خانه دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401 – نیمسال دوم

تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401 – نیمسال دوم

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت دکترا آزاد 1401 نیمسال دوم
تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401 – نیمسال دوم

در فرآیند تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 1401 موقعیت قبولی در این مقطع برای آن دسته از داوطلبانی که نتوانسته اند در آزمون دکتری پذیرفته شوند، وجود خواهد داشت. چرا که واحد های دانشگاه آزاد از این طریق می توانند ظرفیت های خالی باقی مانده از کدرشته محل های خود را تکمیل نمایند.

در صورتی که این مرحله برای سال 1401 نیز انجام شود، داوطلبان می بایست جهت ثبت نام به سایت دانشگاه آزاد به نشانی amoon.org مراجعه نمایند. همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که، آخرین دوره برگزاری این فرآیند در سال 96 بوده و احتمال انجام آن در سال 1401 بسیار اندک می باشد.

در صورت وجود مرحله تکمیل ظرفیت در مقطع دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401، ثبت نام این فرآیند به صورت اینترنتی و از طریق مراجعه به سایت azmoon.org انجام خواهد شد.

زمان تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401

همانطور که گفته شد آخرین دوره برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت این دانشگاه در سال 96 بوده است و احتمال برگزار شدن آن در سال 1401 بسیار ضعیف خواهد بود.

البته مطابق با آخرین دوره احتمالا اطلاعیه مربوط به مرحله تکمیل ظرفیت در صورت برگزاری، دی ماه 1401 خواهد بود. همچنین با توجه اینکه هنوز زمان تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1401 اعلام نشده است، نمی توان زمان دقیقی را نیز بدین منظور در نظر گرفت اما شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام دکتری از آخرین اخبار مربوط به این فرآیند و زمان انجام آن اطلاع کسب نمایید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401

همه ی داوطلبانی که در آزمون دکتری 1401 شرکت کرده اند، مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد 1401 – 1402 خواهند بود. فقط به این نکته توجه داشته باشید داوطلبانی که در شهریور ماه در یکی از رشته های انتخابی خود پذیرفته شده اند و در دانشگاه پذیرفته شده ثبت نام نموده اند دیگر مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد نمی باشند. در ضمن در صورتی که در دوره تکمیل ظرفیت پذیرفته شوید، پذیرش شما در رشته قبلی باطل شده و تنها حق ادامه تحصیل در رشته محل پذیرفته شده را خواهید داشت.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401

مطابق توضیحات فوق الذکر در صورتی که در آزمون دکتری شرکت نموده اید اما از وضعیت قبولی خود رضایت نداشته و یا قبول نشده اید می توانید در زمان تعیین شده در این طرح شرکت نمایید. برای انجام این فرآیند می توانید مطابق با مراحل زیر عمل نمایید.

  • به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نمایید.
  • روی لینک فعال “تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401 _ نیمسال دوم” کلیک کنید.
  • در این مرحله اطلاعات داوطلبی خود را وارد نمایید.
  • پس از درج کد رشته های مورد نظر گزینه “ثبت” را بفشارید تا درخواست شما تایید شود.

دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401

معمولا دو یا سه روز قبل از آغاز شروع تکمیل ظرفیت دفترچه مربوط به آن از طریق سایت دانشگاه آزاد منتشر خواهد شد تا داوطلبان با آگاهی کامل بتوانند نسبت به شرکت در این طرح اقدام نمایند.

البته هنوز با توجه به مشخص نبودن زمان برگزاری این مرحله برای سال جاری هنوز اطلاعی از زمان دقیق انتشار دفترچه آن نیز در دسترس نیست که در صورت منتشر شدن این دفترچه لینک مربوط به دانلود فایل پی دی اف آن در جدول زیر فعال خواهد شد.

دفترچه تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401
دانلود دفترچه تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401

(به محض انتشار، لینک فوق فعال خواهد شد.)

مشاوره انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401

اگر شما هم جزو داوطلبانی هستید که قصد دارید که شانس خود را مجددا در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد برای قبولی در یک رشته محل بهتر امتحان کنید، لازم است بدانید که در تکمیل ظرفیت حق انتخاب 20 رشته محل را از دفترچه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت آزمون دکتری دانشگاه آزاد خواهید داشت.

همچنین توصیه می شود که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد (در مرحله تکمیل ظرفیت) کد رشته ها را به ترتیب علاقه بچینید و به این نکته نیز توجه داشته باشید که جهت افزایش شانس قبولی رشته هایی را انتخاب کنید که تراز شما در کارنامه با نمره آخرین فرد قبولی در آن رشته محل محل زیاد نباشد.

زمان و نحوه مشاهده اعلام نتایج تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401

معمولا نتایج این مرحله اواخر بهمن ماه از طریق سایت دانشگاه آزاد اعلام می شود. همچنین شما می توانید با طی نمودن مراحل زیر، نتایج خود را مشاهده کنید.

  1. وارد کردن اطلاعات فردی (اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه)
  2. از طریق شماره شناسنامه و شماره داوطلبی

 

سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد بهمن ماه ۱۴۰۱ چه زمانی انجام خواهد شد؟

هنوز زمان دقیقی برای این فرآیند اعلام نشده است و همچنین با توجه به اینکه آخرین دوره برگزاری آن سال 96 بوده است، احتمال برگزاری آن در سال جاری ضعیف است.

2- شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد از چه طریق انجام می شود؟

داوطلبان برای شرکت در این مرحله می بایست به سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org مراجعه نمایند.

3- آیا در صورتی که در آزمون دکتری پذیرفته شده و در دانشگاه قبولی ثبت نام نموده باشم امکان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری بهمن ماه را خواهم داشت؟

خیر، در صورتی که در یکی از رشته های انتخابی خود پذیرفته شده و در دانشگاه ثبت نام نموده اید دیگر مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری دانشگاه آزاد نخواهید بود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره