خانه فرهنگیان ورود به سامانه (جدید) فیش حقوقی فرهنگیان | my.medu.ir

ورود به سامانه (جدید) فیش حقوقی فرهنگیان | my.medu.ir

سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

اگرچه در گذشته فرهنگیان و معلمان برای دریافت فیش حقوقی و سایر خدمات مورد نیاز خود باید به صورت حضوری به اداره های آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه می کردند اما با پیشرفت علم و تکنولوژی، وزارت آموزش و پروش با هدف تسریع در انجام امور اقدامات زیادی برای کارمندان خود انجام داد که یکی از آن ها سامانه فیش حقوقی فرهنگیان می باشد. معلمین گرامی می توانند با ورود به این سایت به نشانی my.medu.ir و وارد کردن کد ملی و رمز عبور همگام، فیش مربوط به حقوق فرهنگیان را دریافت نمایند.

این فیش بر اساس جدول رتبه بندی معلمان  و به صورت ماهانه در زمان واریز حقوق فرهنگیان در اختیار آنان قرار می‌گیرد. این مهم در حالی است که این امکان به معلمین و فرهنگیان گرامی این فرصت را می دهد تا بتوانند در هر ساعت از شبانه روز اقدام به گرفتن فیش حقوقی خود از این سامانه نمایند.

 

لینک مستقیم ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

️لینک مستقیم ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

 

دسترسی سریع به بخش های مختلف سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان
صفحه اصلی ورود به سامانه
پرتال وزارت آموزش و پرورش
ورود به سامانه در صورت فراموشی رمز عبور

دریافت فیش حقوقی معلمان آموزش و پرورش، با به همراه داشتن کد ملی و رمز عبور از طریق سایت my.medu.ir انجام می گیرد.

راهنمای تصویری ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

سامانه جدید فیش حقوقی فرهنگیان

در گذشته پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به دو آدرس اینترنتی fish.medu.ir و profile.medu.ir برای عموم فرهنگیان قابل مشاهده بود، اما در حال حاضر آدرس این سامانه به my.medu.ir تغییر کرده است. فرهنگیان می توانند با سرچ هر یک از آدرس های مذکور، فرآیند لازم جهت دریافت فیش حقوقی خود را مطابق با مراحل مندرج در ادامه مقاله انجام دهند. لازم به ذکر است که با سرچ هر کدام از آدرس های قدیمی در موتور جستجوگر خود، مجدد به سامانه جدید به نشانی my.medu.ir هدایت خواهید شد.

معرفی سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

یکی از اسناد مهمی که فرهنگیان محترم به صورت ماهانه دریافت می کنند، فیش حقوقی می باشد. در این فیش، اطلاعاتی چون دریافتی ماهانه، اضافه کاری، مالیات و… درج شده است. علاوه بر آن، مواردی مثل اقساط و بدهی ها، حق بیمه و… نیز با جزئیات کامل در این سند به ثبت رسیده که اغلب افراد گاهی برای فرآیندهای اداری یا بانکی در پی دریافت آن هستند. خوشبختانه طی چند سال گذشته با گسترش بسترهای الکترونیکی، دریافت این فیش به صورت غیر حضوری از طریق سامانه my.medu.ir امکان پذیر شده است که در ادامه به معرفی این سامانه و روش دریافت فیش حقوقی از طریق آن می پردازیم.

معرفی سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

فلش شماره 1

با ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان، دبیران می توانند با وارد کردن نقش خود به عنوان فرهنگی، کد ملی و رمز عبور همگام، وارد سامانه شوند.

فلش شماره 2

 دسترسی به پرتال اصلی وزارت آموزش و پرورش کشور از طریق فشردن این گزینه امکان پذیر می باشد. این قسمت شامل اخبار، خدمات الکترونیک، شاد و … می باشد.

فلش شماره 3

با کلیک بر روی این آیکون می توانید معکوس کردن رنگ نوشته، روشن کردن متن، سیاه و سفید کردن و افزایش اندازه متن را به انجام برسانید.

زمان دریافت فیش حقوقی فرهنگیان

آیا فرهنگیان صرفا در زمان خاصی می توانند اقدام به دریافت فیش حقوقی نمایند؟ در پاسخ به این سوال باید توجه داشت که سامانه دریافت فیش حقوقی همواره در دسترس فرهنگیان است و هر زمان که لازم باشد امکان ملاحظه فیش حقوقی وجود دارد. بنابراین نمی توان بازه خاصی را به عنوان زمان دریافت فیش حقوقی در نظر گرفت. لازم به ذکر است که شما می توانید پس از ورود به سامانه، با تنظیم ماه و سال فیش حقوقی بازه زمانی مدنظر خود را دریافت نمایید.

خدمات سایت فیش حقوقی فرهنگیان

سایت my.medu.ir به منظور رفاه حال قشر فرهنگی، مجموعه گسترده ای از خدمات را به صورت آنلاین به آن ها ارائه می دهد. طی این امر، فرهنگیان برای بسیاری از اقدامات اداری خود دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته و تنها به صورت اینترنتی می توانند درخواست خود را در این سامانه به ثبت برسانند. یکی از این خدمات که می توانید با کلیک بر لینک سامانه ستاد اسکان فرهنگیان از جزئیات آن با خبر شوید، فراهم کردن امکان اسکان معلمان در اقامتگاه های تفریحی با هزینه ی معقول در زمان سفر است. در ادامه مطلب، به شرح سایر خدمات ارائه شده در سامانه مذکور برای فرهنگیان می پردازیم:

خدمات سایت فیش حقوقی فرهنگیان 
فیش حقوقی
دریافت حکم کارگزینی فرهنگیان 
خلاصه سوابق
پیش نویس ابلاغ
رتبه بندی فرهنگیان
 ثبت نام دوره ضمن خدمت فرهنگیان
درخواست صدور کارت پرسنلی
نقل و انتقالات فرهنگیان
گواهی کسر از حقوق
گواهی حقوق
ارزشیابی سالانه

نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از طریق سایت my.medu.ir

اگرچه در دوره های قبل، دریافت فیش حقوقی قشر فرهنگی تنها از طریق مراجعه حضوری به اداره آموزش و پرورش منطقه یا ناحیه محل خدمت وی و یا به کمک مدیر مدرسه محل خدمت انجام می شد اما اکنون فرهنگیان محترم جهت دریافت فیش حقوقی خود می توانند از سایت دریافت فیش حقوقی آموزش و پرورش اقدامات لازم را انجام دهند که روند انجام این امر به صورت زیر می باشد.

نکته: داشتن اطلاعات ثبت نامی معلمان آموزش و پرورش در سامانه همگام هنگام ورود به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان الزامی است.

  • به سامانه my.medu.ir مراجعه کرده و پس از انتخاب نقش خود به عنوان معلم، کد ملی (نام کاربری)، رمز عبور که همان گذرواژه سامانه رتبه بندی معلمان است و کد امنیتی را در کادرهای مربوطه درج نموده و سپس بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان از طریق سایت my.medu.ir

  • در ادامه بر روی آیکون فیش حقوقی کلیک نمایید.
  • لیست نمایش داده شده، دریافتی ماهانه شما را نشان می دهد که جهت مشاهده جزئیات و تهیه پرینت می توانید بر روی + سبز رنگ کلیک کنید.

نکته: لازم به ذکر است که دریافت این فیش از طریق شماره حساب ممکن نخواهد بود و متقاضیان، درصورت عدم تمایل به دریافت اینترنتی می توانند با مراجعه به اداره آموزش و پرورش نسبت به دریافت حضوری آن اقدام نمایید.

نحوه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان با کد پرسنلی

در سنوات پیشین، فرهنگیان می بایست از طریق سایت fish.medu.ir اقدام به دریافت فیش حقوقی خود می کرده اند که جهت ورود به این سامانه، علاوه بر کد ملی و رمز عبور، کد پرسنلی نیز مورد نیاز بوده است. اما با افتتاح سامانه جدید my.medu.ir، سایت قدیم دیگر کارایی نداشته و دریافت فیش حقوقی تنها از طریق پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش امکان پذیر است.

بنابراین دریافت فیش حقوقی با کد پرسنلی امکان پذیر نیست و تنها اطلاعات لازم جهت وزود به حساب کاربری شامل کد ملی و رمز عبور می باشد. البته توجه داشته باشید که رمز عبور برخی کاربران ممکن است همان کد پرسنلی ایشان باشد.

دریافت گذرواژه همگام جهت اخذ فیش حقوقی فرهنگیان

گذرواژه سامانه فیش حقوقی همان رمز عبور سامانه همگام می باشد. در صورت فعال نبودن این گذرواژه، پیامی تحت عنوان “پنل شما در سامانه همگام فعال نیست” دریافت خواهید کرد که در این حالت شما ملزم به تعریف یک گذرواژه هستید. برای انجام این کار از فرآیند زیر پیروی کنید.

  • پس از مراجعه کردن به سامانه همگام به آدرس hamgam.medu.ir، از طریق منوی “ورود” وارد سامانه شوید.

دریافت گذرواژه همگام جهت اخذ فیش حقوقی فرهنگیان

  • در کادرهای مشخص شده، کد ملی و رمز ورود را وارد کرده و پس از فشردن کلید “ورود” به نمایه خود مراجعه کنید. (توجه داشته باشید که رمز ورود به این سامانه را باید از مدرسه دریافت نمایید.)

دریافت گذرواژه همگام جهت اخذ فیش حقوقی فرهنگیان

  • در نهایت گزینه “تغییر کلمه عبور” را انتخاب کرده و گذرواژه دلخواهتان را تعیین و تایید نمایید.

در این حالت، رمز یا همان گذرواژه سامانه همگام شما فعال خواهد شد. آن را یادداشت کرده و نزد خود نگه دارید؛ چرا که در دفعات بعدی ورود به سامانه به آن نیاز خواهید داشت.

اگر از صحت اطلاعات درج شده اطمینان کامل دارید ولی مجددا با پیامی تحت عنوان “عدم ثبت اطلاعات فرهنگی” رو به رو می شوید، لازم است برای رفع این مشکل به کارشناس هوشمندسازی اداره فناوری اطلاعات منطقه خود مراجعه فرمایید.

نکته: دریافت فیش حقوقی فرهنگیان بدون رمز عبور امکان پذیر نیست!

بازیابی رمز عبور در سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

چنانچه متقاضیان به هر دلیلی رمز عبور خود را فراموش نموده و از دست بدهند، می توانند با طی نمودن مراحل ذیل، جهت بازیابی آن اقدام نمایند.

  • ورود به آدرس اینترنتی my.medu.ir و فشردن عبارت “رمز خود را فراموش کرده اید؟”

بازیابی کلمه عبور سامانه فیش حقوقی

  • کد ملی، کد پرسنلی و شماره تلفن همراه خود را در کادرهای نمایش داده شده درج نموده و پس از گزینش یکی از آیکون های دلخواه، بر روی گزینه “ادامه” کلیک کنید. در ادامه رمز جدید برایتان ارسال می گردد.

بازیابی کلمه عبور سامانه فیش حقوقی

فیش حقوقی فرهنگیان شامل چه بخش هایی می شود؟

بعد از دریافت فیش حقوقی می توانید بخش های مختلفی را در آن مشاهده نمایید که هر کدام در قسمت های مختلف جدول موجود بر روی فیش به چشم می خورند.

  • یکی از بخش ها “حقوق و مزایای فرهنگی” است که مقدار دریافتی شما در ماه جاری را نشان می دهد.
  •  در صورت وجود مبلغ معوقه، می توانید بخشی تحت عنوان “معوقه” نیز در جدول مربوطه مشاهده کنید.
  • قسمت دیگر نیز شامل وام هایی می شود که از اداره آموزش و پرورش دریافت نموده اید در واقع، می توانید مبلغ کسری ماهیانه بابت وام دریافتی را در قسمت کسری ها و بدهی های فرهنگی ببینید.
  • از بخش های دیگر می توان به کمک به صندوق مسکن، صندوق ضروری، کشت و صنعت اشاره نمود.
  • همچنین کمک به صندوق قرض الحسنه باز و وام باز نیز در این فیش نمایان است.

نمونه فیش حقوقی فرهنگیان

3 نکته مهم در خصوص سامانه فیش حقوقی فرهنگیان

  1.  افراد می توانند با وارد کردن نشانی fish.medu.ir نیز به سامانه فیش حقوقی فرهنگیان ورود نمایند.
  2. تمامی کارکنان آموزش و پرورش کشور در صورت داشتن کد پرسنلی، می توانند از طریق سایت مربوطه به فیش حقوقی سال مد نظر خود دسترسی یابند.
  3. در صورت مواجه شدن با خطای عدم ثبت پس از وارد نمودن اطلاعات خواسته شده، می بایست به کارشناس هوشمندسازی اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش ناحیه یا منطقه خود مراجعه نموده و این مشکل را حل نمایید.

از جمله دیگر موضوعاتی که مخاطبان این سامانه بیشتر به دنبال آن هستند، آخرین اخبار مرتبط با میزان افزایش حقوق فرهنگیان می باشد چرا که همواره اخبار ضد و نقیضی در این خصوص به گوش می رسد. توجه داشته باشید که میزان افزایش این حقوق متناسب با احکام رتبه بندی معلمان محاسبه و نهایتا در زمان واریز حقوق فرهنگیان پرداخت می گردد.

طبق گفته های وزیر آموزش و پرورش با اجرای طرح رتبه بندی معلمان، به حقوق مشمولین این طرح حداقل 26 درصد افزوده شده است و هم اکنون حقوق هیچ معلمی کمتر از 10 میلیون تومان نیست. وی همچنین افزود معوقات فرهنگیان تا اوایل مهر ماه پرداخت خواهد شد.

 

سوالات متداول

1- دریافت فیش حقوق فرهنگیان از طریق کدام سایت صورت می گیرد؟

فرهنگیان می توانند با مراجعه به سایت my.medu.ir فیش حقوقی خود را دریافت کنند.

2- آیا امکان دریافت فیش حقوقی فرهنگیان به صورت حضوری نیز وجود دارد؟

بله، به صورت حضوری نیز می توان نسبت به دریافت فیش حقوقی اقدام نمود.

3- در صورت فراموشی رمز ورود به سامانه دریافت فیش حقوقی فرهنگیان، چه می توان کرد؟

برای دریافت مجدد رمز می توانید از روش های گفته شده در متن مقاله همچون گزینه بازیابی رمز عبور موجود در سایت بهره ببرید.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان