خانه فرهنگیان ثبت نام دوره های آموزش ضمن خدمت فرهنگیان ۱۴۰۲

ثبت نام دوره های آموزش ضمن خدمت فرهنگیان ۱۴۰۲

نحوه نام نویسی دوره آموزش ضمن خدمت فرهنگیان 1402

دوره های ضمن خدمت فرهنگیان با هدف بهبود روند آموزش در مدارس کشور و همچنین ارتقای سطح اطلاعات علمی و دانش عمومی معلمان و سایر کادر اجرایی مدارس برگزار می گردد. در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان که با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش برپا می شوند، کلیه پرسنل اداری مدارس از جمله معاونین پرورشی، آموزگاران، مدیران، دبیران و همچنین هنرآموزان مجاز به ثبت نام می باشند. نام نویسی متقاضیان دوره های سال ۱۴۰۲ در موعد مقرر به صورت اینترنتی انجام شده و در پایان هر دوره نیز به منظور اعطای مدرک مورد نظر، آزمونی جامع برگزار می شود.

 

✅لینک مستقیم ورود به سامانه ضمن خدمت دانشگاه فرهنگیان

سایت ضمن خدمت فرهنگیان

 

فرهنگیان متقاضی شرکت در هر یک از دوره های ضمن خدمت می توانند فرآیند ثبت نام خود را از طریق سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به انجام برسانند.

زمان ثبت نام دوره های ضمن خدمت فرهنگیان ۱۴۰۲

در رابطه با زمان ثبت نام دوره های آموزش ضمن خدمت نمی توان اطلاعات دقیقی را ارائه نموده چرا که اداره آموزش و پرورش هر یک از استان های کشور به صورت مجزا اقدام به برگزاری دوره های مذکور می نمایند و طبیعتا زمان و محتوای آموزشی مختص خود را نیز برای این کلاس ها تعیین می کند. بنابراین در هر دوره از زمان برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت فرهنگیان، داوطلبان می بایست پیگیر اخبار مربوطه باشند تا در صورت تمایل بتوانند اقدامات لازم را از طریق سامانه ضمن خدمت فرهنگیان 1402 در اسرع وقت به انجام برسانند.

 

علاوه بر تعداد بالای دوره های فوق، متفاوت بودن زمان نام نویسی فرهنگیان ۱۴۰۲ در هر کدام از استان های کشور موجب می شود که نتوان لیست تمامی آن ها را در قالب این مقاله ارائه نمود. چنانچه داوطلب حضور در کلاس های آموزشی ضمن خدمت فرهنگیان می باشید، می توانید برای اطلاع از زمان ثبت نام دوره های استان محل سکونت خود، با کارشناسان مرکز ایران مشاوره تماس حاصل فرمایید. البته داوطلبانی که پیش از این یک بار در دوره های آموزشی ثبت نام نموده و کد رهگیری دریافت کرده اند، می توانند با وارد نمودن اطلاعات لازم در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان، به لیست دوره های فعال دسترسی پیدا کنند.

راهنمای تصویری ثبت نام در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان 1402

ثبت نام در تمامی دوره های ضمن خدمت فرهنگیان به صورت اینترنتی از طریق سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان بنابراین متقاضیانی که قصد دارند در دوره های کوتاه مدت شرکت نمایند، می توانند فرآیند نام نویسی خود را مطابق با راهنمای زیر انجام دهند.

ثبت نام متقاضیان مدرس

  • با مراجعه به سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به نشانی ltms.cfu.ac.ir، تصویر زیر برایتان نمایان می شود. همان طور که مشاهده می کنید این سایت از بخش های گوناگونی تشکیل شده است که جهت نام نویسی بایستی گزینه “ثبت نام متقاضیان مدرس” را انتخاب نمایید.

سایت ضمن خدمت فرهنگیان

  • با انتخاب گزینه “ثبت نام متقاضیان مدرس”، با صفحه زیر رو به رو می شوید که می بایست شرایط و ضوابط مندرج در این صفحه را با دقت مطالعه کرده و سپس عبارت “مطالب فوق را مطالعه کردم و مایل به ثبت نام می باشم” را با انتخاب خود فعال کنید.

مرحله دوم ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

  • حال باید دستگاه، استان و منطقه مورد تقاضای خود برای تدریس را به ترتیب انتخاب نموده و پس از آن، کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله سوم ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

  • در این بخش فرم ثبت نام دوره های آموزشی کوتاه مدت فرهنگیان در اختیار شما قرار می گیرد که بخش اول آن شامل وارد نمودن اطلاعاتی همچون مشخصات فردی، مدرک تحصیلی، سهمیه ایثارگری، مهارت در فناوری اطلاعات و… می شود.

مرحله چهارم ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

  • در بخش دوم فرم ثبت نام اینترنتی نیز لازم است اطلاعات مورد درخواست را در کادرهای مربوطه درج نموده و در نهایت بر روی گزینه “ثبت اطلاعات” کلیک کنید.

مرحله پنجم ورود به سامانه ضمن خدمت فرهنگیان

ثبت نام فراگیران

  • پس از ورود به سایت ltms.cfu.ac.ir سرویس های میز خدمت را برگزینید.

دوره های ضمن خدت

  • سپس ورود به برگزینید.

سایت ثبت نام دوره های ضمن خدمت

  • در این صفحه می بایست کدملی خود را درج کرده و در صورت تایید، بقیه مراحل را طی کنید.

سایت ثبت نام دوره های ضمن خدمت

 

پس از ورود، قسمت های “مشخصات فردی” و “وضعیت کاری فراگیر” را تکمیل نموده و در آخر روی عبارت “ذخیره اطلاعات” کلیک کنید.

در صورتی که تمامی مراحل مذکور با موفقیت انجام شوند، کدی تحت عنوان “کد رهگیری” از سوی سامانه صادر می شود که می بایست آن را برای ورود مجدد به حساب کاربری خود و یا ویرایش اطلاعات ثبت نامی نزد خود نگه دارید. همچنین اگر قصد ویرایش اطلاعات خود را دارید، می توانید با ورود مجدد به بخش “فراگیران” و درج نام کاربری (کد ملی)، رمز عبور (کد رهگیری) و کد امنیتی مندرج، اصلاحات لازم را در پنل شخصی خود انجام دهید.

چند نکته مهم:

  • علاوه بر عوامل اجرایی مدارس دولتی، کادر اداری و آموزشی مدارس غیردولتی نیز مجاز به ثبت نام و شرکت در دوره های ۱۴۰۲ می باشند که روند نام نویسی این دسته از متقاضیان نیز در مقاله ارائه شده است.
  • مراحل ذکر شده در این مقاله مختص ثبت نام اولیه 1402 می باشد و داوطلبان می توانند برای شرکت در سایر دوره ها، با استفاده از اطلاعات مورد نیاز (نام کاربری و رمز عبور) به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کرده و پس از انتخاب گزینه “ثبت نام در دوره ها” و مشاهده لیست دوره های فعال، در کلاس آموزشی مورد نظر خود نام نویسی نمایند.
  • در روش ثبت نام داوطلبان توسط کارشناس آموزش نیروی انسانی، کارشناس مورد نظر می بایست پس از ورود به بخش “معرفی فراگیران دوره‌های متمرکز” سامانه مربوطه، نسبت به معرفی شخص فراگیر و ارائه کد پرسنلی وی جهت ثبت نام در دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت فرهنگیان اقدام نماید.

زمان برگزاری آزمون ضمن خدمت فرهنگیان ۱۴۰۲

معمولا هر ساله برای هر یک از مباحث مربوطه از جمله حوزه تربیت، سیاسی اجتماعی، مشاوره، تربیت قرآنی و… در 4 مرحله آزمون برگزار می شود که مجموع نمرات کسب شده توسط شرکت کنندگان در طول آزمون های میان دوره‌ای،‌ قسمتی از نمره نهایی آن ها را تشکیل می دهد. بنابراین کلیه فراگیران می بایست در تمامی آزمون های تعیین شده شرکت کنند تا بتوانند نمره کامل دوره را دریافت نمایند. به صورت میانگین در فاصله یک الی سه هفته پس از پایان جلسات دوره آموزشی سال 1402، آزمون مربوط به آن برگزار می گردد.

 

آزمون های هر دوره ممکن است در بازه های زمانی مختلف به صورت حضوری و یا الکترونیکی برگزار شوند که پیش از آن، اطلاعات لازم در این خصوص در اختیار فرهنگیان گرامی قرار می گیرد. نکته قابل توجه آن است که برای هر آزمون، یک آزمون تکرار در نظر گرفته می شود تا فراگیرانی که به هر دلیل موفق به شرکت در آزمون اولیه نشده و یا نتوانسته اند نمره قبولی را کسب نمایند، امکان حضور مجدد در جلسه آزمون را داشته باشند.

نحوه برگزاری آزمون ضمن خدمت فرهنگیان ۱۴۰۲

توجه داشته باشید که، پیش از شرکت در آزمون های آنلاین دوره های کوتاه مدت فرهنگیان می بایست ابتدا وارد سامانه ارائه محتوا به آدرس LMS.rayadars.com شوید و نسبت به تغییر رمز عبور خود اقدام نمایید تا نام شما در دوره مورد نظر به ثبت برسد چرا که در غیر این صورت، در زمان برگزاری آزمون و هنگام ورود به سامانه با خطای “رمز عبور اشتباه است” مواجه شده و قادر به شرکت در آزمون نخواهید بود.

 

در رابطه با نمره قبولی این آزمون نیز باید بگوییم فراگیرانی که موفق به کسب نمره 12 از مجموع 20 نمره شوند، می توانند گواهی پایان دوره آموزشی خود را دریافت کنند. همان طور که گفته شد، این نمره با توجه به عملکرد فرهنگیان در 4 مرحله آزمون به آن ها تعلق می گیرد.

لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان 1402

عناوینی که در هر دوره از برگزاری کلاس های آموزشی کوتاه مدت ضمن خدمت فرهنگیان ارائه می گردند، بسیار متنوع بوده و موضوعاتی را در حوزه روانشناسی، آموزش، مهارت های icdl و … شامل می شوند. به هر یک از این دوره های کوتاه مدت یک کد منحصر به فرد اختصاص می یابد و مدت زمان آموزش هر عنوان نیز با سایر عناوین متفاوت می باشد که به منظور آشنایی شما با نحوه زمان بندی و تعیین سرفصل های دوره های ضمن خدمت فرهنگیان، لینک دانلود فایل pdf مربوط به دوره آموزشی مهارت های icdl را در جدول زیر قرار داده ایم.

توجه: شایان ذکر است که ثبت نام‌ کنندگان می توانند محتوای دوره آموزشی مورد نظر خود را از طریق سامانه LMS.rayadars.com دریافت نمایند.

ساعات دوره های ضمن خدمت فرهنگیان ۱۴۰۲ چگونه محاسبه می شود؟

روش محاسبه ساعات ضمن خدمت فرهنگیان ۱۴۰۲ که در حکم کارگزینی آن ها نیز اعلام شده است، به صورت زیر می باشد:

  • هر ساعت ضمن خدمت 0.75 امتیاز دارد.
  • حداکثر ساعات ضمن خدمت قابل اعمال در حکم کارگزینی فرهنگیان، 1000 ساعت یعنی 750 امتیاز است.
  • همچنین حداکثر ساعات قابل اعمال در یک سال (یعنی از اول فروردین ماه تا آخر اسفند ماه) 250 ساعت می باشد.
  • این دوره ها به صورت سیستمی از سامانه ltms.cfu.ac.ir، دریافت و در حکم مذکور اعمال می شود، در نتیجه نیازی به ارائه مدارک مزبور به کار گزینی نخواهد بود.
  • حداکثر ساعات قابل اعمال در طول خدمت سی ساله فقط هزار ساعت است و بیشتر از هزار ساعت اعمال نخواهد شد.

مزایای گذراندن دوره های ضمن خدمت فرهنگیان 1402

  • در صورتی که زمان گذرانده شده به 1000 ساعت رسیده باشد، برای فرد در حکم کارگزینی وی افزایش حقوق اعمال خواهد شد.
  • همچنین شرکت در این دوره ها موجب افزایش رتبه شرکت کننده در طرح رتبه بندی فرهنگیان می شود.
  • در ضمن فرد در اولویت انتخاب به عنوان معاون و یا مدیر مدارس قرار خواهد گرفت.
  • از مزایای دیگر این گذراندن دوره مذکور، می توان به افزایش امتیاز جهت جابجایی و انتقالی درون و یا برون استانی، همچنین قرار گرفتن در اولویت انتخاب مدارس برای تدریس اشاره نمود.

در آخر لازم است بدانید که نام نویسی فراگیران در سامانه ltms.cfu.ac.ir با داشتن شرایط دوره و رعایت سقف ساعت سالانه دوره آموزشی انجام می پذیرد. توجه داشته باشید که فراگیر می تواند پیش از شرکت در دوره مورد نظر جهت اطمینان از ثبت‌نام خود، قسمت “دوره‌های ثبت‌نام شده” را بررسی نماید. پس از حضور داوطلبان در کلاس های آموزشی و کسب نمره قبولی در آزمون پایانی هر دوره، پذیرفته شدگان می توانند گواهینامه خود را دریافت نمایند.

نکات مهم در خصوص شرکت در دوره های ضمن خدمت

نکات مهم ⭐
  • برای ثبت نام در هر یک از دوره های ضمن خدمت باید از طریق لینک سامانه ضمن خدمت فرهنگیان اقدام کنید.
  • اداره آموزش و پرورش هر استان به طور مجزا دوره های ضمن خدمت فرهنگیان را برگزار می کند لذا یک زمان مشخص برای ثبت نام وجود ندارد.
  • برای اطلاع از زمان ثبت نام در این دوره ها می توانید با کارشناسان مرکز ایران مشاوره تماس بگیرید.
  • آزمون های مربوط به دوره ضمن خدمت در 4 مرحله و به فاصله  یک الی سه هفته پس از پایان جلسات دوره آموزشی برگزار می شود.
  • با گذراندن دوره های ضمن خدمت رتبه شما در طرح رتبه بندی فرهنگیان افزایش می یابد.

 

سوالات متداول

1- از چه طریقی می توان در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان ۱۴۰۲ شرکت کرد؟

داوطلبان می توانند به صورت اینترنتی از طریق سامانه ltms.cfu.ac.ir در دوره های ضمن خدمت فرهنگیان ثبت نام نمایند.

2- چگونه می توان به لیست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان ۱۴۰۲ دسترسی پیدا کرد؟

فهرست دوره های ضمن خدمت فرهنگیان از طریق این مقاله و همچنین سامانه LMS.rayadars.com قابل مشاهده می باشد.

3- حدنصاب نمره لازم در آزمون پایانی هر کدام از دوره های ضمن خدمت فرهنگیان ۱۴۰۲ جهت اخذ مدرک مربوطه چقدر است؟

کسب حداقل نمره 12 از مجموع 20 نمره آزمون، لازمه اخذ گواهی پایان دوره آموزشی این فرآیند می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره فرهنگیان پیج فرهنیگان