خانه انتخاب رشته کنکور راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از اعلام نتایج اولیه کنکور فرآیند ثبت کد رشته محل های هر دو دانشگاه سراسری و آزاد به صورت مجزا در سایت های مرتبط به خود انجام می گیرد. از این رو، داوطلبان بعد از دریافت کارنامه اولیه خود از سایت سازمان سنجش و یا سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد می توانند با استفاده از کد دسترسی درج شده در آن، نسبت به انتخاب رشته های مورد نظر خود اقدام نمایند.

زمان انتخاب رشته این دانشگاه معمولا پس از مهلت انتخاب رشته دانشگاه های سراسری می باشد که تاریخ دقیق آن از طریق اطلاعیه سایت سازمان سنجش و یا سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی azmoon.org اعلام می شود. لازم به ذکر است که دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد از دفترچه راهنمای دانشگاه های سراسری مجزا بوده که برای دریافت آن باید به سایت مذکور مراجعه نمایید. توصیه می شود که قبل از انجام هر گونه اقدامی، این دفترچه را مورد مطالعه قرار دهید تا از نکات پیرامون این فرآِیند از جمله زمان دقیق آن مطلع شوید.

 

✅ لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

(به محض شروع، این لینک فعال خواهد شد.) 

لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد

 

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نیمه دوم مرداد ماه 1403 صورت می گیرد.

زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند، در صورتی که قصد تحصیل در رشته های دانشگاه آزاد را دارند، بایستی پس از اعلام نتایج اولیه سال ۱۴۰۳ و دریافت کارنامه، فرآیند ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود را در سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به آدرس azmoon.iau.ir به انجام برسانند.

با اینکه کنکور دانشگاه آزاد نیز به طور یکسان با سراسری در دو نوبت می باشد، اما فرآیند انتخاب رشته این آزمون تنها یک مرتبه و پس از کنکور تیر ماه یعنی در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ از طریق azmoon.org انجام می شود.

بازه زمانی در نظر گرفته شده برای متقاضیان انتخاب واحد دانشگاه آزاد (به جز رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دامپزشکی) معمولا مورد تمدید قرار می گیرد. داوطلبان می توانند در این مهلت نسبت به انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام نمایند. جهت آگاهی از اخبار تکمیلی می توانید در کانال تلگرام کنکور عضو شوید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

تمامی اطلاعات لازم برای انتخاب رشته اعم از زمان، نحوه، شرایط، لیست رشته ها و دانشگاه های پذیرنده، ظرفیت های پذیرش و… در دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ ذکر خواهد شد.

همچنین برای هر 5 گروه آزمایشی علوم تجربی، انسانی، ریاضی فیزیک، هنر و زبان های خارجی یک دفترچه مشترک توسط سایت رسمی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org منتشر می شود. زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد به صورت دقیق مشخص نیست. به محض در دسترس قرار گرفتن نسخه جدید تر، لینک آن در جدول زیر فعال خواهد شد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

تاریخ انتشار :

(به محض انتشار فعال می گردد)

هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

با توجه به این که هیچ هزینه ای برای نام نویسی دانشگاه آزاد توسط داوطلبان پرداخت نمی گردد، بنابراین شرکت کنندگان باید در زمان انتخاب رشته هزینه مربوطه را جهت انتخاب کد رشته محل های مورد نظر و تکمیل فرم مربوطه واریز نمایند. متقاضیان برای واریز هزینه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد به کد دسترسی 7 رقمی که در کارنامه کنکور قرار دارد، نیاز دارند.

هزینه انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1402، مبلغ 171 هزار تومان بود که این مبلغ، به صورت اینترنتی و از طریق کارت ها عضو شبکه شتاب قابل پرداخت بود. به احتمال زیاد هزینه انتخاب رشته برای سال 1403 افزایش بیابد. مبلغ دقیق هنوز مشخص نیست.

نحوه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

برای ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود باید به سایت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد که همان سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی الکترونیکی azmoon.iau.ir یا azmoon.org می باشد، مراجعه نمایید. در ابتدا بایستی هزینه مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را بپردازید و سپس با استفاده از کد دسترسی و اطلاعات خواسته شده می توانید به سامانه ثبت کد رشته محل های این دانشگاه وارد شوید. در ادامه مراحل انجام فرآیند انتخاب رشته را به صورت تصویری توضیح داده ایم.

  • در ابتدا به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ir وارد شوید و بر روی لینک فعال “انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403 (دانشگاه آزاد اسلامی)” کلیک نمایید.

مرحله اول انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • اطلاعات خواسته شده اعم از کد دسترسی 7 رقمی یا همان شناسه انتخاب رشته دانشگاه آزاد که در کارنامه درج شده و کد ملی خود را در کادرهای موجود وارد کنید و در آخر دکمه “ورود” را بفشارید.

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • برای پرداخت هزینه انتخاب رشته می بایست بر روی گزینه “پرداخت” کلیک نمایید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • با ورود به صفحه بعدی می بایست با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب، کلید “پرداخت” را فشرده و سپس کد رهگیری آن را دریافت کنید.

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، حال می توانید کد رشته محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت در فرم اینترنتی انتخاب رشته درج کنید. در آخر با کسب اطمینان از صحت رشته های انتخابی، بر روی گزینه تایید نهایی کلیک نموده و کد پیگیری فرآیند انتخاب رشته خود را جهت مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد یادداشت نمایید.

تحلیل کارنامه کنکور 1402

تاثیر رتبه در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته دانشگاه آزاد شده اند، وقت آن رسیده که دفترچه مربوطه را دانلود کرده و به طور دقیق مطالعه نمایند. افراد در این دفترچه متوجه تاثیر غیر قابل انکار سهمیه های کنکور یعنی سهمیه مناطق، ایثارگران، رزمندگان، خانواده شهدا و بهیاران بر روی رتبه و نمره نهایی خواهند شد. لذا با این اطلاعات استخراج شده از دفترچه، در می یابیم که رتبه و نمره کل یعنی نمرات خام آزمون اختصاصی، سهمیه و در نهایت اولویت بندی داوطلبان بر روی پذیرش آن ها تاثیرگذار است.

البته تمامی این اطلاعات منطبق با دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد سال گذشته می باشد. بنابراین احتمال تغییر یافتن آن را نمی توان صفر در نظر گرفت و اگر تغییری برای سال 1403 اعلام شد، متن مقاله بروزرسانی خواهد شد. لازم به ذکر است که امکان پیش بینی رتبه قبولی دانشگاه آزاد وجود ندارد زیرا هر سال با توجه به ظرفیت دانشگاه ها و سطح داوطلبان شرکت کننده در آزمون دانشگاه آزاد، این رتبه ها تغییر می‌ یابند.

تاثیر سوابق تحصیلی در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

همان طور که می دانید، کنکور سراسری برای سال 1402 دچار تغییرات بزرگی شد که یکی از آن ها حذف دروس عمومی و تاثیر 40 درصدی سوابق تحصیلی بر نمره نهایی بود. در واقع ما در کنکور دفترچه ای با نام دفترچه سوالات دروس عمومی نداریم و تنها از دروس تخصصی سوال طرح می شود. سوال اینجاست تکلیف نمره دروس عمومی که در دوران 3 سال متوسطه دوم در امتحانات آن ها شرکت کرده ایم، چه می شود؟

در پاسخ باید بگوییم که سوابق تحصیلی در کنکور سال ۱۴۰۳ با تاثیر قطعی 50 درصدی بر روی نمره نهایی کنکور خودنمایی می کند. یعنی شما باید نمرات دروس عمومی و تخصصی دوران مدرسه را به خوبی کسب کنید تا معدل دیپلم بالایی داشته باشید. چرا که تاثیر معدل در کنکور این گونه است که هر چقدر معدل بالاتر باشد، شانس پذیرش شما به همان میزان بیشتر می شود. با توجه به تمامی این مواردی که گفته شد، در نهایت سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۳ بر خلاف سال های گذشته، با تاثیر قطعی 50 درصد بر روی نمره نهایی به استقبال شما می آید و در آخر یک رتبه در سهمیه، رتبه کشوری و یک تراز خواهیم داشت که برای انتخاب رشته باید به آن ها توجه نمود.

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد باید به کارنامه کنکور که توسط سایت سازمان سنجش منتشر می شود، توجه نمایید و 3 مورد رتبه در سهمیه، رتبه کشوری و تراز خود را مشاهده کنید. پس انتخاب رشته دانشگاه آزاد نیز براساس مندرجات کارنامه اولیه صورت می گیرد لذا تاثیر 50 درصدی سوابق تحصیلی به طور قطعی بر روی پذیرش نهایی این دانشگاه اعمال می شود.

تاثیر سوابق تحصیلی در انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳
گروه آزمایشیتاثیر نمره کنکورمیزان تاثیر سوابق تحصیلی
تجربی، انسانی و ریاضی60 درصد50 درصد
هنر و زبان74 درصد26 درصد

10 نکته مهم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

نکات مهم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبانی که موفق به کسب رتبه قبولی دانشگاه آزاد 1403 شوند، با آگاهی از یک سری نکات می توانند از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنند. این امر باعث می شود تا نیازی به ویرایش انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نداشته باشند که در ادامه این نکات را ذکر کرده ایم.

  1. چنانچه قصد انتخاب رشته های پزشکی، دندانپزشکی، دامپزشکی و رشته داروسازی دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ را دارید، بایستی کد رشته های آن ها را بر خلاف سال های اخیر در فرم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ سایت سازمان سنجش به ثبت برسانید.
  2. توجه داشته باشید که دیگر نیازی به وارد کردن کد رشته های مذکور در فرم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد نیست.
  3. هر داوطلب مجاز به انتخاب 100 کد رشته محل در گروه آزمایشی خود می باشد و نمی تواند از رشته های گروه های آزمایشی دیگر انتخاب نماید.
  4. بدون واریز هزینه امکان انتخاب رشته برای داوطلبان وجود نخواهد داشت.
  5. تحصیل افراد دارای سهمیه ایثارگران 25 درصدی در دانشگاه آزاد، رایگان است و نیازی به پرداخت شهریه ندارند.
  6. داوطلبانی که از سهمیه 5 درصد ایثارگران برخوردارند، با پرداخت یک سوم شهریه می توانند در دانشگاه آزاد به تحصیل بپردازند.
  7. رزمندگان به ازای هر ماه حضور داوطلبانه در جبهه و یا جانبازان به میزان درصد جانبازی شامل تخفیف در پرداخت شهریه می شوند.
  8. متقاضیانی که علاوه بر گروه آزمایشی خود در کنکور هنر یا زبان های خارجی 1403 شرکت می کنند، می توانند کد رشته محل های مربوطه را در بین 100 انتخاب خود بگنجانند.
  9. عدم مراجعه به موقع و انتخاب رشته در زمان مقرر، به منزله انصراف داوطلب تلقی شده و حق هیچ گونه اعتراضی برای وی وجود ندارد.
  10. دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد با هم متفاوت است.

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403

در انتخاب رشته کنکور سراسری سهمیه هایی نظیر سهمیه ایثارگران، جانبازان، رزمندگان، خانواده شهدا، مناطق و… موثر است. اما این امر برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد کمی متفاوت تر از دانشگاه سراسری می باشد یعنی تنها سهمیه های زیر در انتخاب رشته موثر واقع می شوند.

سهمیه بهیاران

میزان تاثیر سهمیه بهیاران در کنکور دانشگاه آزاد به صورت 5 درصد ظرفیت کد رشته محل پرستاری، اتاق عمل و هوشبری است. کسانی که مدرک بهیاری دارند، در صورت کسب حدنصاب حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد کد رشته محل مورد نظر می توانند از این امتیاز بهره مند شوند. البته این سهمیه در سال 1400 تا 1404 به مدت 5 سال برای کارشناسی پیوسته رشته پرستاری دوره روزانه اعلام شد اما طی آخرین اخبار منتشر شده، قرار بر این است که از سال ۱۴۰۳ تا 1406 به مدت 5 سال در رشته پرستاری، هوشبری و اتاق عمل دوره های روزانه، شهریه پرداز، غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اعمال گردد.

نکته 1: این سهمیه تنها برای داوطلبان گروه تجربی که دارای دیپلم بهیاری نظام جدید یا قدیم هستند و از 3 سال سابقه کاری نیز برخودارند، می باشد. لذا گروه های دیگر و یا رشته های مناطق محروم، بلایای طبیعی و یا دارای تعهد بورسیه نمی توانند از این سهمیه بهره مند شوند.

نکته 2: سهمیه بهیاری فقط در استان محل خدمت بهیار به طور قطعی اعمال خواهد شد.

نکته 3: پذیرفته شدگان با سهمیه مذکور، نمی توانند از جابجایی و یا انتقال استفاده کنند.

نکته 4: دارندگان سهمیه بهیاری مجاز به تطبیق دروس دوره بهیاری خود در دانشگاه نیستند.

نکته 5: سهمیه بهیاران با ضریب قطعی 12 در نمره کنکور تاثیرگذار است.

سهمیه مناطق

افرادی که در یکی از مناطق 1، 2 و 3 تحصیل کرده اند، می توانند از این سهمیه بهره مند شوند. شرایط محل اخذ مدرک تحصیلی برای تاثیر سهمیه مناطق در کنکور دانشگاه آزاد به شرح زیر است.

  • داوطلبان نظام قدیم: منطقه اخذ مدرک تحصیلی 3 سال آخر دبیرستان یا هنرستان
  • متقاضیان نظام جدید (ترمی واحدی یا سالی واحدی): منطقه اخذ مدرک تحصیلی دو سال آخر دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی
  • متفاوت بودن محل اخذ مدرک تحصیلی 3 سال متوسظه دوم: (مثلا دو سال در یک منطقه و یک سال در منطقه دیگر تحصیل کرده اند.) ملاک عمل منطقه محل مرفه تر و بالاتر
  • دو سال از 3 سال دوره متوسطه دوم و یا سال آخر تحصیل در خارج از کشور: منطقه 3 
  • داوطلبان معلول مثل نابینا، ناشنوا، نیمه بینا، نیمه شنوا و معلولین جسمی – حرکتی: منطقه 3

سهمیه ایثارگران

سهمیه ایثارگران به 2 گروه 25 و 5 درصد تقسیم می شود که لازمه اعمال آن کسب حداقل 70 درصد از نمره آخرین فرد پذیرفته شده در گزینش آزاد کد رشته محل مورد نظر و امکان گرد کردن ریاضی می باشد.

  • سهمیه ایثارگران 25 درصد: همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان و همسر و فرزندان آن ها، جانباز 25 درصد و بالاتر و همچنین همسر و فرزندان آن ها
  • سهمیه ایثارگران 5 درصد: جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه حضور داوطلبانه در جبهه

سهمیه رزمندگان

دارندگان 6 ماه حضور داوطلبانه در جبه های جنگ با کسب 75 درصد نمره گزینش آزاد در کدرشته محل مورد نظر می توانند از این سهمیه استفاده کنند.

سهمیه خانواده شهدا

پدر، مادر، خواهر و برادر شهید می توانند از سهمیه خانواده شهدا استفاده نمایند.

دسته بندی اولویت ها در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

تعداد انتخاب های مجاز داوطلبان در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد 1403 حداکثر 100 کد رشته محل می باشد که باید آن ها را فقط از گروه آزمایشی که در آزمون آن شرکت کرده اند، انتخاب نمایند. لازم به ذکر است که طبق اولویت بندی ثبت شده توسط متقاضی، فرم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد را بررسی می کنند و اگر تراز اکتسابی برای پذیرش در یکی از رشته ها مناسب باشد، در همان رشته پذیرفته خواهند شد. توصیه می کنیم که رشته های مورد نظر خود را به 3 دسته تقسیم نمایید که در ادامه جزئیات آن را توضیح داده ایم.

  1. انتخاب های خوش بینانه: این دسته از رشته ها که در ابتدای فرم انتخاب رشته قرار می گیرند، رشته های هستند که احتمال پذیرش شما در آن ها بسیار کم است. اما توصیه می شود که 20 الی 30 درصد از انتخاب های اول خود را به رشته های خوش بینانه اختصاص دهید تا اگر به احتمال 1 درصد هم شانس قبولی داشتید، آن را از دست ندهید. توجه داشته باشید که شما 100 انتخاب دارید و هیچ محدویتی از نظر تعداد برای انتخاب این رشته ها نخواهید داشت.
  2. انتخاب های واقع بینانه: مهم ترین بخش فرم انتخاب رشته را انتخاب های واقع بینانه تشکیل می دهد که شانس قبولی شما در آن ها به نسبت انتخاب های اول بیشتر می باشد. بنابراین لازم است بیش از 50 درصد از انتخاب های خود را در این قسمت قرار دهید. این انتخاب ها باید بر اساس تراز شما انجام شود و رشته هایی که در آنها شانس پذیرش بیشتری را دارید، بایستی در این بخش بگنجانید.
  3. انتخاب های بدبینانه: در این قسمت باید رشته هایی را قرار دهید که به احتمال خیلی زیاد در آن ها پذیرفته خواهید شد. این رشته ها باید در ردیف انتخاب های آخر قرار بگیرند تا اگر در رشته های انتخابی دو گروه قبلی پذیرفته نشدید، حتما در آن ها پذیرش شوید.

نکته: توصیه می شود که حتما در مهلت انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ علاقه خود را در اولویت قرار داده و بعد از آن به پارامترهایی مثل مسافت، ظرفیت پذیرش، شهریه، رتبه بندی دانشگاه ها و… نیز توجه کنید.

فاکتورهای مهم انتخاب رشته دانشگاه آزاد 1403
ردیفعواملتوضیحات
1علاقهمهم ترین فاکتور علاقه است بنابراین باید با توجه به علاقه خود رشته ها را از دفترچه استخراج کنید.
2تراز و رتبه اکتسابی3 نوع رشته در فرم انتخاب رشته خود وارد نمایید.

نوع اول: رشته هایی که تراز بهتری برای قبولی نیاز دارند و در اولویت اول قرار می گیرند.

نوع دوم: رشته هایی که کف قبولی تراز و رتبه شماست که بعد از نوع اول قرار می گیرند.

نوع سوم: رشته هایی که تراز و رتبه کمتری نسبت به رتبه شما برای قبولی نیاز دارند.

3ظرفیت پذیرشبه ظرفیت پذیرش رشته ها که برای واحدهای مختلف دانشگاه آزاد متفاوتند، در دفترچه انتخاب رشته توجه نمایید.
4سر فصل دروس دانشگاهی رشته مورد نظردر رابطه با سر فصل دروس رشته های مورد نظر خود تحقیق کنید.
5رتبه بندی دانشگاه مورد نظررتبه دانشگاه ها بسته به تعداد مقالات، هیئت علمی و امکانات و… تعیین می شود که سطح علمی و کیفیت آموزش آن دانشگاه را مشخص می کند.
6میزان شهریهشهریه رشته های پزشکی، پیراپزشکی، مهندسی و… با هم متفاوت است لذا این مورد را مد نظر بگیرید.
7مسافت دانشگاه تا محل اقامتبه دانشجویان دانشگاه آزاد خوابگاه داده نمی شود و باید از خوابگاه های خودگردان و خصوصی استفاده کرد. لذا مسافت محل اقامت خود را تا دانشگاه مورد نظر بررسی نمایید.

شهریه دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

اطلاع از میزان شهریه دانشگاه آزاد تاثیر بسزایی در انتخاب رشته داوطلبان خواهد داشت، چرا که در هنگام فرآیند انتخاب رشته، می بایست به این نکته نیز توجه داشت و تناسب میزان مبلغ پرداختی هر ترم با بودجه درنظر گرفته شده برای این مقطع تحصیلی را بررسی نمود. شهریه رشته های مختلف برای مقطع کارشناسی این دانشگاه به شرح جدول زیر است. این مبالغ مربوط به سال 1402 است و به محض اطلاع از مبالغ شهریه مربوط به سال 1403 این مقاله به روز خواهد شد.

شهریه مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد 1402
علوم انسانیفنی مهندسیعلوم پایهعلوم پزشکیهنر
4 میلیون تا 5 میلیون و 500 هزار تومان4 میلیون و 200 هزار تا 6 میلیون و 600 هزار تومان4 میلیون و 200 هزار تا 5 میلیون و 600 هزار تومان7 میلیون و 800 هزار تا 9 میلیون و 200 هزار تومان3 میلیون و 700 هزار تا 4 میلیون و 500 هزار تومان

نکته 1: البته ذکر این نکته نیز ضروری است که، افراد دارای سهمیه 25 درصد و همچنین خانواده شهدا از پرداخت شهریه معاف بوده و کسانی که دارای سهمیه 5 درصد هستند، می بایست یک سوم از مقدار شهریه را پرداخت نمایند.

نکته 2: برای پرداخت شهریه به دانشجویان واجد شرایط وام دانشجویی دانشگاه آزاد اعطا می شود که برای کسب اطلاعات در این باره می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

لیست رشته های با آزمون دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبان به منظور انجام انتخاب رشته صحیح و اصولی با کمترین میزان اشتباه، بهتر است قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته، از لیست رشته های دانشگاه آزاد مطلع باشند تا با آگاهی هرچه بیشتر به انجام این فرآیند بپردازند. به همین منظور در ادامه به ذکر این موارد به تفکیک هر گروه آزمایشی پرداخته ایم.

لیست رشته های با کنکور دانشگاه آزاد 1403
گروه آزماشی ریاضی و فنی
علوم کامپیوترمهندسی برقمهندسی عمرانمهندسی معماری
مهندسی مکانیکمهندسی کامپیوترمهندسی ساخت و تولیدمهندسی پزشکی
مهندسی پلیمرمهندسی مواد و متالوژی علوم و مهندسی آبمعماری داخلی
ماشین های صنایع غذاییمهندسی صنایع غذاییمهندسی انرژیمهندسی هوافضا
مهندسی نفتریاضیات و کاربردهامهندسی ورزشمهندسی نساجی
مهندسی صنایعمهندسی صنایعمهندسی شهر سازیمهندسی هسته ای
مهندسی نقشه برداریمهندسی دریامهندسی شیمیحسابداری
گروه آزماشی علوم تجربی
پزشکیداروسازیدندانپزشکیدامپزشکی
ماماییبهداشت عمومیمهندسی بهداشت حرفه ایهوشبری
 بهداشت خانوادهبهداشت مبارزه با بیماری ها اتاق عمل مهندسی بهداشت محیط
علوم تغذیهعلوم آزمایشگاهیپرستاریزیست شناسی سلولی و مولکولی
میکروبیولوژیزیست فناوریعلوم و مهندسی محیط زیستگیاه پزشکی
شیمی کاربردیشیمی محضمهندسی تولید و ژنتیک گیاهیعلوم و مهندسی شیلات
تکنولوژی پرتوشناسیمهندسی فضای سبز
گروه آزماشی علوم انسانی
حقوقمدیریت بازرگانیعلوم سیاسیحسابداری
مدیریت امور بانکیعلوم تربیتیگردشگریهتلداری
اقتصادجغرافیابرنامه ریزی اجتماعی و تعاونزبان و ادبیات فارسی
علوم ورزشیمدیریت امور گمرکیمدیریت صنعتیمددکاری اجتماعی
مدیریت دولتیمطالعات خانوادهمدیریت مالیحسابداری
روانشناسیعلوم ورزشیاقتصاد کشاورزی
گروه آزمایشی هنر
عکاسیمرمت بناهای تاریخیارتباط تصویری
گروه آزمایشی زبان های خارجی
 آموزش زبان انگلیسیمترجمی زبان انگلیسیزبان و ادبیات انگلیسیمترجمی زبان آلمانی

رتبه بندی دانشگاه های آزاد ۱۴۰۳

اهمیت تراز و رتبه در انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد در پذیرش متقاضیان بسیار مهم است. افراد باید با توجه به این امر و موادی از قبیل علاقه، اولویت بندی رشته ها، مسافت دانشگاه تا محل سکونت و… باید دست به انتخاب رشته بزنند. همچنین داوطلبان برای انتخاب هرچه صحیح تر کد رشته محل های خود، بهتر است از رتبه بندی دانشگاه های آزاد کشور اطلاع داشته باشند تا بتوانند بر این مبنا بهترین دانشگاه مرتبط با رشته مورد نظرشان را انتخاب نمایند. به همین منظور در ادامه رتبه بندی دانشگاه های آزاد بر اساس تعداد مقالات داخلی به ترتیب رتبه آورده شده است.

رتبه بندی دانشگاه های آزاد 1403
نام دانشگاه / رتبهنام دانشگاه / رتبهنام دانشگاه / رتبهنام دانشگاه / رتبه
 علوم و تحقیقات تهران / 1گرمسار / 58تاکستان / 116سقز / 173
تهران مرکز / 2محلات / 59خلخال / 117بین المللی جلفا / 174
تهران جنوب /3ساوه / 60سپیدان / 118بروجن / 175
تبریز / 4واحد الکترونیکی / 61فسا / 119بیله سوار مغان / 176
نجف آباد / 5ایلام / 62الیگودرز / 120هادی شهر / 177
تهران شمال / 6تهران شرق / 63رفسجان / 121خدابنده / 178
اصفهان (خوراسگان) / 7واحد آیت الله آملی / 64آباده / 122شهر مجلسی / 179
اهواز / 8میبد / 65ایرانشهر / 123کنگاور / 180
مشهد / 9شبستر / 66باغملک / 124ماکو / 181
کرج / 10مراغه / 67اردستان / 125فراهان / 182
شیراز / 11نور / 68ابرکوه / 126صحنه / 183
قزوین / 12شاهرود / 70کاشمر / 127زابل / 184
اردبیل / 13سیرجان / 71بین المللی خرمشهر / 128حاجی آباد / 185
رشت / 14دهاقان / 72گنبد کاووس / 129شادگان / 186
رودهن / 15آبادان / 73هشتگرد / 130اسلام آباد غرب / 187
کرمانشاه / 16شوشتر / 74داراب / 131سراب / 188
قم / 17دزفول / 75امیدیه / 132چابهار / 189
ساری / 18شهرضا / 76گلپایگان / 133اردکان / 190
واحد حاج قاسم سلیمانی (کرمان) / 19دامغان / 77بندرگز / 134رودبار / 191
اراک / 20اهر / 78تفرش / 135بهشهر / 192
یزد / 21سبزوار / 79فیروز آباد / 136زرقان / 193
تهران غرب / 22قاینات / 80رامسر / 137لنجان / 194
شهرکرد / 23کازرون / 81صفادشت / 138دیلم / 195
زنجان / 24ماهشهر / 82بیضاء / 139بافت / 196
یادگار امام شهر ری / 25خرم آباد / 83مسجد سلیمان / 140بهبهان / 197
قشم / 26بجنورد / 84یندرلنگه / 141مهدیشهر / 198
زاهدان / 27مهاباد / 85سوسنگرد / 142اسفراین / 199
اسلامشهر / 28کاشان / 86تیران / 143بستان آباد / 200
همدان / 29نراق / 87دورود / 144طبس / 201
سمنان / 30فیروزکوه / 88علوم دارویی / 145گناباد / 202
تنکابن / 31آشتیان / 89میانه / 146دره شهر / 203
ملایر / 32 ایذه / 90جهرم / 147کهنوج / 204
لاهیجان / 33ابهر / 91بردسیر/ 148خارگ / 205
چالوس / 34پرند / 92جویبار / 149پیرانشهر / 206
بروجرد / 35رامهرمز / 93فردوس / 150رودسر و املش / 207
قائمشهر / 36خوی / 94اشکذر / 151هشترود / 208
علی آباد کتول / 37آستارا / 95گرمی / 152صوفیان / 209
بیرجند / 38لامرد / 96فلاورجان / 153سلماس / 210
بناب / 39بم / 97شهریار / 154هیدج / 211
سنندج / 40عجب شیر / 98دهدشت / 155نطنز / 212
شهرقدس / 41نکا / 99ملارد / 156تایباد / 213
ورامین _ پیشوا / 42نوشهر / 100بوکان / 157پارس آباد مغان / 214
بوشهر / 43آزادشهر / 101تفت / 158سردرود / 215
لارستان / 44ارسنجان / 102جیرفت / 159شهر بابک / 216
بابل / 45تربت جام / 103نقده / 160خورموج / 217
کیش / 46خمین / 104کلیبر / 161تالش / 218
گرگان / 47استهبان / 105اندیمشک / 162اقلید / 219
ارومیه / 48نایین / 106سروستان / 163محمود آباد / 220
دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران / 49شیروان / 107فومن و شفت / 164آذر شهر / 221
بندرعباس / 50تربت حیدریه / 108تویسرکان / 165مهریز / 222
مرند / 51امارات / 109سوادکوه / 166صومعه سرا / 223
یاسوج / 52بندر انزلی / 110شاهین شهر / 167صفاشهر / 224
پردیس / 53زرند / 111بافق / 168صفا شهر / 225
دماوند / 54گچساران / 112مشکین شهر / 169ایلخچی / 225
نیشابور / 55ممقان / 113میمه / 170لنگرود / 226
قوچان / 56بوئین زهرا / 114انار / 171
خمینی شهر / 57مبارکه / 115داریون / 172

نرم افزار انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

به طور قطعی می توان گفت یکی از راه های تاثیر گذار بر انجام انتخاب رشته صحیح و اصولی، بهره گیری از نرم افزار انتخاب رشته می باشد. چرا که در این صورت داوطلبان می توانند با وارد کردن مقدار دقیق رتبه در سهمیه و تراز خود، با توجه به سهمیه های انتخابی، از کد رشته محل هایی که امکان پذیرش فرد در آن ها وجود دارد آگاهی یابند.

به همین منظور در ادامه نرم افزار انتخاب رشته ایران مشاوره قرار داده شده است، تا داطلبان بتوانند به راحتی از رشته و دانشگاه هایی که احتمال پذیرش فرد در آن ها وجود دارد آگاهی یافته و بر این اساس به انتخاب رشته بپردازند.

تا کنون 2330416 نفر از این نرم افزار استفاده کرده اند

پس از اتمام فرآیند انتخاب رشته، نتایج نهایی کنکور آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به آدرس azmoon.org منتشر می شود. داوطلبانی که در هریک از رشته های انتخابی خود پذیرفته شده اند، می بایست در زمان مشخص شده به صورت حضوری به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه نمایند و ثبت نام نهایی را انجام دهند. اما داوطلبانی که موفق به پذیرش در انتخاب های خود نشده اند، می توانند شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد را به عنوان یکی از گزینه های انتخابی جهت ورود به دانشگاه در نظر بگیرند.

 

نکات مهم ⭐
  • کنکور دانشگاه آزاد با کنکور سراسری ادغام شده اند و انتخاب رشته هر دو در نیمه دوم مرداد ماه 1403 انجام می شود.
  • کد رشته محل ها در دفترچه مربوط به دانشگاه آزاد منتشر می شوند که می توانید از طریق لینک دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد و یا لینک مستقیم موجود در مقاله فوق این فایل را دریافت کنید.
  • انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی azmoon.iau.ir یا azmoon.org طبق راهنمای تصویری مندرج در همین مقاله انجام می شود.
  • تحصیل افراد دارای سهمیه ایثارگران 25 درصد در دانشگاه آزاد، رایگان است و سهمیه 5 درصد ایثارگراننیز یک سوم شهریه را پرداخت می کنند.
  • هر داوطلب 100 کدرشته محل را می تواند در فرم انتخاب رشته خود وارد کند.

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای سال ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می شود؟

انتخاب رشته دانشگاه آزاد در نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ صورت می گیرد.

2- تعداد انتخاب هایی که هر داوطلب می تواند برای دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ داشته باشد چند کد رشته است؟

هر داوطلب می تواند حداکثر 100 کد رشته محل را در فرم انتخابی خود وارد کند.

3- شرکت کنندگان انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ از طریق کدام سایت باید به انجام این فرآیند بپردازند؟

انتخاب رشته دانشگاه آزاد با مراجعه به سامانه دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir انجام می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲۳۷ نظر
  1. حسین

    سلام
    من برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد سوالی داشتم اگه میشه منو راهنمایی کنید
    من دیپلمم تجربیه و میخوام مهندسی کامپیوتر بدون کنکور دانشگاه آزاد رو بخونم
    من مقطع کارشناسی پیوسته رو انتخاب کردم اما فقط رسته های علوم تجربی رو داره مشکل چی هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما در زمان خرید کارت باید در قسمت گروه آموزشی باید ریاضی فیزیک را انتخاب نمایید و بعد خرید را کامل کنید. اگر به این صورت خرید نکرده باشید، خرید شما اشتباه است و مجددا باید خرید کارت انجام دهید.

  2. مریم

    سلام من پارسال کنکور دادم ولی انتخاب رشته نکردم..میتونم امسال اتخاب رشته کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام وقت بخیر، خیر، شما باید مجددا در کنکور شرکت کنید.

  3. M.sh

    سلام ، منی که رشته ی تجربی هستم نمیتونم رشته های ریاضی یا انسانی دانشگاه ازاد با ازمون رو بزنم ؟ فقط اونایی که بدون کنکور یا با سوابقه رو میتونم بزنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق با آخرین اطلاعیه ها، برای پذیرش بر اساس آزمون، صرفا مجاز به انتخاب رشته های زیر گروه کنکور آزمایشی خود خواهید بود.

  4. فاطیما

    سلام رتبه حدود ۳۰۰۰ منطقه ۱ بومی تهران شانس قبولی روانشناسی علوم و تحقیقات رو داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با سنوات گذشته، به طور کلی قبولی دانشگاه آزاد بر اساس تراز شما می باشد.

  5. محمدامین

    سلام
    دانش آموز با دیپلم تجربی چگونه میتواند در رشته مهندسی کامپیوتر دانشگاه آزاد ثبت نام کند؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ی ثبت نام و انتخاب رشته ی براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۰، محدودیتی از بابت انتخاب سایر رشته ها وجود ندارد.

  6. f

    سلام ببخشید در کنکور پارسال سهمیه بسیج فعال مثل اینکه لغو شده بود و بجای اون سهمیه مناطق برای اکثر افراد اعمال شده بود

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری سال ۱۳۹۹، سهمیه های ذکر شده شامل مناطق، ایثارگران ۲۵% و ۵% بوده است.

  7. فاتح قربانی

    باسلام من لیسانس حسابداری از شاخه فنی حرفه ای دارم باید چطوری رشته دیپلممو ب شاخه نظری تغییر بدم و ایا محدودیت سن دارد کنکور دستیاری پزشکی خواهشا راهنمای کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، آزمون دستیاری پزشکی مختص فارغ التحصیلان مقطع دکترای پیوسته (رشته پزشکی عمومی) می باشد.

  8. Arsalan

    سلام و خسته نباشید.
    من کلاس یازدهم هستم و میخواهم در ازمون سراسری ۱۴۰۰ شرکت کنم. ایا میتونم انتخابات رشته دانشگاه آزاد را انجام بدم و در صورت قبولی میتونم برای سال دیگه که دیپلم میگیرم ذخیره اش کنم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، برای شرکت در کنکور می بایست مدرک دیپلم خود را ارائه دهید.

  9. لاله

    سلام
    ببخشید دانشگاه ازاد ورودی بهمن پرستاری دارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد بر اساس سوابق تحصیلی بهمن سال ۱۳۹۹، رشته پرستاری بدون کنکور ارائه نمی شود.

  10. مینا

    سلام من خیلی نگرانم پاسخ بدید لطفا
    با تراز ۵۷۰۰و رتبه ۲۱۸۰۰در سهمیه آیا مامایی یا اتاق عمل دانشگاه آزاد یا خودگردان سمنان یا کرج یا قم قبول میشم تورو خدا جواب بدید
    سهمی ۵درصدی هم دارم ساکن تهران

    • ایران مشاوره

      با سلام، با استناد به آخرین ترازهای قبولی رشته ی مامایی در سهمیه ی ۵ درصد، سال ۱۳۹۸، حداقل تراز لازم برای قبولی در واحد کرج حدود (۷۰۰۰) می باشد.

  11. مریم

    لطفا بگین شانس قبولیم با تراز ۶۵۷۴ چقدره برا مامایی آراد یاظرفیت خودگردانش….. متشکرم

    • ایران مشاوره

      با سلام، حداقل تراز مورد نیاز برای قبولی در رشته ی مامایی دانشگاه آزاد واحد استهبان و فیروزآباد ۶۹۰۰ تا ۷۰۰۰ و برای ظرفیت خودگردان آن ها، ۶۰۰۰ تا ۶۱۰۰ می باشد و شما با تراز ۶۵۷۴ شانس قبولی در ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد واحد استهبان یا واحد فیروزآباد در رشته ی مامایی را دارید.

  12. فاطی

    ببخشید با رتبه کشوری ۷۸۰۰۰و تراز ۷۰۱۷ چقدر احتمال داره هوشبری سراب خودگردانش؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، با استناد به آخرین ترازهای قبولی رشته ی هوشبری دانشگاه آزاد سال ۱۳۹۸، حداقل تراز لازم برای قبولی رشته ی هوشبری واحد خودگردان سراب حدود (۶۵۰۰_۶۴۰۰) می باشد.

  13. رها

    سلام خسته نباشید این بار چندمه پیام میدم خواهششش میکنم جواب بدین،درسهمیه پنج درصد زیرگروه یک رتبه ام شده ۱۱۷۹۰و کشوری تو زیرگروه یک شده ۹۰۰۰۰ترازمم شده ۶۷۰۰امیدی برا مامایی ازاد اردبیل خلخال استارا مرند و..ازاد و خودگردان هست؟؟ خواهش میکنم جواب بدین.

    • ایران مشاوره

      با سلام، با استناد به آخرین ترازهای قبولی رشته ی مامایی دانشگاه آزاد سال ۱۳۹۸، حداقل تراز لازم برای قبولی رشته ی مامایی واحد اردبیل، خلخال، آستارا (۷۰۰۰)، برای واحدهای خودگردان (۶۱۰۰) می باشد.

  14. آرزو

    سلام وقتتون بخیر ببخشید من با رتبه هجده هزار زیرگروه یک منطقه دو و تراز ۷۷۵۹ و کشوری ۴٢ هزار شانسی برای پرستاری پردیس و آزاد مازندران دارم؟ بابل و ساری و آمل.. فقط مازندران زدم

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با نمونه کارنامه های سال ۱۳۹۸، با کسب رتبه ۱۸۰۰۰ و تراز ۷۷۵۹ در سهمیه منطقه ۲ شانس قبولی شما در رشته پرستاری دانشگاه های پردیس و دانشگاه آزاد مازندران متوسط می باشد.

  15. رهارادمنش

    با سلام پارسال دانشگاه ازاد براساس رتبه برداشت امسال هم احتمالش هس براساس رتبه برداره یا مث سال ۹۷ترازه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، معمولا ملاک پذیرش دانشگاه های آزاد تراز (نمره کل) می باشد.

  16. سبحان

    سلام در انتخاب رشته ازاد تراز نهم تره یا رتبه؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر اساس تراز (ماکزیمم نمره کل زیر گروه ها) و انتخاب رشته دانشگاه های سراسری بر اساس رتبه در سهمیه نهایی انجام می شود.

  17. میلاد

    سلام
    با رتبه ۱۸۳۵۰ سهمیه ۵ درصد ایثارگران و تراز ۵۸۵۰ پرستاری یا مامایی آزاد ارومیه میشه قبول شد

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با نمونه کارنامه های قبولی سال ۱۳۹۸، شانس قبولی شما در رشته پرستاری و یا مامایی دانشگاه آزاد ضعیف می باشد.

  18. پدرام

    سلام ببخشید آخرین تراز قبولی شیمی کاربردی دانشگاه آزاد واحد مشهد چند بوده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، با استناد به آخرین ترازهای قبولی دانشگاه آزاد سال ۱۳۹۸، حداقل تراز لازم برای قبولی رشته ی شیمی کاربردی واحد مشهد (۲۳۰۰_۲۲۰۰) می باشد.

  19. امیر عباس

    لطفا بگید با تراز۶۸۳۳ورتبه۲۷۲۳۸در زیر گروه۱و رتبه کشور ۸۲۶۱۶میشه هوشبری ازاد یا مازاد یزد یا شاهرود یا اتاق عمل ازاد مازاد بیارم لطفا بگید من واقعا نیاز دارم به پاسخ شما دارم لطفا بگید

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با نمونه کارنامه های قبولی سال ۱۳۹۸، با کسب تراز ۶۸۳۳ و رتبه ۲۷۲۳۸ شانس قبولی شما در رشته اتاق عمل و یا هوشبری متوسط می باشد.

  20. سپهر

    رتبه ۱۶۰۰۰ منطقه یک پرستاری دهاقان قبول میشه؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، با استناد به آخرین ترازهای قبولی رشته ی پرستاری دانشگاه آزاد، حداقل تراز لازم برای قبولی واحد دهاقان (۷۴۰۰ الی ۷۳۰۰) می باشد.

  21. احمد

    سلام ببخشید آخرین تراز قبولی شیمی کاربردی واحد علوم تحقیقات چنده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، با استناد به آخرین ترازهای قبولی رشته ی شیمی دانشگاه آزاد سال ۱۳۹۸، حداقل تراز لازم برای قبولی واحد علوم تحقیقات (۵۵۰۰_۵۴۰۰) می باشد.

  22. راحل

    با رتبه ۱۶۰۰۰ و تراز ۷۲۰۰ پرستاری فلاورجان میشه قبول شد؟بالا متوسط یاضعیفه احتمال قبولی؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، با استناد به اخرین ترازهای قبولی سال ۱۳۹۸، حداقل تراز لازم برای قبولی رشته ی پرستاری واحد فلاورجان (۷۵۰۰_۷۴۰۰) می باشد.

  23. مهران

    سلام با تراز۷۳۱۶ پرستاری ازاد دهاقان چقدر احتمال قبولی دارم؟

    • ایران مشاوره

      باسلام، با استناد به تراز آخرین قبولی های سال ۱۳۹۸، حداقل تراز لازم برای قبولی رشته پرستاری واحد دهاقان ۷۴۰۰_۷۳۰۰ می باشد.

  24. سارا

    سلام با تراز کل ۶۱۰۰ میشه بهداشت عمومی ازاد کرمان یا اتاق عمل ازاد علی اباد قبول شد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به تراز آخرین فرد قبولی در سال ۱۳۹۸، شما با تراز ۶۱۰۰ شانس قبولی در رشته بهداشت را در دانشگاه آزاد کرمان را دارا می باشید.

  25. ارش

    سلام با تراز ۶۸۰۰میتونم پرستاری گلپایگان ازاد یا ظرفیت مازد قبول بشم

    • ایران مشاوره

      با سلام، با توجه به کارنامه های قبولی سال ۱۳۹۸، شانس قبولی شما در رشته پرستاری دانشگاه آزاد یا ظرفیت مازاد دانشگاه گلپایگان متوسط می باشد.

  26. پرستار

    سلام خسته نباشین من با رتبه۱۵۰۰۰ زیر گروه یک و رتبه کشوری۶۳۰۰۰ و تراز۷۳۱۵ پرستاری نجف اباد میارم؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، با توجه به کارنامه قبولی های سال ۱۳۹۸، شانس قبولی شما در رشته پرستاری دانشگاه آزاد نجف آباد متوسط می باشد.

  27. علی

    سلام باتراز ۷۲۲۰ و رتبه ۶۰۰۰۰ کشوری امکان قبولی پرستاری ازاد شهرکرد وجود دارد؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به آخرین تراز قبولی سال ۱۳۹۸، شما با تراز ۷۲۲۰ شانس قبولی در رشته پرستاری دانشگاه آزاد شهرکرد را دارا می باشید.

  28. هیوا

    سلام من با تراز۷۳۰۰ پرستاری فلاورجان قبولم؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به آخرین تراز قبولی سال ۱۳۹۸، شما با تراز ۷۳۰۰ شانس قبولی در رشته پرستاری دانشگاه آزاد فلاورجان را دارا می باشید.

  29. Z

    باسلام.. با تراز ۷۰۵۸و رتبه ۱۰۰۰۰و سهمیه ۵درصدی آیا پرستاری آزاد عادی یا خودگردان قبولم؟؟؟ ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام، با استناد به آخرین ترازهای قبولی پرستاری سال ۱۳۹۸، حداقل تراز لازم برای یک سری از واحدهای دانشگاه آزاد ۷۲۰۰، و ظرفیت خودگردان تراز ۷۰۰۰ می باشد.

  30. علی

    سلام من چند وقت پیش برای دانشگاه های سراسری انتخاب رشته کردم آیا میتونم برای دانشگاه آزاد هم انتخاب رشته کنم و مشکلی پیش نمیاد؟ و نتیجه اش چطوری اعلام میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام، با توجه به اینکه انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد به صورت مجزا انجام می شود، شما مجاز به انتخاب رشته برای دانشگاه های سراسری و آزاد می باشید و نتایج هر کدام نیز به صورت جداگانه اعلام می شود.

  31. حسین

    سلام میخواستم ببینم با تراز ۶۸۰۰منطقه ۳میتونم پرستاری ظرفیت مازاد ازادنجف اباد یا خوراسگان بیارم

    • ایران مشاوره

      با سلام، با استناد به آخرین قبولی های دانشگاه آزاد سال ۱۳۹۸، حداقل تراز لازم برای قبولی ظرفیت خودگردان دانشگاه آزاد برای واحدهای، نجف آباد و خوراسگان ۷۱۰۰ تا ۷۰۰۰ می باشد.

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره پیج کنکور