خانه دکتری هزینه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

هزینه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

هزینه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳
هزینه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری و آغاز انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ، داوطلبانی که نمره و رتبه حدنصاب را کسب کرده اند یا به عبارتی مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند نسبت به ثبت کد رشته های مورد علاقه خود اقدام نمایند. اگر چه متقاضیان مقطع دکتری دانشگاه های سراسری و آزاد در یک آزمون مشترک شرکت می کنند اما در زمان انتخاب رشته هر یک مسیر جداگانه ای را طی می نمایند.

شرکت در این فرآیند از طریق سایت دانشگاه آزاد مستلزم پرداخت هزینه می باشد که مبلغ آن در دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد 1403، درج می شود. علاقمندان باید در مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد نسبت به پرداخت آن اقدام نمایند، چرا که پس از می توانند کد رشته محل های مورد نظر خود را در فرم اینترنتی درج کنند.

 

✅ لینک مستقیم انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

(در صورت آغاز فرآیند مذکور، لینک فوق فعال خواهد شد)

 

انتخاب رشته مقطع دکتری دانشگاه آزاد 1403 مشمول هزینه خواهد بود که از طریق سامانه azmoon.iau.ir قابل پرداخت است. 

زمان پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

هر فرآیند و مرحله می بایست در بازه زمانی مقرر شده انجام شود؛ چرا که در غیر این صورت امکان انجام آن وجود نخواهد داشت. مرحله پرداخت هزینه هم از این قاعده مستثنی نبوده و یکی از شروط ادامه روند انتخاب رشته محسوب می شود. داوطلبان در بازه زمانی انتخاب رشته و طی مراحل آن می بایست هزینه تعیین شده را پرداخت نموده و کد رهگیری دریافت کنند که مطابق با دفترچه ثبت نام این آزمون، انتظار می روند روند مربوطه در نیمه اول اردیبهشت ماه 1403 صورت پذیرد. همچنین پرداخت این هزینه در بازه تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد نیز امکان پذیر می باشد.

هزینه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

چند روز بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری امکان انتخاب رشته در سایت دانشگاه آزاد فراهم می شود. برای داوطلبان علاقه مند به پذیرش در دانشگاه آزاد، کد شناسه انتخاب رشته توسط سازمان سنجش آموزش کشور در کارنامه اولیه درج شده است که بر اساس آن متقاضیان می توانند نسبت به انجام این فرآیند اقدام نمایند.

داوطلبان دانشگاه آزاد پیش از اقدام باید هزینه آن را پرداخت و شناسه و رمز دریافت نمایند. هزینه تعیین شده در دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد. افراد می بایست بعد از پرداخت هزینه و دریافت شناسه و رمز، حداکثر 80 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود وارد کنند. برای اطلاع از شرایط ویرایش انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد می توانید به این لینک مراجعه نمایید.

مراحل پرداخت هزینه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد 1403

پرداخت هزینه انتخاب رشته آزمون دکتری دانشگاه آزاد از طریق سایت دانشگاه آزاد به آدرس اینترنتی azmoon.iau.ir انجام می گیرد. افراد به این نکته توجه داشته باشند که بعد از پرداخت هزینه امکان باز پس گیری آن وجود نخواهد داشت، بنابراین لازم است پیش از اقدام به خرید کارت اعتباری از شرایط و ضوابط انتخاب رشته آگاهی های لازم را کسب نمایند. پرداخت هزینه طی مراحلی انجام می شود.

  • ورورد به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ir و کلیک بر روی لینک فعال “انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی”

مرحله اول انتخاب رشته دکتری آزاد

  • درج نمودن کد دسترسی 7 رقمی و کد ملی یا کد 13 رقمی اتباع خارجی در کادرهای مربوطه و انتخاب گزینه “ورود

مرحله دوم انتخاب رشته دکتری آزاد

  • فشردن دکمه “پرداخت” جهت منتقل شدن به درگاه الکترونیکی سامانه برای واریز وجه
  • ثبت کردن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب در جایگاه های مشخص و سپس کلیک بر روی دکمه “پرداخت

در صورتی که پرداخت شما با موفقیت انجام شده باشد، می توانید نسبت به انتخاب 80 کد رشته محل اقدام کنید. در آخر نیز یک شماره پیگیری در اختیار شما قرار خواهد گرفت که لازم است آن را تا زمان مشخص شدن وضعیت پذیرش نزد خود نگه دارید.

بعد از انتخاب رشته، بسیاری از داوطلبان به دنبال زمان اعلام نتایج انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد  هستند که با کلیک بر روی لینک آن می توانند آگاهی های لازم را کسب نمایند. کسانی که در مرحله انتخاب رشته پذیرفته شوند، دعوت به مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد خواهند شد و پذیرش نهایی بستگی به موفقیت آن ها در مرحله مصاحبه دارد.

سوالات متداول

1- داوطلبان می بایست از چه طریقی نسبت به پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ بپردازند؟

پرداخت هزینه انتخاب رشته دکتری آزاد از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد قابل انجام است.

2- هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چه مقدار می باشد؟

هزینه انتخاب رشته دکتری آزاد ۱۴۰۳ هنوز اعلام نشده است.

3- آیا هزینه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ پس از پرداخت در صورت انصراف قابل استرداد خواهد بود؟

خیر، هزینه انتخاب رشته پس از پرداخت به هیچ عنوان قابل استرداد نمی باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره دکتری پیج دکتری