیت  مقطع کارشناسی ارشد سال جاری می توانند پس از دانلود دفترچه مربوطه، از لیست ارائه شده رشته ها و دانشگاه های دارای ظرفیت خالی مقطع ارشد دانشگاه های سراسری آگاه شوند. همچنین لازم به ذکر است برخی از کد رشته های موجود در این دفترچه به تازگی در مرحله تکمیل ظرفیت ارائه شده اند، بنابراین بایستی دفترچه مذکور را حتما مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار دهید.

 

سوالات متداول

1- دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بر اساس سوابق تحصیلی ۱۴۰۱ از چه زمانی قابل دریافت می باشد؟

این دفترچه همزمان با شروع نام نویسی این فرآیند یعنی در تاریخ 7 آبان ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت سازمان سنجش منتشر شد.

2- چگونه می توان دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت مقطع ارشد دانشگاه های سراسری را دریافت کرد؟

دفترچه مذکور را می توان از طریق همین مقاله و همچنین درگاه اینترنتی سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org قابل دریافت است.

3- محتویات دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری چیست؟

جداولی از کد رشته محل های ارائه شده به همراه ظرفیت پذیرش هر کدام در این دفترچه ذکر می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۹۱ نظر
  1. امید

    سلام بر مشاوران محترم تکمیل ظرفیت چرا برگزار نمیشه زمان ثبت نام کنکور هم ک‌اومد

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود ، در حال حاضر اطلاعیه برای تکمیل ظرفیت از سازمان سنجش منتشر نشده است و امکان انتشار آن نیز مشخص نیست.

  2. حسن صادقی

    باسلام خدمت ادمین محترم فرض براینکه تکمیل ظرفیت تشکیل نشه من کنکورارشد ثبت نام کنم بعد اگر تکمیل ظرفیت برگزار شد ومحل جدید قبول شدم وبیخیال کنکور شدم مشکلی پیش نمیاد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام با توجه به شرایطی که فرمودید ، خیر مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

  3. امیر

    سلام من دانشجوی ارشد ی دانشکاه غیرانتفاعی هستم اگرمجدد کنکور بدم در دانشگاه غیرانتفاعی جدید قبول شم باید انصراف بدم یا انتقالی میدن؟چون شرایط انتقالی پیچیدس اما چون دانشگاه غیرانتفاعی واحد دیگع میارم امکان انتقالی مثل فرایند تکمیل ظرفیت میدن یا اینکه حتما باید انصراف بدم و دردانشگاه جدید ثبت نام کنم؟چون هزینه انصراف میخام ندم گفتم ببینم انتقالی میدن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، با توجّه به آخرین دفترچه ی انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد ناپیوسته، صفحه ی ۲۱، سازمان سنجش هیچ مداخله ای در زمینه ی نقل و انتقال دانشجوی ارشد ندارد. وزارت علوم این امر را به عهده ی دانشگاه ها گذاشته است. شما به دانشگاه خودتان و احتیاطاً به دانشگاهی که قصد انتخاب رشته دارید، موضوع را مطرح کنید.

  4. وحید

    سلام آیا با شرکت در تکمیل ظرفیت و درصورت قبولی دانشگاه جدید میتوان برای ترم بهمن ب دانشگاه جدید مراجعه کرد؟ یا باید در صورت قبولی فورا ب محل جدید قبولی رفت؟

    • ایران مشاوره

      با سلام . در صورت شرکت در تکمیل ظرفیت و قبولی در دانشگاه ها قبولی اولیه شما لغو شده و می بایست در دانشگاه پذیرفته شده در مرحله تکمیل ظرفیت بر اساس اعلام تاریخ دانشگاه ها اقدام به ثبت نام کنید.

  5. کیومرث

    باسلام.
    من گروه مدیریت (۱۱۴۲) کد ضریب ۶ و۷ مجاز شدم.ایا در تکمیل ظرفیت میتونم کد ضریب های دیگر مدیریت نیز شرکت کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام , خیر متاسفانه شما در مرحله تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۳۹۸ , تنها مجاز به انتخاب کد رشته محل هایی هستید که با توجه به کارنامه اولیه آزمون , در آن کد ضریب , مجاز به انتخاب رشته شده باشید . همچنین پیشنهاد می شود جهت کسب اطلاعات مربوطه به تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری مراجعه نمایید .

  6. مسهود

    سلام خبری از تکمیل ظرفیت نشد حتی ازاد

  7. سیامک

    سلام
    مشاوره اگر قرار نیست برگزار بشه اطلاع بدین تا شروع ب خوندن کنیم
    من و امسال من هنوز نخوندیم ب امیدی که تکمیل ظرفیت ارشد ازاد یا سراسری هست

  8. R

    سلام ایا امکانش هست که برای کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت برگزار بشه یا دیگه امیدی نیست ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      در مورد برگزاری تکمیل ظرفیت مقطع ارشد برای دانشگاه های سراسری از سوی سازمان سنجش اطلاعیه ای منتشر نشده است.

  9. m

    سلام ، اگر در آزمون فراگیر ارشد پیام نور ۹۷ ورودی بهمن شرکت کنم و قبول بشم میتوانم ارشد ۹۸ کنکور بدم اگر دانشگاه بهتری قبول شدم از پیام نور انصراف بدم و تطابق درسی زده بشه؟؟؟و آیا اینکه دانشگاه پیام نور پایان نامه و دفاعیه داره؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      بله ، میتوانید بعد از قبولی در آزمون انصراف دهید، و جهت تطبیق واحد در صورت گذرندان دو ترم و داشتن واحد های یکسان و کسب نمره حد نصاب همچنین موافقت دانشگاه میتوانید تطبیق بزنید، اگر رشته انتخابی شما آموزش و پژوهش باشد شامل پایان نامه خواهد بود.

    • m

      حتما باید دو ترم پیام نور رو گذرانده باشم اخه اگر ورودی بهمن باشم و ارشد ۹۸ کنکور بدم ترم اول پیام نور هستم در این صورت چی میشه؟؟؟

  10. مینا

    سلام ادمین جان. من امسال پیام نور قبول شدم شهریه ثابت هم دادم ترم اولم حالا پشیمان شدم و میخوام انصراف بدم ایا بهم جریمه تعلق میگیره؟ ممنون که انقدر خوبین
    ضمنا شماره واحدروابط عمومی سازمان سنجش یا اقای میرفندرسکی یا شماره ای که بهمون پاسخ بدن درخصوص نامه هایی که حضورا بردیم سازمان سنجش برای اعتراض رو دارین؟ شماره ای که واقعا پاسخ بدن . ما راهمون دوره دسترسی نداریم متاسفانه. ممنون خداخیرت بدهد

  11. محمد

    با سلام وخسته نباشید
    با توجه به نزدیک شدن به تاریخ ثبت نام کنکور ارشد ۹۸ امکان برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد ۹۷ قبل یا بعد از این تاریخ وجود دارد یا خیر ؟
    با سپاس

    • ایران مشاوره

      باسلام
      تکمیل ظرفیت در مقطع کارشناسی ارشد برای دوره روزانه برگزار نخواهد شد.

  12. کامبیز

    سلام عدم برگزاری تکمیل ظرفیت اردیبهشت امسال و قبل از امتحان ارشد اعلام شده بود طبق گفته های مجتبی شریعتی تکمیل ظرفیت فقط مهرماه انجام نمیشود.نگران نباشید ممنون.

    • ایران مشاوره

      با سلام
      طبق اطلاعیه وزارت علوم امسال تکمیل ظرفیت مقطع ارشد حذف میباشد .

  13. میناااااااااااا

    سلام ادمین صبور
    من ترم اول ارشد رشته علوم تربیتی، گرایش اموزش پرورش پیام نور همدان ؛ قبول شدم ، شهریه ثابت رو دادم متغیرم مانده
    حقیقتا پشیمان شدم کلاسهای الکترونیکی رو استفاده میکنم و زده شدم .حضورا به سازمان سنجش رفتم و درخواست دادم که با تحصیلم در شهر محل سکونتم در همین رشته اما گرایش دیگه ای موافقت کنن چون همین گرایش رو شهرم نداره . هنوز جواب ندادن. ایا امکان داره تو مقطع ارشد تغییر گرایش (نه تغیر رشته) بدم؟ یا مقدوره حالا که پبام نور سراسری قبول شدم برم فراگیر؟ ببخشین طولانی شد

    • ایران مشاوره

      با سلام
      قبولی شما در رشته جدید و یا گرایش دیگر در استان مربوطه درصورت هم ترازی رشته با دانشگاه و ظرفیت دانشگاه و در نهایت موافقت سازمان سنجش بستگی خواهد داشت ، برای دوره های فراگیر پیام نور هم میتوانید شرکت نمایید، اما زمان ثبت نام دوره نوزدهم در حال حاضر به اتمام رسیده است.

  14. محمد علی

    با سلام مجدد
    در مورد اینکه فرمودید “دوره تکمیل ظرفیت برای مقطع کارشناسی ارشد برگزار نخواهد شد”
    ایا امکان دارد که در اینده خبر های تکمیلی و دقیق تری نسبت به برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد در بهمن ماه اطلاع رسانی شود ؟
    ایا امکان برگزاری یا تصمیم گیری برای برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد در بهمن ماه در اینده وجود دارد ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      اطلاعیه‎هایی که تا کنون در خصوص تکمیل ظرفیت منتشر شده‎اند مبنی بر عدم تشکیل دوره‎های تکمیل ظرفیت می‎باشد. و اطلاعاتی در خصوص تشکیل دوره تکمیل ظرفیت در بهمن ماه در دسترس نمی‎باشد.

  15. محمد علی

    با سلام و خسته نباشی خدمت شما
    خبر برگزار نشدن تکمیل ظرفیت ارشد در بهمن ماه قطعی می باشد یا هنوز امکان برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد در بهمن ماه وجود دارد ؟
    با سپاس

    • ایران مشاوره

      با سلام
      با توجه به اطلاعیه‎های منتشر شده دوره تکمیل ظرفیت برای مقطع کارشناسی ارشد برگزار نخواهد شد.

  16. مهدیه

    با سلام من درخواست رفع محرومیت دوره روزانه دادم کارشناس سنجش جواب دادن که باید مشخصات ومستندات رو به یه شماره فکس کنم من این کار رو در تاریخ ۷ آبان انجام دادم و امروز بعد از گذشت ۱۳روز هنوز هم خبری نشده و جواب نهایی واسم نفرستادن
    امروز از طریق همون سامانه درخواست پاسخ کردم
    والان خیلی نگران هستم به نظر شما دیگه جواب نمیدن وآیا کسی توی این پیج هست که بعد از فکس کردن اطلاعاتش جوابش رو داده باشن؟
    کاره دیگه ای هست که بتونم انجام بدم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      بله ، امکان پاسخگویی است ، شما بابد صبوری کنید، تا نتایج در اختیارتان از طریق پیامک یا تماس از سوی سازمان سنجش اعلام شود.

  17. مریم

    خدا ازشون نگذره اخه تکمیل ظرفیت سازمان سنجش پزشکی چی شد؟ به خدا قبلش هیچی نگفته بودن

    • ایران مشاوره

      باسلام
      تکمیل ظرفیت در دوره سراسری برگزار نمی گردد.

    • مریم

      ببخشید یعنی تکمیل ظرفیت ارشد برگزار میشع؟؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      تکمیل ظرفیت در دوره سراسری مقطع ارشد برگزار نمی گردد.

  18. مهدی

    سلام تکمیلظرفیت ارشد ۹۷بهمن انجام میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      طبق اطلاعیه ی سازمان سنجش تکمیل ظرفیت برای مقطع ارشد حذف گردیده و برگزار نخواهد شد.

  19. عرفان

    با سلام و خسته نباشید ببخشید چه جوری می تونم پیگیر تایید نهایی درخواست اشتباه در انتخاب رشته و بررسی الویت بعدی بشم چون تایید اولیه از طریق کارشناسان انجام شده و فقط بررسی تایید و نهایی مونده از پنج شنبه هفته پیش اطلاعات و درخواست برای شماره مورد نظر فرستادم لطفا اگر می دونین باید چیکار کنم کمکم کنیدد ممنون میشم با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام
      معمولا در صورت موافقت با درخواست شما پیامکی از سوی سازمان سنجش برایتان ارسال خواهد شد.پاسخ درخواست خود را در سیستم پاسخگویی سامانه سنجش نیز همچنان پیگیر باشید.

    • عرفان

      ببخشید چه جوری در سیستم پاسخگویی سنجش پیگیر درخواستم باشم یعنی دوباره درخواست بنویس که پیگیری کردین یا چیزی دیگه ممنون میشم راهنمایم کنید با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام در صورتی که قبلا در سیستم پاسخگویی درخواست خود را مطرح کرده باشید بعد از حداکثر یک هفته جواب نامه در همان قسمت ارسال درخواست مشخص میشود .

  20. فاطمه

    با سلام. بنده دیر متوجه امکان تقاضا برای اولویت بعدی شدم آیا راهی برای امکان درخواست اولویت بعدی با توجه به کارنامه نهایی وجود دارد؟ لطفا دوستانی که بعد از مهلت مقرر برای تقاضا اولویت بعدی اقدام کرده اند راهنمایی کنند. تشکر

  21. عرفان

    ببخشید از وقتی که اطلاعات و درخواست رو برای تایید نهایی و بررسی درخواست میفرستم تقریبا چقدر طول می کشه تا جواب سنجش بیاد از طریق شماره ای که گفته شده بود بفرستم با تشکر

    • ایران مشاوره

      باسلام
      جواب درخواست به سازمان سنجش طی سه روز الی یک هفته اعلام می شود.

  22. محمد۹۱

    سلام بالاخره سازمان سنجش به درخواستم برای بررسی اولویت بعدیم جواب داد و من توی اولویت بعدیم قبول شدم،میخواستم بپرسم که ورودی بهمن ماه میشم یا توی امتحانات پایانی ترم اول(مهر) باید شرکت کنم؟

  23. عرفان

    با سلام و خسته نباشید من درخواست الویت بعدی دادم که بعد از بررسی کارشناسان سنجش جواب مبنی بر این که اطلاعات و درخواستون رو به ش دوباره ماره خاصی بفرستین دادن آیا این می تون دلیلی باشه مبنی بر تایید این درخواست با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام
      شما حتما باید در زمان مقرر اطلاعات خود را برای سازمان سنجش ارسال کنید و تایید نهایی تغییر کد محل و رشته شما از طریق سازمان سنجش بررسی و مشخص می‎شود، و نظر مشخصی در خصوص تایید یا عدم تایید درخواست شما نمی‎توان گفت.

  24. نیکا

    واقعا چرا امسال با کنکوریهای ارشد اینکارو کردن؟؟؟
    از یه طرف کاهش ظرفیت دانشگاهها بود،، افزایش درصد سهمیه دارها… حالا هم که تکمیل ظرفیت رو برداشتن!!!
    دلمون به همین درس خوش بود که الانم فقط پولی شده. هر کس پول داره درس میخونه اونی هم که نداره باید حسرت بخوره

    • ایران مشاوره

      با سلام امکان برگزاری تکمیل ظرفیت در مقطع ارشد برای ثبت نام کنندگان این دوره بالاست که تا اخر ابان ماه به طور قطعی مشخص میشود .

  25. سما

    با سلام من اواخر شهریور درخواست رفع محرومیت دادم دیروز جواب دادن که با درخواستم موافقت شده. ان شالله جواب درخواست بقیه هم بیاد ممنون از سایت خوبتون

    • علوی

      سلام . رفع محرومیت که عرض میکنین یعنی امسال از دانشگاهی قبول شده بودین ولی به داتشگاه رفتین . و برهین اساس سال بعد محروم شده بودین .موافقت کردن که سال بعدبتونین بازم ارشد امتحان بدین؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      برای لغو محرومیت خود میتوانید، درخواست خود را به سازمان ارسال نمایید.

    • سما

      سلام، دانشگاه روزانه قبول شدم اما حتی ثبت نام اینترنتی هم نکردم و درخواست رفع محرومیت دادم که خدا رو شکر باهاش موافقت شد

  26. رامین

    با سلام من ۲۰ مهر درخواست اولویت بعدی ارشد تو سایت سنجش دادم هنوز میزنه در حال بررسی توسط کارشناس مشکل چیه

    • ایران مشاوره

      با سلام
      معمولا پاسخ نظرات سایت سنجش ۳ الی ۴ روز طول می کشد و اگر بیش از این زمان شما پاسخی دریافت نکرده باشید احتمالا نامه شما را رد نموده اند .

    • علی

      ببخشید مشاورجان به یکی گفتین اگه جواب درخواستتون از سنجش تا ۴روز نیاد یعنی نامه شما رو رد کرده اند،رد کرده اند یعنی چی؟؟
      یعنی دیگه بررسی نمیکنن؟؟
      آخه منم اول مهر درخواست دادم هنوز جواب ندادن

    • ایران مشاوره

      باسلام
      درخواست خود را واضح تر و با اکانت شخصی تان دوباره به سازمان سنجش بفرستید.

  27. محمد

    با سلام و خسته نباشی خدمت شما
    با توجه به شرایط کنونی و با توجه به خبر های گفته شده در مورد تکمیل ظرفیت ارشد ۹۷ امکان برگزاری تکمیل ظرفیت ارشد ۹۷ در بهمن ماه وجود دارد یا خیر ؟
    با سپاس فراوان

    • ایران مشاوره

      با سلام
      با توجه به مصوبات امسال سازمان سنج در خصوص حذف دوره‎های تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها، اطلاعات مشخصی در خصوص تکمیل ظریف در دسترس نیست.

  28. محسن

    سلام من داخل سیستم پاسخگویی درخواست الویت بعدی دادم ولی جواب ندادن

    • ایران مشاوره

      با سلام
      معمولا پاسخ های مربوط به سایت سنجش ۳ الی ۴ روزی طول می کشد .

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد