خانه انتخاب رشته کنکور انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳

راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳

مسئله توانایی و استعداد هر فرد در انتخاب رشته موضوع حائز اهمیتی می باشد. توجه داشته باشید که ممکن است با تحصیل در یک رشته پر متقاضی به موفقیت دست پیدا نکنید ولی با وارد شدن به رشته و کاری که در آن استعداد و شایستگی مدنظر را داشته باشید، موفقیت های روز افزونی کسب نمایید. بنابراین استعداد، علاقه و توجه به بازار کار جزء پارامتر های مهم در انتخاب رشته است و از این جهت، تصمیم گرفتیم این مقاله را به انتخاب رشته کنکور ریاضی اختصاص دهیم.

 

✅لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۲

لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳

 

زمان انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳ از نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ می باشد.

زمان انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403

با اعلام نتایج کنکور سراسری، افرادی که موفق به کسب حدنصاب علمی لازم در این آزمون شده و مجاز به انتخاب رشته هستند، می توانند با توجه به اطلاعیه های موجود، به sanjesh.org مراجعه نموده و فرآیند انتخاب رشته کنکور خود را آغاز نمایند. داوطلبان دانشگاه آزاد نیز می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد جهت نام نویسی خود اقدام کنند.

مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری نیز مطابق توضیحات گفته شده، برای هر دو نوبت اردیبهشت ماه و تیر ماه ۱۴۰۳، از نیمه دوم مرداد ماه 1403، آغاز می‌شود. همچنین مطابق روند دوره های گذشته این فرآیند برای افرادی که نیاز به ویرایش داشته و یا از انتخاب رشته جا مانده اند، به احتمال زیاد تمدید خواهد شد. پیشنهاد می کنیم که با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره از آخرین اخبار منتشر شده در این زمینه اطلاع یابید.

 

زمانبدی انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳
فرآیندتاریخ
انتخاب رشتهشروع از نیمه دوم مرداد ماه 1403
تمدید مهلت انتخاب رشتهزمان آن مشخص نیست.

صفر تا 100 انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳

داوطلبانی که با توجه به کارنامه اولیه خود قصد دارند انتخاب های خود در رشته محل های ارائه شده دانشگاه سراسری و همچنین آزاد را به ثبت برسانند، لازم است مطابق مراحل بیان شده در زیر اقدام نمایند.

مراحل انتخاب رشته دانشگاه های سراسری

  • کلیک بر روی عبارت “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳”
  • مرحله دوم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳
  • در صفحه باز شده بر روی لینک “سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری سال 1403” کلیک بفرمایید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • گزینه “انتخاب رشته” را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کرده و در نهایت کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله ششم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

بعد از اینکه کد رشته های مورد نظر خود را در فرم اینترنتی نمایش داده شده درج کردید، دکمه “تایید نهایی” را جهت اتمام فرآیند انتخاب رشته و دریافت کد پیگیری خود بفشارید.

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد

مرحله اول انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • وارد کردن کد ملی (یا کد رهگیری اتباع غیر ایرانی) و شناسه دانشگاه آزاد (کد دسترسی 7 رقمی درج شده در انتهای کارنامه اولیه) و فشردن دکمه “ورود”

مرحله دوم انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • پرداخت الکترونیکی هزینه و دریافت کد رهگیری و کلیک بر روی کلید “پرداخت” 

مرحله سوم انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی و انتخاب گزینه “پرداخت” و در نهایت دریافت کد رهگیری نشان داده شده

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • پس از واریز هزینه، دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد را دانلود نموده و کد رشته های مورد علاقه خود را یادداشت برداری کنید.
  • حال با کلیک بر روی لینک “انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳” فرم انتخاب رشته را دریافت و تکمیل نمایید و سپس گزینه “ثبت نهایی” را انجام دهید.
  • در پایان تمام مراحل و تایید نهایی، حتما از کد پیگیری ارائه شده توسط سامانه پرینت تهیه کنید.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403

انتخاب رشته دانشگاه های سراسری (اعم از روزانه، شبانه (نوبت دوم)، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان) به صورت مشترک و همزمان از طریق سایت sanjesh.org انجام می گیرد. تمامی رشته های ارائه شده در دوره های مذکور در قالب دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی در اختیار افراد قرار داده می شود که این دفترچه از نیمه دوم مردادماه ۱۴۰۳ در دسترس داوطلبان قرار خواهد گرفت. در این فایل همچنین، به بیان نکات و اطلاعات مورد نیاز متقاضیان جهت انجام فرآیند نام برده پرداخته می‌شود.

همان طور که پیش تر اشاره شد، انتخاب رشته دانشگاه آزاد از سایر دانشگاه ها مجزا و از طریق سایت azmoon.org انجام می شود، از این رو دارای دفترچه ای جداگانه نیز می باشد که بر روی همین سایت منتشر شده و همزمان با شروع فرآیند انتخاب رشته در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403

تاریخ انتشار :

(به محض انتشار، فعال می‌شود.)

دانلود پیوست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

تاریخ انتشار :

(به محض انتشار، فعال می‌شود.)

دانلود اصلاحیه سری اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

تاریخ انتشار :

(به محض انتشار، فعال می‌شود.)

دانلود اصلاحیه سری دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

تاریخ انتشار :

(به محض انتشار، فعال می‌شود.)

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور آزاد 1403

تاریخ انتشار :

(به محض انتشار، فعال می‌شود.)

بررسی کارنامه برای انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳

نتایج کنکور سراسری برای هر داوطلب در قالب یک کارنامه و از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می شود و اولین گام برای یک انتخاب رشته ایده آل، تحلیل درست کارنامه است. کارنامه کنکور به دو بخش تقسیم می شود که قسمت اول شامل اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی و قسمت دوم متشکل از اطلاعات آزمونی شما است. در ادامه مطلب توضیحات کارنامه کنکور را مطالعه کنید تا به درک درستی از اطلاعات مندرج در کارنامه برسید.

وضعیت مجاز بودن در دانشگاه های روزانه و نوبت دوم

دانشگاه های روزانه و نوبت دوم به دلیل آن که ظرفیت پذیرش محدودی دارند، همه داوطلبان مجاز به تحصیل در این دانشگاه ها نمی شوند و فقط داوطلبانی که عبارت مجاز در بند مربوط به دانشگاه روزانه و نوبت دوم کارنامه آن ها درج شده باشد، می توانند برای انتخاب رشته این دانشگاه ها اقدام نمایند.

وضعیت مجاز بودن در دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی

از شرایط ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کسب رتبه قابل قبول در کنکور سراسری است و معمولا داوطلبانی که تراز 6500 و بالاتر را دارند، می توانند انتخاب رشته این دانشگاه را انجام دهند. علاوه بر آن باید در کادر مربوط به دانشگاه فرهنگیان عبارت مجاز درج شده باشد.

وضعیت مجاز بودن در دانشگاه های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد

با توجه به آن که دانشگاه های پردیس خودگردان و ظرفیت مازاد شعبه هایی از دانشگاه های روزانه می باشند، بنابراین برای انتخاب رشته این دانشگاه ها نیز باید رتبه مناسبی کسب کنید و در کارنامه نیز مجاز به انتخاب رشته شده باشید.

وضعیت مجاز بودن به دانشگاه آزاد

برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه داوطلبان می توانند در انتخاب رشته این دانشگاه شرکت نمایند.

رتبه در سهمیه نهایی

این رتبه تعیین کننده شانس قبولی شما می باشد، زیرا ملاک پذیرش در دانشگاه های سراسری رتبه در سهمیه می باشد. لازم به ذکر است که هر یک از داوطلبان فقط با داوطلبان سهمیه خود به رقابت می پردازند نه با کل داوطلبان کشور. در واقع متقاضیان براساس محل تحصیل سه سال آخر دوره دوم متوسطه در یکی از مناطق 1، 2 و 3 دسته بندی می شوند. بنابراین سهمیه های کنکور بسیار حائز اهمیت می باشد.

رتبه کشوری

رتبه کشوری وضعیت شما را در بین داوطلبان کنکور ریاضی کل کشور مشخص می کند و این رتبه برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد تاثیر گذار است.

مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی 1403

راهنمای انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳

همان طور که می دانید، مهم ترین بخش برای پذیرش در دانشگاه، انجام انتخاب رشته هوشمندانه و اصولی می باشد که متاسفانه برخی از داوطلبان حتی با وجود کسب رتبه های عالی به دلیل عدم آگاهی از تکنیک های انتخاب رشته، در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته نمی شوند. توجه به علاقه مندی خود، سطح علمی، امکانات رفاهی و خوابگاهی دانشگاه های مورد نظر، مسافت و دوری دانشگاه، از مهم ترین پارامترهایی هستند که باید در زمان انتخاب رشته مدنظر قرار دهید.

ترتیب چینش کدرشته ها در فرم انتخاب رشته

انتخاب های خوش بینانه: این سوال برای بسیاری از داوطلبان ایجاد می شود که آیا با وجود کسب رتبه های نه چندان جالب می توانیم رشته های تاپ و پرمتقاضی را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهیم؟ در پاسخ باید بگوییم که حتی اگر شانش پذیرش شما در رشته ای بسیار پایین می باشد، آن کدرشته را در فرم انتخاب رشته خود قرار دهید تا حتی اگر به احتمال 1 درصد امکان قبولی دارید، شانس خود را از دست نداده باشید. 20 الی 30 درصد از فرم انتخاب رشته خود را به انتخاب های خوش بینانه اختصاص دهید.

انتخاب های واقع بینانه: مهم ترین بخش فرم انتخاب رشته، انتخاب های واقع بینانه می باشند که بیش از 50 درصد فرم را باید به آن اختصاص داد. این انتخاب ها متناسب با رتبه شما می باشند. برای مثال داوطلبی که رتبه 1500 را کسب کرده است، به طور معقول با این رتبه در رشته های مهندسی دانشگاه های روزانه پذیرفته خواهد شد.

انتخاب های بدبینانه: انتخاب های بدبینانه آخرین بخش فرم انتخاب رشته می باشند و مربوط به کدرشته هایی هستند که شانس قبولی داوطلب در آن ها بسیار زیاد است. برای مثال داوطلبان دارای رتبه حدود 2000 الی 3000 حتما در رشته های مهندسی دانشگاه های غیرانتفاعی تهران پذیرفته می شوند ولی باید این رشته ها را در آخرین بخش فرم قرار دهند تا اگر در انتخاب های خوش بینانه و واقع بینانه پذیرفته نشدند، حتما در این انتخاب ها پذیرفته شوند.

الگوهای مختلف چینش انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳

رشته های گروه آزمایشی ریاضی 1403

رشته هایی که در دفترچه و دانشگاه ها ارائه می شوند برای این گروه آزمایشی مطابق جدول زیر خواهند بود.

رشته های کنکور ریاضی ۱۴۰۳
مهندسی کامپیوتر ( تمام گرایش ها )مهندسی صنایع ( تمام گرایش ها )مهندسی عمران ( تمام گرایش ها )مهند‌‌سی د‌‌ریا ( تمام گرایش‌ ها )
د‌‌بیری فیزیکمهند‌‌سی رباتیکمهند‌‌سی فناوری اطلاعات ( IT )مهندسی برق ( تمام گرایش ها )
مهندسی مکانیک ( تمام گرایش ها )مهندسی مواد ( تمام گرایش ها)مهندسی نساجی ( تمام گرایش ها )مهندسی هوا فضا ( تمام گرایش ها )
هوانوردی ( تمام گرایش ها )مهندسی معماریتکنولوژی ماشین های کشاورزیمهند‌‌سی ماشین‌های ریلی
مهندسی کشاورزی ( تمام گرایش ها )مهند‌‌سی پزشکی ( تمام گرایش‌ها )مهند‌‌سی حمل و نقل ریلیمهندسی خط و سازه‌های ریلی
کارشناسی مد‌‌یریت ( تمام گرایش‌ها )کارشناسی حسابد‌‌اری ( تمام گرایش‌ها )علوم کامپیوترمهند‌‌سی پلیمر ( تمام گرایش‌ها )
مهند‌‌سی شیمی ( تمام گرایش‌ها )مهند‌‌سی معد‌‌ن ( تمام گرایش‌ها )مهند‌‌سی پتروشیمیمهند‌‌سی ایمنی صنعتی
مهند‌‌سی ایمنی و بازرسی فنیمهند‌‌سی نفت ( تمام گرایش‌ها )شیمی ( تمام گرایش‌ها )کارد‌‌انی فنی برق ( تمام گرایش‌ها )
کارد‌‌ان فنی شیمی ( تمام گرایش‌ها )معلم فنی صنایع شیمیاییکارد‌‌انی فنی صنایع غذاییکارد‌‌انی ایمنی صنعتی
معلم فنی صنایع چوبکارد‌‌انی فنی عمران ( تمام گرایش‌ها )کارد‌‌انی فنی معد‌‌ن ( استخراج معاد‌‌ن ذغال سنگ )کارد‌‌انی فنی مکانیک ( تمام گرایش‌ها به جز گرایش تاسیسات )
الکترونیک هواپیماییمخابرات هواپیماییمعلم فنی مواد‌‌ (تمام گرایش‌ها)کارد‌‌انی صنایع چوب
کارد‌‌انی علمی – کاربرد‌‌ی صنایع چوبکارد‌‌انی استخراج معاد‌‌ن غیر ذغال سنگکارد‌‌انی فنی عملیات پتروشیمیمعلم فنی عمران ( تمام گرایش‌ها )
کارد‌‌انی علمی – کاربرد‌‌ی صنایع چاپکارد‌‌انی شیمی مواد‌‌

چنانچه پس از اعلام نتایج نهایی کنکور، نسبت به هر یک از مندرجات آن از جمله درصد کسب شده، رتبه یا اعمال سهمیه ها معترض بودید، می توانید از طریق سامانه هایی که معرفی می شوند، اعتراض به نتایج کنکور سراسری یا آزاد خود را به ثبت برسانید. جهت کسب اطلاعات بیشتر، بر روی لینک فوق کلیک فرمایید.

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته کنکور ریاضی دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ در چه تاریخی انجام می گیرد؟

زمان انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳ از نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ می باشد.

2- انتخاب رشته دانشگاه های آزاد و سراسری ۱۴۰۳ از طریق چه سایتی امکان پذیر است؟

فرآیند انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از طریق سامانه sanjesh.org و انتخاب رشته دانشگاه آزاد از طریق سامانه azmoon.org، انجام می شود.

3- چه تعداد کد رشته می توانم در فرم انتخاب رشته کنکور ریاضی ۱۴۰۳ وارد کنم؟

حداکثر 150 کد رشته برای انتخاب رشته سراسری و 100 کد رشته برای دانشگاه آزاد می توان انتخاب نمود.

4- آیا زمان انتخاب رشته کنکور ریاضی دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ تمدید می شود؟

به احتمال زیاد تمدید می‌شود اما زمان آن هنوز مشخص نیست.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره پیج کنکور