خانه پذیرش بدون کنکور هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲

مقدار هزینه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور 1402

در سال های اخیر 85 درصد از ظرفیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور، با پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی و معدل کتبی دیپلم، بدون نیاز به شرکت در کنکور تکمیل می گردد. از جمله دانشگاه هایی که از طریق این شیوه به پذیرش دانشجو می پردازند، دانشگاه پیام نور می باشد.

متقاضیانی که تمایل به تحصیل در رشته های بدون کنکور پیام نور را دارند، برای انجام ثبت نام و انتخاب رشته می بایست کارت اعتباری آن را خریداری کرده و به این وسیله، علاقه مندی خود را به شرکت در دوره های بدون کنکور این دانشگاه اعلام نمایند. اما این هزینه را چه زمانی و چگونه باید پرداخت کرد؟

 

✅لینک مستقیم پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

(با شروع فرآیند ثبت نام، لینک فوق فعال خواهد شد.)

لینک مستقیم ورود به سایت سازمان سنجش

 

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در سال ۱۴۰۲ مبلغ 130 هزار تومان می باشد که به صورت اینترنتی و از طریق sanjesh.org پرداخت می شود.

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهر ماه ۱۴۰۲

 ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور دو نوبت در سال انجام می گیرد. سازمان سنجش آموزش کشور، دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور پیام نور مربوط به هر یک از نیمسال های تحصیلی را همزمان و یا مدتی پیش از شروع مهلت نام نویسی بر روی سایت خود قرار می دهد.

نوبت مهر ماه

داوطلبانی که قصد دارند در دوره های بدون آزمون پیام نور شرکت کنند، بایستی در زمان ثبت نام بدون کنکور پیام نور مبلغی را می بایست پرداخت نمایند که هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های پیام نور برای مهر سال جاری مبلغ 130 هزار تومان + 3 هزار تومان هزینه پیامک کوتاه است. همچنین مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش، افرادی که در کنکور ثبت نام نموده و در آزمون شرکت کرده یا نکرده اند، می توانند بدون پرداخت هزینه ثبت نام نمایند.

نوبت بهمن ماه 

ممکن است افراد بخواهند در نوبت دوم یعنی بهمن ماه در رشته های بدون کنکور پیام نور شرکت کنند زیرا پذیرش در این نوبت نیز وجود خواهد داشت. این دسته از متقاضیان نیز مانند نوبت اول می بایست مبلغی تحت عنوان هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور را به صورت اینترنتی بپردازند.

لازم به ذکر است هم اکنون اطلاعیه از طریق سازمان سنجش در خصوص هزینه ثبت نام این فرایند منتشر نشده است. اما معمولا هر ساله هزینه ثبت نام بهمن ماه و مهر باهم تفاوتی ندارند و لذا با مشخص شدن مبلغ دقیق، از طریق همین مقاله اطلاع رسانی های مربوطه انجام خواهد شد.

زمان پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

تمامی متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور می بایست از این موضوع اطلاع داشته باشند که زمان پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور دقیقا همزمان با آغاز زمان نام نویسی آن می باشد که در سایت ثبت نام بدون کنکور پیام نور لینک مربوط به خرید کارت اعتباری برای ثبت نام کنندگانی که در کنکور سراسری سال جاری شرکت نکرده اند فعال می شود. به این ترتیب داوطلبان می توانند آن را مطابق راهنمای ارائه شده در ادامه مقاله، به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org پرداخت نمایند.

با توجه به شروع فرآیند ثبت نام و انتخاب رشته در بازه زمانی 31 مرداد الی 4 شهریور ماه 1402 داوطلبان می بایست پیش از انجام این فرآیند ابتدا با پرداخت هزینه، کارت اعتباری خریداری نمایند.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام بدون کنکور پیام نور ۱۴۰۲

واجدین شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور می بایست پس از کسب اطلاعات کافی و آشنایی با رشته های بدون آزمون ارائه شده، در یکی از نوبت های مهر و یا بهمن ماه و با مراجعه به سایت ثبت نام بدون آزمون این دانشگاه، نام نویسی خود را انجام دهند.

انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور همزمان با هم قابل انجام است. همچنین پرداخت این هزینه برای افرادی است که در کنکور سراسری ثبت نام نکرده و یا در زمان نام نویسی آن، علاقه مندی خود را به انتخاب رشته های دانشگاه پیام نور اعلام نکرده اند. این فرآیند مطابق مراحل زیر قابل انجام است.

  • به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده، سپس به بخش “سراسری” وارد شوید.

مرحله یک ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور سراسری

  • با ورود به این صفحه لینک “سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1402 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون ثبت نام ننموده اند.)” را مشاهده می کنید که لازم است بر روی آن کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • در صفحه ای که نمایان می شود، گزینه “خرید کارت” را انتخاب نمایید.

مرحله سوم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • اکنون دکمه “سریال سامانه پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی آزمون سراسری مهر ماه سال 1401 (مخصوص داوطلبانی که در آزمون سراسری سال 1402 ثبت نام نکرده اند.)” را فشرده و بر روی گزینه “تایید و ادامه” کلیک کنید.

مرحله چهارم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • در این صفحه باید اطلاعات خواسته شده را در کادرهای مربوطه وارد نموده و کلید “تایید و ادامه” را بفشارید.

مرحله پنجم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • تیک عبارت ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط، شماره پیگیری پرداخت را نیز یادداشت نموده ام را فعال کرده و با کلیک بر روی گزینه “ادامه روند پرداخت” به مرحله بعدی منتقل شوید.

مرحله ششم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

  • اکنون اطلاعات مربوط به کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را در قسمت های مشخص شده وارد کنید و بر روی گزینه “پرداخت” کلیک نمایید.

مرحله هفتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • سپس به صفحه سوم ثبت نام بازگردید و بر روی گزینه “ثبت نام جدید” کلیک نمایید.

مرحله هشتم ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

  • در این مرحله سریال ثبت نام خریداری شده را جهت آغاز فرآیند نام نویسی در بخش های مربوطه وارد کنید و پس از فعال نمودن عبارت موجود، در آخر کلید “تایید” را بفشارید.

نهمین مرحله از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1401

توجه: فراموش نکنید که از کارت اعتباری ثبت نام خود پرینت تهیه کرده و یا سریال 12 رقمی آن را یادداشت کنید چرا که به این شماره سریال در تکمیل فرم تقاضانامه نیاز خواهید داشت.

مهم: قابل توجه ثبت نام کنندگان آزمون سراسری سال جاری که می خواهند در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند، می بایست مانند تصویر زیر وارد لینک انتخاب رشته کنکور سراسری شده و بدون پرداخت هزینه نسبت به اعلام علاقه مندی و ثبت کدرشته محل های مربوطه اقدام نمایند.

 انتخاب رشته کنکور سراسری

پس از پرداخت هزینه می توانید به صفحه نخست سامانه ثبت نام برگشته و با انتخاب گزینه “ثبت نام جدید” و وارد نمودن سریال 12 رقمی در کادر مشخص شده، فرآیند نام نویسی و انتخاب رشته خود را تکمیل نمایید. همچنین داوطلبان می توانند جهت اطلاع از قبولی یا عدم قبولی خود در زمان مقرر به سایت مذکور مراجعه کنند.

 

سوالات متداول

1- برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ باید چه مبلغی را پرداخت کرد؟

هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های پیام نور در نیمسال اول مبلغ 130 هزار تومان + 3 هزار تومان خدمات پیامک کوتاه است.

2- هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور در هر دو نیمسال تحصیلی ۱۴۰۲ را می توان از چه سایتی پرداخت کرد؟

پرداخت این هزینه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org انجام می گیرد.

3- میزان هزینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ۱۴۰۲ از چه طریقی اعلام می شود؟

هزینه مربوطه از طریق دفترچه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲ در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۲ نظر
  1. نرگس

    با سلام چه موقعی سازمان سنجش کدسریالی دانشگاههای پیام نور و غیرانتفاعی۱۴۰۱ را میگذارد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام، همزمان با فعال شدن لینک انتخاب رشته سراسری، امکان دریافت کارت اعتباری پیام نور و غیر انتفاعی وجود دارد.

دریافت مشاوره