خانه کارشناسی ارشد انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ | لینک دانلود دفترچه

انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ | لینک دانلود دفترچه

انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

حدود یک ماه پس از زمان برگزاری کنکور ارشد سراسری نتایج اولیه آن در قالب یک کارنامه که حاوی رتبه، وضعیت مجاز و یا غیرمجاز شدن به انتخاب رشته، درصد تمامی دروس و… است، از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. داوطلبان بعد از دریافت اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد در صورتی که مجاز به انتخاب رشته شوند، می توانند دفترچه راهنمای آن را از سایت مذکور دانلود و مطالعه نمایند.

 

سپس کد رشته محل های مربوط به گروه آزمایشی خود را برحسب علاقه و در نظر گرفتن تمامی شرایط ممکن از دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد استخراج کرده و در سایت سازمان سنجش به ثبت برسانند. مرحله انتخاب رشته در تمامی مقاطع تحصیلی از جمله ارشد از اهمیت بسیاری برخوردار است و حساسیت های مختص خود را دارد. در واقع عدم آگاهی از نحوه صحیح انتخاب رشته باعث می شود که با وجود کسب رتبه قبولی در کنکور ارشد، داوطلبان نتوانند در دانشگاه و رشته مورد نظر خود پذیرفته شوند.

 

✅ لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

(به محض آغاز انتخاب رشته، لینک فوق فعال می شود.)

لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

 

نکات مهم در فرآیند انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403، در دهه دوم خرداد ماه انجام می پذیرد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ (به محض انتشار، فعال می شود.)

تاریخ انتشار :

10 خرداد ۱۴۰۲

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403

طبق روال هرساله، حدودا یک ماه پس از تاریخ برگزاری کنکور ارشد مرحله انتخاب رشته فرا رسیده و زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد از طریق دفترچه ثبت نام و اطلاعیه های منتشر شده در سایت مربوطه اطلاع رسانی شود.

 

بنابراین داوطلبانی که با انتشار نتیجه اولیه مجاز به انتخاب رشته ارشد سراسری شده اند، می بایست در دهه دوم خرداد ماه 1403 نسبت به تکمیل فرم اینترنتی انتخاب رشته خود اقدام کنند. فرآیند ثبت کد رشته محل های مورد نظر از طریق سایت انتخاب رشته ارشد امکان پذیر خواهد بود. شما می توانید با دنبال کردن این مقاله و کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره اطلاعات لازم را درسریع ترین زمان در دسترس داشته باشید.

زمان ویرایش انتخاب رشته

در ضمن سازمان مذکور معمولا زمانی را نیز برای ویرایش کد رشته محل های انتخابی توسط داوطلبان در نظر می گیرد که پس از اتمام مهلت انتخاب رشته خواهد بود. به همین دلیل داوطلبان می توانند در تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، نسبت به ویرایش کد رشته ها اقدام نمایند. در حال حاضر هنوز مهلت مجدد و یا تمدید زمان انتخاب رشته برای سال ۱۴۰۳ مشخص نیست. داوطلبان می توانند با عضویت در پیج اینستاگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره در اسرع وقت از جزئیات کنکور ارشد اطلاع یابند.

بررسی تاثیر کارنامه اولیه در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد در قالب کارنامه برای استفاده داوطلبان جهت انجام انتخاب رشته منتشر می شود. این کارنامه شامل اطلاعاتی همچون:

  • اطلاعات فردی داوطلب
  • اطلاعات رشته امتحانی اول و دوم (در صورت انتخاب رشته دوم در زمان ثبت نام)
  • درصد دروس
  • معدل موثر
  • رتبه و تراز (نمره کل) و… می باشد. که در ادامه به توضیح بخش های مهم آن مطابق تصویر ذیل می پردازیم. ناگفته نماند که آشنایی با بخش های مختلف کارنامه مذکور و تحلیل آن می تواند بر نحوه انتخاب رشته ارشد داوطلبان موثر واقع شود.

کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد

به صورت کلی کارنامه کنکور کارشناسی ارشد به را به دو قسمت الف و ب می توان تقسیم نمود که شرح هر یک به صورت زیر می باشد:

قسمت الف:

در این قسمت تمامی اطلاعات ثبت نامی داوطلب شامل شماره پرونده، نام و نام خانوادگی، جنس، شماره شناسنامه و … به صورت کامل ذکر شده است. لذا صحیحی بودن تمامی اطلاعات درج شده از جمله معدل کارشناسی دارای اهمیت بالایی بوده به صورتی که مغایرت معدل وجود داشته باشد فرد از فرآیند انتخاب رشته حذف خواهد شد.

قسمت ب:

این قسمت از کارنامه اطلاعات رشته امتحانی اول به صورت کامل ذکر شده است و خود به سه بخش اطلاعات آزمون، نمرات اکتسابی و وضعیت داوطلب در هر کد ضریب را مشخص می کند.

اطلاعات آزمون

در این بخش اطلاعاتی همچون شماره داوطلبی، علاقه مندی پیام نور و غیر انتفاعی، معدل موثر، و… ذکر شده است.

نمرات اکتسابی

این قسمت حاوی درصد های دروس رشته مورد نظرتان می باشد که با توجه به آن ها بخش سوم و مهم کارنامه که رتبه و تراز و … است شکل می گیرد.

وضعیت داوطلب در هر کد ضریب

این بخش مهم ترین قسمت کارنامه است که در انتخاب رشته بسیار حائز اهمیت می باشد. در این زمینه، وضعیت داوطلبان در گرایش های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در هر گرایش که با عنوان کد ضریب در کارنامه درج شده است، تراز، رتبه و درنهایت وضعیت مجاز بودن داوطلب را در آن کد برای دانشگاه های روزانه و غیر روزانه مشخص شده است. پس به تبع گرایشی که دارای رتبه بهتری است، در اولویت انتخاب رشته قرار خواهد گرفت.

 

برای آن که بدانید آیا با رتبه و تراز به دست آمده شانس قبولی در گرایش مورد نظر را خواهید داشت یا خیر، باید رتبه خود را با آخرین رتبه مجاز در دوره های روزانه، شبانه، غیر انتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و دانشگاه آزاد مقایسه نمایید.

 

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که آخرین رتبه مجاز، تقریبا 3 برابر محدوده رتبه قبولی در هر گرایش بوده که باعث می شود داوطلبانی که در این محدوده قرار دارند، مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد باشند. در نتیجه افرادی شانس قبولی بیشتری خواهند داشت که فاصله رتبه آن ها با آخرین رتبه مجاز نصف و یا کم تر باشد.

 

البته این احتمال نیز وجود دارد که به جهت دلایل مختلفی همچون عدم انتخاب رشته برخی از داوطلبان، بخشی از ظرفیت، در اختیار شرکت کنندگانی که رتبه آن ها نزدیک به این محدوده باشد، قرار گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید روی لینک مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد کلیک کنید.

نحوه انتخاب رشته ارشد 1403

کسانی که بر اساس توضیحات کارنامه کارشناسی ارشد خود مجاز به انتخاب رشته شده اند، می بایست بعد از مطالعه دفترچه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور جهت ثبت کد رشته های مورد نظر خود مراجعه نمایند. پس از استخراج کد رشته محل ها و آشنایی با نحوه انتخاب رشته ارشد می توانید نسبت تکمیل فرم خود مطابق با راهنمای تصویری زیر اقدام نمایید.

  • ابتدا به سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “کارشناسی ارشد” را از منوی موجود در پایین صفحه انتخاب نمایید.

مرحله اول انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • از قسمت اطلاعیه های آزمون کارشناسی ارشد گزینه “انتخاب رشته و کارنامه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403” را انتخاب نمایید.

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • بر روی لینک فعال “انتخاب رشته و کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳”

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • از منوی سمت راست صفحه بر روی آیکون “ورود به سیستم” کلیک نمایید.

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • در این مرحله لازم است با کمک یکی از روش های زیر وارد سیستم شده و انتخاب رشته خود را انجام دهید.
  1. روش 1: استفاده از شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام
  2. روش 2: درج شماره پرونده، کد ملی و سال تولد داوطلب

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • لمس گزینه “انتخاب رشته” در قسمت میز کار

مرحله پنجم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • در این مرحله اطلاعات خواسیته شده را وارد نمایید.

مرحله ششم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • نهایتا 100 کد رشته را در فرم انتخاب رشته خود وارد کرده و در نهایت کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله هشتم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

هزینه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

انجام انتخاب رشته کنکور سراسری نیاز به پرداخت هیچگونه هزینه ای به جهت وارد نمودن کد رشته محل ها ندارد. فقط آن دسته از داوطلبانی که در هنگام ثبت نام کنکور ارشد سراسری  علاقه مندی خود را نسبت به انتخاب کد رشته محل های غیرانتفاعی و پیام نور اعلام نکرده اند، می توانند با واریز مبلغ معین و دریافت کارت اعتباری آن، کد رشته های مربوط به این دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی را در فرم انتخاب رشته خود درج نمایند.

 

این مبلغ برای سال 1403 هنوز مشخص نیست اما در سال گذشته 230 هزار تومان بوده که پیش بینی می شود با اندکی افزایش رو به رو شود. لذا به محض مشخص شدن هزینه انتخاب رشته ارشد پیام نور و غیرانتفاعی، متن مقاله بروز می شود.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد 1403

دفترچه ثبت نام این آزمون برای دانشگاه های سراسری و آزاد با هم مشترک است، چرا که جهت ورود به این دانشگاه ها یک آزمون برگزار می شود. اما دفترچه دوم یعنی فایل پی دی اف انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد با هم متفاوت است که برای دانشگاه های سراسری در سایت sanjesh.org و برای دانشگاه آزاد در سایت azmoon.org قرار می گیرد. زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته ارشد نیز معمولا پس از اعلام نتایج و یا همزمان با آغاز فرآیند آن در دهه دوم خرداد ماه سال 1403 است. به محض انتشار دفترچه انتخاب رشته، لینک زیر فعال می شود.

این دفترچه شامل:

  • جزییات مرتبط با انتخاب رشته
  • شرایط و ضوابط
  • سهمیه ها
  • شیوه های آموزشی
  • شرایط پذیرش سهمیه استعداد درخشان ارشد
  • جداول کد رشته محل ها
  • فایل های پیوست (شهریه ها، فرم ها و…) می باشد

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ (به محض انتشار، فعال می شود.)

تاریخ انتشار :

10 خرداد ۱۴۰۲

با حداقل چه رتبه ای مجاز به انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ خواهیم شد؟

یکی از مواردی که توجه به آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است این مورد است که با چه رتبه ای می توان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد شد؟ برای پاسخ به این سوال لازم است بدانید که عوامل متعددی بر روی مجاز و یا عدم مجاز بودن نسبت به انتخاب رشته در این مقطع می تواند مهم باشد به طور مثال میزان رتبه پذیرش در دانشگاه های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی و … با یکدیگر متفاوت می باشد.

 

شما می توانید برای اطلاع از مجاز و یا عدم مجاز بودن نسبت به انتخاب رشته، از قسمت ب کارنامه امتحانی خود متوجه شوید. همچنین برای انتخاب رشته صحیح و اصولی می توانید از مشاوران حرفه ای مجموعه ایران مشاوره کمک بگیرید.

 فرم پیش نویس انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403

داوطلبان به منظور جلوگیری از ایجاد هر گونه خطا و اشتباه در وارد نمودن کد رشته محل های انتخابی خود، می توانند از فرم پیش نویس انتخاب رشته موجود در انتهای دفترچه، بهره ببرند. با استفاده از این فرم که تصویر آن در ذیل موجود است، متقاضیان این امکان را خواهد داشت که، پیش از وارد نمودن موارد انتخابی خود در سایت انتخاب رشته ارشد، به بررسی چگونگی چیدن 100 رشته مورد نظر و ترتیب آنها پرداخته و بهترین مدل اولویت بندی را انتخاب نمایند.

فرم پیش نویس انتخاب رشته کارشناسی ارشد

مشاوره انتخاب رشته صحیح کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

برای انجام یک انتخاب رشته اصولی رعایت و توجه به برخی نکات از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. در این قسمت به بررسی برخی از مواردی که شما را در انجام این فرآیند کمک می کند، خواهیم پرداخت.

  • رشته های انتخابی خود را حتما دسته بندی کنید چرا که از جمله مزایای دسته بندی کد رشته ها این است که شما شانس خود را برای پذیرش در رشته ها و دانشگاه های برتر امتحان کرده و در عین حال چیزی را از دست نداده اید.
  • انتخاب های خود را به سه صورت خوش بینانه، واقع بینانه و کف قبولی تقسیم بندی کنید.
  • انتخاب های خوش بینانه را در اولویت قرار دهید و انتخاب های میانی یا واقع بینانه خود را با دقت و تمرکز بیشتری در بخش دوم بچینید، چرا که احتمال قبولی شما در آن ها بیشتر است. در آخر می توانید رشته هایی که صد در صد در آن ها پذیرفته می شوید، به فرم انتخاب رشته خود اضافه کنید.
  • 50 درصد انتخاب هایتان باید به صورت منطقی و از کد رشته های میانی یا واقع بینانه باشد.

همچنین یکسری از عوامل بر انجام اصولی این فرآیند مهم و حیاتی، موثر می باشند که مهم ترین آن ها در جدول زیر شرح داده شده است.

عوامل موثر بر انتخاب رشته اصولی کارشناسی ارشد 1403
عامل تاثیر گذاردلیل اثرگذاری
علاقه به رشته انتخاب شدهدر ابتدا باید حتما به این نکته توجه داشته باشید که رشته انتخابی خود را بر اساس علاقه تان انتخاب نمایید. چرا که قرار است بخش مهمی از آینده تحصیلی و کاری شما به وسیله این انتخاب تعیین شود.
توجه به شهریه و هزینه تحصیلبا توجه به اینکه تحصیل در دانشگاه های سراسری تنها در دوره روزانه رایگان است، اطلاع از هزینه ثبت نام در مابقی دوره ها و تناسب آن با بودجه در نظر گرفته شده برای تحصیل، بسیار قابل توجه خواهد بود.
اطلاع از مسیر رفت و آمدتحصیل در دانشگاهی غیر از شهر محل زندگی علاوه بر آن که مستلزم صرف زمان و هزینه بیشتری است، نیازمند جلب رضایت خانواده و آشنایی با شهر مقصد نیز خواهد بود.
 اهمیت کیفیت دانشگاههمان طور که می دانید دانشگاه های سراسری موجود در کشور از نظر کیفیت آموزشی و جایگاه علمی در رتبه یکسانی قرار ندارند. پس با بررسی هیئت علمی دانشگاه می توانید دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نکات ضروری درباره انتخاب رشته کارشناسی ارشد 1403

انتخاب رشته یکی از مراحل مهم کنکور کارشناسی ارشد می باشد که بایستی آن را به درستی انجام دهید. توجه به نکاتی که در دفترچه انتخاب رشته ارشد ذکر شده، می تواند شما را در این مسیر راهنمایی کند که البته در ادامه متن، نکات طلایی موثر در انتخاب رشته ارشد را توضیح داده ایم.

  • توصیه می کنیم که پیش از انجام انتخاب رشته ابتدا از سهمیه ها، امتیازات، نحوه و میزان میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد مطلع شوید و سپس با آمادگی کامل به سراغ انتخاب رشته بروید.
  • در مرحله انتخاب رشته، به شما داوطلبان امکان انتخاب 100 کد رشته محل داده خواهد شد، بنابراین باید با توجه و تکیه بر نکات گفته شده با دقت هر چه تمام تر به اولویت بندی این کد رشته محل ها بپردازید.
  • آن دسته از داوطلبانی که رشته محل های دارای آزمون عملی و مصاحبه را انتخاب نموده اند، می بایست مطابق با زمان بندی اعلام شده در آزمون عملی کارشناسی ارشد شرکت نمایند.

از جمله اقداماتی که می تواند داوطلبان را در مسیر انتخاب رشته یاری کند، بررسی کارنامه شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته می باشد. در واقع این امر موجب می شود که هر یک از متقاضیان بدانند با توجه به رتبه و ترازی که کسب کرده اند، در کدام یک از دانشگاه های مد نظر خود شانس پذیرش بیشتری دارند. با توجه به این موضوع داوطلب می تواند با آگاهی بیشتری عمل کرده و انتخاب های منطقی تری را در اولویت قرار دهد. همچنین لازم است بدانید که در صورت تمایل به انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد می بایست روندی متفاوت را در پیش بگیرید که می توانید با کلیک روی لینک ارائه شده از آن اطلاع یابید.

سوالات متداول

1- انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می شود؟

داوطلبان می توانند در دهه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳ جهت انتخاب رشته اقدام نمایند.

2- انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ از طریق چه سایتی انجام می گردد؟

داوطلبان پس از آشنایی با نحوه انتخاب رشته ارشد و تکمیل فرم مربوطه می بایست به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه نمایند.

3- هر داوطلب مجاز به انتخاب چند رشته در فرم انتخاب رشته کارشناسی ارشد می باشد؟

معمولا امکان انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل برای هر داوطلب وجود دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۵۷ نظر
  1. nazanin

    باسلام ایا بنده با رتبه ۸۵ شانس قبولی در مقطع ارشد گرایش فراوری دانشگاه امیرکبیر را دارم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، برای دوره ی شبانه احتمال متوسطی وجود دارد اما در دوره ی روزانه نمی توان شانس قبولی را درنظر گرفت.

  2. آرمان

    سلام
    من فارغ التحصیل مقطع کارشناسی پیوسته هستم و در زمان انتخاب رشته کنکور ارشد، درستی معدل کارشناسی خود را چک کردم و آن را تایید کردم؛ ولی معدل کاردانی برای بنده به صورت ۰۰.۰۰ نمایش داده شده بود و بنده هم این معدل را تایید کردم (بنده در زمان ثبت نام کنکور ارشد، در قسمت مربوط به معدل کاردانی هیچ عددی را وارد نکرده بودم)
    میخواستم ببینم آیا معدل کاردانی که به صورت ۰۰.۰۰ ثبت شده، بعدا مشکلی را به وجود خواهد آورد؟
    با سپاس

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود اگر شما به صورت کارشناسی پیوسته بودید معدل کاردانی خود را به درستی وارد کرده اید.

  3. اربابی

    سلام من از ۱۰۰ کد فقط بیست تا زدم و اولویتم هم قبولی در دانشگاه پیام نور هست بنظرتون شانس دارم قبول بشم

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      این موضوع بستگی به رتبه شما و آخرین فرد مجاز در کد رشته تحصیلی شما خواهد داشت.

  4. مری

    سلام و درود
    بنده رتبه ۳۲در سهمیه پنج درصد و رتبه۴۱۷ بدون سهمیه در رشته ادبیات فارسی اوردم آخرین رتبه محاز در سهمیه ۳۷۲ است بنظر شما کارشناس محترم شانس قبولی در دانشگاه روزانه چمران اهواز رو دارم ظرفیت این رشته۱۶نفر میباشد
    پیشاپیش سپاس از پاسخگویی شما

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، با توجه به داشتن سهمیه ی ۵ درصد و اعمال شدن آن، احتمال پایینی برای قبولی در این دانشگاه خواهید داشت.

  5. نبات

    سلام
    با رتبه ۹۶ ایثارگری ۵ درصد آموزش زبان انکلیسی با تراز ۳۷۴۱
    امکان پذیرش روزنه اراک ، لرستان، کاشان و شهر کرد وجود داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بله با رشته و سهمیه ذکر شده شانس قبولی خوبی دارید.

  6. Fateme

    سلام خسته نباشید عذر میخوام بنده انتخاب رشته ی ارشد رو انجام دادم اما رسید ۱۵ رقمی بهم نداد و فقط یه رسید ۱۶ رقمی با عنوان رسید ثبت نام / انتخاب رشته رو داده ، بنظرتون انتخاب رشتم انجام شده یا نه ؟

    • ایران مشاوره

      باسلام، درصورتی که پس از انتخاب رشته رسیدتان را دریافت کرده باشید، مشکلی نخواهید داشت.

  7. عسل

    سلام وقت بخیر
    رتبه ام در ضریب۲ ، با سهمیه ۵ درصد ،۹۲ و بدون سهمیه ۱۲۰۱ آیا شانس قبولی ادبیات فارسی ارشد شیراز رو دارم؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  8. امیرمسعود

    سلام ، ببخشید بنده با رتبه ۳۹ سهمیه و رتبه ۳۸۸ بدون سهمیه آیا شانس قبولی در ارشد مهندسی نقشه برداری یکی از دانشگاه‌های دولتی تهران یا اصفهان یا همدان یا شیراز رو دارم ؟ روزانه یا نوبت دوم فرق نداره ، گرایش هم هر گرایشی باشه کلا علاقه دارم به تمامی گرایشهای نقشه برداری
    و اینکه معدل موثر بنده در کارنامه اولیه ۱۸/۶۹ هست ، آیا معدل موثر در قبولی اولویت دانشگاه تاثیر دارد ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، معدل موثر شما حدود ۲۵ درصد درصورت بالا بودن، در قبولی شما تاثیرگذار خواهد بود. با توجه به رتبه ی شما احتمال قبولی در دانشگاه های مربوطه مخصوصا در دوره ی نوبت دوم وجود دارد.

  9. محمد جواد

    سلام میخواستم بدونم اگر دانشگاه دولتی قبول بشم ولی به جاش بخوام غیر انتفاعی یا آزاد برم میتونم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله میتوانید و مشکلی ندارد.

  10. مائده

    سلام میخواستم بدونم برای ارشد اگه دانشگاه دولتی که مصاحبه داره انتخاب کنم و قبول بشم ولی مصاحبه ش رو رد بشم انتخاب های بعدیم رو میتونم داشته باشم یا خیر؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورتی عدم قبولی در مصاحبه، اولویت های بعدیتان بررسی خواهد شد.

  11. saeid

    سلام. با رتبه ی ۱۴۷۰ در مهندسی مکانیک طراحی کاربردی آیا میشود روزانه ی دانشگاه خوارزمی تهران قبول شد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با رتبه ذکر شده قبولی در دانشگاه ها خوارزمی واحد تهران بعید است.

  12. زهرا خان علی زاده

    سلام ببخشید رتبه درسهمیه مهمه یا بدون سهمیه؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در کارنامه ی اولیه ی شما رتبه در سهمیه دارای اهمیت می باشد.

  13. محمدی

    سلام ببخشید من دو تا مجموعه شرکت کرده بودم میتونم هر دو رو باهم انتخاب رشته کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله؛ شما می توانید در مجموع از ۱۰۰ کد رشته ای که می توانید انتخاب کنید، کد رشته های هر دو مجموعه را به انتخاب خودتان، وارد کنید.

  14. Ss

    سلام وقت بخیر
    با رتبه ۳۰۰ ، احتمال قبولی چه دانشگاه هایی برای ژنتیک هست ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      چنانچه رتبه شما در سهمیه آزاد می باشد شانس خوبی برای دانشگاه های نوبت دوم و شانس بسیار بالایی برای دانشگاه آزاد را دارا می باشید.

  15. S

    سلام وقت بخیر
    با رتبه ۲۰۰امکان پذیرفته شدن در دانشگاه امیر کبیر یا خوارزمی هس؟
    در مقطع ارشد
    شیمی کاربردی

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، با رتبه ذکر شده شانس بالایی برای قبولی در دانشگاه های ذکر شده دارید.

  16. rose

    سلام با کارشناسی مدیریت دولتی میشه برای ارشد مدیریت مالی کنکور داد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ، شما برای مقطع ارشد در هر رشته ای که تمایل داشته باشید میتوانید کنکور بدهید.

  17. زعفرانیه

    سلام وقت به خیر امکانش هست از رشته های مختلف به غیر از رشته ی خودمون که ازمون دادیم هم انتخاب کنیم؟
    من با توجه به رشته کارشناسیم دفترچه صنایع غذایی حل کردم الان در انتخاب رشته میتونم گرایش های مدیریت هم وارد کنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شما به غیر از رشته ای که شرکت کردید و کد ضریب های مربوط به آن رشته شانس قبولی در رشته های دیگر دفترچه را ندارید.

    • مهسا

      سلام وقت بخیر ببخشید من ک آزمون ندادم میتونم دانشگاه آزاد ارشد بخونم یا بدون آزمون ثبن نام کنم؟

    • ایران مشاوره

      باسلام و احترام، شما در صورت داشتن شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان می توانید ثبت نام خود را انجام دهید.

  18. سارا

    سلام من با معدل استعداد درخشان دانشگاه آزاد برای رشته ارشد جزا و جرم شناسی قبول شدم و ۲ ماه رفتم و شهریه اش بالا بود دیگه نتونستم برم
    میتونم برای کنکور کارشناسی ارشد رشته جزا و جرم شناسی شرکت کنم یا باید رشته ی دیگه ای شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با قوانین، محدودیتی بابت ثبت نام در کنکور سراسری رشته مورد نظر نخواهید داشت.

  19. اکرم

    سلام چرا اجازه ویرایش ندارم؟حتی نمیتونم کارت غیر انتفاعی بخرم که برا غیر انتفاعی انتخاب رشته کنم؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با آخرین اطلاعیه منتشر شده، زمان در نظر گرفته شده صرفا برای افرادی است که از زمان انتخاب رشته جا مانده اند و موفق به تکمیل نشده اند.

  20. حسام

    با سلام
    آیا بازم سازمان سنجش امکان ویرایش انتخاب رشته رو میده یا کلاً تموم شد ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص تمدید زمان انتخاب رشته یا ویرایش آن منتشر نشده است، جهت بررسی و رفع مشکل خود، می توانید نسبت به ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش اقدام نمایید.

  21. فاطمه جانجان

    سلام من از انتخاب رشته ارشد جا موندم دارم دیوونه میشم تو روخدا منو راهنمایی کنید امکان تمدید انتخاب رشته وجود داره ایا

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای در این خصوص منتشر نشده است؛ می توانید نسبت به ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش اقدام نمایید.

  22. الهه

    سلام وقت بخیر،دفترچه انتخاب رشته دانشگاه ازاد کجا منتشر میشه؟ زمان انتخاب رشته ازاد و سراسری متفاوت هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با آخرین اطلاعیه ها، زمان انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از عصر روز پنجشنبه ۲ تیر ماه آغاز خواهد شد.

  23. نرگس

    سلام رشته کارشناسی من اقتصاد کشاورزی می خواستم بدونم نمیشه ارشد زیر گروه رشته اقتصاد شرکت کنم مثلا مدیریت ؟

  24. سیده زینب شفیعی

    سلام
    من رتبم تو کنکور ارشد۱۱۲۰شد با این رتبم میتونم دانشگاه دولتی روزانه یا شبانه قبول بشم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      رشته شما بسیار در اینجا با اهمیت می باشد و بدون دانستن رشته امکان تخمینی وجود ندارد.

  25. فاطی

    سلام خواهش میکنم جواب بدید من رتبه ام در سهمیه ۴ رقمی بدون سهمیه ۵ رقمی شدم الان نتیجه روزانه و شبانه غیر مجاز شوم اما بالاش نوشته انتخاب رشته مجازم یعنی چی میشه جواب بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام ، در صورت علاقه مندی می توانید در دانشگاه آزاد انتخاب رشته نمایید .

  26. ناشناس

    سلام نتایج ارشد اومد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد اعلام نشده است، برای اطلاع از آخرین اخبار عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره باشید.

  27. Azam

    گفتن که امروز کارنامه هامون میاد درسته؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، مطابق با آخرین اخبار موجود، نتایح اولیه کارشناسی ارشد، امروز اعلام می گردد.

  28. محمد

    سلام ببخشید من رشته مهندسی فناوری نقشه کشی دارم میخواستم. ببینم ارشد چه رشته ای میتونم برم

  29. نگین

    سلام من کارشناسی حسابداری خوندم میخام ارشد حسابداری شرکت کنم منابع ازمون همون منابعی هستن ک من تو کارشناسی خوندم ولی با اسم یه نویسنده دیگه.ایا باید منبع رو تهیه کنم بخونم یا کتابای کارشناسی کافیه؟ چن همون کتابان فقط نویسنده هاش فرق میکنن

    • ایران مشاوره

      با سلام ، اگر عنوان منابع و سرفصل های ذکر شده یکی بوده و از مناسب بودن منابع خود اطمینان دارید نیاز به تهیه کتاب های جدید نمی باشد .

  30. مهین

    سلام، ایا درسته که میگن سازمان سنجش اعلام کرده که از سال ۱۴۰۱ دیگه امکان شرکت در کنکور ارشد رشته های غیر مرتبط به رشته ی کارشناسی مان وجود نداره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص تصویب نهایی این قانون در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور منتشر نشده است.

  31. شهرزاد

    سلام،من دانشجوی ترم۷ صنایع غذایی هستم ،سوالم اینه که ایا میتونم سال دیگه کنکور ارشد رشته شیمی رو بجای کنکور ارشد صنایع غذایی بدم?

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله، با توجه به شرایط مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری، شما محدودیتی جهت انتخاب رشته های غیر مرتبط در مقطع ارشد وزارت علوم ندارید و با مدرک کارشناسی صنایع غذایی، مجاز به شرکت در مجموعه شیمی می باشید.

  32. amir

    سلام وقت تون بخیر من لیسانس زیست شناسی سلولی ومولکولی دارم ایا میتونم رشته هماتولوژی برای ارشد شرکت کنم.

  33. Sina Sayadi

    سلام وقت بخیر
    هنوز هم امکان شرکت در ارشد غیر مرتبط با لیسانس وزارت علوم وجود داره یا اینکه لغو شد؟

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد