خانه مشاوره تحصیلی ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲
ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه 1402

افرادی که فارغ التحصیل رشته های حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی در مقاطع کارشناسی و یا بالاتر می باشند، می بایست به منظور دریافت پروانه وکالت در یک آزمون جامع به رقابت بپردازند تا بدین طریق، شانس خود را برای ورود به عرصه وکالت بسنجند. آزمون مشاوران حقوقی قوه قضائیه یا همان وکالت قوه قضائیه مانند بسیاری از آزمون های دیگر طی دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی برگزار می شود. داوطلبان واجد شرایط ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه می توانند در زمان تعیین شده با مراجعه به سایت sanjesh.org، نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام کنند.

تمامی مراحل ثبت نام آزمون مشاوران قوه قضائیه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد.

زمان ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

داوطلبانی که قصد دارند با شرکت در این آزمون مراحل اخذ پروانه وکالت قوه قضائیه خود را بپیمایند، لازم است با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه 1402 اقدام نموده و در صورت اطمینان از داشتن شرایط تعیین شده، نام نویسی خود را به انجام رسانند.

داوطلبان می بایست در مهلت ثبت نام این آزمون که از روز 23 لغایت 29 خرداد ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است، نام نویسی خود را را انجام دهند و آن را برای زمان تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه به تعویق نیندازند. لازم به ذکر است امکان اصلاح و ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطبانی که در فرم نام نویسی خود دچار اشتباه شده اند نیز وجود خواهد داشت. به محض انتشار اخباری جدید در ای زمینه، این مقاله به روز خواهد شد.

نحوه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه 1402

داوطلبان شرکت در این آزمون می توانند مطابق با راهنمای زیر نسبت به تکمیل فرآیند نام نویسی 1402 خود در زمان مقرر اقدام نمایند.

  • بعد از ورود به سایت سازمان سنجش، به نشانی sanjesh.org، از لیست سامانه های موجود در این صفحه بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه سال 1402” کلیک کنید.

مرحله اول ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

  • بر روی لینک فعال “ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه سال ۱۴۰۲” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

  • در این مرحله می بایست بر روی گزینه “خرید کارت اعتباری” کلیک نمایید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

  • گزینه “سریال ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه سال ۱۴۰۲” را انتخاب نموده و سپس تایید و ادامه را برگزینید.

مرحله چهارم ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

  • پس از انتقال به درگاه الکترونیکی پرداخت، لازم است اطلاعات مربوط به کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را در کادرهای مربوطه درج نموده و کلید پرداخت را بفشارید. پس از پرداخت، مجددا به صفحه ابتدایی باز گردید و این بار تیک گزینه موافقت با شرایط را فعال نموده و بر روی “تایید و ادامه – گام بعدی” کلیک نمایید.

مرحله پنجم ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

  • در این مرحله سریال خریداری شده را درج نمایید و پس از وارد کردن کد امنیتی، “تایید” را بفشارید. در ادامه می بایست مدارک مورد نیاز و همچنین اطلاعات شخصی خود را تکمیل نموده تا در نهایت کد پیگیری برای شما صادر شود. توجه داشته باشید تا زمانی که کد پیگیری را مشاهده نکرده اید، ثبت نام ادامه دارد.

مرحله ششم ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه

مدارک لازم جهت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

یکی از مراحل نام نویسی آزمون مذکور، ارسال مدارک ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه مطابق با مشخصات مندرج در آگهی مربوطه می باشد. مدارک لازم جهت ثبت نام که باید اسکن هر یک از آن ها در سامانه بارگذاری شوند، عبارت اند از:

  • عکس پرسنلی 4 * 3 با حجم حداکثر 70 کیلو بایت
  • تصویر پشت و روی کارت ملی
  • تصویر صفحه اول و صفحه توضیحات شناسنامه
  • گواهی فراغت از تحصیل و یا اشتغال به تحصیل در مقطع کارشناسی و بالاتر رشته های مرتبط
  • مدرک نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه برای آقایان (کارت پایان خدمت، گواهی معافیت دائم یا موقت) یا مدارک مربوط به افراد در حال خدمت
  • پروانه وکالت ویژه دارندگان پروانه وکالت که برای تغییر حوزه قضایی خدمت در آزمون شرکت می کنند.

نکته: تمامی این مدارک باید بافرمت JPG ذخیره شده باشد. همچنین دقت داشته باشید که در صورت ارسال عکس اشتباه از سوی متقاضی، ثبت نام وی باطل شده و مطابق با قوانین و مقررات با او برخورد خواهد شد.

شرایط ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه 1402

شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی قوه قضائیه 98
شرایط ثبت نام آزمون مشاوران حقوقی قوه قضائیه

داوطلبان شرکت در آزمون وکالت قوه قضائیه 1402 می بایست دارای شرایط زیر باشند:

  • داشتن تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران
  • داشتن حداقل 24 سال و حداکثر 65 سال در زمان صدور پروانه وکالت
  • دارا بودن دانشنامه معتبر کارشناسی از دانشکده های معتبر داخلی و یا خارجی ( مدرک خارجی به شرط ارزشیابی رسمی) یا معادل حوزوی آن در رشته های حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی.
  • افرادی که فاقد مدرک حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی و یا معادل آن از دروس حوزوی (مدرکی که مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است) و دانشگاهی با تایید مرجع صالح هستند و فقط دارای مدارک بالاتر رشته های مذکور می باشند، چنانچه در آزمون شرکت کنند مدرک بالاتر آن ها جایگزین مدرک کارشناسی مربوطه نبوده و مورد قبول واقع نخواهد شد.
  • دارندگان مدرک کارشناسی ارشد پیوسته حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی، با مدرک کارشناسی مرتبط، مجاز به شرکت در آزمون هستند.

تبصره 

  • داوطلبانی که در حال گذراندن خدمت نظام وظیفه خود می باشند و یا در مهلت قانونی اعزام به خدمت پس از اتمام معافیت تحصیلی هستند، مدارک این وضعیت باید ارسال شود.
  • لازم است داوطلبان پیش از ثبت نام از شرایط و قوانین آزمون مطلع شوند، چرا که مسئولیت عدم توجه به قوانین و ضوابط مذکور بر عهده خود متقاضیان می باشد.
  • داوطلبانی که در حال تحصیل در مقطع کارشناسی هستند، فقط در صورت ارائه گواهی فراغت از تحصیل خود تا تاریخ مقرر مجاز به شرکت در آزمون هستند.
  • توجه داشته باشید با آگاهی نسبت به شرایط فوق، جهت ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون وکالت قوه قضائیه اقدام نمایید، زیرا وجه مورد نظر پس از واریز قابل استرداد نخواهد بود.
  • داوطلبان در هنگام ثبت نام نباید مشمول شرایط غیبت از خدمت وظیفه عمومی باشند.

دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

شرکت کنندگان این آزمون می توانند برای تکمیل اطلاعات خود در زمینه نام نویسی، دفترچه ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه را از طریق سایت سازمان سنجش، دریافت نمایند. همچنین برای سهولت در دسترسی، فایل پی دی اف آن در زیر نیز قرار داده شده است.

داوطلبان پس از قبولی در آزمون کتبی ۱۴۰۲، جهت شرکت در مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه دعوت می شده و از آن ها گزینش علمی – شخصیتی به عمل آورده می شود. شرکت کنندگانی که پس از اعلام نتایج نهایی آزمون وکالت قوه قضائیه در تمامی مراحل آزمون موفق به کسب نمره قبولی شده و محرز شرایط علمی و قانونی مربوطه باشند، به دوره کارآموزی راه می یابند. پس از گذراندن این دوره 18 ماهه و تکالیف آموزشی مربوطه، پروانه وکالت آن ها صادر خواهد شد.

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

23 الی 29 خرداد ماه 1402 به عنوان زمان ثبت نام در نظر گرفته شده است.

2- ازچه طریقی می توان نسبت به ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲ اقدام کرد؟

ثبت نام داوطلبان به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org امکان پذیر می باشد.

3- آیا شرکت در آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲ دارای شرایط سنی می باشد؟

بله، هر یک از داوطلبان می بایست تا زمان صدور پروانه وکالت حداقل 24 و حداکثر 65 سال سن داشته باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. علی

    ترم آخر میتونه به آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه ۱۴۰۱ شرکت کنه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با دفترچه ثبت نام مشاوران حقوقی قوه قضائیه سال ۱۴۰۱، در صورتی که شما فارغ التحصیل باشید مجاز به ثبت نام هستید.

دریافت مشاوره