خانه دانشگاه پیام نور سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ | sanjesh.org

سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ | sanjesh.org

لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام بدون کنکور پیام نور 1402
سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

دانشگاه پیام نور ضمن ارائه رشته هایی تحت عنوان رشته های با آزمون که رتبه کسب شده در کنکور سراسری را برای پذیرش مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد، به ارائه رشته های بدون کنکور در مقطع کارشناسی نیز می پردازد که ملاک قبولی دانشجو در آن، صرفا سوابق تحصیلی فرد می باشد.

متقاضیان می توانند در زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور و ضمن مطالعه دقیق دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور 1402 و شرایط آن، به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کرده و نسبت به نام نویسی خود در این رشته های بدون آزمون اقدام نمایند.

 

✅لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

لینک مستقیم ورود به سایت سازمان سنجش

 

متقاضیانی که قصد شرکت در دوره های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 را دارند، می بایست در موعد مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی اینترنتی sanjesh.org نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند.

معرفی سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

سایتی که ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور از طریق آن انجام می شود، همان سایت ثبت نام بدون کنکور سراسری است و در ادامه خدماتی که از طریق این سایت ارائه می شوند را بیان کرده ایم.

علاوه بر ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور داوطلبان می توانند برای دریافت دفترچه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور به این سایت مراجعه کنند. همچنین خرید کارت اعتباری ثبت نام، اعلام نتایج بدون کنکور دانشگاه پیام نور و… از فرآیند های مهم سایت سازمان سنجش می باشد.

معرفی سایت سازمان سنجش آموزش کشور

شماره 1

در این بخش امکان دسترسی به برخی خدمات نظیر موارد زیر فراهم شده است‌.

    • جستجو
    • فارسی
    • لینک ورود به پاسخگویی اینترنتی
    • ارتباط با ما
    • صفحه اصلی

شماره 2

بخش نوار ابزار آبی رنگ سایت به برخی دیگر از خدمات به صورت لینک مستقیم اختصاص داده شده است. در این قسمت امکان مشاهده معرفی سازمان، دسترسی به سایت قدیم، ارتباط با سازمان سنجش و معرفی سایر خدمات وجود دارد.

شماره 3

همان طور که می دانید سازمان سنجش به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه در حال انتشار اطلاعیه های مرتبط به فرآیندهای گوناگونی است که از طریق این سازمان به انجام می رسند. در این بخش کاربران می توانند تیتر اخبار را ملاحظه و با کلیک روی آن ها مشروح خبر را مطلاعه نمایند

شماره 4

لینک ورود به سامانه و بخش مورد نظر هر کاریر برای انجام فرآیندهایی نظیر ثبت نام، دریافت نتایج و … آزمون های گوناگون در این بخش قرار داده شده است. داوطلبان واجد شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 می بایست از قسمت “سراسری” جهت تکمیل فرآیند نام نویسی اقدام کنند.

شماره 5

خدماتی که کاربران می توانند با کلیک بر روی علامت چرخ دنده از آن ها استفاده نمایند شامل تغییر اندازه نوشته ها، نظرات و راهنمای کاربران برای استفاده از سایت می باشد

راهنمای ثبت نام اینترنتی بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

داوطلبان واجد شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور که قصد تحصیل در رشته های بدون آزمون این دانشگاه را دارند، پس از دریافت دفترچه و مطالعه دقیق آن با فراهم نمودن مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور پیام نور، جهت ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. در ادامه مطلب، تمامی مراحل ثبت نام را به صورت تصویری ذکر شده است.

لازم به ذکر است که سازمان سنجش پذیرش داوطلبان بدون آزمون در دانشگاه های سراسری اعم از پیام نور را به دو دسته تقسیم کرده است.

  • دسته اول افرادی هستند که در کنکور شرکت کرده اند و می توانند در زمان انتخاب رشته های با آزمون نسبت به ثبت کد های مورد نظر خود اقدام کنند.
  • دسته دوم متقاضیانی بوده که در آزمون سراسری نام نویسی نکرده اند. داوطلبان با توجه به این دسته بندی و تفکیک بایستی در زمان های اعلام شده برای هر کدام، انتخاب رشته و ثبت نام خود را انجام دهند.

نکته: در صورتی که در کنکور سراسری 1402 ثبت نام نموده باشید، می بایست مراحل ذیل را بدون پرداخت هزینه و از طریق لینک انتخاب رشته کنکور سراسری به انجام رسانید.

  • در قدم اول به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه کرده و گزینه “سراسری” را از منوی سمت راست صفحه نمایشگر خود انتخاب کنید.

مرحله یک ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری

  • لینک فعال “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1402 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون ثبت نام ننموده اند.)” را انتخاب کنید.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

 

  • قبل از شروع ثبت نام، بایستی با کلیک بر روی عبارت “خرید کارت” در سمت راست جهت پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور اقدام نمایید. (افرادی که در کنکور سراسری 1402 نام نویسی انجام ندادند و یا علاقه مندی خود را به انتخاب کد رشته محل های پیام نور اعلام نکردند، برای شرکت در دوره های بدون آزمون این دانشگاه بایستی کارت اعتباری خریداری کنند.)

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • در این قسمت “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1402” را برگزینید و پس از آن بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مشخص شده وارد کرده و سپس “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • هم اکنون سایت یک کد پیگیری به شما می دهد که می بایست آن را یادداشت نموده و بعد از مطالعه قوانین و فعال کردن تیک مربوطه، گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب نمایید.

مرحله ششم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • در این قسمت اطلاعات کارت بانکی شبکه عضو شتاب خود را در کادر های مربوطه وارد نموده و کلید “پرداخت” را بفشارید.

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • لازم است به صفحه سوم ثبت نام باز گشه و بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک نمایید.

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • در این مرحله سریال ثبت نام خریداری شده را جهت آغاز فرآیند نام نویسی در بخش های مربوطه وارد کنید و پس از فعال نمودن عبارت موجود، در آخر کلید “تایید” را بفشارید.

نهمین مرحله از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

پس از آن که تمامی مراحل فوق را طی نمودید به صفحه کاربری منتقل شده و برای شما یک فرم به نمایش در می آید. در این فرم باید اطلاعات و کد رشته محل های انتخابی خود را درج کنید. در انتها می بایست کد پیگیری 16 رقمی و شماره پرونده 7 رقمی خود را تهیه کرده و آن را تا پایان مراحل پذیرش نزد خویش نگه دارید.

توجه نمایید داوطلبانی که می خواهند در در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند و در کنکور سراسری سال جاری ثبت نام نموده اند، می بایست با توجه به تصویر زیر وارد لینک انتخاب رشته کنکور سراسری شده و بدون پرداخت هزینه، فرایند انتخاب رشته خویش را تکمیل نمایند.

 انتخاب رشته کنکور سراسری

 

سوالات متداول

1- ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲، از چه طریقی انجام می شود؟

نام نویسی بدون آزمون در این دانشگاه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می پذیرد.

2- آیا هنگام نام نویسی در سایت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲، هزینه ای باید پرداخت شود؟

بله، داوطلبانی که در کنکور نام نویسی انجام نداده و یا علاقه مندی خود را به رشته های پیام نور اعلام نکرده اند، می بایست کارت اعتباری خریداری نمایند.

3- آیا دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور طریق سایت ثبت نام آن، قابل دریافت می باشد؟

بله، این دفترچه را می توان همزمان با شروع فرآیند ثبت نام، از سایت سازمان سنجش دریافت نمود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. فاطمه

    سلام وقتتون بخیر مدرک دانشگاه پیام نور بهتره یا دانشگاه آزاد در کل مدرک،و استخدامی کدوم دانشگاه بالاست و بهتره ممنونم از شما راهنمایی کنید تشکر

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      به طور کلی دانشگاه های ازاد از اعتبار مدرک بهتری برخوردار می باشد.

  2. فاطمه

    سلام وقتتون بخیر مدرک دانشگاه پیام نور بهتره یا دانشگاه آزاد کدوم از لحاظ مدرک و استخدامی بهتره ممنونم از شما لطفا راهنمایی کنید تشکر.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود از لحاظ اعتبار مدرک، مدرک دانشگاه آزاد بهتر از پیام نور می باشد.

  3. بریشنا

    به نام خداوند سلام ببخشید من می خواهم در دانشگاه پیام نور ثبت نام کنم در رشته حقوق در مقطع لیسانس من از دانش اموزان خارج از کشور هستم لطفا ایمیل و شماره تماس را برای من ایمیل کنید

    • ایران مشاوره

      باسلام، شما برای ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی پیوسته، باید از طریق سایت سنجش اقدام نمایید، لازم به ذکر است زمان ثبت نام تا ۱۳۹۹/۰۷/۷ می باشد.

مشاوره پیام نور