خانه کارشناسی ارشد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۳

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۳

بسیاری از داوطلبان خواهان ادامه تحصیل در مقاطع عالی هستند تا بتوانند علاوه بر ارتقا سطح علمی و فرهنگی خویش، آینده شغلی مدنظر خود را تضمین نمایند. در همین راستا هر ساله از طریق سایت سازمان سنجش برگزاری آزمون های علمی در راستای جذب و پذیرش متقاضیان در دانشگاه ها و موسسات علمی انجام می شود.

 

یکی از آزمون های مربوطه، آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد می باشد. بدین منظور علاقه مندان واجد شرایط ثبت نام کنکور ارشد می توانند در موعد مقرر جهت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد آزاد و سراسری به صورت اینترنتی اقدام نمایند.

 

✅ لینک مستقیم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

 

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ تا روز چهارشنبه مورخ 17 آبان ماه تمدید شد.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

همان طور که اشاره شد، ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به صورت اینترنتی، از طریق سایت سازمان سنجش انجام می گیرد. لذا داوطلبان می توانند در مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ با مراجعه به این سایت نسبت به نام نویسی اقدام نمایند. با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سایت سنجش، زمان و تمدید مهلت ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به شرح جدول زیر در نظر گرفته شده است.

زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403
عنوان مراحلزمانبندی
ثبت نام7 تا 13 آبان ماه 1402
تمدید مهلت ثبت نامتا 17 آبان ماه 140
ویرایش اطلاعاتتا 17 آبان ماه 1402
دریافت کارت ورود به جلسه آزموننامشخص
برگزاری آزمون4 اسفند ماه ۱۴۰۲

در ضمن افرادی که قبلا نام نویسی خود را به انجام رسانده اند نیز می توانند از تمامی زمان های در نظر گرفته شده مانند مهلت مجدد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد به منظور نام نویسی، استفاده نموده و در صورت نیاز به ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد بپردازند.

نحوه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

متقاضیان در صورت تمایل به شرکت در این آزمون می توانند فرآیند نام نویسی و پرداخت هزینه ثبت نام کنکور ارشد خود را با طی مراحل زیر به انجام برسانند.

مرحله اول ثبت نام ارشد

  • لینک فعال شده “ثبت نام و شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403″  را انتخاب نمایید.

مرحله دوم ثبت نام ارشد

  • مجدد بر روی لینک “ثبت نام و شرکت در آزمون مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403” کلیک نمایید.مرحله سوم ثبت نام ارشد
  • در مرحله بعد کارت اعتباری مربوطه را خریداری کنید. برای انجام این کار از صفحه ای که پیش روی شما قرار گرفته، گزینه “خرید سریال ثبت نام” را انتخاب کنید.

مرحله چهارم ثبت نام ارشد

  • بر روی “سریال ثبت نام کارشناسی ارشد” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت نام ارشد

  • اکنون اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوطه درج نموده و بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

مرحله ششم ثبت نام ارشد

  • در این مرحله لازم است اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و کلید “ادامه روند پرداخت” را بفشارید.

مرحله هفتم ثبت نام ارشد

  • گزینه “پرداخت” را انتخاب کنید.

مرحله هشتم ثبت نام ارشد

  • به صفحه اول بازگشته و گزینه “ثبت نام جدید” را انتخاب کنید.مرحله نهم ثبت نام ارشد

 

  • سپس سریال ثبت نام خریداری شده خود را وارد نمایید تا امکان ثبت نام برای شما فراهم شود و در نهایت گزینه “ورود به سیستم” را بفشارید.

مرحله دهم ثبت نام ارشد

  • با ورود به سامانه ثبت نام می بایست عکس داوطلبی خود را با ویژگی های ذکر شده در صفحه، بارگذاری نمایید. از قسمت “choose file” تصویر مورد نظر خود را انتخاب کرده و دکمه “ارسال عکس” را بفشارید و در انتها “تایید و ادامه گام بعدی ثبت نام” را انتخاب کنید.

مرحله دهم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

  • در این قسمت تمامی اطلاعاتی که در سامانه درج نموده اید برای شما به نمایش در خواهد آمد.

مرحله یازدهم ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

در صورتی که مراحل ثبت نام را به درستی انجام دهید، یک “شماره پرونده” و “کد پیگیری” در بالای صفحه “مشاهده اطلاعات ثبت نامی”، به چشم می خورد. از آن جا که در مراحل بعدی ورود به سامانه به این دو کد نیاز است، حتما آن را در جایی یادداشت کرده و از اطلاعات ثبت نامی خود نیز یک نسخه پرینت شده داشته باشید.

 

هر داوطلبی بنابر علاقه خود می تواند حداکثر در یک رشته امتحانی اصلی و یک رشته امتحانی شناور شرکت کند. متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و پیام نور و غیرانتفاعی هستند، جهت ثبت نام ملزم به پرداخت هزینه و دریافت کارت اعتباری به صورت جداگانه می باشند.

دانلود نمونه فرم تقاضانامه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

اگر تاکنون نمونه ای از فرم ثبت نام کنکور ارشد را مشاهده نکرده اید و نمی دانید چه اطلاعاتی برای تکمیل آن مورد نیاز می باشد، می توانید با دانلود لینک ذیل فرم تقاضانامه آزمون ارشد 1403 مشاهده و بررسی نمایید. برای آشنایی بیشتر شما فرم ثبت نام کنکور سال ۱۴۰۲ را در ادامه مقاله قرار داده ایم. لینک فرم ثبت نام کنکور سال ۱۴۰۳ نیز به محض انتشار فعال می گردد.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

در وهله اول سوالی که در ذهن متقاضیان ثبت نام در کنکور ارشد ایجاد می شود این است که چه کسانی مجاز به ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد هستند؟ طبق شرایط مندرج در دفترچه کنکور ارشد شرایط ثبت نام ارشد در دو بخش شرایط عمومی و شرایط اختصاصی بوده که در ادامه به بیان این موارد می پردازیم.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیانی که مورد تایید قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته باشد.
  • عدم فساد اخلاقی
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم سوء پیشینه در گروه های سیاسی غیرقانونی

شرایط اختصاصی

داوطلبانی که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای و حتی دانشجویانی که حداکثر تا 31 شهریور 1403 موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود شوند، مجاز به ثبت نام در این آزمون خواهند بود. در ادامه به شرایط ویژه ثبت نام کنندگان کنکور ارشد می پردازیم.

  • فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و یا دکتری در صورتی که مشکل نظام وظیفه نداشته باشند، می توانند در رشته دیگری به جز رشته قبلی خود شرکت نمایند و اگر بخواهند برای بار دوم از تسهیلات تحصیل مجدد رایگان استفاده کنند، ملزم به پرداخت شهریه کارشناسی ارشد که معادل شهریه دوره شبانه (نوبت دوم) است، خواهند بود.
  • دانشجویانی که قصد انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را داشته باشند، الزامی به ثبت اعتراض قبل از قبولی در رشته مورد نظر ندارند.
  • برخلاف سال های گذشته، پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ و همچنین دانشجویان مشغول به تحصیل در دوره روزانه کارشناسی ارشد سال های قبل، چنانچه تمایل به شرکت در پذیرش سال ۱۴۰۳ داشته باشند، نیازی به ثبت انصراف نخواهند داشت و این امر تنها پس از پذیرفته شدن در رشته مورد نظر صورت می گیرد.
  • داشتن حداقل معدل 12 در مقطع کارشناسی، برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد الزامی است.
  • فارغ التحصیلان رشته دبیری، گروه پزشکی و داوطلبان شاغل در سازمان های دولتی و یا وزارتخانه ها باید موافقت سازمان مربوطه را جهت ادامه تحصیل خود جلب کنند.
  • پذیرفته شدگان دوره های روزانه مقطع کارشناسی ارشد می بایست به دلیل تحصیل رایگانی که برای آن ها در نظر گرفته می شود می بایست برابر با سال تحصیل خود، به ثبت تعهد به منظور خدمت در محلی که دولت تعیین می کند، بپردازند.

شرایط نظام وظیفه

تنها داوطلبان آقا می بایست مشمول این شرایط باشند و پیش از شرکت در آزمون ارشد نسبت به این ضوابط آگاهی لازم را کسب نمایند.

  • داشتن کارت پایان خدمت هوشمند یا کارت معافیت دائم الزامی می باشد.
  • ارائه برگه آماده به خدمت بدون غیبت برای داوطلبان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی (تاریخ ثبت نام در دانشگاه ها پیش از تاریخ اعزام به خدمت باشد.)
  • دانشجویان مقطع کارشناسی که تا پیش از تاریخ ۳۱ شهریور ماه 1403 طی سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل می شوند.
  • فارغ التحصیلان کارشناسی که از تاریخ فارغ التحصیلی تا پذیرش ارشد آن ها بیش از یک سال نگذشته باشد.
  • کارکنان سازمان و وزارتخانه ها با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت بالاترین مقام اجرایی سازمان می توانند در دوره های ارشد ثبت نام کنند.
  • طلاب علوم دینی دارنده مدرک کارشناسی و دارای معافیت تحصیلی حوزه ها به شرطی که مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور یا مرکز تایید کنند.
  • افراد دارای برگ معافیت هولوگرام دار بدون غیبت امکان ثبت نام در آزمون ارشد را دارند.
  • سربازان حین خدمت که در مقطع کارشناسی که غیبت اولیه نداشته باشند.
  • دانشجویان انصرافی در صورتی که در سنوات مجاز تحصیلی انصراف داده باشند و همچنین از تاریخ انصراف تا پذیرش رشته جدید بیشتر از یک سال نگذشته باشد.

مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403

شرکت کنندگان توجه داشته باشند که برای انجام فرآیند نام نویسی، مدارک ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد که هر ساله در راهنمای ثبت نام این آزمون ذکر می گردد، در دسترس خود قرار دهند تا بتوانند از اطلاعات مربوطه آن استفاده کنند. لازم به ذکر می باشد که تنها مدرک لازم به منظور آپلود و بارگذاری بر سایت ثبت نام، عکس پرسنلی داوطلب خواهد بود. سایر مدارک مورد نیاز به شرح زیر است:

  • اصل مدرک مقطع کارشناسی
  • کارت ملی و شناسنامه
  • شماره سریال 12 رقمی کارت اعتباری ثبت نام
  • اصل مدرک مقطع کارشناسی
  • یک قطعه عکس پرسنلی با مشخصات زیر
مشخصات قطعه عکس ارسالی برای ثبت نام کارشناسی ارشد 1403
ابعاد 4*3 و 4*6 بدون حاشیه های اضافیبا حجم حداکثر 400*300 و حداقل 300*200 در غالب jpg
مربوط به سال جاری و زمینه سفیدتمام رخ بدون اثر مهر و منگنه و لکه
عکس بانوان با حجاب بوده و کاملا مشخص باشد

لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

به صورت کلی لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد را می توان به دو قسمت اصلی و شناور تقسیم نمود. لذا داوطلبان می توانند هر کدام از رشته های مد نظر خود را به عنوان رشته اصلی آزمون انتخاب نمایند. در نقطه مقابل متقاضیان می بایست جهت انتخاب رشته های شناور از بین رشته های مصوبه وزارت علوم یکی را برگزینند.

لیست رشته های شناور کنکور کارشناسی ارشد 1403

داوطلبان کنکور ارشد سال ۱۴۰۳ می توانند علاوه بر شرکت در آزمون رشته امتحانی اصلی خود، در یک رشته دیگر با عنوان رشته شناور نام نویسی کنند. رشته شناور معمولا به صورت بین رشته ای هستند و برخی از آن ها نیز در دوره کارشناسی به طور مستقل ارائه نمی شوند. این رشته ها هر ساله در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد درج می شوند که برای نام نویسی در آن ها باید هزینه مجزایی بپردازند.

توجه داشته باشید که رشته های قید شده از هر گروه در جدول زیر فاقد توضیحات گرایش می باشد. برای کسب اطلاعات از گرایش هریک از رشته های زیر از باکس های موجود در ادامه مطلب کمک بگیرید.

لیست رشته های کنکور کارشناسی ارشد
عنوان گروه آموزشیرشته ها
گروه علوم انسانیزبان و ادبیات فارسی/علوم جغرافیایی/سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی/زبان عربی/علوم اقتصادی/علوم ورزشی/تاریخ/علوم اجتماعی/زبان شناسی/علوم قرآن و حدیث/فقه و حقوق/فقه و کلام اسلامی/ادیان و عرفان و تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی/الهیات و معارف اسلامی (مخصوص اهل سنت)/فلسفه/علوم تربیتی/علم اطلاعات و دانش شناسی/زبان فرانسه/زبان انگلیسی/زبان روسی/زبان آلمانی/مدیریت و جهانگردی/حقوق/ایران شناسی/آموزش زبان ژاپنی/علوم سیاسی و روابط بین الملل/مطالعات جهان/باستان شناسی/روان شناسی/حسابداری/مطالعات زنان/علوم ارتباطات اجتماع/مددکاری اجتماعی/مدیریت/مشاوره/مدیریت دریایی/محیط زیست/اطلاعات و حفاظت اطلاعات/مدیریت کسب و کار و امور شهری/مدیریت دفاعی/مدرسی معارف اسلامی/مطالعات دفاعی استراتژیک/اطلاعات استراتژِیک/آماد/مدیریت بحران/علوم و حفاظت اطلاعات/پدافند غیر عامل/فرماندهی و مدیریت انتظامی/اینده پژوهی و مدیریت دانش(ویژه آقایان شاغل در نیروهای مسلح)/رشته های تخصصی دانشگاه علوم انتظامی امین (ویژه کارکنان پایور مرد فراجا)
گروه علوم پایهعلوم زمین/ژئوفیزیک و هواشناسی/شیمی/فیزیک/فوتونیک/زیست شناسی سلولی و مولکولی/آمار/ریاضی/علوم کامپیوتر/زیست شناسی گیاهی/زیست شناسی جانوری/علوم محیط زیست/زیست شناسی دریا/اقیانوس شناسی فیزیکی/تاریخ و فلسفه علم/علوم شناختی/
گروه فنی و مهندسیمهندسی برق/مهندسی نفت/مهندسی پلیمر/مهندسی معماری کشتی/مهندسی شیمی/مهندسی صنایع/مهندسی در سوانح طبیعی/مهندسی نقشه برداری/مهندسی عمران/مهندسی مکانیک/مهندسی معدن/مهندسی متالوژی و مواد/نانوفناوری-نانومواد/مهندسی فناوری اطلاعات/مهندسی کامپیوتر/مهندسی هوافضا/مهندسی نساجی/مهندسی شیمی-بیوتکنولوژی و داروسازی/مهندسی طراحی محیط زیست/ مهندسی بازرسی فنی/مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست/مهندسی فرماندهی و کنترل (ویژه آقایان شاغل در نیروهای مسلح
گروه کشاورزی و منابع طبیعیعلوم و مهندسی مرتع و آبخیزداری/علوم و مهندسی آب/اگرواکولوژی و ژنتیک گیاهی/اقتصاد کشاورزی/علوم و مهندسی باغبانی/ترویج و آموزش کشاورزی/علوم و مهندسی جنگل/مدیریت تحصیلداری، زیست فناوری و منابع خاک/علوم دام و طیور/علوم و مهندسی شیلات/مهندسی صنایع چوب و فرآورده های سلولزی/علوم و مهندسی صنایع غذایی/حشره شناسی کشاورزی/بیماری شناسی گیاهی/علوم و مهندسی محیط زیست/مهندسی مکانیک بیوسیستم/مدیریت و کنترل بیابان/مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی/اکوهیدرولوژی/بیوتکنولوژی کشاورزی/توسعه روستایی/مدیریت کشاورزی/مهندسی فضای سبز
گروه هنرمجموعه برنامه ریزی شهری، منطقه ای و مدیریت شهری/ مجموعه طراحی شهری/ طراحی شهری/معماری/حفاظت و مرمت بناها، بافت ها و اشیای فرهنگی-تاریخی/نمایش عروسکی/هنرهای نمایشی و سینما/هنرهای تصویری و طراحی/هنرهای پژوهشی و صنایع دستی/هنرهای موسیقی/هنرهای ساخت و معماری/طراحی صنعتی/فرض/طراحی پارچه و لباس/ معماری منظر
گروه دامپزشکیانگل شناسی/فیزیولوژی دامپزشکی/قارچ شناسی دامپزشکی/بافت شناسی دامپزشکی/باکتری شناسی دامپزشکی/ایمنی شناسی دامپزشکی/بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی/بیوشیمی بالینی/سم شناسی/پیشگیری بیماری های دائمی

دانلود دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد که به طور معمول همزمان با آغاز روند نام نویسی منتشر می شود، جزئیات مربوط به نحوه ثبت نام، مراحل آزمون، مدارک، نحوه پذیرش دانشجو، ظرفیت دانشگاه های پذیرنده و جدول رشته ها و مواد امتحانی هر یک از گروه های آزمایشی درج می شود که شما می توانید این دفترچه را به جهت آگاهی از جزئیات دیگر مورد مطالعه قرار دهید. همچنین با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org و همچنین لینک موجود در جدول زیر، امکان دریافت فایل دفترچه وجود دارد.

سهمیه های کنکور کارشناسی ارشد 1403

سهمیه یکی از عوامل تاثیر گذار در پذیرش داوطلبان بوده که اعمال آن در رتبه قبولی می توانند سرنوشت تحصیلی این افراد را رقم بزند. افراد واجدالشرایط به منظور استفاده از سهمیه های کنکور ارشد می بایست مدارک لازم در خصوص اثبات مشمول بودن خود را تهیه نبوده و در زمان نام نویسی در این آزمون، نوع سهمیه و درخواست اعمال آن را ثبت نمایند. در ادامه مطلب، انواع این سهمیه ها درج شده است.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران کنکور کارشناسی ارشد 1403
جانبازان ۵ تا 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان
آزادگان و همسر و فرزندان آن ها
همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه
خانواده شهدا و مفقودالاثر
تسهیلات برگزیدگان علمی مقطع کارشناسی دانشگاه ها برای کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
سهمیه استعداد درخشان سهمیه حافظان کل قرآن کریم
دانشجو های نمونه کشوری در مقطع کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویاناسامی پذیرفته شدگان دیپلم و زیر دیپلم پس از شرکت در کنکور از طریق سازمان سنجش اعلام خواهد شد.
رتبه های اول تا سوم جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوستهپذیرفته شدگان دیپلم و زیر دیپلم می بایست دارای مدرک تخصصی حفظ باشند و در موعد مقرر شده نسبت به بارگذاری مدارک خواسته شده در سایت سازمان سنجش اقدام نمایند.
برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیاده های علمی و دانشجوییدارندگان مدرک رسمی کارشناسی علوم قرآنی نیز ملزم به ارائه مدارک خود در موعد مقرر از طریق اپلود فایل در سایت سازمان سنجش می باشند.
دانشجو های شاگرد اول مقطع کارشناسی ارشد پیوسته که حداکثر طی 8 نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده اند.افرادی که در سال های گذشته با استفاده از این تسهیلات موفق به اخذ مدرک کارشناسی رشته علوم قرآن و حدیث شده اند، برای تحصیل در مقطع ارشد، حق استفاده مجدد از این سهمیه را ندارند.
دانشجو های شاگرد اول مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته که حداکثر طی 4 نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده اند.دانشجویانی که در ادوار گذشته از این تسهیلات برای مقطع کارشناسی استفاده نموده اند می بایست طی مراجعه به معاونت فنی و آماری سازمان سنجش آموزش نسبت به دریافت گواهی معدل دوره تحصیلی خود اقدام نمایند.

منابع کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

برای تمامی شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد لازم است که جهت موفقیت و کسب نمره حد نصاب از منابع این آزمون به صورت کامل اطلاع داشته باشند. لذا لازم به ذکر است که این منابع به صورت معمول از طریق دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در اختیار شرکت کنندگان قرار می گیرد. لذا جهت سهولت شما لینک منابع آزمون برای رشته های علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و دامپزشکی تفکیک شده و با کلیک بر روی لینک ذیل قابل دسترس می باشد.

منابع کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
بهترین منابع کنکور کارشناسی ارشد 1403

( جهت دسترسی به منابع بر روی لینک فوق، کلیک نمایید.)

نکات مهم ⭐
  • ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ در تاریخ 7 لغایت 17 آبان ماه 1402 از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.
  • زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1403 در 4 اسفند ماه ۱۴۰۲ می باشد.
  • دارندگان مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای حرفه ای و حتی دانشجویانی که حداکثر تا 31 شهریور ۱۴۰۳ موفق به اخذ مدرک کارشناسی خود شوند، مجاز به ثبت نام در این آزمون خواهند بود.
  • داشتن حداقل معدل 12 از شرایط لازم برای ثبت نام در این آزمون است.
  • داوطلبان برای دانلود دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد می توانند به سایت سازمان سنجش و یا مقاله حاضر مراجعه کنند.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سال 1403 در چه تاریخی انجام می گیرد؟

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد از تاریخ 7 لغایت 17 آبان ماه انجام می شود.

2- نام نویسی در کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ به چه صورت انجام می شود؟

فرآیند ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org اجرا خواهد شد.

3- علاقه مندان به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ می بایست دارای چه شرایطی باشند؟

این دسته از شرایط در دو بخش عمومی و تخصصی در نظر گرفته می شود که موارد آن به طور کامل در مقاله فوق بیان شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید..



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۲۷ نظر
  1. فاطمه رستمي

    سلام
    آیا ثبت نام ارشد تا قبل از اسفند دوباره تمدید میشه؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      احتمال رخ داد این موضوع پایین می باشد.
      شما می توانید پیگیر اطلاعیه های مربوطه از طریق سایت سنجش کشور باشید.

  2. حدیثه نیکوکار

    سلام من فراموش کردم ثبت نام کنم برای ارشد ایا امکان تمدید هستش؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود تاکنون اطلاعیه ای در این باره منتشر نشده است.

  3. زهرا

    سلام
    من از ثبت نام جاموندم ممکنه تمدید بشه

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر اطلاعیه ای مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد در سایت سنجش منتشر نشده است.

  4. پ

    سلام دیگه نمیتونم رشته امتحانیم عوض کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      در حال حاضر خیر این امکان فراهم نمی باشد.

  5. مم

    سلام آیا دوباره تمدید میشه ؟
    من نتونستم ثبت نام کنم
    کجا باید اعتراض خودمونو ببریم که تمدید بشه؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما می توانید در بخش سیستم پاسخگویی سایت سنجش درخواست خود را مبنی بر تمدید مهلت ثبت نام ثبت کنید.

  6. Aynaz Mahjoor

    تمدید نمیشه دیگه ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر اطلاعیه ای در سایت سنجش منتشر نشده است.

  7. امیرحسین

    سلام من فراموش کردم ثبت نام کنم
    اما همچنان قسمت ثبت نام جدید بازه!
    یعنی هنوزم میشه ثبت نام کرد؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      در صورتی که موفق به خرید کارت اعتباری شدید و درگاه نیز فعال بود می توانید ثبت نام کنید.

  8. امیرحسین

    سلام من فراموش کردم ثبت نام کنم
    اما همچنان قسمت ثبت نام جدید بازه!
    میشه ثبت نام کرد هنوز؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود بله، تابدین لحظه سامانه باز می باشد و شما می توانید ثبت نام انجام دهید.

  9. رویال

    سلام من کارشناسی حسابداری دارم میتونم هنر رشته تصویر سازی ارشد شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، امکان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد در این رشته برای شما وجود خواهد داشت.

  10. آرش

    سلام. وقت بخیر.
    ببخشید من کنکور ارشد ۱۴۰۲ شرکت کردم ولی انتخاب رشته کردم قبول نشدم. الان یه قسمت هست در فیلدهای ثبت نام ارشد۱۴۰۳ گفته درصورت قبولی روزانه اعم از ۱۴۰۲ و قبل از آن هیچ کدام، ثبت نام نموده ام، ثبت نام ننموده ام. حالا من کدوم گزینه رو باید انتخاب کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت عدم قبولی، ثبت نام ننموئه ام را انتخاب کنید.

  11. yasaman barati

    سلام تمدید نمیشه دیگه؟من فراموش کردم الان چیکار کنم؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      هنوز هیچ اطلاعیه ای در این زمینه منتشر نشده است.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد