خانه کنکور تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی

تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی

راهنمای جامع تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی 99
تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی 99

دانشگاه های غیرانتفاعی از جمله دانشگاه های غیردولتی بوده که زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور فعالیت میکنند و هرساله از دو روش با آزمون و بدون آزمون سراسری اقدام به جذب دانشجو می نمایند. بنابراین علاقه مندان به این دانشگاه ها در دو بخش دسته بندی می شوند. دسته اول متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه های غیرانتفاعی هستند که چنانچه پس از اعلام نتایج کنکور سراسری 99 در کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته 99 در این دوره شده باشند، می توانند کد رشته های مربوطه را در فرم انتخاب رشته ثبت نموده و در صورت قبولی در هریک از انتخاب های خود روند نام نویسی را آغاز نمایند. دسته دیگر داوطلبانی هستند که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری 99، در هیچ یک از کد رشته های انتخابی خود پذیرفته نشده اند و یا علاقه ای نسبت به رشته قبولی خود ندارند که در این حالت می توانند برای تکمیل ظرفیت رشته های بدون آزمون دانشگاه های غیرانتفاعی اقدام کنند.

لیست رشته های تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

زمان تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی 99

در صورتی که دانشگاه های غیرانتفاعی امکان تکمیل ظرفیت را برای متقاضیان فراهم نمایند، زمان این فرآیند را به طور معمول مدتی پس از اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه های سراسری 99، اطلاع رسانی کرده و با انتشار دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بدون کنکور، زمینه انجام اقدامات لازم برای را برای شرکت کنندگان ایجاد می نمایند.

در سال های اخیر فرآیند تکمیل ظرفیت بدون کنکور برای این دانشگاه ها برگزار نشده است؛ به طوری که در سال 97 خبر حذف تکمیل ظرفیت توسط وزارت علوم اعلام شد و در سال 98 شاهد برگزاری این فرآیند نبودیم. در خصوص برنامه اجرای آن برای سال 99 نیز تاکنون اطلاعاتی در دست نداریم. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره در اسرع وقت اخبار مربوطه در این باره را دریافت کنید.

نحوه تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی 99

همان طور که اشاره کردیم، دانشگاه های غیرانتفاعی در صورت تکمیل نشدن ظرفیت رشته های خود، فراخوان جذب دانشجو برای این ظرفیت مازاد را منتشر می کنند. در صورتی که فرصت تکمیل ظرفیت وجود داشته باشد، متقاضیان می توانند در فرآیند آن شرکت نموده و شانس پذیرش خود در رشته مورد نظر را امتحان نمایند.

دفترچه انتخاب رشته و تکمیل ظرفیت دانشگاه های غیرانتفاعی را سازمان سنجش آموزش کشور بر روی سایت خود به نشانی sanjesh.org منتشر کرده و در اختیار علاقه مندان قرار می دهد. پس از آن شرکت کنندگان می توانند با کسب آگاهی های لازم و اطلاع از شرایط پذیرش دانشگاه های ارائه دهنده این رشته ها، انتخاب رشته کرده و نسبت به ثبت نام حضوری در رشته محل پذیرفته شده اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی 99

داوطلبانی که پس از اعلام نتایج انتخاب رشته، در هیچ یک از کد رشته های دلخواه در دانشگاه های غیرانتفاعی پذیرفته نشده باشند می توانند مجددا شانس خود را برای پذیرش در این رشته محل ها امتحان نمایند. این امر از طریق شرکت در تکمیل ظرفیت بدون کنکور امکان پذیر می باشد. اکنون با این سوال مواجه می شویم که چه کسانی مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی می باشند؟ مطابق آن چه که در بخش قبل گفته شد، این فرآیند برای رشته های بدون آزمون دانشگاه های غیرانتفاعی اجرا می شود، بنابراین علاقه مندان دارای شرایط قید شده در دفترچه تکمیل ظرفیت باشند، می توانند به ثبت کد رشته های دلخواه در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بپردازند.

با توجه به اطلاع رسانی وزارت علوم در خصوص حذف برگزاری فرآیند تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی، احتمال انتشار دفترچه انتخاب رشته آن، بسیار ضعیف می باشد. در این حالت متقاضیان می توانند پس از مطالعه دفترچه بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 99 و آگاهی از ضوابط بیان شده، برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بهمن ماه 99 اقدام نمایند. در صورتی که مایل به اطلاع از جزئیات بیشتر در این زمینه از جمله هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی 99 هستید، می توانید از لینک های موجود بهره ببرید.

سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت دانشگاه غیرانتفاعی 99 چه زمانی اجرا می شود؟

در خصوص برنامه اجرای تکمیل ظرفیت برای سال 99 تاکنون اطلاعاتی در دست نداریم. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره در اسرع وقت اخبار مربوطه در این باره را دریافت کنید.

2- انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی از طریق چه سایتی انجام می شود؟

با مراجعه به سایت سازمان سنجش می توان به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت بدون آزمون دانشگاه غیرانتفاعی اقدام کرد.

3- چه کسانی می توانند در فرآیند تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه های غیرانتفاعی ثبت نام کنند؟

علاقه مندان دارای شرایط قید شده در دفترچه تکمیل ظرفیت باشند، می توانند به ثبت کد رشته های دلخواه در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه غیرانتفاعی بپردازند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره کنکور پیج کنکور