خانه کاردانی به کارشناسی تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

داوطلبانی که با انتشار نتایج کنکور کاردانی به کارشناسی متوجه شوند که در هیچ کدام از رشته محل های انتخابی پذیرفته نشده اند. این دسته از داوطلبان می توانند در فرصت طلایی که تحت عنوان تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی در اختیارشان قرار می گیرد، مجددا اقدام به انتخاب رشته نمایند.

 

فرآیند تکمیل ظرفیت این مقطع تحصیلی، به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد؛ لذا داوطلبان واجد شرایط، می توانند شانس خود را برای پذیرش در کد رشته های دارای ظرفیت در زمان بندی مشخص شده از سوی سازمان مذکور امتحان کنند. این موضوع را نیز مد نظر داشته باشید که به جز رشته های بهداشت و درمان به استثنای هوشبری، بقیه رشته ها از طریق صرفا سوابق تحصیلی گزینش می شوند.

داوطلبان شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی می توانند در زمان مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش، اقدام به انجام این امر نمایند.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

شرکت کنندگان کنکور کاردانی به کارشناسی 1402 پس از انتشار نتیجه آزمون می توانند با مراجعه به سایت مربوطه، انتخاب رشته کاردانی به کارشناسی خود را به انجام برسانند. پس از انتخاب رشته اولیه، در برخی از رشته ها صندلی های خالی وجود داشته که این فرصت مجددی است برای کسانی که نتوانسته اند در رشته و دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شوند و این فرصت با عنوان تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی از طرف سازمان سنجش مشخص می شود.

 

هیچ اطلاعیه ای در خصوص مهلت تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی در سال جاری منتشر نشد، در سال های گذشته با توجه اطلاعیه تکمیل ظرفیت در بهمن ماه منتشر و جزئیات آن اطلاع رسانی می گردید. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در جریان جدیدترین اخبار در این زمینه قرار بگیرید.

تمدید زمان تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی 1402

به طور معمول، ممکن است برخی از داوطلبین استفاده از تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی در زمان اعلام شده از جانب سازمان سنجش، به دلایل مختلف، موفق به انجام پروسه ثبت نام نشوند، از همین روی سازمان سنجش کشور، همواره مهلت جبرانی و مجددی را برای این دسته از افراد در نظر گرفته است. در حال حاضر زمان تکمیل ظرفیت مشخص نشده است، پس از اعلام و اتمام زمان تکمیل ظرفیت اولیه، زمان تمدید تکمیل ظرفیت اعلام خواهد شد.

نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

متقاضیان شرکت در تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی در زمان اعلام شده از جانب سازمان سنجش به منظور ثبت نام دوره تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از مطالعه دفترچه مربوطه و از لیست رشته های ارائه شده، اطلاع کامل پیدا کنند و سپس نسبت به ثبت کد رشته های خود اقدام نمایند.

  • در ابتدا باید وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شده و از قسمت پایین صفحه بر روی گزینه “کاردانی به کارشناسی” کلیک کنید.

  • پس از آن وارد قسمت کاردانی به کارشناسی شده و در صورت فعال شدن روند تکمیل ظرفیت از طریق در نظر گرفته شده، می توانید اقدام به این عمل نمایید. در حال حاضر به دلیل تغییر سایت سازمان سنجش و عدم اعلام زمان نکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ و فعال نبودن روند این پروسه، امکان تهیه راهنمای تصویری نمی باشد. در صورت اعلام و فعال شدن، این مقاله به روزرسانی شده و راهنمای تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی به صورت جامع و کامل درج خواهد شد.

شرایط تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1402

داوطلبینی که قصد شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی در سال 1402 را دارند، مانند سال های گذشته باید دارای شرایط و ظوابط خاصی باشند که این شرایط را می توان به صورت کلی به دو زیرگروه شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم بندی نمود. در ادامه برخی از مهمترین این شرابط ذکر شده است که داوطلبین قبل از هر اقدامی، بهتر است از آن ها آگاهی یابند.

شرایط عمومی

شرایط عمومی تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ مربوط به تمامی شرکت کنندگان بوده و رعایت آن برای تمامی داوطلبین لازم و ضروری می باشد. شرایط عمومی تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1402 در جدول زیر عنوان شده است.

شرایط تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

شرایط عمومی
اعتقاد به دین اسلام و یا ادیان قید شده در قانون اساسی
عدم دشمنی علنی با جمهوری اسلامی ایران
عدم سابقه شرکت در گروه های معاند با جمهوری اسلامی
داشتن توانی جسمی و ذهنی لازم، متناسب با رشته انتخاب شده
عدم اعتباد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی

برای شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ علاوه بر شرایط عمومی، شرایط دیگری نیز وجود دارد که از آن با عنوان شرایط اختصاصی یاد می شود. بخشی شرایط اختصاصی تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی در جدول زیر قید شده است.

شرایط تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1402

شرایط اختصاصی
متقاضیان مستلزم داشتن مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشند.
دریافت مدرک کاردانی تا حداکثر ۳۰ بهمن ماه
انتخاب فقط یک رشته در محل و یا موسسه مورد نظر
مشخص بودم وضعیت نظام وظیفه برای پسران
عدم منع آموزشی

 لیست رشته تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲

داوطلبانی که علاقه مند به انتخاب رشته و ثبت نام در دوره های پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل فوق دیپلم) در مقطع کاردانی به کارشناسی می باشند، می بایست قبل از هر گونه اقدامی با مطالعه دفترچه راهنما از شرایط و ضوابط لازم جهت ثبت نام آگاه شوند.

 

همچنین لیست رشته های ارائه داده شده در دوره های مختلف دولتی و غیردولتی در فایلی جداگانه در جدول ذیل قرار داده شده است که متقاضیان می توانند بعد از مطالعه آن و استخراج کد رشته های موردنظر؛ نسبت به شروع مراحل نام نویسی خود در این مقطع اقدامات لازم را به انجام برسانند.

همان گونه که گفته شد پس از فرارسیدن زمان برگزاری کنکور کاردانی به کارشناسی، دوره تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی برگزار می شود و لیست رشته های تکمیل ظرفیت این مقطع تحصیلی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می گردد. داوطلبان می توانند از طریق سایت سازمان مذکور کد رشته های تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی را به صورت اینترنتی ثبت کنند.

 

لازم به ذکر است که اگر داوطلب در کنکور کاردانی به کارشناسی شرکت نموده باشد، برای تکمیل ظرفیت نیازی به خرید کارت اعتباری مربوطه نخواهد داشت اما اگر در کنکور شرکت نکرده باشد و تقاضای شرکت در رشته های بدون کنکور را دارد، می بایست ابتدا کارت اعتباری را تهیه و سپس نسبت به ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی اقدام کند.

زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1402

زمان دقیق اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1402 در حال حاضر از طرف سازمان سنجش اعلام نشده است. اما به طور معمول زمان اعلام نتایج، یک الی دو هفته پس از آخرین مهلت تکمیل ظرفیت می باشد و شرکت کنندکان می توانند پس از اعلام زمان توسط سازمان سنجش، در زمان مقرر به سایت سازمان سنحش مراجعه کرده و از طرق در نظر گرفته شده، اقدام به مشاهده نتایج نمایند.

 

سوالات متداول

1- آیا تکمیل ظرفیت برای کنکور کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۲ برگزار می شود؟

هنوز خبر قطعی و دقیقی در این مورد از جانب سازمان سنجش کشور اعلام نشده است.

2- مهلتی که برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ناپیوسته ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است، چه زمانی است؟

در حال حاضر زمان دقیق تکمیل ظرفیت ار جانب سازمان سنجش اعلام نشده است.

3- برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی ۱۴۰۲ باید از چه سایتی اقدام کنم؟

شما می توانید با مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور دفترچه مربوطه را دریافت کرده و فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته خود را انجام دهید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶۰ نظر
  1. رویاسعید

    سلام من کارت خریدم و ثبت نام انجام دادم الان میخام انصراف بدم چیکار کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      طبق دفترچه راهنمای ثبت نام کارت های خریداری شده مسترد نخواهد شد.

  2. میلاد عابدینی

    با سلام و وقت بخیر من یک سوالی داشتم زمان اعلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی کی مشخص میشود

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است، شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ، از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

  3. رامونیک

    سلام . میخواستم بدونم پس نتیجش چی شد ؟؟ من کلی استرس گرفتم چون اطلاعی ازش نیست!

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر نتایج اعلام نشده است.

  4. پریسا

    سلام میخواستم بدونم منی که امسال کنکور ندادم میتونم تو تکمیل ظرفیت ثبت نام کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، از جمله شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت، شرکت در کنکور و کسب رتبه قبولی (مجاز به انتخاب رشته) می باشد.

  5. پریسا

    سلام زمان تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی کی اعلام میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای در باره زمان تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی منتشر نشده است. جهت دریافت اطلاعیه های جدید می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید.

  6. amir

    سلام و عرض ادب سوالی داشتم . امکان داره کنسل شده باشه ؟
    چون اطلاعیه های قبلی تمام پاک شده نظرتون چی هست

    • ایران مشاوره

      سلام ، تاکنون اطلاعیه ای در این باره منتشر نشده است ، شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مربوطه ، و یا پس از اتمام تعطیلات ، با مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید . پیشنهاد می شود جهت اطلاع از آخرین اخبار تحصیلی عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی شوید .

  7. نفس

    سلام نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی کی اعلام میشود

    • ایران مشاوره

      سلام
      در حال حاضر اطلاعیه ای در این باره از طریق سایت سازمان سنجش منتشر نشده است . پیشنهاد می شود با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر و یا مراجعه حضوری به واحد مربوطه اطلاعات تکمیلی را به دست آورید . همچنین پیشنهاد می شود با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی از آخرین اخبار تحصیلی مطلع شوید .

  8. امیر

    سلام نتایج دقیق تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی ناپیوسته چه تاریخی اعلام میشه کلاس ها شروع شدن

    • ایران مشاوره

      با سلام ، تاکنون اطلاعیه ای در رابطه با اعلام نتایج تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ناپیوسته از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر نشده است . شما می توانید با مراجعه به سایت دانشگاه مربوطه و یا مراجعه حضوری به دانشگاه اطلاعات مربوطه را به دست اورید . همچنین پیشنهاد می شود با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید .

  9. نلی

    سلام کی نتایج تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی اعلام میشه ؟؟؟؟کلاسا شروع شده ولی ما هنوز جوابی نگرفتیم که پذیرش شدیم یا نه ..بعد در کلاس ها شرکت نمیکنیم چی میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام ، شما می توانید از طریق سایت دانشگاه مورد نظر و یا مراجعه حضوری به دانشگاه پیگیری های لازم را انجام دهید . در رابطه با شروع ترم تحصیلی جدید و زمان انتخاب واحد اطلاع رسانی ها در سایت دانشگاه مربوطه انجام می گیرد .

  10. حسین قهرمان

    آیا دوباره کد رشته محل های جدید مثل بهداشت عمومی اضافه میشه دفترچه یانه؟خواهشن جواب بدین ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام .
      بر اساس اطلاعیه های اعلام شده در حال حاضر رشته های تکمیل ظرفیت صرفا بر اساس سوابق تحصیلی هستند و رشته های گروه علوم پزشکی بر اساس سوابق تحصیلی ارائه نمی شوند.

  11. پریسا

    سلام من امسال در ازمون کاردانی به کارشناسی دانشگاه دولتی قبول شدم ایا امکانش هست در تکمیل ظرفیت شرکت کنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام , در صورتی که شما در آزمون کاردانی به کارشناسی سراسری سال ۱۳۹۸ ثبت نام کرده باشید . می توانید طبق اطلاعیه سازمان سنجش از تاریخ ۱۳۹۸/۰۸/۲۷ در انتظار کد رشته محل های ارائه شده در تکمیل ظرفیت سال ۱۳۹۸ باشید . همچنین با عضویت در کانال تلگرام انتخاب رشته از زمان شروع تکمیل ظرفیت مطلع شوید .

  12. نگین

    سلام میخواستم مطمئن بشم تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی علاوه بر دانشگاه های آزاد برای دانشگاه های دولتی هم برگزار میشه یا هنوز قطعی نیس؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام،
      مطابق با آخرین اطلاعیه سازمان سنجش، برنامه زمانی ثبت نام یا انتخاب رشته و نحوه پذیرش این تکمیل ظرفیت ها در هریک از آزمونها، پس از هماهنگی با زیر نظام های آموزشی متعاقبا اعلام خواهد شد.

  13. علی

    از کجا بفهمم تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۱۳۹۸ شامل چه شهرهای خواهد شد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام , شما جهت اطلاع از رشته ها و دانشگاه هایی که برای تکمیل طرفیت پذیرش دانشجو دارند , می بایست منتظر انتشار اطلاعیه و دفترچه ثبت نامی از طریق سایت سازمان سنجش و دانشگاه آزاد باشید . همچنین پیشنهاد می شود جهت اطلاع از زمان ثبت نام عضو کانال تلگرام کنکور شوید .

  14. امیرحسین

    سلام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی برای دانشگاه های دولتی امسال برگزار میشه ؟

    • ایران مشاوره

      سلام.
      بله بر اساس آخرین اطلاعیه هایی که سایت سازمان سنجنش منتشر کرده است، برای سال ۱۳۹۸ تکمیل ظرفیت کنکور کاردانی به کارشناسی انجام خواهد شد، ولی در حال حاضر زمان دقیقی در این باره اعلام نشده است.

  15. Zhila

    سلام میخواستم بدونم امسال تکمیل ظرفت کاردانی ب کارشناسی برگزار میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      بله طبق اطلاعیه ی سازمان سنجش و آموزش ، تکمیل ظرفیت برای مقطع کاردانی به کارشناسی ، برگزار خواهد شد .

  16. شمس الدین

    سلام تاریخ تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته چه تاریخی هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام , در صورتی که پذیرشی در مقطع کارشناسی ناپیوسته در نیمه دوم سال از طریق دانشگاه ها انجام گیرد , از طریق سایت سازمان سنجش و سایت دانشگاه آزاد اطلاع رسانی خواهد شد . شما جهت کسب اطلاع درباره ی این موضوع می توانید عضو کانال تلگرام انتخاب رشته باشید .

  17. محمد

    سلام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی ۹۸ اصلا برگزار می‌شود؟
    در صورت برگزاری در چه تاریخی است؟

  18. ارام

    سلام میشه شرایط مهمان‌شدن‌از یه دانشگاه غیر انتفاعی به یه دانشگاه غیر انتفاعی دیگه رو بگین‌.
    و اینکه سوره و دانشگاه‌پارس امسال کاردانی به‌کارشناسی‌بدون‌کنکور میگیرن؟

  19. عاطفه

    اصلا امیدواری به برگزاری تکمیل ظرفیت نباشیم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      با توجه به اطلاعیه‎های منتشر شده، دوره تکمیل ظرفیت برای مقطع کاردانی به کارشناسی برگزار نخواهد شد.

  20. حسین

    سلام
    ببخشید تکمیل ظرفیت سازمان سنجش برای دانشگاه های دولتی برگزار میکند؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      دوره‎های تکمیل ظرفیت برای دانشگاه‎های سراسری در مقطع کاردانی به کارشناسی برگزار نمی‌شود، اما دانشگاه غیرانتفاعی در حال حاضر تا تاریخ ۹۷/۰۸/۲۷ ثبت نام برای تکمیل ظرفیت در مقطع کاردانی به کارشناسی دارند.

  21. ابوالفضل

    سلام
    ببخشید خبر قطعی که بفهمیم تکمیل ظرفیت برگزار میشه یا نه کی اعلام میکنن؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام تکمیل ظرفیت مقطع کاردانی به کارشناسی از ۸/۱۵ تا ۸/۲۷ انجام میشود .

    • علی

      دانشگاه های دولتی کی اعلام میشه؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      بر اساس اطلاعیه های وزارت علوم , امسال تکمیل ظرفیت این مقطع برگزار نخواهد شد .

  22. احمد

    سلام
    واقعا درسته که میگن امسال تکمیل ظرفیت برگزار نمیشه؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام . بله . با توجه به اطلاعیه سنجش کاملا صحیح میباشد ولی به دلیل درخواست دانشگاه ها به سازمان احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت وجود دارد .

  23. پرستو

    سلام
    با توجه به درخواست دانشگاه ها تکمیل ظرفیت برگزار میشه؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام درمورد تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی فعلا اطلاع دقیق و مشخصی وجود ندارد .

  24. مریم

    سلام
    میخواستم بدونم قطعی شده که تکمیل ظرفیت دیگه برگزار نمیشه ؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام . با توجه به اطلاعیه سنجش تکمیل ظرفیت برای دوره کاردانی به کارشناسی برگزار نخواهد شد ولی به دلیل درخواست دانشگاه ها به سازمان احتمال برگزاری آن وجود دارد .

    • مرضیه

      این احتمال برگزاری که میگید ممکنه برگزار بشه حدودا کی مشخص میشه؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت دوره ی کاردانی به کارشناسی مشخص نمی باشد و زمان و اطلاع دقیقی درخصوص برگزاری آن منتشر نشده است.

  25. زینب

    سلام
    ببخشید احتمال داره که تکمیل ظرفیت برگزار بشه برا کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه های دلتی؟؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      در خصوص تکمیل ظرفیت سراسری کاردانی به کارشناسی اطلاع مشخصی منتشر نشده است.

    • زهرا

      یعنی برگزار نمیشه؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      در خصوص تکمیل ظرفیت اطلاع مشخصی اعلام نشده است و احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت وجود ندارد.

  26. محمد

    سلام
    ببخشید چرا هر جا یه پاسخ درمورد تکمیل ظرفیت کارشناسی ناپیوسته جواب میدن یه جوای قطعی به ما بدید که ما تکلیفمونو مشخص کنیم ؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام . در حال حاضر هیچ اطلاعیه ای برای برگزاری تکمیل ظرفیت دوره کارشناسی ناپیوسته اعلام نشده است .

    • مریم

      یعنی برگزار نمیشه؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      تاکنون وزارت علوم خبری در این رابطه منتشر نکرده است و باید منتظر خبرهای جدید باشید .

  27. ریحانه

    سلام
    هنوز مشخص نشده که تکمیل ظرفیت برا کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه های دولتی اعلام میشود یا نه؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام
      بله اطلاع دقیقی در این خصوص اعلام نشده است.

دریافت مشاوره