خانه دکتری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97

مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97
مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97
این روزها داوطلبان زیادی با مشاوران ما در مرکز ایران مشاوره تماس می گیرند و در رابطه با تغییرات مصاحبه دکتری سال 97 با سال های گذشته سوالاتی را مطرح می کنند بنابراین متوجه شدیم که داوطلبان زیادی هستند که اطلاعات کافی در رابطه با زمان و نحوه برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد ندارند به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقاله را تحت عنوان مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97 آماده کنیم و در آن به تمامی سوالات داوطلبان در رابطه با زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97 ، شیوه جدید برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97 ، سوالاتی که مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد پرسیده می شود بپردازیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید تا هر آن چه که یک داوطلب شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد بایستی از آن مطلع باشد را بدانید.

شیوه برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97 نسبت به سال های گذشته تغییر یافته است.

زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97

داوطلبانی که در آزمون دکتری دانشگاه آزاد 97 شرکت کرده و در اعلام نتایج آزمون دکتری دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد شناخته شده اند و پس از اعلام نتایج مشخص شده که حد نصاب لازم جهت شرکت در مصاحبه را کسب کرده اند، برای انجام مصاحبه از آن ها دعوت بعمل خواهد آمد. سال گذشته اواسط تیر ماه مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97 برگزار شد زمان برگزاری مصاحبه دکتری دانگاه آزاد از 19 تیر ماه آغاز خواهد شد. توصیه می کنیم از طریق کانال های ارتباطی مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره از جمله سایت و کانال تلگرام دکتری ایران مشاوره پیگیر آغاراین اخبار دکتری دانشگاه آزاد باشید.

 

هزینه شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97

داوطلبانی که قصد دارند در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شرکت کنند موظف به پرداخت هزینه ای بابت انجام مصاحبه خواهند بود. لازم به ذکر است که داوطلبان برای شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97 به تعداد دانشگاه ها و رشته هایی که پذیرفته شده اند هزینه جداگانه پرداخت نمایند. هزینه شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد سال گذشته هفتاد هزار تومان بود ولی در حال حاضر هزینه شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97 اعلام نگردیده است ولی به محض اعلام، از طریق کانال های ارتباطی مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره اطلاع رسانی های لازم را انجام خواهیم داد.

شیوه جدید برگزاری مصاحبه دکتری آزاد 97

حتما مطلع هستید که تنها کسب نمره قبولی در آزمون دکتری 97 ملاک پذیرش و ورود به مقطع دکتری نمی باشد. بلکه بایستی از مرحله ی مصاحبه نیز با موفقیت عبور کنید تا مجوز ادامه تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد را کسب نمایید. نمره ای که از آزمون کتبی کسب می کنید 60 درصد و نمره ای که از مصاحبه بدست می آورید تاثیر 40 درصدی در پذیرش شما خواهد داشت. همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد شیوه برگزاری مصاحبه دانشگاه آزاد در سال 97 با سال های گذشته تغییر کرده است در گذشته مصاحبه ی داوطلبان پذیرفته شده در آزمون دکتری دانشگاه آزاد همه استان ها در تهران انجام می گرفت که این شیوه برگزاری مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد دارای ایراداتی بود اما امسال با توجه به قوانین تصویب شده مصاحبه دکتری برای داوطلبان به شیوه دیگری انجام خواهد شد. تمام واحد های دانشگاهی به 10 منطقه آمایشی تقسیم می شود که داوطلبان چند استان بایستی به یک منطقه مشخص شده مراجعه نمایند. در واقع مصاحبه چند واحد دانشگاهی در یک واحد دانشگاهی مشخص برگزار خواهد شد. در کارنامه اعلام نتایج انتخاب رشته داوطلبان مشخص خواهد شد که هر داوطلب بایستی برای انجام مصاحبه به کدام یک از مناطق آمایشی ده گانه مراجعه نماید.این تغییر شیوه مصاحبه فوایدی زیادی دارد. مثلا در گذشته که همه داوطلبان مجبور بودند جهت انجام مصاحبه به تهران مراجعه کنند با مشکلاتی همچون زمان بر بودن فرایند انجام مصاحبه، تحمیل هزینه سنگین جهت سفر به تهران و خطرات ناشی از سفر مواجه بودند که در این روش این مشکلات تا حدودی برطرف شده است. ضمنا لازم به ذکر است که ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد برای مقطع دکتری 97 همچون سال گذشته خواهد بود لذا با توجه به تعداد زیاد شرکت کنندگان در این آزمون، رقابت بسیار سخت می باشد بنابراین در انتخاب رشته خود بسیار دقت داشته باشید برای انجام مشاوره انتخاب رشته دکتری می توانید با مشاوران ما در مرکز ایران مشاوره تماس بگیرید تا راهنمایی های لازم را در زمینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد انجام دهند.

نکات طلایی جهت شرکت در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد 97

مطمئنا بسیاری از داوطلبان برای اولین بار است که در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد شرکت می کنند اگر شما هم جزو این دسته از داوطلبان هستید توصیه می کنیم این بخش را نیز تا انتها مطالعه فرمایید.

  • اولین قدم تقویت اعتماد به نفس قبل از حضور در جلسه مصاحبه است. همواره این موضوع را به خود یادآور شوید که همه داوطلبان شرای شما را دارند و برای اولین بار است که در این مصاحبه شرکت می کنند بنابراین نه تنها داوطلبان دیگر وضعیتی بهتر از شما ندارند بلکه شما از همه داوطلبان بهتر هستید.
  • توصیه بعدی ما به شما این است که با ظاهری مرتب، آراسته و لباس رسمی در جلسه مصاحبه حضور یابید و بهتر است از عطر ملایمی نیز استفاده کنید.
  • هنگام برخورد با اساتید با اعتماد به نفس کامل رفتار کنید، لبخند بزنید و برقراری ارتباط چشمی با مصاحبه کنندگان را نیز فراموش نکنید.
  • سعی کنید در کمال آرامش و اعتماد به سوالاتی که از شما پرسیده می شود پاسخ دهید. از شتابزدگی در پاسخگویی به سوالات جدا خودداری کنید.
  • ا اگر پاسخ سوالی را نمی دانید  به جای حاشیه رفتن و یا مغلطه کردن با صداقت بگویید که در حال حاضر حضور ذهن ندارید. بهتر است در جلسه مصاحبه هرگز در مورد چیزی که نمی دانید اظهار نظر نکنید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰ نظر
  1. الناز

    با سلام وخسته نباشید.من کارشناسی رو با معدل سیزده در دانشگاه پیام نور تمام کردم و ارشد را در دانشگاه آزاد شهرستان قبول شدم.اگر معدلم بالا باشد و مدرک زبانی و مقاله داشته باشم بعد از قبولی در امتحان کتبی امکان قبولی در امتحان شفاهی و مصاحبه را دارم؟برای دانشگاه آزاد یا سراسری؟ممنونم

  2. الناز

    با سلام وخسته نباشید.من کارشناسی رو با معدل سیزده در دانشگاه پیام نور تمام کردم و ارشد را در دانشگاه آزاد شهرستان قبول شدم.اگر معدلم بالا باشد و مدرک زبانی و مقاله داشته باشم بعد از قبولی در امتحان کتبی امکان قبولی در امتحان شفاهی و مصاحبه را دارم؟برای دانشگاه آزاد یا سراسری؟ممنونم

  3. آترین

    سلام و خسته نباشید.
    برای مصاحبه به دانشگاه قزوین در رشته شبکه های کامپیوتری دعوت شده ام.با سه مقاله کنفرانسی و یک کتاب ترجمه شده با معدل۱۷.۳۰ امکان قبولی دارم؟ باتشکر

    • ایران مشاوره

      سلام
      در مقطع دکتری،مجموع نمرات آزمون کتبی و مصاحبه تعیین کننده ی قبولی نهایی داوطلب می باشد،با توجه به موارد اعلام شده توسط شما امتیاز شما در مصاحبه نسبتا خوب می باشد و اینکه سعی کنید در زمینه ی گفتاری نیز خود را تقویت نمایید و هرگز در مصاحبه از کلمات منفی مثل نمی دانم استفاده نکنید و اگر جواب سوالی را نمی دانستید با زیرکی افراد مصاحبه کننده را به طرف موضوعی که درباره ی آن اطلاعات دارید هدایت کنید.

  4. مهوش

    با سلام و خسته نباشید
    من برای دانشگاه آزاد سمنان و بیرجند و چندجای دیگه دعوت به مصاحبه شدم میخوخستم بدونم باتوجه به اینکه هیچ مقاله و مدرک زبانی ندارم احتمال پذیرش در مصاحبه رو دارم؟

    • ایران مشاوره

      باسلام.احتمال قبولی شما نسبت به کسانی که مقاله آموزشی و پژوهشی یا مدارک زبانی دارند کمتر است اما این موضوع صد در صدی نیست و احتمال قبولی دارید.

  5. رضا ابراهیمی

    سلام وخسته نباشید
    ممنون از سایت خوبتون
    یه سوال از محضر تو داشتم من ۱۵ انتخاب رشته کردم حتی یه جای دورم زدم، اما متاسفانه مصاحبه دعوت نشدم .رتبه ۱۴۰۰ داشتم. ممنون میشم دلیلش چی میتونه باشه.

    • ایران مشاوره

      باسلام.در عدم دعوت به مصاحبه مقطع دکتری عوامل زیادی می تواند نقش داشته باشد.شاید رتبه ی داوطلبی که ۱۴۰۰ شده است با آخرین فرد قبولی فاصله زیادی نداشته،دلیل دیگر می تواند انتخاب رشته نادرست باشد،همچنین عامل دیگر می تواند چینش نامرتب انتخاب رشته یا داشتن تراز خیلی بالا باشد و….

  6. پارسا

    سلام من هرچقد تلاش میکنم با این شماره تماس بگیرم ولی نمیشه و تهران نیستم و از خط ثابت هم تماس میگیرم.

    • ایران مشاوره

      سلام دوست عزیز شما باید با همین شماره ثبت شده در سایت و بدون درج کد قبل از آن تماس بگیرید. اگر موفق نشدید به این معناست که خط های ارتباطی بسیار شلوغ هستند

مشاوره دکتری پیج دکتری