خانه نمونه دولتی نحوه نقل و انتقال مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه نقل و انتقال مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

شرایط نقل و انتقال مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان 1402 - 1404
نحوه نقل و انتقال مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

دانش آموزان مدارس نمونه دولتی گاها به دلیل تغییر محل سکونت، شرایط شغلی والدین و برخی دلایل این چنینی به دنبال راهی برای گرفتن انتقالی از شهری به شهر دیگر هستند. در وهله اول این پرسش مطرح می شود که آیا امکان اخذ انتقالی در مدارس نمونه دولتی وجود دارد؟

لازم به ذکر است که مطابق با آخرین اطلاعیه های منتشر شده‏، با تصویب مقررات و آیین نامه هایی این امکان برای متقاضیان فراهم شده است تا در صورت دارا بودن برخی شرایط بتوانند نسبت به دریافت حکم انتقالی خود اقدام نمایند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که امکان نقل و انتقال دانش آموزان این مدارس، خارج از چارچوب تعیین شده برای هیچ داوطلبی امکان پذیر نمی باشد.

صدور حکم انتقالی برای دانش آموزان مدارس نمونه دولتی پایه دهم متوسطه دوم در سال اول پذیرش امکان پذیر نمی باشد.

شرایط نقل و انتقال دانش آموزان مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

فرآیند نقل و انتقال دانش آموزان مدارس نمونه دولتی صرفا در دوره متوسطه دوم صورت می پذیرد و قبول شدگان پایه دهم این مدارس، می توانند نسبت به تکمیل روند اداری این رویه اقدام نمایند. با این حال، نمی توان نسبت به شرایط دریافت انتقالی بی اهمیت بود. در حقیقت، برخورداری از کلیه شرایط و ضوابط تعیین شده، لازمه تایید صلاحیت دانش آموزان برای اعطای حکم انتقالی به آن ها می باشد.

در ادامه به توضیح این شرایط خواهیم پرداخت اما شرح دقیق و کامل آن را می توانید با مراجعه به آخرین نسخه منتشرشده دفترچه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی نهم به دهم مطالعه نمایید.

    • اولین شرط دریافت انتقالی مدارس نمونه دولتی پایه دهم از شهری به شهر دیگر، پذیرش در آزمون مدارس نمونه دولتی پایه نهم به دهم در شهر محل سکونت داوطلب می باشد.
    • شرط مهم دیگر برای قبولی حکم انتقالی متقاضی، موافقت مدرسه مبدا و مقصد است که این هماهنگی می بایست در ابتدا با مدیریت مدارس و سپس با اداره آموزش و پرورش مبدا و مقصد صورت پذیرد.
    • مدرسه ای که متقاضی، قصد ادامه تحصیل در آن را دارد، می بایست ظرفیت و فضای خالی داشته باشد.
    • دریافت امتیاز کف قبولی واحد آموزشی متوسطه دوم موردنظر، شرط مهم دیگری برای دریافت انتقالی در سال تحصیلی 1402 – 1403 است.
    • دانش آموزان متوسطه دوم نمونه دولتی صرفا مجاز به ارائه درخواست انتقالی به سایر مدارس هم رده خود می باشند و امکان دریافت حکم انتقالی تیزهوشان به نمونه دولتی و بلعکس وجود ندارد.
    • داوطلبانی که قصد نقل مکان از مدرسه ای به مدرسه دیگر در شهر یا استان محل سکونت خود را دارند، می بایست از زمان پذیرش تا مدت یک سال، در مدرسه مبدا تحصیل نمایند و سپس نسبت به دریافت انتقالی اقدام کنند. به بیان دیگر، انتقال دانش آموزان نمونه دولتی پایه دهم، در سال اول پذیرش امکان پذیر نمی باشد.

نحوه نقل و انتقال دانش آموزان مدارس نمونه دولتی 1402 – 1403

رویه نقل و انتقال دانش آموزان این مدارس به صورت حضوری است، به گونه ای که داوطلبان می بایست در ابتدا نسبت به دریافت فرم انتقالی از مدرسه مبدا اقدام نموده و پس از تکمیل، آن را به مدیریت مدرسه تحویل دهند. در این حالت، مدیر مدرسه فرم های تکمیل شده نقل و انتقال را در سامانه سناد متوسطه دوم وارد می نماید تا محتویات آن مورد بررسی قرار گیرد. لازم به ذکر است که نتیجه نهایی پس از مدتی از طریق همین سامانه اعلام می گردد.

در مرحله بعد، متقاضی یا والدین وی می بایست نتیجه درخواست انتقالی خود را از طریق مدیریت مدرسه مبدا پیگیری نمایند و در صورت موافقت با درخواست، در بازه زمانی معینی که متعاقبا به آن ها اعلام می گردد، نسبت به نام نویسی حضوری در واحد آموزشی مقصد اقدام کنند. ترک مدرسه مبدا و ورود به مدرسه جدید، بدون هماهنگی مدیریت مدارس مذکور امکان پذیر نیست. توصیه می شود که پیش از هرگونه اقدام به دریافت انتقالی، وضعیت خود را از لحاظ دارا بودن شرایط اعلام شده بررسی نمایید

متقاضیانی که در آزمون مدارس نمونه دولتی مقطع متوسطه دوم پذیرفته می شوند، قادر به انتخاب 3 اولویت خواهند بود. در نتیجه به دانش آموزان و والدین آن ها توصیه می کنیم که عوامل مهم محیطی از جمله محل سکونت، آینده شغلی، وضعیت تحصیلی و امکانات آموزشی، شرایط اقتصادی و… را به خوبی درنظر بگیرند و سپس نسبت به چینش اولویت ها اقدام نمایند. این مساله می تواند در نوع خود، احتمال ارائه درخواست انتقالی را کاهش دهد و داوطلبان را در دستیابی به وضعیت ایده آل تحصیلی شان یاری نماید.

ذکر این نکته نیز از اهمیت خاصی برخوردار است که چنانچه دانش آموزان محصل در مدارس نمونه دولتی نتوانند به ادامه تحصیل در این مراکز آموزشی خاص بپردازند و به هر دلیلی، تقاضای انتقال به سایر مدارس دولتی را داشته باشند، می توانند به سادگی و بدون بروز مشکل خاصی نسبت به انجام این کار اقدام کنند. از جمله دلایلی که دانش آموزان را وادار به اخذ چنین تصمیمی می نمایند، جو رقابتی سنگین، برنامه درسی پیچیده، عدم توانایی رقابت با دیگر دانش آموزان و… می باشد.

 

سوالات متداول

1- دانش آموزان محصل در کدام مقطع مدارس نمونه دولتی می توانند نسبت به ارائه درخواست انتقالی اقدام نمایند؟

مطابق با آیین نامه سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳، امکان صدور مجوز انتقالی فقط برای دانش آموزان پایه دهم این مدارس امکان پذیر است.

2- چگونه می توان نسبت به ارسال درخواست انتقالی در مدارس نمونه دولتی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ اقدام نمود؟

این رویه به صورت حضوری و با مراجعه به مدرسه مبدا و اداره آموزش و پرورش شهر محل تحصیل داوطلب صورت می پذیرد که شرح کامل آن را در متن مقاله آورده ایم.

3- آیا امکان انتقال دانش آموزان مدارس نمونه دولتی به سایر مدارس دولتی وجود دارد؟

بله، محصلان مدارس نمونه دولتی می توانند به راحتی مجوز ادامه تحصیل در سایر واحدهای آموزشی دولتی را دریافت نمایند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۷ نظر
  1. شیده

    سلام من از مدرسه نمونه دولتی خودم پرونده گرفتم رفتم دولتی
    بعد سوالی که برام پیش‌اومده میتونم دوباره به مدرسه نمونه دولتی برگردم یا باید آزمون بدم؟
    دهم و یازدهم رو نمونه دولتی خوندم ولی مرداد پرونده گرفتم رفتم دولتی بعد بخوام برگردم نمونه دولتی باید آزمون بدم که برگردم؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      این مورد تحت اختیار مدرسه مورد نظر می باشد.
      در صورت موافقت مدیریت مدرسه، نیازی به آزمون ورودی نمی باشد.

  2. پوریا

    سلام. میتوان در آزمون نمونه نهم به دهم به شهر دیگری رفت و در آنجا تحصیل کرد؟(یعنی در خوابگاه) با این شرایط که نقل مکان نمیکنید و صرفا خودت میری اونجا

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله در هنگام ثبت نام میتوانید از شهر ها و استان های همجوار انتخاب کنید منتهی در اطلاعیه های آزمون سال های قبل ذکر شده که تنها از شهر و استان بومی انتخاب کنید.

  3. مانی

    سلام من امسال پایه دهم هستم و در مدرسه عادی درس میخونم حتی در امتحان ورودی به مدارس نمونه دولتی هم قبول شدم اما نرفتم و خواستم بدونم آیا میتونم از مدرسه عادی در همین پایه یا سال بعد دوباره به نمونه دولتی برم یا نه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      آزمون مدارس نمونه دولتی در ابتدا هر مقطع بوده و انتقالی در بین مقاطع صرفا زمانی امکان پذیر است که مدرسه ظرفیت خالی داشته باشد.

  4. مصطفی

    سلام من الان پایه دهم هستم با اینکه اول سال هست میخواستم انتقالی بگیرم آیا میتونم
    ترازم مدرسه مقصد هم آوردم آیا می‌توانم الان انتقالی بگیرم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود در صورت موافقت مدیران مدرسه مبدا و مقصد منعی برای این کار نخواهید داشت.

  5. ....

    سلام ببخشید من پایه دهم مدرسه نمونه دولتی هستم و میخواستم انتقالی بگیرم با توجه به اینکه مهر ماه است و میگویند سایت انتقالی بسته شده و تراز من برای شهر مورد نظر کافی نمیباشد چقدر احتمال دارد بتوانم انتقالی بگیرم ؟
    ممنون میشم جواب بدین

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، هم سطح بودن مدرسه ها یکی از شروط اصلی انتقالی میباشد، در صورتی که شما بتوانید موافقت مدرسه مقصد را بگیرید، مدرسه مبدا با این موضوع موافقت خواهد کرد.

  6. ....

    سلام
    ببخشید من مدرسه نمونه هستم و پایه دهم هستم و میخواستم به یه شهر دیگه انتقالی بگیرم اما به دلیل اینکه ترازم پایین بود نشد
    در صورت امکان سال بعد امکان انتقالی گرفتن هست اگر آره با چه شرایطی؟
    ممنون میشم پاسخ بدین

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      برای انتقالی تایید مدرسه مقصد ظرفیت آن و تراز شما دارای اهمیت می باشد و نمی توان برای سال بعد این موضوع را تایید نمود.

  7. Ayso

    سلام تو نمونه دولتی سال اول بخاطر نقل مکان میشه انتقالی گرفت

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورت موافقت هر ۲ مدرسه و آموزش و پرورش امکان پذیر است ولی به طور کلی احتمال کمی دارد.

  8. فاطمه

    سلام و خسته نباشید ممنون
    فقط من یه سوال داشتم اینکه من مدرسه که می خواستم ثبت نام کنم ضرفیتش پر شد و مجبور شدم که یک مدرسه دیگه ثبت نام کنم
    نمیشه آین موضوع کاریش کرد یا در سال اول انتقالی گرفت؟؟؟؟

  9. امیرحسین

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من مدرسه نمونه درس میخونم و ازش راضی نیستم
    میخواستم میتونم بدون مشکل به مدرسه نمونه دیگه در همین شهر انتقالی بگیرم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، درصورت داشتن دلایل موجه میتوانید به آموزش و پرورش منطقه تان برای طرح درخواست خود مراجعه نمائید.

مشاوره نمونه دولتی پیج سمپاد