خانه مشاوره تحصیلی مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

مصاحبه آزمون وکلای قوه قضائیه ۱۴۰۲
مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه 1402

یکی از رشته های پرطرفدار در بین رشته های گروه آزمایشی، رشته حقوق می باشد که خود به چند گرایش تقسیم خواهد شد که یکی از این گرایش ها در زمینه وکالت می باشد. فارغ التحصیلان رشته کارشناسی، کارشناسی ارشد و بالاتر در رشته های حقوق و فقه اسلامی که به فعالیت در حوزه وکالت علاقه مند می باشند، بایستی ابتدا مراحل ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به انجام برسانند و با دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲  در آزمون کتبی مربوطه شرکت نموده تا بتوانند با کسب حدنصاب نمره مورد نیاز، به مرحله مصاحبه حضوری و گزینش راه پیدا کنند.

پس از شرکت در آزمون وکالت قوه قضائیه و گذشت حدودا یک ماه، داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه،در زمان اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضائیه، عملکرد خود را در آزمون مذکور مشاهده نمایند. لازم به ذکر است که از پذیرفته شدگان مرحله کتبی، به جهت شرکت در مصاحبه شخصیتی و علمی و بررسی مدارک، دعوت به عمل خواهد آمد.

علاوه بر کسب نمره قابل قبول در آزمون کتبی، موفقیت در مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه نیز جهت پذیرش نهایی داوطلبان الزامی می باشد.

زمان مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲

پس از تمدید مهلت ثبت نام آزمون وکالت قوه قضائیه و اتمام مراحل ثبت نامی علاقه مندان، این آزمون در روز جمعه مورخ 3 شهریور ماه 1402 به صورت یکپارچه و هماهنگ برگزار می شود. معمولا با گذشت یک ماه از زمان برگزاری آزمون، نتایج اولیه یا نتایج آزمون کتبی وکالت قوه قضائیه در سامانه سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org قرار می گیرد و پس از آن، داوطلبانی که موفق به پذیرش در این مرحله شده اند، می بایست به آدرس محل مصاحبه مراجعه نموده و بدین ترتیب در مراحل مصاحبه علمی و حقوقی، شخصیتی و… به صورت حضوری شرکت کنند.

در حال حاضر زمان دقیقی در خصوص زمان برگزاری مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه در دسترس نیست، اما شما عزیران می توانید با عضویت در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از جدیدترین اخبار و اطلاعیه های آزمون وکالت قوه قضائیه مطلع گردید.

نحوه برگزاری مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه 1402

یکی از مزیت ‌های نحوه پذیرش داوطلبان در آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲، دو مرحله‌ای بودن آن است. در مرحله دوم که مصاحبه علمی و روانشناسی صورت می‌گیرد، مجددا معلومات علمی داوطلب مورد سنجش قرار می گیرد. بنابراین اگر داوطلب در مرحله اول به هر دلیلی از جمله شرایط محیطی و یا روانی نتوانسته در روز آزمون تمرکز داشته باشد، می تواند در این مرحله کاستی ها را جبران نماید، بنابراین فرد مستعدی که چند سال وقت خود را در زمینه مطالعه این رشته و منابع آزمون وکالت قوه قضائیه قرار داده است، از پذیرش حذف نمی‌شود و هزینه ثبت نام آزمون وکالت فرد شرکت کننده اتلاف نخواهد شد.

پذیرفته شدگان آزمون کتبی به صورت چند برابر ظرفیت دعوت به مصاحبه می گردند که از بین آن ها، به تعداد نیروی مورد نیاز قوه قضائیه، جذب می شوند. به این صورت که به قبول شدگان پیامکیبه شماره قید شده در زمان ثبت نام آن ها ارسال خواهد شد تا از طریق لینک ارسال شده، مراحل مربوط به ثبت نام مصاحبه خود که شامل پرداخت هزینه مصاحبه، تکمیل اطلاعات، اعم از اطلاعات سجلی، رزومه تحصیلی و رزومه شغلی، تکمیل و بارگذاری مدارک مربوطه، پاسخگویی به آزمون آنلاین شخصیت شناسی، انتخاب 20 حوزه قضایی و دریافت کارت ورود به جلسه مصاحبه می باشد را طی نمایند.

پس از آن نیز داوطلبان مطابق با تاریخ اعلام شده می بایست به محل مصاحبه مراجعه می نمایند. در جلسه مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه، داوطلب در سه بخش اطلاعات حقوقی و علمی، اطلاعات احکام شرعی و روان شناختی مورد سنجش قرار خواهد گرفت که می بایست با موفقیت آن ها را پشت سر بگذارد. در این مرحله از آزمون مذکور، توجه به نکات زیر خالی از لطف نخواهد بود.

  • در جلسه مصاحبه آنچه حائز اهمیت است نحوه استدلال، تحلیل و ادراک داوطلب از مباحث قانونی می‌باشد و مصاحبه حضوری و آزمون کتبی هر دو دارای یک ارزش مشابه هستند. بنابراین میانگین نتایج این دو مرحله، نتیجه نهایی شرکت کننده را تشکیل می دهد.
  • پذیرش داوطلب بنا بر کسب حدنصاب نمره قبولی در آزمون و مصاحبه و با توجه به ظرفیت آن حوزه انجام می پذیرد.
  • حفظ خونسردی و تسلط بر پاسخگویی به سوالات مصاحبه کنندگان و رعایت صداقت کلامی و عملی، در نمره نهایی متقاضیان تاثیرگذار خواهد بود.
  • در صورت مواجه شدن با هر گونه مشکل در حین انجام مراحل مصاحبه، مانند عدم صداقت، عدم ارائه مدرک مورد نیاز و… پذیرش داوطلب لغو شده و از حضور در ادامه مراحل، محروم می گردد.
  • عدم مراجعه فرد پذیرفته شده به حوزه مندرج در کارت ورود به جلسه در موعد مقرر، به منزله انصراف تلقی شده و داوطلب از ادمه روند گزینش حذف خواهد شد.

لازم به ذکر است که صحت مدارک ارائه شده توسط شرکت کننده بررسیمی گردد و علاوه بر آن، تحقیقات محلی نیز در محل سکونت وی و همچنین محل کار قبلی و دوستانی که فرد متقاضی در فرم ثبت نام قید می نماید، انجام خواهد شد.

پس از گذراندن مراحل فوق، داوطلبان می بایست منتظر زمان اعلام نتایج نهایی آزمون وکالت قوه قضائیه 1402 باشند تا با توجه به آن و در صورت قبولی، در دوره کارآموزی وکالت قوه قضائیه شرکت نمایند. دقت داشته باشید که شرکت در هر کدام از مراحل آزمون کتبی و یا مصاحبه، به معنای پذیرش نهایی نمی باشد و تنها پذیرش قطعی در زمان اعلام نتایج نهایی این آزمون مشخص می گردد. همچنین شما می توانید در صورت تمایل به کسب اطلاعاتی در زمینه تفاوت آزمون وکالت مرکز مشاوران قوه قضائیه و کانون وکلای دادگستری، بر روی لینک های مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- زمان برگزاری مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه ۱۴۰۲ در چه تاریخی است؟

زمان مشخص شدن آزمون وکالت قوه قضائیه، در حدود یک ماه بعد از برگزاری آزمون مشخص می گردد اما زمان دقیقی در این خصوص وجود ندارد.

2- مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه شامل چه مراحلی می باشد؟

این مصاحبه شامل مراحل مختلفی در زمینه های علمی و شخصیتی است که روند آن به طور دقیق تر در این مقاله ذکر شده است.

3- اطلاعیه های مربوط به مصاحبه آزمون وکالت قوه قضائیه از چه طریقی منتشر می گردد؟

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و یا عضویت در کانال تلگرامی ایران مشاوره، از اخبار مربوطه مطلع شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره