خانه پذیرش بدون کنکور ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از مراکز آموزشی می باشد که از طریق نام نویسی رشته های با آزمون و بدون آزمون دانشجو می پذیرد. برای علاقه مندان به تحصیل در رشته های بدون آزمون، محدودیتی مبنی بر تطابق رشته انتخابی با مدرک دیپلم آن ها مطرح نیست. به عنوان مثال، داوطلبی که در رشته ریاضی فیزیک تحصیل نموده است، می تواند در پذیرش رشته حقوق بدون آزمون دانشگاه پیام نور، شرکت نماید. زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در دو نوبت نیمسال اول یعنی مهر ماه و نیمسال دوم بهمن ماه می باشد که در ادامه متن این مقاله، به جزییات آن پرداخته شده است.

 

✅لینک مستقیم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری 1402

 

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور در مهر 1402 در بازه زمانی 31 مرداد الی 4 شهریور ماه به صورت الکترونیکی از طریق سایت sanjesh.org انجام می گیرد.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور معمولا دو بار در سال، برای ورود به ترم های مهر و بهمن ماه صورت می گیرد. همچنین سازمان سنجش، داوطلبان رشته های بدون آزمون را به دو دسته تقسیم نموده است. دسته اول افرادی هستند که در کنکور سراسری نام نویسی کرده اند و دسته دوم متقاضیانی می باشند که در آزمون مذکور ثبت نام نکرده اند.

زمان ثبت نام نیمسال اول تحصیلی (مهر ماه)

داوطلبانی  که در کنکور ثبت نام نموده و در آزمون شرکت کرده یا نکرده اند، می توانند از 31 مرداد بدون پرداخت هزینه، انتخاب رشته کنند. اما آن دسته از متقاضیانی که در کنکور نام نویسی نکرده انده و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی می خواهند وارد دانشگاه شوند می بایست از بین لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور برای نیمسال اول تحصیلی، در بازه مذکور به ثبت نام بپردازند.

در جدول زیر به زمان بندی ثبت نام و تمدید مهلت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اشاره شده است.

زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهرماه 1402
داوطلبانمهلتتمدید مهلت
کسانی که در کنکور ثبت نام کرده اند31 مرداد الی 4 شهریورنامشخص
کسانی که در کنکور ثبت نام نکرده اند31 مرداد الی 4 شهریورنامشخص

زمان ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی (بهمن ماه)

پس از انتشار دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه متقاضیان می توانند نسبت به ثبت نام خود بر اساس سوابق تحصیلی نیمسال دوم نیز اقدام نمایند. البته با توجه به مشخص نبودن زمان ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه در بهمن ماه 1402، می توانید با عضویت در کانال تلگرام بدون آزمون ایران مشاوره از آخرین اخبار مرتبط با این موضوع اطلاع کسب نمایید.

حال ممکن است متقاضیان به دلایل زیادی زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهمن ماه را از دست دهند که در صورتی می توانند مجددا برای این فرایند اقدام به ثبت نام کنند که فرصت دوباره ای در کار باشد. با توجه به آن که هم اکنون در نیمسال مهرماه هستیم برای این روند مذکور اطلاعیه ای مربوط به مهلت مجدد منتشر نشده است.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور در مهر و بهمن ماه به صورت الکترونیکی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می گیرد. بر همین اساس متقاضیان می بایست در زمان شروع فرآیند نام نویسی، به سایت مذکور مراجعه کرده و ضمن پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اطلاعات خود را در سامانه درج کنند.

نحوه ثبت نام داوطلبانی که در کنکور ثبت نام نکرده اند

  • در ابتدا به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و بخش “سراسری” را انتخاب کنید.

 

  • بر روی لینک فعال “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1402 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون ثبت نام ننموده اند.” کلیک نمایید.

 

  • مجدد “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1402 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون ثبت نام ننموده اند.” را برگزینید.

  • از قسمت راست صفحه گزینه “خرید کارت اعتباری” را برگزینید.

 

  • دکمه “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1402” را بفشارید و سپس بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

 

  • اکنون اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مشخص شده در صفحه پیش رو درج کرده و بعد از انتخاب درگاه پرداخت مورد نظر، بر روی عبارت “تایید و ادامه” کلیک کنید.

 

  • کد پیگیری پرداختی که سایت صادر نموده را یادداشت کرده و بعد از مطالعه قوانین و فعال کردن تیک مربوطه، گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب نمایید.
مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری
مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری
  •  اطلاعات کارت بانکی خود را در کادر های مربوطه درج کنید و کلید “پرداخت” را بفشارید.

 

  • سپس به صفحه سوم ثبت نام بازگردید و بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک نمایید.

 

  • در این مرحله سریال ثبت نام خریداری شده را جهت آغاز فرآیند نام نویسی در بخش های مربوطه وارد کنید و پس از فعال نمودن عبارت موجود، در آخر کلید تایید را بفشارید.

پنجمین مرحله ثبت نام بدون ککور دانشگاه غیر انتفاعی

پس از طی مراحل فوق به صفحه کاربری منتقل شده و یک فرم را مشاهده خواهید کرد. در این فرم باید اطلاعات و کد رشته محل های انتخابی خود را درج کنید. نهایتا یک پرینت از کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی خود تهیه کرده و آن را تا پایان مراحل پذیرش نگه دارید.

نحوه ثبت نام داوطلبانی که در کنکور شرکت کرده اند

لازم به ذکر است کسانی که در کنکور ثبت نام نموده و می خواهند در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند می بایست وارد لینک انتخاب رشته کنکور سراسری شده و بدون پرداخت هزینه به انتخاب رشته بپردازند.

  • پس از ورود به سایت و کلیلک بر روی گزینه سراسری می بایست سامانه انتخاب رشته با آزمون کنکور سراسری را انتخاب نمایید.

  • سپس مجدد لینک فعال سامانه انتخاب رشته های با آزمون کنکور سراسری سال 1402 را انتخاب کنید.

  • پس از پر کردن یکی از فیلد های مربوطه وارد سامانه شده و به انتخاب رشته بپردازید.

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

چنانچه قصد ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور را دارید، لازم است از شرایط ثبت نام براساس سوابق تحصیلی این دانشگاه، آگاهی کامل داشته باشید. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در رشته های بدون آزمون، در ادامه ذکر شده است.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین اسلام یا ادیان مطرح شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن دشمنی با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم سابقه عضویت در سازمان ها و گروه های غیر قانونی

شرایط اختصاصی

  • داشتن مدرک دیپلم 4 ساله نظام قدیم و یا 3 ساله نظام جدید برای داوطلبان علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه، الزامی می باشد.
  • داوطلبان جهت شرکت در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور، باید مدرک پایان دوره پیش دانشگاهی (در صورت تحصیل در نظام قدیم آموزشی) خود را برای ارائه به دانشگاه، داشته باشند.
  • فارغ التحصیلان رشته های فنی حرفه ای و کاردانش، جهت ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور، باید دارای مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی تایید شده از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشند.
  • داوطلبان با معدل بالاتر، شانس بیشتری برای پذیرش در رشته های بدون کنکور و پرمتقاضی خواهند داشت.
  • داشتن گواهی پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت از آن (معافیت دائم و یا موقت) برای آقایان الزامی است.
  • متقاضیانی که فارغ التحصیل از رشته های علوم پزشکی مقطع کاردانی می باشند و قصد ثبت نام بدون آزمون، در این دانشگاه ها را دارند، باید دوره تعهد خدمتشان به پایان رسیده باشد.
  • دانشجویان دوره روزانه که به هر دلیلی قصد تحصیل بدون کنکور در دانشگاه پیام نور را دارند، ابتدا باید به طور کامل از دانشگاه محل تحصیل انصراف دهند.
  • دانشجویان دوره های غیر روزانه که از معافیت تحصیلی نیز بهره نمی برند، می توانند بدون انصراف از دانشگاه، به ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های پیام نور بپردازند و در صورت قبولی نیز نیازی به انصراف ندارند. اما ارائه مدارک لازم به دانشگاه یا موسسه آموزش عالی جدید الزامی می باشد.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیز، نیاز به ارائه برخی مدارک دارد که ناقص بودن موارد لازم، منجر به لغو ثبت نام فرد متقاضی می شود. چون ثبت نام بدون آزمون دانشگاه های پیام نور به صورت اینترنتی می باشد، تنها مدرک مورد نیاز به جهت نام نویسی این دوره، بارگذاری عکس داوطلب مطابق با ویژگی های زیر می باشد. مواردی که برای مدارک جهت ثبت نام لازم هستند، مانند لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق دفترچه راهنما به اطلاع داوطلبان می رسد.

مدارک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402
یک قطعه عکس 4*3 جدید (فرمت jpg، اندازه حداکثر 400×300 پیکسل، حداقل 300×200 پیکسل و حجم کمتر از 70 کیلوبایت)
معدل کل آخرین مدرک تحصیلی
میانگین نمرات کتبی آخرین مدرک تحصیلی (دیپلم، پیش دانشگاهی و یا کاردانی)
کد پیگیری 12 رقمی مخصوص متقاضیان دارای سهمیه رزمندگان و ایثارگری
کد رهگیری 13 رقمی برای داوطلبان تبعه غیرایرانی

دانلود دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲

در دفترچه ثبت نام بدون کنکور پیام نور اطلاعاتی نظیر موارد زیر در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

  • زمان بندی پذیرش
  • شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان
  • سهمیه ها و تسهیلات
  • مراحل ثبت نام و انتخاب رشته
  • جداول رشته های ارائه شده
  • ضوابط پذیرش در برخی رشته ها

شما می توانید فایل مذکور برای سال 1402 را به محض انتشار با کلیک بر روی لینک های زیر دریافت کنید.

دفترچه ثبت نام نیمسال اول

دفترچه ثبت نام داوطلبانی که کنکور ثبت نام کرده اند

دفترچه کنکور داوطلبانی که کنکور ثبت نام نکرده اند

دفترچه نیمسال دوم

پیگیری ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

افرادی که در هنگام ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور اقدام به نام نویسی کرده اند می توانند پس از بررسی های لازم توسط سازمان سنجش، اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور خود را از طریق سایت مذکور پیگیری نمایند. لازم به ذکر است با طی کردن مراحل زیر متقاضیان می توانند نتیجه نهایی ثبت نام را مشاهده نموده و از قبولی یا عدم قبولی در رشته های انتخابی خویش آگاه شوند.

  1. وارد سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org شده و گزینه “سراسری” را انتخاب نمایید.
  2. بر روی لینک “اعلام نتیجه پذیرش براساس سوابق تحصیلی سراسری” کلیک کنید.
  3. اطلاعات خواسته شده مانند شماره پرونده و شماره شناسنامه را در کادرهای مشخص وارد کرده و در نهایت گزینه “مشاهده نتیجه” را برگزینید.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور مهر ماه ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

نام نویسی بدون آزمون دانشگاه پیام نور برای کسانی که در کنکور ثبت نام کرده اند یا نکرده اند از 31 مرداد شروع شده و تا 4 شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

2- برای ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲ در دو نیمسال مهر ماه و بهمن ماه از چه طریقی باید اقدام کرد؟

نام نویسی بدون آزمون پیام نور در هر دو نیمسال به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org انجام می شود.

3- شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ چیست؟

دارای شرایط عمومی و اختصاصی است که در خلال مقاله به طور کامل به آن اشاره شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۲۴ نظر
  1. ناشناس

    اعلام نتایج دانشگاه پیام نور ورودی بهمن ۱۴۰۲ کی اعلام میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، تاریخ دقیق اعلام نتایج مشخص نشده است.

  2. مهدی احمدیان...

    سلام نتایج پذیرش بهمن مشخص نشده هنوز؟کی اعلام میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      دانشگاه های پیام نور فعلا اطلاع رسانی نشده و احتمالا هفته آینده اطلاع رسانی شود.

  3. ناشناس م

    سلام وقت بخیر
    اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور ورودی بهمن ۱۴۰۲ کی اعلام میشه؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر اطلاعیه ی اعلام نتایج در سایت azmoon.org منتشر نشده است.

  4. ZOYA

    سلام وقت بخیر میخاستم بدونم میشه برای ورودی بهمن پیام نور ثبت نام کنم و اگه پذیرفته شدم توی کنکور اردیبهشت ماه شرکت کنم و اگه قبول شدم از دانشگاه انصراف بدم؟میشه لطفا راهنماییم کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      بله این امکان برای شما فراهم می باشد.

  5. بهناز

    سلام وقت بخیر
    من خواهرم کنکور داده و مجاز نشده
    ولی با سوابق همه رو مجاز شده
    الان برای انتخاب رشته باید از سامانه صرفا با سوابق اقدام کنه و مجدد هزینه واریز کنه؟
    و اینکه سریال دانشگاه پیام‌نور هم خریداری کرده و هنگام انتخاب رشته خطا میده که سریال خریداری نشده

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت شرکت در کنکور، نیاز است تا از طریق انتخاب رشته با کنکور کد رشته های صرفا بر اسا سوابق تحصیلی را انتخاب نمایند.

  6. Parisa

    سلام با مدرک دیپلم فنی (معدل ۱۸/۴۲)
    چقدر احتمال قبولی در رشته های انسانی دانشگاه پیام نور تبریز بر اساس سوابق تحصیلی دارم؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. این موضوع بستگی به افرادی دارد که کدرشته مدنظر شما را انتخاب کرده اند. معمولا امکان قبولی در دانشگاه های پیام نور راحت می باشد.

  7. نگار حیدری

    سلام من کنکور انسانی شرکت کردم ولی قبول نشدم چجور میتونم برای دانشگاه پیام نور بدون ازمون ثبت نام کنم حضوری‌رفتم جواب درستی ندادن و گفتن ثبت نام‌نداریم شهریور ماه بوده پذیرش و منم اطلاعی نداشتم میشه بگید باید چیکار کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می بایست از طریق دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور رشته های بدون آزمون را بررسی کنید و ثبت نام اینترنتی خود را انجام بدهید.

  8. N

    سلام من دیپلم کاردانش دارم الان میتونم رشته مترجمی زبان بدون کنکور ثبت نام کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، داوطلبان نظام جدید با هر عنوان دیپلم، امکان ثبت نام در رشته های مختلف بر اساس سوابق تحصیلی را دارند.

  9. حامد

    سلام. خسته نباشید. من در سایت سنجش برای بدون کنکور پیام نور ثبت نام نکردم. الان آیا با حضور در یکی از مراکز دانشگاه پیام نور امکان ثبت نام رشته های دلخواه امکان پذیره؟ یا حتما باید از طریق سایت سنجش برای بهمن ماه ثبت نام کنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، با توجه به اتمام زمان ثبت نام اینترنتی، می توانید نسبت به مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی مورد نظر اقدام نمایید تا از امکان نام نویسی مطلع شوید.

  10. علی

    سلام بنده دیپلم کاردانش وفوق دیپلم نرم افزار کامپیوتر دارم می توانم در رشته علوم تربیتی مقطع کارشناسی ثبت نام کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورت نداشتن منع نظام وظیفه، محدودیتی از بابت ثبت نام در مقطع کارشناسی پیوسته را ندارید.

  11. زهرا

    سلام دکترا رشته تاریخ دارید یا تاریخ اسلامی
    میشه لطف کنید قیمت حدودی رو هم لطف کنید

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر رشته های مورد نظر به صورت بدون کنکور در دانشگاه های پیام نور ارائه نمی شوند، لازم به ذکر است شهریه حدودی هر ترم رشته های مذکور در مقطع دکتری تخصصی دانشگاه پیام نور (۷/۰۰۰/۰۰۰_ ۱۱/۰۰۰/۰۰۰ ثابت+ متغیر) می باشد.

  12. ساسان

    سلام وقت بخیر من لیسانس حسابداری دارم میتونم کارشناسی علوم تربیتی بخونم

    • ایران مشاوره

      با سلام، در صورتی که شما خدمت سربازی نرفته باشید، مجاز به تحصیل مجدد در مقطع کارشناسی نمی باشید و معمولا فقط می توانید برای مقاطع بالاتر (کارشناسی ارشد) اقدام به تحصیل کنید.

  13. پویا

    سلام من امسال دیپلم فنی حرفه ای رشته نقشه کشی معماری میگیرم میتونم بدون کنکور در دانشگاه پیام نور و یا آزاد رشته حقوق بخونم ساکن تهران هستم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورتی که مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید (۶_۳_۳) داشته باشید، محدودیتی بابت ثبت نام نخواهید داشت.

  14. رضاشریفی

    سلام خسته نباشید ببخشید من مدرک دیپلم کاردانش رو دارم میتونم در دانشگاه پیام نور بدون کنکور در نیمسال دوم ثبت نام کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق با دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری سال ۱۴۰۰، در صورتی که دارای مدرک دیپلم نظام آموزشی جدید (۶-۳-۳) باشید، محدودیتی بابت ثبت نام نخواهید داشت.

  15. Ali Alipour

    سلام من فوق دیپلم برق و الکترتکنیک دارم میتوانم برای ادامه تحصیل رشته مکانیک ادامه بدهم لطفاً راهنمایی بفرمائید با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق با سنوات گذشته، دانشگاه پیام نور هیچ رشته ای را در مقطع کارشناسی ناپیوسته ارائه نمی دهند.

  16. غفاری

    سلام ارشد هم ثبت نام دارند ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در حال حاضر اطلاعیه ای در خصوص ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور منتشر نشده است؛ جهت اطلاع از آخرین اخبار می توانید عضو کانال تلگرام مشاوره تحصیلی باشید.

  17. امین

    میخواستم من دیپلم نظام قدیم تجربی هستم ایا میشه بدون کنکور مترجمی زبان دانشگاه پیام نور اتنخاب کنم

  18. mary

    سلام، من دیپلم و مدرک پیش دانشگاهی رشته علوم تجربی دارم. میتونم از رشته های فنی و مهندسی انتخاب کنم؟ یا الزاما باید دیپلم ریاضی داشته باشم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با اطلاعیه ی سایت سنجش در خصوص ثبت نام رشته های براساس سوابق تحصیلی ورودی بهمن سال ۱۳۹۹، محدودیتی از بابت تغییر رشته ی ثبت نامی برای شما وجود ندارد.

  19. مجتبی

    سلام خسته نباشید، من سه سال پیش انصراف دادم و حدود ۵۰واحد هم پاس کرده بودم رفتم خدمت، الان که خدمتم تموم شده آیا میتونیم برگردم و ادامه درسمو بخونم؟؟ لطفا جواب بدید ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما قادر خواهید بود مجدد در رشته تحصیلی، ثبت نام کرده و حداکثر تعداد واحد های مجاز را تطبیق دهید.

  20. 12

    باسلام من کاردانی مدیریت خانواده دردانشگاه جامع علمی کاربردی دارم میخواستم ببینم ایاامکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه پیام نور را دارم دراینصورت چه رشته ای مرتبط با ان وجود داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ناپیوسته رشته ای را ارائه نمی دهد.

  21. زهرا

    سلام برای ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکوراز چه طریقی باید اقدام کنم در ضمن روانشناسی بالینی جزء رشته های بدون کنکور است؟ و ایا بعد از فارغ التحصیلی طرح دارد یا نه؟ ممنون از پاسخگویی شما

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به دفترچه راهنمای ثبت نام سوابق تحصیلی در سال ۱۳۹۹، رشته روانشناسی در برخی از دانشگاه های پیام نور ارائه می شود. لازم به ذکر است که گذراندن طرح برای رشته روانشناسی به صورت اختیاری می باشد.

  22. پروانه

    باسلام الان مهلت ثبت نام تمام شده من برم دانشگاه حضوری قبول میکنند انتخاب رشته نکردم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، حضوری به دانشگاه مورد نظر مراجعه نمایید، در صورت عدم پذیرش، در آذرماه برای نیمسال دوم (ورودی بهمن) از طریق سایت سنجش ثبت نام و انتخاب رشته انجام داده و در صورت قبولی وارد دانشگاه شوید.

  23. ali

    با سلام…من که تاریخ اعزام به خدمتم ۹۹/۹/۳ هستش ولی میخوام کنکور۱۴۰۰ بدم.. میتونم برای ترمی که بهمن اغاز میشه ابان ماه ثبت نام کنم…؟ بعدش معفیت تحصیلیمو پلیس+۱۰ قبول میکنه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود. شما مجاز به ثبت نام و ورود برای ترم بهمن ماه دانشگاه ها بوده و می توانید از معافیت تحصیلی خود استقاده نمایید. لازم به ذکر است تا پیش از خدمت سربازی، فقط یک بار مجاز به انصراف از دانشگاه می باشید.

  24. zahra

    سلام من براساس سوابق تحصیلی دانشگاه پیام نورثبت نام کردم درپایان یک کدپیگیری و یک شماره پرونده جدیدبرام ارسال کردکه اون شمارش باشماره پرونده خودم و باثبت نام براساس سراسری فرق داشت آیا مشکلی نیست یااشتباهی رخ داده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود. برای هرکدام از ثبت نام ها و انتخاب رشته های شما یک شماره پرونده و یک کد پیگیری ارائه می شود.

  25. zahra

    سلام امسال که براساس سوابق تحصیلی درپذیرش دانشگاه پیام نورشرکت کردم اگه قبول شم ونرم آیاسال بعدهم میتونم دوباره شرکت کنم وآیاسهمیه منطقه ۳هم دوباره برام لحاظ میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، مطابق با اطلاعیه های سازمان سنجش آموزش کشور، در صورتی که در دانشگاه پیام نور قبول شوید، می توانید مجددا سال ۱۴۰۰ در رشته های پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ثبت نام کنید.

  26. زهرا

    سلام اگه براساس سوابق تحصیلی دردانشگاه پیام نورمشهدقبول بشم میتونم نرم؟وسال بعددرانتخاب رشته آزمون سراسری دوره های روزانه دانشگاه فردوسی مشهدروانتخاب کنم؟واگه براساس سوابق تحصیلی دردانشگاه پیام نورقبول بشم وبرم میتونم علاوه برتحصیل دردانشگاه پیام نوردرکنکورسراسری سال بعدشرکت کنم؟ودرانتخاب رشته دردانشگاه روزانه فردوسی شرکت کنم؟تاشایددانشگاه روزانه فردوسی مشهدروبیارم.

    • ایران مشاوره

      با سلام، بله، شما می توانید در صورت قبولی در دانشگاه پیام نور در دانشگاه ثبت نام کنید و مجددا در کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ شرکت کرده و در صورت قبولی در رشته و دانشگاه دلخواهتان از دانشگاه پیام نور انصراف دهید. و همچنین می توانید در صورت قبولی در دانشگاه پیام نور در دانشگاه ثبت نام نکرده و در کنکور سال ۱۴۰۰ ثبت نام نمایید.

  27. علی

    سلام .ترم سوم شهرسازی روزانه هستم ایا میتونم پیام نور حقوق هن ثبت نام کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما می توانید به دانشگاه مراجعه کنید و در صورت موافقت دانشگاه، اقدام به ثبت نام نمایید.

  28. فانوس

    سلام ورودی مهرماه ۹۹ کی ثبت نام داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با توجه به اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور، ثبت نام پذیرش دانشجو صرفا براساس سوابق تحصیلی در سال ۱۳۹۹، از تاریخ ۱۳۹۹/۰۵/۰۵ الی ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ می باشد.

  29. نازنین

    سلام میشه در سوابق تحصیلی پیام نور قبول بشیم اما نریم؟ و اینکه پیام نور روزانه نیست که هست ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود. با توجه به شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام پذیرش صرفا براساس سوابق تحصیلی سال ۱۳۹۹، در صورت قبولی در دوره های روزانه، به مدت ۱ سال از شرکت در دوره های روزانه محروم می شوید.

  30. m

    سلام. روزتون بخیر.
    من دیپلم ریاض دارم و معدل کتبیم هم ۱۷ هست. میخوام در پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه پیام نور رشته حقوق شرکت کنم. امکان قبولی وجود داره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • ایران مشاوره

      با سلام.
      ملاک اصلی قبولی در انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی معدل کتبی و معدل کل مدرک دیپلم شما می باشد ؛ از بین کسانی که یک کد رشته را جزو انتخاب های خود قرار می دهند ، افرادی که معدل بالاتری را دارا باشند جزو پذیرفته شدگان نهایی می باشند.

  31. وحید

    با سلام
    معدل کل دیپلم من ۱۵ و معدل کتبی دیپلم ۸/۵ هستش با این معدل میتونم پیام نور ثبت نام کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام
      با توجه به اینکه پذیرش دانشگاه های پیام نور به صورت بدون آزمون ، بر اساس سوابق تحصیلی و معدل دیپلم انجام می گیرد ، به هر میزان که معدل شما بهتر باشد ، احتمال قبولی شما در رشته مورد نظر بالاتر است . شما می توانید جهت اطلاع از رشته و دانشگاه هایی که پذیرش دانشجو دارند به تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراجعه نمایید .

  32. مهرناز

    سلام من چند سال پیش مدرک پیش دانشگاهی و دیپلم معدل ۱۱ گرفتم میخوام بدونم با این معدل توی چه رشته هایی تهران بدون کنکور میتونم ثبت نام کنم و کی و کجا با چه مدارکی باید ثبت نام کنم ؟

  33. fateme

    سلام خسته نباشید چند سوال دارم ممنون میشم جواب بدهید
    ۱.پیام نور قانونی داره برای تغییر رشته که اگه ۱۲ واحد رو با معدل دوازده پاس کنید میشه تغییر رشته داد که میخوام بدونم برای رشته های بدون کنکور به با ازمون میشه؟
    ۲میشه اگه در رشته های زیرگروه ریاضی اگه قبول شدیم بعدا به رشته های زیرگروه انسانی تغییر رشته بدیم؟
    ۳امسال پیام نور برای بهمن ماه پذیرش میکنه یانه

  34. احمد

    سلام احتمال قبولی من در شته کارشناسی حسابداری داشگاه غیر انتفاعی امام رضا مشهد با معدل کتبی دیپلم ۱۵/۵۲ و معدل کل دیپلم ۱۷/۷۶ چقدر است؟؟

نمایش دیدگاه های بیشتر
دریافت مشاوره