خانه دانشگاه پیام نور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96

زمان و شرایط ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور 96

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96
ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96
اگر بخواهیم به طور خلاصه به معرفی دانشگاه پیام نور بپردازیم باید بگوییم که دانشگاه پیام نور از شیوه آموزشی خاصی برخوردار است.به این صورت که این دانشگاه براساس روش نیمه‌حضوری و آموزش از راه دور تأسیس شده است که این موضوع ضرورت حضور دانشجو در کلاس‌های درسی را کاهش می‌دهد و به نوعی می‌توان گفت که در دانشگاه پیام نور کلاس‌های تدریس حول محور مرور درس و رفع اشکال صورت می گیرد.تحصیل در دانشگاه پیام نور به دو طریق امکان پذیر خواهد بود که داوطلبان هم از طریق شرکت در کنکور سراسری به صورت با آزمون و هم از طریق ثبت نام بدون آزمون امکان تحصیل در دانشگاه پیام نور را خواهند داشت.در ادامه مطلب به طور اختصاصی به ارائه توضیحاتی در رابطه با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پرداخته ایم.

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور 

  •   امکان ادامه تحصیل به صورت غیر حضوری
  •  امکان تحصیل همزمان در دانشگاه فراگیر پیام نور و دیگر دانشگاه ها
  •  پرداخت شهریه ای کمتر نسبت به دیگر دانشگاه ها
  •  عدم محدودیت در انتخاب رشته مورد نظر بدون توجه به رشته تحصیلی
  •  برگزاری امتحانات هماهنگ کشوری و افزایش شانس قبولی داوطلبان در کنکور کارشناسی ارشد

شرایط ثبت نام بدون کنکور پیام نور 96 

در رابطه با شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 لازم است به اطلاعتان برسانیم که کلیه داوطلبان در صورت دارا بودن مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را خواهند داشت.حتی آن دسته از داوطلبانی که موفق به شرکت در کنکور سراسری نشده اند.بنابراین حضور در کنکور سراسری از شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96 نخواهد بود و  متقاضیانی که به هر دلیلی در آزمون سراسری حضور نداشته اند هم امکان ثبت نام بدون آزمون پیام نور را خواهند داشت.

نحوه و زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96

داوطلبان گرامی چنانچه قصد ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور را دارید توجه داشته باشید که نحوه ثبت نام بدون کنکور به صورت اینترنتی انجام می گیرد و نیازی به مراجعه حضوری به دانشگاه نخواهد بود.ضمن اینکه پذیرش داوطلبان در دانشگاه پیام نور به صورت بدون کنکور هم در مهر ماه و هم در بهمن ماه انجام می گیرد. بنابراین ورودی های مهر می بایست در اواخر مرداد ماه با مراجعه به سایت سنجش و مشاهده لیست رشته های بدون کنکور پیام نور حداکثر 150 رشته محل را انتخاب نمایند. ورودی های بهمن ماه نیز می بایست از اواسط آبان تا اواخر آذر ماه 95 اقدامات لازم را جهت ثبت نام و انتخاب رشته خود انجام دهد.

 تکمیل ظرفیت در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 96

قابل توجه داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور را دارند : توجه داشته باشید که در ثبت نام بدون کنکور پیام نور هم امکان تکمیل ظرفیت وجود دارد و متقاضیانی که در برای ورودی مهر ماه اقدام به ثبت نام کرده اند می توانند از تاریخ 24 مهر ماه تا 24 آبان ماه در تکمیل ظرفیت بدون کنکور پیام نور شرکت و در این مرحله نسبت به انتخاب های خود تجدید نظر کنند.ضمن اینکه در سال جاری جهت انجام مرحله تکمیل ظرفیت می بایست به دانشگاه به صورت حضوری مراجعه کنید و مرحله ثبت نام تکمیل ظرفیت را انجام دهید.

آیا میزان شهریه در دوره های سراسری – فراگیر – بدون آزمون دانشگاه پیام نور متفاوت است؟

در پاسخ به این سوال که آیا میزان شهریه در دوره های سراسری ، فراگیر ، بدون آزمون دانشگاه پیام نور متفاوت است یا خیر باید بگوییم که پاسخ منفی است و تفاوتی بین میزان شهریه رشته های مختلف در گروه های مختلف از قبیل فنی و مهندسی با رشته های علوم انسانی وجود ندارد و همچنین میزان شهریه در تمامی دوره ها  از جمله دوره های سراسری ، فراگیر، بدون آزمون یکسان می باشد.


سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید …



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۹۹ نظر
  1. علی

    سلام
    دوستان من میخوام در رشته کارشناسی بازرگانی سال ۹۷ ثبت نام بدون کنکور و غیر حضوری بکنم به کجا باید مراجعه کنم و چه کار باید انجام بدم؟؟
    ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام . ثبت نام دانشگاه های پیام نور در حال حاضر به اتمام رسیده است ولی با توجه به اطلاعیه های این دانشگاه احتمال ثبت نام مجدد در روزهای آینده وجود دارد .

  2. محمدی

    با سلام.
    من مدرک کارشناسی رشته حسابداری دانشگاه آزاد را دارم. میخواهم در رشته تربیت بدنی بدون آزمون دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی ثبت نام کنم.لطفا راهنمایی بفرمایید چند واحد از دروس ( بین رشته حسابداری و تربیت بدنی ) مشترک می باشند و میتوانم تطبیق بدهم.با سپاس

    • ایران مشاوره

      سلام تعداد واحدهای هر کدام از درس های عمومی شما که بین دو دانشگاه یکسان باشد معمولا شامل تطبیق واحد میشود و برای اطلاع دقیق از تعداد واحدها، میتوانید با آموزش دانشگاه در این مورد هماهنگی های لازم را انجام بدهید.

  3. فروزان

    سلام خسته نباشید من میخواستم رشته علوم ورزشی پیام نور رو انتخاب کنم منتهی تا الان ثبت نام نکردم باید چیکار کنم؟

    • mohsen

      با عرض سلام و خسته نباشید
      من هنوز اقدام به ثبت نام برای دانشگاه پیام نور نکردم آیا تکمیل ظرفیت داره این دانشگاه و اگه هست واسه نیمه اول ۹۷ هستش یا دوم؟
      با تشکر

    • ایران مشاوره

      سلام دانشگاه پیام نور هم اکنون برای رشته های بدون آزمون (بر اساس سوابق تحصیلی) دانشجو میپذیرد

  4. غزاله

    با سلام خدمت شما مشاور محترم
    من به رشته روانشناسی علاقمندم اما در لیست رشته های فراگیر و با ازمون دانشگاه پیام نور مشهد رشته روانشناسی نبود
    خواهش میکنم راهنمایی کنید برای انتخاب این رشته باید چکار کنم
    باتشکر فراوان

    • ایران مشاوره

      باسلام خدمت شما بله در سال گذشته فقط روانشناسی عمومی در مشهد ارائه شده بود ولی ممکن است در سال جدید این رشته محل ارائه شود.

  5. امیر ارشیا

    با سلام وخسته نباشید خدمت شما دوستان عزیز. میخواستم زمان دقیق ثبت نام دانشگاه پیام نور برای تحصیل بدون کنکور را بدونم (دانشگاه پیام نور تفت یزد، رشته زمین شناسی مقطع کارشناسی)
    با سپاس فراوان

    • ایران مشاوره

      سلام ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور از تاریخ ۱۹ مرداد ماه شروع میشود

  6. ALI

    سلام
    من فوق‌لیسانس مدیریت دولتی و لیسانس مهندسی کامپیوتر دارم (هر۲ در دانشگاه آزاد)
    الان قصد دارم دوره کارشناسی‌ناپیوسته حسابداری را طی کنم
    پیشنهاد شما برای گرفتن گذراندن دوره فوق و گرفتن مدرک ذکر شده چیست

    • ایران مشاوره

      سلام شما میتوانید در دانشگاه روزانه – ازاد – پیام نور تحصیل کنید و پیشنهاد ما برای گذراندن دوره به ترتیب گفته شده است. یعنی ابتدا روزانه بعد دانشگاه ازاد و پیام نور

  7. گلایل

    با سلام و تشکر از سایت مفیدتون.
    من میخوام کارشناسی ناپیوسته ریاضی شرکت کنم. میخواستم‌ بپرسم دانشگاه های پیام نور ، آزاد و علمی کاربردی رشت کدومشون پذیرش این رشته رو بدون کنکور دارن؟
    و تفاوت میزان شهریه این سه دانشگاه به چه صورته؟
    ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام
      رشته ی ریاضی در هیچ دانشگاهی در مقطع کارشناسی ناپیوسته ارائه نشده است.برای اطمینان بیشتر از ارائه ی این رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته می بایست منتظر انتشار دفترچه ثبت نام بدون آزمون در سال جدید که اواسط مرداد ماه منتشر می شود باشید.

    • گلایل

      من یه جا رشته آموزش ریاضی دیدم. این رشته چه فرقی با ریاضی کاربردی و… داره؟

    • ایران مشاوره

      سلام رشته ی ریاضی دارای گرایش های مختلفی میباشد و آموزش ریاضی و ریاضی کاربردی و ریاضی محض و ریاضی مالی و… جز این گرایش ها میباشند و آموزش ریاضی معمولا در دانشگاه های فرهنگیان و باهنر و شهید چمران و… ارائه میشود و ریاضی کاربردی رشته ای است که به کاربرد رشته ی ریاضی در علوم دیگر میپردازد و سعی دارد مبانی نظری ریاضیات محض را به مبانی عملی نزدیکتر کند.

  8. فرشید

    با سلام.خواهش میکنم راهنماییم کنیم.من در پیام نور در حال حاظر(با توسط کنکوری که چند سال پیش دادم)رشته ی مهندسی رو میخونم.آیا اجازه دارم در کنار رشته ام همزمان رشته ی ادبیات را هم بدون آزمون در پیام نور ثبت نام کنم؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام. تحصیل همزمان در دو رشته در دانشگاه پیام نور امکانپذیر نمی باشد، شما فقط در صورتی میتوانید در دو رشته تحصیل کنید،که رشته دوم خود را دردانشگاه پیام نور و رشته اول در دانشگاه دیگر و تایید سازمان سنجش تحصیل کنید.

  9. حدیث حیدری

    باسلام من لیسانس حسابداری بامعدل۱۷.۲۱ازدانشگاه آزاد دارم امسال نتونستم درکنکور شرکت کنم اماآیا میتونم بدون کنکور،ارشد مدیریت دانشگاه پیام نور بروجرد برای مهرماه ثبت نام کنم وچندوقت طول میکشه که مدرکم رو بگیرم؟

    • ایران مشاوره

      باسلام.بله می توانید و مشکلی نیست.مقطع کارشناسی ارشد دوساله می باشد که ترم چهارم مختص پایان نامه می باشد.

  10. امین

    سلام
    من مدرک کارشناسی دارم اما میخوام برا ارشد پیام نور بخونم .آزمون سراسری ارشد ۹۷ رو دادم اما انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۹۷ فراموش کردم ک انجام بدم .آیا میتونم برای مهر ۹۷ در دانشگاه پیام نور مقطع ارشد انتخاب رشته کنم؟

    • ایران مشاوره

      باسلام.بله می توانید و مشکلی وجود ندارد.

    • امین

      با عرض سلام مجدد
      خیلی خیلی ممنونم واقعا خوشحالم کردید
      میشه لطفا راهنمایی کنید که برای ادامه تحصیل در کارشناسی ارشد از چه طریقی میتونم در دانشگاه پیام نور ثبت نام و انتخاب رشته کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام اگر شما قصد دارید در دانشگاه پیام نور با ازمون شرکت کنید باید در اذر ماه نسبت به ثبت نام در کنکور سراسری ارشد اقدام کنید ولی اگر قصد ثبت نام بدون ازمون فراگیر را دارید باید در شهریور ماه نسبت به زمانبندی ثبت نام در دانشگاه پیام نور اقدام کنید

    • امین

      خیلی خیلی ممنون از راهنماییتون

  11. هدیه

    سلام من لیسانس نرم افزار هستم
    میخواستم ارشد نرم افزار علمی کاربردی یا پیام نور بخونم
    کدوم از نظر مدرک و بقیه چیزا بهتره و معتبرتره ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام در جریان باشید که دانشگاه علمی کاربردی در مقطع ارشد پذیرش ندارد.ولی از نظر ارزش مدرک دانشگاه پیام نور در اولویت است

  12. حسین

    سلام
    من مدرک کارشناسی it دارم معدلم کمتره ۱۳ هست میخام دوباره برم دانشگاه آیا امکانش هست ؟چه نوع دانشگاهی میتونم برم و میتونم کنکور سراسری شرکت کنم

    • ایران مشاوره

      سلام بله شما میتوانید برای کارشناسی مجدد از طریق کنکور یا رشته های بدون کنکور شرکت کنید.

  13. حسن

    سلام
    ببخشید رشته حقوق دانشگاه پیام نور من تو یک دوتا سایت دیدم که با آزمون پذیرش میکنن. حتی تو خود سایت دانشگاه پیام نور شیراز(گلستان) نگاه کردم تو بخش رشته های فعالشون رشته حقوق نبود.
    میخواستم بدونم بدون ازمون هس یا با آزمون و اگر هست به چه صورتیه. در مقطع کارشناسی.

  14. سمیه

    سلام وقت بخیر
    ایا میشه از کارشناسی حقوق در دانشگاه علمی کاربردی برلی کارشناسی ارشد حقوق در پیام نور ثبت نام کرد؟

  15. nikzad

    سلام
    من یه سوال ازتون پرسیدم
    نمیدونم کدوم صفحه بود گم کردم!

    پرسیدم آیا فراااگیر کارشناسی پیام نور رشته ی پلیمر داره؟
    آخه نمیخوام پیام نور برم میخوام فراگیر و غیرحضوری باشه اونم کارشناسی.لطفا جواب رو به ایمیلم بفرستید.
    با تشکر.

    • ایران مشاوره

      با سلام. رشته مهندسی پلیمر در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور ارائه میشه اما در یک سری استان ها مثل:تهران،کرج،قزوین،مشهد،بجنورد،گرگان،رشت و کرمان که شما حتما باید پیش دانشگاهی داشته باشید تا پذیرش دانشگاه پیام نور بشید.درضمن ۸۰ درصد کلاس های پیام نور برگزار میشه و استاد دارند اما حضور در کلاس اجباری نیست ولی اگه سر کلاس ها حضور داشته باشید در نمره ی میانترم شما تاثیر داده میشه.موفق باشید.

  16. سعید

    سلام.ارشد پیام نور بدون کنکور ورودی بهمن دررشته مدیریت دانشجو میپذیره؟

    • ایران مشاوره

      سلام. دانشگاه پیام نور برای مقطع ارشد در بهمن ماه پذیرش دانشجو ندارد و اگر مایل به ثبت نام در دانشگاه پیام نور هستید باید برای مهر سال دیگه منتظر ثبت نام ها باشید. موفق باشید.

  17. فروشته

    سلام. من قصد ادامه تحصیل ارشد روانشناسی بدون کنکور دارم اما لیسانسم نامرتبطه، میخواستم بدونم بعد برای گرفتن مجوز و شروع به کار به مشکل برنمیخورم؟ جایی شنیدم که باید دو مقطع روانشناسی گذرونده باشم تا بتونم مجوز بگیرم صحت داره؟ ممنون میشم پاسخ بدید

    • ایران مشاوره

      سلام. برای اینکه بتونید با با مدرک روانشناسی مجوز بگیرید و شروع به کار کنید باید در دو مقطع روانشناسی خونده باشید یا کارشناسی و ارشد و یا ارشد و دکتری. موفق باشید.

  18. سعید

    سلام.من درحال خدمت میباشم ومیخوام ارشدمدیریت بخونم ایا میشه؟پیام نوربدون ازمون ورودی بهمن دانشجو میپذیره؟؟دقیقا کی اعلام میکنن؟

  19. سعید

    باسلام .من درحال خدمت میباشم ومیخوام ارشد مدیریت بخونم ایا میشه؟؟پیام نور بدون ازمون ورودی بهمن دانشجو میپذیره ؟؟دقیقا کی اعلام میکنن؟؟

  20. امیر

    سلام من تو رشته تجربی درس میخونم و در حال حاظر دانش آموز پیش دانشگاهی هستم امکانش هست که بدون کنکور تو پیام نور it بخونم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام. بله این رشته در دانشگاه پیام نور به شکل بدون کنکور ارائه میشه و شما بعد از گرفتن مدرک پیش دانشگاهیت خیلی راحت میتونی شروع به تحصیل در این رشته کنی.موفق باشید.

  21. گلشن

    اگه راهی هست بهم بگید .خیلی واسم مهمه که ورودی بهمن بشم.کلی از درسم عقب میمونم .اگه بره واسه سال دیگه

    • ایران مشاوره

      سلام. دانشگاه پیام نور به احتمال خیلی زیاد از اواخر دی ماه مجددا ثبت نام می زاره اگه عضو کانال تلگرامی ما هستین از اونجا پیگیرباشین به محض شروع شدن ثبت نام تو کانال اطلاع رسانی می کنیم. موفق باشین.

  22. گلشن

    سلام .من لیسانس تربیت بدنی دارم ، میخواستم دانشگاه پیام نور برای فوق لیسانس آسیب شناسی ورزشی شرکت کنم گویا دیگه برای بهمن ثبتنامی ندارهمیشه حضوری برم دانشگاه ثبتنام کنم.میخوام بهمن ماه برم دانشگاه.لطفا جواب بدین.

    • ایران مشاوره

      با سلام. خیر هنوز زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های آزاد و پیام نور شروع نشده و اواخر دی ماه آغاز میشه.شما میتونید با استفاده از لینکی که بهتون میدم عضو کانال تلگرام ما بشید و اطلاعیه ها رو پیگیری کنید که مطلع بشید. @arshad_iranmoshavere

  23. م ب

    سلام من سال بعد دی ماه پیش دانشگاهی مو تموم میکنم میخواسم بپرسم چطور میشه ورودی بهمن باشم ..یا اصلا قبول میکنن با این شرایط؟تا کی باید مدارک و برای ثبت نام بهمن ماه ببرم؟؟خواهشا راهنماییم کنین

  24. Sepide

    سلام من دانشجو ارشد علوم تربیتی ام دانشگاه ازاد. ایا میتونم دانشگاه پیام نور همزمان درس بخونم؟

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره پیام نور