خانه تیزهوشان زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان 1403 - 1404

مدارس تیزهوشان یکی از با کیفیت ترین مدارس در کشور ما هستند به همین جهت دانش آموزان زیادی مشتاق پذیرفته شدن  در این مدارس می باشند؛ به همین منظور داوطلبان باید از زمان دقیق برگزاری آزمون و مهلت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان مطلع باشند تا براساس آن برنامه ریزی نمایند.

در راستای این امر هر ساله دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان در اختیار متقاضیان قرار می گیرد که با است که تمامی مقررات، تاریخ برگزاری و مدارک مورد نیاز و … در آن به طور کامل شرح داده شده است.

آزمون مدارس تیزهوشان ورودی به پایه هفتم و نهم به ترتیب در 31 خرداد و 1 تیرماه 1403 برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان 1403 – 1404

دانش آموزانی که ثبت نام آزمون تیزهوشان  را انجام داده اند دغدغه اطلاع از زمان و محل برگزاری آزمون را دارند. زمان برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان از طریق سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام شده است که در ادامه به جزئیات آن بیشتر خواهیم پرداخت. لازم به ذکر است که این آزمون راس ساعت 9 صبح در حوزه های امتحانی در نظر گرفته شده برگزار خواهد شد.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ششم

مطابق با اخبارر منتشر شده در راهنمای ثبت نام، این آزمون برای داوطلبان کلاس ششمی که قصد ورود به این مدارس در پایه هفتم متوسطه اول را دارند، 31 خردادماه 1403 می باشد. توجه داشته باشید که کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان یک هفته پیش از روز برگزاری آزمون قابل دریافت می باشد.

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان نهم

تاریخ برگزاری آزمون تیزهوشان ورودی نهم با آزمون ورودی هفتم متفاوت بوده و در 1 تیرماه 1403 برگزار می شود. بنابراین این دسته از داوطلبان نیز می بایست پیش از حضور در جلسه آزمون خود نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه تیزهوشان دهم اقدام کنند.

نحوه پذیرش در آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

اولین گام برای دریافت پذیرش و ورود به مدار استعداد های درخشان ثبت نام و شرکت در آزمون آن می باشد. نام نویسی این امتحان به صورت اینترنتی بوده که از طریق سایت my.medu.ir انجام می پذیرد. داوطلبان می توانند با مطالعه دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان از شرایط و مدارک ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان  شوند.

 

پس از طی کردن مراحل مربوطه باید حواستان به اطلاعیه ها و تاریخ انتشار کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان وقایع این چنینی باشد. چرا که با کوچک ترین خطا همچون عدم به همراه داشتن کارت در روز امتحان از حضور شما در جلسه ممانعت به عمل خواهد آمد.

در نهایت داوطلبان با داشتن برنامه ریزی مناسب در آزمون تیزهوشان شرکت کرده و در صورت کسب نمره حد نصاب می تواند در این مدارس بعه تحصیلات خود  ادامه دهد.

منابع آزمون تیزهوشان 1403 – 1404

از آنجایی که زمان نسبتا زیادی تا روز برگزاری آزمون تیزهوشان باقی مانده است اطلاع و بهره مندی از منابع می تواند کمک شایانی به داوطلبان کرده و موجب رضایت هرچه بیشتر آنان در زمان اعلام نتایج آزمون مدارس تیزهوشان خواهد بود.

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم

همانطور که می دانید دیگر در آزمون تیزهوشان ششم پرسشی از کتب درسی مطرح نمیشود و سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم صرفا استعداد تحلیلی است. سوالات مربوطه شامل تست های هوش، استعداد و خلاقیت هستند؛ علاقه مندان به منظور ارتقاء این مهارت های باید منابع این آزمون را به خوبی مطالعه نمایند که لینک مربوطه در ادامه مطلب قرار دارد.لازم به ذکر است در کنار مطالعه منابع شرکت در کلاس تیزهوشان ششم نیز گزینه خوبی برای پیشرفت و رضایت در روز اعلام نتایج آزمون تیزهوشان ششم  این راه است.

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1403 – 1404
مشاهده منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1403 – 1404

(برای مشاهده منابع، بر روی لینک فوق کلیک نمایید.)

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم

برخلاف سوالات آزمون تیزهوشان ششم، آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم شامل دو دسته سوالات استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی می باشد. همانطور که می دانید پرسش های استعداد تحصیلی از کتاب های پایه نهم طرح می شوند که بودجه بندی بندی آنها به شرح زیر است:

تعداد و ضریب سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم  ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴
سوالات استعداد تحصیلیتعداد سوالضریب سمپاد مهارتیمدت پاسخگویی
ریاضیات15375 دقیقه
مطالعات اجتماعی102
علوم تجربی153
زبان و ادبیات فارسی152
قرآن و پیام های آسمانی102
عربی101

البته برای آمادگی هرچه بیشتر، داوطلبان قادراند به مطلب دانلود نمونه سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم مراجعه کرده و از نوع و طراحی سوالات مطلع شوند. برای راحتی متقاضیان گرامی لینک زیر فعال و هم اکنکون قابل استفاده می باشد.

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404

منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403 – 1404

(جهت دریافت فایل، روی لینک بالا کلیک کنید)

کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

زمان دریافت کارت

به دلیل اینکه یکی از الزامات شرکت در آزمون تیزهوشان به همرزاه داشتن کارت ورود به جلسه است و عملا بدون آن اجازه شرکت در آزمون را نخواهید داشت، باید از زمان دقیق انتشار و دریافت آن خبر داشته باشید و نسبت به تهیه کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان اقدام نمایید.

معمولا 7 روز پیش از برگزاری آزمون مدارس تیزهوشان کارت ورود به جلسه آماده چاپ برای داوطلبان می شود که مطابق با بیانات قبلی، دانش آموزان دو پایه هفتم و دهم می توانند کارت مربوطه را در خرداد ماه تا قبل از حضور در جلسه آزمون کتبی دریافت کنند. توجه داشته باشید برای امکان دریافت کارت ورود به جلسه نیازمند تکمیل و نهایی بودن روند ثبت نام خود خواهید بود و در صورت وجود نقص، ارائه این کارت قابل انجام نیست.

 

نحوه دریافت کارت

در سال های گذشته داوطلبان به منظور اخذ کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان به سایت azmoon.medu.ir مراجعه کرده و کارت خود را دریافت می کردند. اما توجه داشته باشید که این روند دچار تغییر شده است و برای دریافت کارت ورود به جلسه باید به سایت وزارت آموزش و پرورش مراجعه کنید.

  • ابتدا وارد پنجره خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir شده و اطلاعات کاربری خود را وارد نمایید.
  • بر روی آیکون مرتبط با آزمون تیزهوشان 1403 – 1404 کلیک نموده و کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنید.

 

سوالات متداول

1- آزمون مدارس تیزهوشان ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ چه زمانی برگزار می گردد؟

زمان برگزاری آزمون تیزهوشان ورودی هفتم و ورودی دهم به ترتیب در۳۱ خردادماه و ۱ تیرماه ۱۴۰۳ می باشد.

2- منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ چیست؟

منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم صرفا از مباحث استعداد تحلیلی می باشد.

3- منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ شامل چه بخش هایی است؟

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم از دو مبحث استعداد تحلیلی و استعداد تحصیلی می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۸ نظر
  1. امین

    سلام
    من پنجم ابتدایی هستم،ازمون تیزهوشان پنجم به ششم در کدام تاریخ هست؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

  2. Hinami ken

    سلام ببخشید معمولا ازمون تیزهوشان ششم کیه

    • ایران مشاوره

      سلام , آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم , معمولا هر سال , در دهه اول مرداد ماه برگزار می گردد .

  3. لاله

    سلام من به ۶۰ سوال از آزمون تیزهوشان ششم جواب دادم و ۳ تا غلت زدم شانس قبولی من در فرزانگان ۱ و ۳ و۴ البرز چقدره؟؟

  4. زهرااااااااااااااا

    سلام من رتبه ۱۰۹ سهمیه ۵ درصدی ایثارگران و۱۲۱۰بدون سهمیه رشته مشاوره کارشناسی ارشد شدم آخرین رتبه قبولی در سهمیه ۲۹۷ میباشد احتمال قبولی من در روزانه و شبانه تهران و گیلان و غیرانتفاعی تهران و پیام نور قزوین و سمنان چقدر است؟

  5. زهرا

    سلام ،من از ۱۰۰ تا سوال آزمون تیزهوشان ششم ۶۰ تا رو زدم و ۳ تا غلت زدم احتمال قبولی من چند درصده؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      شانس پذیرش شما تقریبا بالا می باشد , لیکن به این نکته توجه فرمایید که پذیرش شما به ظرفیت مدارس نیز , بستگی دارد.

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد