خانه انتخاب رشته کنکور انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۱۴۰۳

راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۱۴۰۳

داوطلبان کنکور هنر پس از شرکت در آزمون کتبی این گروه آزمایشی، به دنبال کسب اطلاعات کافی، برای انجام بهترین انتخاب رشته ممکن می باشند. این دسته از افراد در صورت مجاز به انتخاب رشته کنکور می بایست در زمان تعیین شده که توسط سازمان سنجش مشخص می شود به سایت sanjesh.org مراجعه کرده و فرم اینترنتی انتخاب رشته کنکور هنر را تکمیل کنند.

 

✅لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۲

لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

 

به منظور انجام این فرآیند داوطلبان هنر می توانند از نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ اقدام به عمل آورند.

زمان انتخاب رشته کنکور هنر 1403

آگاه بودن از زمان انتخاب رشته کنکور در هر گروه آزمایشی چه برای کسانی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند و چه افرادی که می خواهند در دانشگاه آزاد به ادامه تحصیل بپردازند از اهمیت بالایی برخوردار است.

زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری

پس از اعلام نتایج کنکور هنر در تاریخ مقرر توسط سازمان سنجش داوطلبانی که با توجه به مندرجات کارنامه اولیه خود، مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته کنکور نسبت به ثبت کد رشته های مورد نظر خود در سایت سازمان سنجش به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

البته علی رغم برگزاری کنکور سراسری دوره بعدی طی دو نوبت اردیبهشت ماه و تیر ماه ۱۴۰۳، بنا بر اخبار منتشر شده در این زمینه فرآیند انتخاب رشته تنها یک مرتبه و آن هم در نیمه دوم مرداد ماه 1403 انجام می گیرد. همچنین کسانی که در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری از فرایند انتخاب رشته باز مانده باشند نیز می توانند در مهلت مجدد انتخاب رشته کنکور نسبت به تکمیل و یا ویرایش انتخاب رشته کنکور خود بپردازند. اخبار مربوط به انتخاب رشته دانشگاه آزاد را از طریق کانال تلگرام کنکور دنبال نمایید.

زمانبدی انتخاب رشته کنکور سراسری هنر ۱۴۰۳
فرآیندتاریخ
انتخاب رشتهشروع از نیمه دوم مرداد ماه 1403
تمدید مهلت انتخاب رشتهزمان آن مشخص نیست.

زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در ضمن آن دسته از داوطلبانی که قصد تحصیل در رشته های دانشگاه آزاد را داشته و در کنکور سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند پس از دریافت کارنامه و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد با مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه به نشانی azmoon.iau.ac.ir به ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود بپردازند.

صفر تا 100 انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

نحوه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

با توجه به امکان اشتباه در انتخاب رشته کنکور و احتمال خطای بالا در انجام این فرآیند، پیشنهاد می شود ابتدا لیستی از رشته های مورد علاقه خود بر اساس اولویت بندی مورد نظر تهیه نموده و پس از کسب اطمینان از چینش صحیح آن ها مراحل زیر را طی نمایید.

مراحل انتخاب رشته دانشگاه سراسری

  • در ابتدا باید وارد سایت انتخاب رشته کنکور به نشانی sanjesh.org شوید و از سمت راست صفحه گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • کلیک بر روی عبارت “انتخاب رشته های تحصیلی آزمون سراسری سال 1403”
  • مرحله دوم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳
  • در صفحه باز شده بر روی لینک “سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳” کلیک بفرمایید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • گزینه “انتخاب رشته” را انتخاب نمایید.

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

  • اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کرده و در نهایت کلید “ورود” را بفشارید.

مرحله ششم انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳

توجه کنید که در هنگام تکمیل فرم انتخاب رشته دقت کافی را داشته باشید و کد رشته های مورد علاقه را با دقت درج نمایید. در پایان تکمیل فرم انتخاب رشته خود نیز با کلیک بر روی گزینه “تایید نهایی”، از کدپیگیری ارائه شده توسط سامانه پرینت تهیه کنید.

مراحل انتخاب رشته دانشگاه آزاد

دانشجویانی که قصد انتخاب دانشگاه آزاد را برای ادامه تحصیل انتخاب کرده اند، می بایست در زمان مقرر به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نموده و پس از وارد نمودن کد ملی، شناسه دانشگاه آزاد و پرداخت الکترونیکی هزینه مربوطه، کد رشته های مورد نظر خود را ثبت نمایند.

  •  به سایت دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir  مراجعه نموده و بر روی لینک “انتخاب رشته آزمون سراسری سال 1403 (دانشگاه آزاد اسلامی)”کلیک نمایید.

مرحله اول انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

مرحله دوم انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • برای پرداخت هزینه انتخاب رشته ابتدا بر روی لوگوی بانک درگاه پرداخت مورد نظر خود کلیک کنید و سپس گزینه “پرداخت” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • با ورود به صفحه بعدی می بایست با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب، کلید “پرداخت” را فشرده و سپس کد رهگیری آن را دریافت کنید.

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

پس از پرداخت مبلغ مورد نظر، حال می توانید کد رشته محل های مورد علاقه خود را به ترتیب اولویت در فرم اینترنتی انتخاب رشته درج کنید. در آخر با کسب اطمینان از صحت رشته های انتخابی، بر روی گزینه تایید نهایی کلیک نموده و کد پیگیری فرآیند انتخاب رشته خود را جهت مشاهده نتایج انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد یادداشت نمایید.

نکات مهم

  • برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب 100 کدرشته محل و برای انتخاب رشته دانشگاه سراسری مجاز به انتخاب 150 کد رشته محل می باشید.
  • دانشگاه های سراسری شامل دانشگاه های روزانه، نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان می شود. بنابراین انتخاب رشته همه دانشگاه های مذکور به صورت مشترک انجام می گیرد و فقط انتخاب رشته دانشگاه آزاد مجزا می باشد.
  • انتخاب رشته های اصلی و شناور (زبان خارجه و هنر) در قالب یک فرم مشترک انجام می گیرد.

انتخاب رشته در رشته های دارای آزمون عملی کنکور هنر ۱۴۰۳

در کنکور سراسری هنر، پذیرش در 13 رشته امتحانی (که به شرح جدول زیر است)، از طریق شرکت در آزمون عملی انجام می شود. داوطلبانی که علاقه مند به تحصیل در این رشته ها هستند، می بایست ابتدا در آزمون عملی شرکت نمایند و اگر نمره لازم را در این آزمون بدست آورند، پذیرش آن ها انجام خواهد شد.

سازمان سنجش آموزش کشور قبل از برگزاری کنکور سراسری، لینک ثبت نام آزمون عملی کنکور هنر را در سامانه قرار می دهد و داوطلبان بایستی با مراجعه به این سامانه، نام نویسی خود را انجام دهند. پس از شرکت در کنکور و اعلام نتایج اولیه، کسانی که ثبت نام آزمون عملی را انجام داده اند، می توانند رشته های دارای این آزمون را نیز در فرم انتخاب رشته خود قرار دهند.

لازم به ذکر است متقاضیانی که در زمان مقرر برای ثبت نام آزمون عملی علاقه مندی خود را اعلام نکرده و یا پس از ثبت نام، در این آزمون شرکت نکرده اند، حق انتخاب این رشته ها را در زمان انتخاب رشته نخواهند داشت و در صورت درج این کدرشته محل ها، انتخاب آن ها حذف خواهد شد. از آن جایی که هنوز دفترچه انتخاب رشته هنر ۱۴۰۳ منتشر نشده، رشته های مربوط به دوره قبل در جدول زیر درج گردیده است.

رشته های دارای آزمون عملی کنکور هنر 1402
ردیفعنوان رشته
1موسیقی نظامی
2نقاشی (ارتباط تصویری)، آموزش ارتباط تصویری – هنرهای تجسمی – طراحی پارچه و لباس
3طراحی صنعتی
4ادبیات نمایشی
5مجسمه سازی
6موسیقی ایرانی
7موسیقی جهانی
8کتابت و نگارگری
9آهنگسازی
10بازیگری – کارگردانی
11طراحی صحنه
12نمایش عروسکی
13عکاسی

مشاوره انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

راهنمای انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

یکی از مهمترین گام ها برای یک انتخاب رشته درست و مطلوب، تحلیل صحیح کارنامه است. یعنی داوطلب باید با معانی اطلاعات مندرج در کارنامه آشنا باشد. در غیر این صورت با یک اشتباه در انتخاب رشته کنکور ممکن است آینده تحصیلی و شغلی داوطلب کاملا دگرگون شده و در نتیجه مسیر زندگی فرد تغییر کند.

اطلاعات مندرج در کارنامه کنکور هنر

در ابتدا لازم است بگوییم که اگر شما نیز جزء داوطلبانی هستید که علاوه بر کنکور هنر، قصد شرکت در یکی از سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی یا انسانی را دارید، باید بدانید که نتیجه هر دو آزمون در قالب یک کارنامه و در جداول جداگانه منتشر خواهد شد. در واقع کارنامه کنکور به دو قسمت تقسیم می شود؛

  1. قسمت اول شامل اطلاعات شناسنامه ای و تحصیلی (نوع سهمیه و استان بومی)
  2. قسمت دوم کارنامه شامل اطلاعات آزمونی (رتبه در سهمیه و تراز) می باشد.

مهمترین قسمت کارنامه کنکور برای انتخاب رشته نیز همان رتبه در سهمیه و تراز و رتبه شما در زیر گروه های مختلف است.

نحوه چینش کد رشته های کنکور هنر

ترتیب قرار دادن کدرشته محل ها در فرم انتخاب رشته در افزایش شانس قبولی شما بسیار تاثیرگذار است. به همین دلیل توصیه می شود که برای انجام این کار، بسیار هوشمندانه عمل کنید.

اگر اولویت شما پذیرش در رشته های دارای آزمون عملی است، حتما این رشته ها را در انتخاب های اول فرم انتخاب رشته قرار دهید تا اگر رتبه لازم را داشتید، گزینش شما انجام گیرد. زیرا انتخاب های شما به ترتیب و از همان ابتدا بررسی می شود و اگر در رشته ای حدنصاب نمره لازم را کسب کرده باشید، در همان رشته نیز پذیرش می شوید.

در زمان انتخاب رشته، علاقه خود را نیز ملاک قرار دهید و از انتخاب رشته هایی که علاقه مند به تحصیل در آن ها نیستید، خودداری کنید. زیرا اگر در یکی از رشته های دانشگاه روزانه پذیرش شوید ولی به هر دلیلی در دانشگاه ثبت نام نکنید، یک سال از تحصیل در دوره روزانه محروم خواهید شد. در صورت تمایل جهت مشاوره انتخاب رشته کنکور می توانید با کارشناسان مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره تماس بگیرید.

الگوهای مختلف چینش انتخاب رشته کنکور هنر 1403

رشته های کنکور گروه آزمایشی هنر ۱۴۰۳

تمام رشته هایی که در دفترچه انتخاب رشته گروه آزمایشی هنر وجود دارد، بر اساس ضریب درس ها به 5 زیر گروه تقسیم بندی می شود که در جدول زیر مشاهده می کنید.

رشته های زیر گروه های گروه آزمایشی هنر 1403
صنایع دستینقاشیکاردانی هنرهای سنتی
عکاسیهنرهای تجسمیکارشناسی فرش
کاردانی آموزش هنرهای تجسمیکاردانی علمی کاربردی فرش دستبافکاردانی هنرهای تجسمی
مجسمه سازیطراحی پارچهطراحی لباس
ارتباط تصویریکاردانی علمی کاربردی عکاسی خبریکاردانی علمی کاربردی گرافیک
چاپکتابت و نگارگریهنرهای صناعی
باستان شناسیمدیریت فرهنگی هنریطراحی صنعتی
علوم اجتماعی (گرایش امنیت ملی)علوم سیاسی (گرایش امنیت ملی و گرایش مطالعات امنیتی)کاردانی علمی کاربردی طراحی صنعتی
کاردانی صنایع دستیهنر اسلامیمرمت و احیای بناهای تاریخی
مرمت آثار تاریخیموزه داریمردم شناسی
کاردانی راهنمای موزه ها و بناهای تاریخیکاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخیکاردانی حفاظت و مرمت بناهای تاریخی
کاردانی موزه داریکاردانی باستان شناسیموسیقی نظامی
تولید سیماکاردانی هنرهای نمایشیتلویزیون و هنرهای دیجیتالی
کارگردانی تلویزیون،سینمانمایشنوازندگی موسیقی جهانی
نوازندگی موسیقی ایرانی

ظرفیت و رتبه قبولی کنکور هنر ۱۴۰۳

آن دسته از داوطلبانی که برای کنکور هنر 1403 ثبت نام کرده و اکنون این پرسش برای آنان پیش آمده است که ظرفیت و رتبه قبولی کنکور هنر به چه صورت است، لازم است که از آخرین قبولی های کنکور سال قبل با رتبه و تراز مشابه خود مطلع شوند؛ زیرا این کار باعث می شود که شخص انتخاب درست تری داشته باشد. این ظرفیت ها در دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر به صورت کامل مشخص می شود اما رتبه قبولی بستگی به سهمیه، سطح دانشگاه، ظرفیت آن رشته و …دارد.

سهمیه های انتخاب رشته کنکور هنر 1403

سهمیه یکی از عومل بسیار تاثیر گذار در انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد. بنابراین افرادی که دارای سهمیه هایی چون:سهمیه جانبازان، سهمیه ایثارگران، سهمیه خانواده شهدا و … هستند شانس قبولی بیشتری نسبت به سایرین خواهند داشت. لازم به ذکر است که  داوطلبان کنکور سراسری اکثرا جزء مشمولان سهمیه مناطق می شوند به جز آن افرادی که در بالا ذکر کردیم.

نکته 1: شرکت کنندگانی که متقاضی سهمیه مناطق هستند با توجه به ملاک های زیر جزو یکی از سهمیه های مناطق 2،1 و 3 محسوب می شوند.

نکته 2: افراد شرکت کننده ای که درگیر بلایای طبیعی هستند حدود 5 در صد از ظرفیت دانشگاه های روزانه را به صورت ظرفیت مازاد به خود اختصاص می دهند.

نکته 3: حدود 40 درصد از ظرفیت کد رشته های محل ناحیه، قطبی و کشوری دوره روزانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی به استان های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، لرستان و هرمزگان به متقاضیان بومی این استان ها اختصاص می یابد.

نکته 4: 25 درصد از ظرفیت دوره های روزانه به داوطلبان دارای سهمیه 25 درصد ایثارگران و جانبازان تعلق خواهد گرفت.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری

برای اطلاع از تمام جزئیات انتخاب رشته کنکور هنر، باید ابتدا دفترچه راهنمای مربوطه را دانلود و بررسی نمایید. جهت دانلود دفترچه انتخاب رشته دانشگاه سراسری می بایست از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام نمایید. مطابق آخرین اطلاعیه ها دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر در نیمه دوم مرداد ماه 1403 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر ۱۴۰۳

تاریخ انتشار :

(به زودی فعال می‌شود)

دانلود پیوست دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

تاریخ انتشار :

(به زودی فعال می‌شود)

دانلود اصلاحیه سری اول دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳

تاریخ انتشار :

(به زودی فعال می‌شود)

دانلود اصلاحیه سری دوم دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

تاریخ انتشار :

(به زودی فعال می‌شود)

دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد

فایل مربوط به دفترچه دانشگاه آزاد نیز بر روی سایت مرکز سنجش این دانشگاه به نشانی azmoon.org منتشر می گردد. همچنین دفترچه انتخاب رشته دانشگاه های آزاد به صورت جداگانه از دانشگاه های سراسری و از طریق سامانه دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir منتشر خواهد شد و این دفترچه نیز حاوی توضیحات و ذکر نکاتی در زمینه انتخاب رشته می باشد.

البته دفترچه مربوط به دانشگاه آزاد نیز تا این لحظه منتشر نشده است اما برای آشنایی بیشتر فایل پی دی اف دوره گذشته در جدول زیر قرار دارد. بدیهی است که به محض انتشار دفترچه جدید تر لینک آن نیز در این قسمت فعال خواهد شد.

دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور آزاد ۱۴۰۳

تاریخ انتشار :

(به زودی فعال می‌شود)

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، برای داشتن انتخاب رشته ای موفق می بایست با در نظر داشتن تراز و رتبه خود در بازه زمانی مشخص شده، نسبت به ثبت کد رشته های مورد نظر خود اقدام کنید. همچنین متقاضیان می توانند از نرم افزار تخمین رتبه ایران مشاوره نیز در این امر کمک بگیرند.

یکی دیگر از عوامل موثر در این راستا استفاده از مشاوره انتخاب رشته کنکور می باشد. چرا که انتخاب رشته نیز مانند هر امر دیگری مستلزم دارا بودن اطلاعات و دانش کافی در این زمینه است تا با کمترین میزان خطا بتوان به انتخابی صحیح و اصولی دست زد و شانس قبولی را بالا برد.

 

سوالات متداول

1- چه زمانی می توان برای انتخاب رشته دانشگاه های سراسری هنر ۱۴۰۳ اقدام نمود؟

به منظور انجام این فرآیند داوطلبان هنر می توانند از نیمه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ اقدام به عمل آورند.

2- انتخاب رشته دانشگاه های آزاد و سراسری هنر از طریق چه سایتی امکان پذیر است؟

انتخاب رشته دانشگاه های سراسری از طریق سایت sanjesh.org و دانشگاه آزاد از طریق سامانه azmoon.iau.ac.ir به انجام می رسد.

3- آیا مهلت انتخاب رشته دانشگاه های سراسری هنر ۱۴۰۳ تمدید خواهد شد؟

به احتمال زیاد زمان انتخاب رشته تمدید خواهد شد. اما زمان آن مشخص نیست.

4- برای انتخاب رشته در گروه آزمایشی هنر امکان انتخاب چند کد رشته آزاد و سراسری وجود دارد؟

حداکثر 150 کد رشته برای انتخاب رشته سراسری و 100 کد رشته برای دانشگاه آزاد در فرم انتخاب رشته در نظر گرفته شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ نظر
  1. یگانه

    ببخشید میشه هم‌زمان برای دوتا رشته یعنی تجربی و هنر انتخاب رشته کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، بله، می توانید همزمان برای یک رشته اصلی و یک رشته شناور انتخاب رشته انجام دهید.

  2. Sara

    سلام
    من کاردانی هنر های تجسمی دارم میشه برای کارشناسی انیمیشن کنکور داد؟؟

  3. LILI

    ببخشید
    کسایی که کنکور ریاضی یا تجربی دادن نمی تونن از هنر انتخاب رشته کنن؟

  4. Bahareh

    ببخشید معماری جزو کدوم زیر گروه میشه؟

    • ایران مشاوره

      باسلام، رشته ی مهندسی معماری و معماری داخلی زیرگروه رشته ی ریاضی می باشد.

    • Bahareh

      پس یعنی نمیشه از طریق کنکور هنر تو دانشگاه معماری یا طراحی داخلی خوند؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      برای ثبت نام د دانشگاه ازاد با سوابق تحصیلی و برای پذیرش شدن در رشته مهندسی معماری و معماری داخلی شما باید مجموعه گروه اموزشی را ریاضی و فیزیک انتخاب کنید و برای پذیرش شدن در دانشگاه های سراسری از قبیل روزانه و نوبت دوم و غیرانتفاعی و پیام نور باید رشته های مذکور در دفترچه ای که در کنکور شرکت کرده اید باید ارایه شود.

  5. قاسمی

    دخترم علاقه زیادی به طراحی لباس داره و ترجیح میده تو همین رشته حتی اگر شده دانشگاه غیر انتفاعی ادامه تحصیل بده آیا انتخاب رشته ی طراحی لباس دانشگاه غیر انتفاعی بعد از رشته طراحی لباس دانشگاههای تهران و قبل از سایر رشته های زیر گروه یک هنر مثل گرافیک و صنایع دستی درسته یا اول تمام رشته های دانشگاههای روزانه هنر تهران رو بهتره تو اولویت قرار بدیم و بعد بریم سراغ دانشگاههای غیر انتفاعی؟؟
    اگر فردی دانشگاه سراسری قبول بشه ولی رشته مورد علاقش نباشه میتونه در رشته مورد علاقش در دانشگاه غیر انتفاعی و یا پیام نور و یا آزاد ادامه تحصیل بده یا نه حتما باید رشته ای که روزانه قبول شده رو بره؟

دریافت مشاوره پیج کنکور