خانه دکتری اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

کارنامه نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت
اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

هر سال بلافاصله پس از انتشار کارنامه های اولیه، داوطلبانی که در کارنامه خود عنوان مجاز به انتخاب رشته را کسب کرده اند، می توانند در زمان انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت این فرآیند را به ثبت برسانند، مدتی بعد از ثبت کد رشته محل ها توسط متقاضیان، اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت از طریق سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور انجام می شود و داوطلبان از وضعیت دعوت و یا عدم دعوت خود به مصاحبه آگاه خواهند شد.

اعلام نتایج انتخاب رشته، به معنی اعلام اسامی داوطلبان واجد شرایط برای مصاحبه است که توسط سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی کشور صورت می گیرد.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند با مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت   ۱۴۰۲، اطلاعات مورد نیاز در خصوص ظرفیت رشته ها، کدرشته محل ها،انواع سهمیه ها و تاثیر آنها بر نتایج و… را به دست آورند.

نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت در موعد مقرر از طریق سایت انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت بهداشت اطلاع رسانی خواهد شد. تا کنون زمان این اعلام نتایج مشخص نشده اما با توجه به سال قبل می توان پیش بینی کرد که این فرآیند در اوسط شهریور ماه 1402 می باشد. در صورت انتشار زمان اعلام نتایج آزمون دکتری وزارت بهداشت، اخبار آن از طریق این مقاله و همچنین کانال تلگرام دکتری اطلاع رسانی خواهد شد.

نحوه مشاهده نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

پس از اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402، با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور می توانید نتایج انتخاب رشته خود را مشاهده نمایید. نتایج منتشر شده شامل اسامی افراد واجد شرایط برای دعوت به مصاحبه است که تعداد آن ها به طور معمول 2 یا 3 برابر ظرفیت دانشگاه ها می باشد. برای دسترسی به این نتایج می توانید به ترتیب زیر عمل کنید.

  • پس از ورود به درگاه اینترنتی sanjeshp.ir، از منوی سمت راست صفحه، گزینه “دکتری تخصصی” را انتخاب نمایید.
  • سپس صفحه جدیدی در سمت چپ پیش روی شما قرار می گیرد که می بایست گزینه “نتیجه مرحله دوم” را برگزینید.
  • در صفحه جدید نیز گزینه “نتیجه مرحله دوم” را کلیک کنید.
  • در نهایت نیز با وارد کردن اطلاعات خواسته شده و فشردن دکمه “جستجو” می توانید نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت 1402 را مشاهده کنید.

پس از مشاهده نتیجه، خواهید دید که با توجه به نمره تراز و سهمیه های مورد استفاده خود، جهت ارزیابی تخصصی در یک یا چند دانشگاه دعوت به مصاحبه شده اید. در این صورت می بایست برای حضور در جلسه مصاحبه اقدامات لازم را به عمل آورید.

مصاحبه دکتری وزارت بهداشت 1402

همان طور که ذکر شد، داوطلبانی که با توجه به کارنامه انتخاب رشته خود برای ارزیابی تخصصی به مرحله مصاحبه دکتری وزارت بهداشت  ۱۴۰۲ دعوت شده اند، می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی، از زمان و محل برگزاری مصاحبه رشته مربوط به خود آگاهی پیدا کنند. فرآیند مصاحبه در بازه زمانی 2 الی 3 هفته ای در دانشگاه های سراسر کشور انجام می شود. متقاضیان مقطع دکتری زیر نظر وزارت بهداشت، به 2 صورت دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی پذیرفته می شوند. دعوت شدگان به مصاحبه دکتری پژوهشی برای انجام مصاحبه، می بایست به مراکز تحقیقات مجری دوره دکتری پژوهشی (سازمان ها، موسسات و دانشگاه های علوم پزشکی) مراجعه نمایند. اما در پذیرش دکتری تخصصی، دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، به ده منطقه تقسیم می شوند که تحت عنوان مناطق ده گانه آمایشی شناخته می شوند.

مناطق ده گانه آمایشی کشور برای مصاحبه رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی، براساس دفترچه راهنمای انتخاب رشته محل سال 1402 به صورت ذیل می باشد.

  • منطقه آمایشی 1 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : بابل – سمنان – شاهرود – گلستان – مازندران – گیلان
  • منطقه آمایشی 2 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : ارومیه – تبریز
  • منطقه آمایشی 3 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : همدان – کردستان – کرمانشاه
  • منطقه آمایشی 4 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : لرستان – اهواز
  • منطقه آمایشی 5 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : هرمزگان – شیراز – فسا
  • منطقه آمایشی 6 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : قم – زنجان – قزوین – اراک
  • منطقه آمایشی 7 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : کاشان – اصفهان – یزد – شهرکرد
  • منطقه آمایشی 8 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : کرمان – زاهدان
  • منطقه آمایشی 9 شامل دانشگاه های علوم پزشکی : مشهد – بیرجند – سبزوار
  • منطقه آمایشی 10 شامل دانشگاه های : تهران – ارتش – جهاد دانشگاهی (رویان) – ایران – انستیتو پاستور ایران – شهید بهشتی – بقیه الله – علوم بهزیستی و توانبخشی – سازمان انتقال خون ایران – دانشگاه آزاد اسلامی – دانشگاه شاهد – دانشگاه تربیت مدرس

محل دقیق و زمان مصاحبه دکتری وزارت بهداشت  ۱۴۰۲، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور منتشر شده و در اختیار داوطلبان قرار می گیرد، متقاضیان موظف هستند با در دست داشتن مدارک لازم در جلسه حاضر شوند. طبق روند سالیان قبل پس از برگزاری جلسه مصاحبه در دانشگاه های مربوط به هر منطقه آمایشی، اعلام نتایج مصاحبه دکتری وزارت بهداشت در کمتر از یک ماه پس از تاریخ دعوت به مصاحبه در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

سوالات متداول

1- اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲ در چه زمانی اعلام می شود؟

نتایج این فرآیند هنوز مشخص نشده اما به محض انتشار، دراین مقاله قرار خواهد گرفت.

2- از چه طریق می توان نتایج انتخاب رشته دکتری وزارت بهداشت را مشاهده نمود؟

از طریق ورود به سایت سازمان سنجش آموزش پزشکی می توان این نتایج را دریافت کرد.

3- مراحل مشاهده نتایج انتخاب رشته ئکتری وزارت بهداشت چگونه است؟

نحوه انتخاب رشته دکتری وزارت بهعداشت در متن همین ماقله در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری