خانه کنکور زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

زمان و نحوه شرکت در مرحله انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کنکور 1401
زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

مرحله تکمیل ظرفیت کنکور سراسری به منظور پر کردن صندلی های خالی کد رشته محل هایی است که در زمان انتخاب رشته تکمیل نشده اند. افرادی که مجاز به انتخاب رشته کنکور 1401 شده اند، می توانند در این مرحله شرکت کنند و شانس خود را برای تحصیل در رشته مورد علاقه شان امتحان نمایند. تکمیل ظرفیت معمولا در نیمه دوم سال تحصیلی صورت می پذیرد که آخرین بار در سال 96 برای تمامی دانشگاه های سراسری و آزاد و سال 97 تنها برای دانشگاه فرهنگیان شاهد برگزاری آن بوده ایم. از سال 97 به بعد مرحله تکمیل ظرفیت برگزار نشد اما جای خود را به فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری داد که طی دو نوبت مهر و بهمن ماه صورت می گیرد.

در صورت اجرای مرحله تکمیل ظرفیت، اطلاعیه های مربوط به بازه زمانی ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار افراد قرار می گیرد.

زمان تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

همان طور که اظهار نمودیم، بنا بر تصمیم وزارت علوم چند سالی است که تکمیل ظرفیت کنکور دیگر برگزار نمی شود و می توان گفت این فرآیند جای خود را به پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و بدون کنکور داده است. در واقع مطابق با آخرین دوره تکمیل ظرفیت برگزار شده در سال 96 برای تمامی دانشگاه ها و سال 97 برای دانشگاه فرهنگیان، می توان گفت که تکمیل ظرفیت آزمون سراسری در صورت اجرا شدن، معمولا در اواخر آبان ماه لغایت اوایل آذر ماه به انجام می رسد.

مجری برگزاری این مرحله سایت سازمان سنجش می باشد که هنوز اطلاعیه مشخصی پیرامون مهلت تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401 منتشر نکرده است. البته در صورت انتشار هر گونه خبر، متن مقاله بروز شده و اطلاعات لازم در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره قرار خواهد گرفت.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401

فرآیند تکمیل ظرفیت کنکور سراسری 1401 شامل ثبت نام اینترنتی، پرداخت هزینه لازم و درج کد رشته محل های منتخب در سایت سازمان سنجش می شود. بهتر است، داوطلبان در ابتدا نسبت به دانلود و بررسی دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور اقدام نموده و کد رشته محل های مورد نظر خود را از آن استخراج نمایند. ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که در سال های گذشته حداکثر تعداد انتخاب های داوطلبان با توجه به اطلاعیه های سایت مذکور تعیین می شد.

  • وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org شده و گزینه “سراسری” را انتخاب کنید.
  •  بر روی لینک فعال “سامانه پذیرش دانشجو آزمون سراسری بهمن ماه سال 1401 – مرحله تکمیل ظرفیت” کلیک نمایید.
  • هزینه ثبت نام مرحله تکمیل ظرفیت را با استفاده از کارت های بانکی عضو شبکه شتاب بپردازید.
  • نسبت به تکمیل کادرهای مربوطه با اطلاعات شخصی خود اقدام نموده سپس کلید “ورود” را بفشارید.
  • پس از ورود، فایل عکس را بارگذاری کرده و فرم انتخاب رشته را تکمیل کنید.

داوطلبانی که به موجب انتخاب رشته کنکور 1401 در یکی از کد رشته محل های انتخابی قبول شده اما علاقه ای به آن ندارند و یا در هیچ یک از آن ها پذیرفته نشده اند، می توانند در صورت برگزاری دوره تکمیل ظرفیت، در آن شرکت کنند.

 

سوالات متداول

1- تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱ از چه تاریخی آغاز می شود؟

هنوز اطلاعیه مشخصی پیرامون زمان برگزاری این مرحله برای سال ۱۴۰۱ اعلام نشده است.

2- یرای انجام فرآیند تکمیل ظرفیت کنکور سراسری از طریق چه سایتی باید اقدام کرد؟

هر ساله سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مسئولیت ثبت نام تکمیل ظرفیت کنکور را بر عهده دارد.

3- آیا تمامی افراد می توانند در فرآیند تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت کنند؟

خیر، تنها کسانی که مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند در فرآیند تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. م

    سلام من مهرماه شبانه قبول شدم و دانشگاهم رفتم ترم اول رو خوندم الان برای بهمن امسال میخوام درخواست بدم برای روزانه. امکانش هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با شرایط و ضوابط پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی، به محض انتشار دفترچه ی ثبت نام، شما می توانید ثبت نام کرده، پس از اعلام قبولی در بهمن ماه از رشته ی فعلی خود انصراف دهید.

مشاوره کنکور پیج کنکور