خانه تیزهوشان شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم 1403 - 1404

مدارس تیزهوشان از جمله مراکز آموزشی تراز اول سطح کشور محسوب می شود که هرساله در پایه های مختلف متوسطه اول و دوم، اقدام به جذب دانش آموز می کند و به دلیل تقاضای بالای پذیرش و تحصیل در این مدارس، متقاضیان می بایست از شرایط عمومی و اختصاصی ویژه ای جهت ثبت نام برخوردار باشند و احراز این شرایط برای کلیه داوطلبان الزامی است. این ضوابط هرساله و با آغاز زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم در قالب دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از سوی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) منتشر می گردد تا کلیه افراد بتوانند با مطالعه آن از کلیات و جزئیات پذیرش در این مدارس مطلع گردند.

بر اساس شرایط درج شده در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، پذیرش دانش آموز در پایه هفتم مدارس سمپاد، صرفا بر اساس نمره کسب شده در آزمون سنجش هوش صورت می پذیرد.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم 1403 – 1404

سوالات آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ بر پایه استعداد تحلیلی و هوش طراحی می شود و متقاضیان می بایست جهت پذیرش در این مراکز آموزشی، بر اساس توانایی تحلیل مسئله و هوش ریاضی خود، با سایر داوطلبان به رقابت بپردازند که البته این امر باعث می شود  عده ای شرکت در کلاس های آمادگی را  امری غیرضروری بدانند اما با مراجعه به لینک کلاس تیزهوشان ششم به این مهم دست می یابید که تا چه حد کسب آمادگی و فراگیری تکنیک های تست زنی می تواند دانش آموزان را به موفقیت نزدیک سازد. برای مشاهده نمونه سوالات آزمون تیزهوشان ششم به هفتم می توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اما پیش از نام نویسی در آزمون باید از ضوابط شرکت در آزمون مطلع شد. دفترچه ثبت نام آزمون سمپاد در این پایه از سوی سایت ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم منتشر می گردد که از جمله موارد ذکر شده در آن، شرایط ثبت نام این مدارس می باشد.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم به شرح زبر است.

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • به دست آوردن نمره خیلی خوب در همه دروس نوبت دوم پایه پنجم ابتدایی
  • کسب نمره خیلی خوب در همه دروس نوبت اول پایه ششم ابتدایی

 

توجه داشته باشید که با توجه به اینترنتی بودن مراحل ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، مسئولیت کلیه اطلاعات درج شده در فرم ثبت نام بر عهده داوطلب می باشد و در صورت مشاهده مغایرت، قبولی وی لغو می گردد.

ذکر این نکته حائز اهمیت است که دانش آموزانی که در مجموع دو سال تحصیلی پنجم و ششم، حداکثر یک درس را با نمره خوب پشت سر گذاشته باشند نیز امکان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم را خواهند داشت.

شرایط اختصاصی پذیرش در مدارس تیزهوشان پایه ششم به هفتم 1403 – 1404

بر اساس توضیحات دفترچه ثبت نام آزمون استعداد های درخشان ششم به هفتم، برای پذیرش دانش آموز در این پایه تحصیلی شرایط خاصی نیز وجود دارد که در ادامه موارد لازم برای شما شرح داده شده است.

  • پذیرش دانش آموز در پایه هفتم مدارس تیزهوشان، صرفا بر اساس نمره کسب شده در آزمون سنجش هوش می باشد.
  • داوطلبان باید دبیرستان های استعداد درخشان مورد نظر خود را با توجه به منطقه محل سکونت شان انتخاب نمایند.
  • حوزه برگزاری آزمون، بر اساس منطقه آموزشی محل تحصیل دانش آموزان تعیین خواهد شد و داوطلبان مقیم خارج کشور نیز باید در داخل کشور آزمون دهند.
  • علاقه مندان به ادامه تحصیل در پایه هفتم متوسطه اول مدارس سمپاد، در صورت وجود چند مدرسه تیزهوشان در منطقه خود، می توانند حداکثر سه اولویت را به ترتیب علاقه مندی خود انتخاب و معرفی نمایند اما باید به این نکته توجه داشته باشند که هر سه اولویت می بایست در یک شهرستان واحد قرار داشته باشد. همچنین، پس از پذیرش نهایی داوطلب در یک ناحیه، امکان انتقال وی به منطقه دیگر وجود نخواهد داشت.
  • اگر دانش آموزی، مدارس تیزهوشان شهرهای مختلف یک استان را به عنوان اولویت های خود انتخاب نمایند، صرفا اولویت اول وی مورد توجه قرار خواهد گرفت.
  • چنان چه دانش آموزان همزاد (دوقلو یا چندقلوی همجنس یا غیر همجنس)، هم زمان اقدام به شرکت در آزمون ورودی مدارس سمپاد ششم نمایند و یکی از آن ها نمره قبولی را کسب نماید، نفر دیگر می تواند به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره کل آخرین نفر پذیرفته شده، به صورت مازاد بر ظرفیت قبول شود. لازم به ذکر است که اولویت ها و نوع مدرسه انتخاب شده دانش آموزان هم جنس می بایست مشابه باشد.
  • در صورتی که یکی از همزادان در آزمون ورودی پایه هفتم تیزهوشان پذیرفته شود، امکان قبولی سایر همزادان یا بهبود اولویت های انتخابی آن ها به شرطی امکان پذیر است که حدنصاب امتیاز کف مدرسه قبولی جدید همزاد دیگر، بیشتر از نمره کف مدرسه محل قبولی همزاد اول باشد.

 

نام نویسی آزمون ورودی پایه هفتم مدارس سمپاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ از میان واجدان شرایط، در زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم به هفتم و از طریق سامانه اینترنتی my.medu.ir انجام می پذیرد. توجه داشته باشید که تکمیل این رویه مستلزم پرداخت هزینه است و اطلاعات داوطلب می بایست به دقت در فرم تقاضانامه اینترنتی ثبت شود.

 

سوالات متداول

1- آیا برای نام نویسی در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ می بایست از شرایط به خصوصی برخوردار بود؟

بله، متقاضیان می بایست از یک سری شرایط عمومی و اختصاصی جهت ثبت نام در آزمون ورودی هفتم مدارس سمپاد برخوردار باشند که در متن مقاله به شرح آن پرداخته ایم.

2- چگونه می توان به شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان هفتم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ دسترسی پیدا کرد؟

شما می توانید با مراجعه به مقاله فوق یا آخرین نسخه منتشر شده دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ششم، از شرایط نام نویسی این آزمون آگاه شوید.

3- آیا در صورت کسب دو عنوان خوب در مجموع نمرات پایه پنجم و ششم ابتدایی، می توان در آزمون ورودی ششم به هفتم مدارس تیزهوشان ثبت نام نمود؟

خیر، صرفا در صورتی که داوطلب، در دو سال تحصیلی پنجم و ششم، حداکثر در یک درس عنوان خوب را کسب کرده باشد، ثبت نام وی بلامانع خواهد بود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۶ نظر
  1. تارا اسماعیلی

    سلام وقت بخیر من پنجمم نوبت اول یک خوب و نوبت دومم هم یک خوب داشتم ولی ششمم همه خیلی خوبه میتونم آزمون تیزهوشان بدم. خوش خبر باشی.

    • ایران مشاوره

      با سلام ، داوطلب اگر در مجموع دو سال تحصیلی مذکور، حداقل در یک عنوان درسی مقیاس “خوب” کسب نموده باشد، ثبت نام وی بدون مانع خواهد بود.

  2. نادیا اصقهانی

    سلام وقت بخیر دختر من نوبت اول پنجمش یک خوب و نوبت دوم پنجمش هم یک خوب داشته اما کل درسای ششمش خیلی خوبه میتونه شرکت کنه.خوش خبر باشین

    • ایران مشاوره

      با سلام ملاک پذیرش آزمون تیزهوشان نیمسال دوم پنجم و نیمسال اول ششم می باشد.

  3. Pari

    سلام برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان نوبت اول کارنامه ششم مهم است یا نوبت دوم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، برای پذیرش در مدارس تیزهوشان برای پایه ششم به هفتم، معدل نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول ششم می بایست خیلی خوب باشد نهایتا بک خوب داشته باشد.

  4. محمد رضا

    با سلام میخواستم بدونم نوبت اول کلاس پنجم در ثبت نام ازمون تیزهوشان تاثیر دارد یا فقط نوبت دوم پنجم مهم است؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، شرط معدل برای شرکت در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، برای نوبت دوم پایه پنجم و نوبت اول پایه ششم در نظر گرفته می شود.

  5. امیر حسین

    سلام و وقت بخیر من در سال پنجم نوبت اولم سه تا خوب داشتم ولی نوبت دومم همش خیلی خوب شدم امسال هم که ششمم نوبت اولم همش خیلی خوب شدم آیا میتونم در ازمون تیزهوشان شرکت کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق با دستورالعمل ثبت نام مدارس تیزهوشان، محدودیتی بابت شرکت در آزمون نخواهید داشت.

  6. امیر

    سلام ووقت بخیر
    پسرم درنوبت اول پنجم دوتاخوب داشته ولی درنوبت دوم پنجم ونوبت اول ششم همه روخیلی خوب گرفته خواستم بدونم طبق سال قبل که بااین شرایط میشد درآزمون تیزهوشان شرکت کردامسال هم میشه یانه.ممنون از پاسخگویی تون

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر دفترچه راهنمای ثبت نام مدارس تیزهوشان سال تحصیلی ۱۴۰۱_۱۴۰۲ منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار، می توانید عضو کانال تلگرام تیزهوشان باشید.

  7. محیا

    سلام وقت بخیر
    ببخشید امکان داره در آزمون تیزهوشان از کتب درسی پنجم و ششم هم سوال بدن؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، سوالات هوش، استعداد و خلاقیت می باشد.

  8. ستایش

    سلام.خسته نباشید.من نوبت اول پنجم دو خوب داشتم ولی نوبت دوم کامل خیلی خوب و هنوزم کارنامه ی ششمم نیومده.آیا من می تونم توی آزمون تیزهوشان شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورت داشتن نمرات خیلی خوب و حداقل یک خوب می توانید برای آزمون تیزهوشان هفتم اقدام نمایید.

مشاوره تیزهوشان پیج سمپاد