خانه آزمون استخدامی دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳

دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳

آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی که معمولا هر سال به منظور تامین نیروهای انسانی در مشاغلی چون بانک ها، سازمان بهزیستی و موارد دیگر برگزار می شود. داوطلبان جهت اطلاع از جزئیات این آزمون مانند زمان و نحوه ثبت نام و برگزاری آن، سهمیه ها، لیست رشته ارگان های مورد تقاضا برای جذب نیرو و شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی قابل استفاده برای داوطلبان، مشاغل مورد نیاز برای سازمان های مختلف و… می توانند به دفترچه ثبت نام این آزمون که در سایت جهاد دانشگاهی منتشر خواهد شد، مراجعه کرده و آن را دانلود نمایند.

دانلود دفترچه ثبت نام دوره دوازدهم استخدامی دستگاه های اجرایی 1403

تاریخ انتشار :

به زودی

دفترچه ثبت نام دوازدهمین آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳، به محض شروع فرآیند از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی منتشر خواهد شد.

زمان انتشار دفترچه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳

مطابق با روند هر ساله، معمولا دفترچه راهنمای آزمون های استخدامی به صورت همزمان با آغاز فرایند ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1403 در سایت مربوطه منتشر می شود ولی اکنون اطلاعاتی در مورد این دفترچه در دسترس نیست.

 

لازم است بدانید ممکن است گاهی اوقات تغییراتی در دفترچه ثبت نام آزمون دستگاه اجرایی ایجاد شود. به این منظور دفترچه دیگری تحت عنوان اصلاحیه دفترچه ثبت نام بعد از انتشار بر روی سایت قرار خواهد گرفت. شما می توانید به جهت کسب اطلاعات دقیق تر ما را در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره همراهی نمایید.

دانلود دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1403

قبل از ثبت نام و شرکت در آزمون مذکور لازم است دفترچه مربوطه به طور کامل مورد مطالعه قرار گیرد تا در مراحل بعد مشکلی به وجود نیاید. این دفترچه علی رغم سال های گذشته که روند انتشار آن از طریق سایت سنجش صورت می گرفت در سال ۱۴۰۳ از طریق سایت جهاد دانشگاهی به نشانی hrtc.ir منتشر خواهد شد. اصلاحات مربوط به شرایط و شغل محل های برخی از سازمان های دستگاه های اجرایی نیز طی انتشار اطلاعیه ای منتشر خواهد شد.

دانلود دفترچه ثبت نام دوره دوازدهم استخدامی دستگاه های اجرایی 1403

تاریخ انتشار :

به زودی

آیا دفترچه آزمون استخدامی ۱۴۰۳ برای انواع ارگان ها و سازمان های دولتی جداگانه منتشر می شود؟

شاید برای تمامی متقاضیان آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی این سوال پیش بیاید که آیا برای تمامی ارگان ها و سازمان های مختلف دولتی دفترچه جداگانه منتشر می شود یا خیر؟ باید بگوییم معمولا محتوای دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی، به استثنای مشاغل و دستگاه های علاقه مند به جذب نیرو، ثابت است. چرا که هیچ ارگانی ممکن نیست به طور مداوم نیاز به جذب نیرو داشته باشد. به طور کلی مطالبی که یک دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی در بر دارد ثابت می باشد اما محتوا است که در برخی از موارد آن ها را از هم متمایز می سازد پس فقط یک دفترچه برای تمامی آزمون های استخدامی منتشر می شود.

محتوای دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1403

همان طور که گفته شد مطالبی که در یک دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی وجود دارد، ثابت است اما ممکن است محتوای برخی قسمت ها باهم متفاوت باشد. دفترچه به چند قسمت تقسیم می شود که عبارتند از:

  • تعاریف
  • شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی
  • مواد آزمون
  • امتیازات و سهمیه های قانونی
  • مراحل ثبت نام
  • سایر مراحل استخدامی و نحوه اعلام نتیجه
  • تذکرات مهم
  • شرایط اختصاصی هر یک از دستگاه های اجرایی 
  • شرایط احراز، مواد آزمون تخصصی و اختصاصی ، شغل محل ها و شرایط ارزیابی تکمیلی دستگاه ها

بخش اول

در بخش اول از دفترچه راهنمای آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی شما را با تعریف اصطلاحات موجود در دفترچه آشنا می سازد.

بخش دوم

داوطلبان در این قسمت از شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی 1403 جهت ثبت نام و شرکت در آزمون مطلع خواهند شد و شرایط عمومی قید شده در این بخش شامل خصوصیاتی است که تمامی داوطلبان باید آنها را دارا باشند.

بخش سوم

 منابع آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی در این قسمت از دفترچه راهنما وجود دارد که این نیز به دو دسته اختصاصی و عمومی تقسیم می شوند. از دروس عمومی مشترک در بین آزمون های استخدامی می توان به زبان وادبیات فارسی، معارف اسلامی و … اشاره نمود.

بخش چهارم

در این بخش شما می توانید اطلاعات لازم درباره سهمیه های آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳ مختص به داوطلبان واجد شرایط است را کسب نمایید.

بخش پنجم

مراحل نحوه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی و زمان برگزاری آن در این بخش اطلاع رسانی خواهد شد.

بخش ششم

بخش ششم اطلاعاتی نظیر چگونگی اعلام نتایج آزمون استخدامی 1403 در اختیار شما قرار می دهد و نحوه تعیین حدنصاب نمرات نیز شرح داده خواهد شد.

بخش هفتم

در این بخش نکات مهم و جزئیات لازم جهت نام نویسی در آزمون استخدامی توضیح داده شده است. همچنین این قسمت شامل جداولی است که به معرفی شغل هایی می پردازد که داوطلب در صورت قبولی داوطلب در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی، می تواند در آن مشغول به کار شود. فرم پیش نویس ثبت نام و نام استان ها و شهرستان ها با کد مخصوص به آن ها نیز در این قسمت قرار داده خواهد شد.

بخش هشتم

در این قسمت از دفترچه معیار و چگونگی تقسیم بندی درصدهای نمره نهایی بر اساس نمره امتحان کتبی و امتیاز مرحله ارزیابی تکمیلی بیان شده است. لازم به ذکر است نسبت درصدهای نمره نهایی با توجه به نوع سازمان مورد نظر متفاوت است.

مرحله نهم

در این قسمت از شغل های مورد نیاز ارگان های دولتی (در استان های مختلف کشور) در سال جاری مطلع می شوید و می توانید رشته تحصیلی خود را با عنوان های شغلی مورد نیاز انطباق دهید.

شرایط مندرج در دفترچه آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳

تمام داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون را دارند می بایست به شرایط ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی که در دفترچه مربوطه شرح داده شده است، توجه کنند و مطالعه آن را کوچک نشمارند.

 

شرایط مندرج در دفترچه استخدامی مذکور شامل دو بخش اصلی شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می باشد که در ادامه به جزئیات آن پرداخته ایم. همچنین برخی از شرایط مربوط به رشته و شغل محل ها در اصلاحیه دفترچه راهنمای ثبت نام منتشر خواهد شد. در صورت تغییر مجدد هر کدام از مواد زیر در دوره دوازدهم استخدام این آزمون استخدامی، مقاله بروز می شود.

شرایط عمومی

  • داشتن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلام ایران
  • دارابودن کارت پایان خدمت سربازی و یا معافیت قانونی (ویژه داوطلبان آقا)
  • برخورداری از سلامت روانی و جسمانی کامل و توانایی انجام شغل و وظایف محوله
  • عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر
  • نداشتن هرگونه سابقه محکومیت جزایی موثر
  • نداشتن مانع و ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی از سوی مراجع قضایی و سازمان های دارای صلاحیت
  • نداشتن بازنشستگی و عدم بازخرید خدمت در هر یک از دستگاه های اجرایی
  • عدم داشتن پست سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی (چه به صورت رسمی و چه به صورت پیمانی) برای پذیرفته شدگان در آزمون * افراد شاغل در دستگاه های دولتی در صورت قبولی می بایست قبل از شرکت در مصاحبه آزمون دستگاه های اجرایی انصراف دهند.

شرایط اختصاصی

شرایط اختصاصی مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی بسته به نوع سازمان انتخابی متفاوت است و بسته به نوع ارگان نمره نهایی آزمون با درصدهای متفاوتی محاسبه می شود.

علاوه بر درصدهای ارزیابی که برای هریک از سازمان های فوق مقرر شده است، لازم است در مورد شرایط احراز و عنوان شغلی هر یک از رشته های تحصیلی اطلاع داشته باشید.

شرایط اختصاصی رشته های های مورد نیاز برای آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳، هنوز در دسترس نیست و به محض انتشار در اینجا قرار خواهد گرفت.

شرایط سنی

در محاسبه سن داوطلب باید توجه داشت که سن افراد از روز تولد تا روز شروع نام نویسی لحاظ می شود که طبق دفترچه ثبت نامی به این ترتیب می باشد:

  • برخورداری از حداقل 20 سال الی حداکثر 40 سال تمام برای متقاضیان استخدام
  • افراد دارای مدرک دکتری می توانند تا حداکثر 45 سال نیز ثبت نام نمایند.
  • جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران شهدا، فرزندان و همسران جانبازان 25 درصد به بالا و فرزند و همسران آزادگان با سابقه اسارت حداقل یک سال بالاتر، از شرط سنی معین دفترچه معاف هستند.
  • به شرط سنی افراد خانواده معظم شهدا اعم از پدر، مادر، خواهر و برادر 5 سال اضافه می گردد.
  • افردی که سابقه حضور در جبهه داشته اند، میزان حضور آنها و یا مدت بستری شدن و استراحت پزشکی به سقف محدوده سنی آنها اضافه می شود.
  • افزوده شدن مدت خدمت ضرورت به شرط سنی آقایان
  • به ازای تاهل و هر فرزند یک سال به شرط سنی افراد اضافه می گردد. توجه داشته باشید حداکثر سنوات قابل افزایش به منظور تاهل و داشتن فرزند 5 سال می باشد.)

نکته: آن دسته از داوطلبانی که از تاریخ 22 بهمن سال 57 به صورت تمام وقت و غیر رسمی در وزارت خانه ها، موسسات و شرکت های دولتی، بانک ها و شرکت های تحت پوشش آنها، شرکت های بیمه های دولتی، شهرداری ها، موسسات و شرکت های دولتی که با ذکر نام آنها در موارد خاص قوانین و مقررات عمومی دولت شامل حال آنها نمی شود، موسسه ها و شرکت های ملی و مصادره شده که به نحوی از بودجه و کمک دولت بهره می برند، نهادهای انقلاب اسلامی و شرکت های تحت پوشش آنها، اشتغال داشته اند، به میزان این مدت خدمت غیر رسمی، بر شرایط سنی شان اضافه می شود.

نکات مهم ⭐
  •  هر یک از این بخش ها مفصلا در دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی شرح داده می شود.
  • دفترچه راهنمای نام نویسی از طریق سایت hrtc.ir منتشر خواهد شد.
  • مطابق با دفترچه ثبت نام، مدرک داوطلب باید با گرایش رشته و مقطع تحصیلی که از سوی سازمان برای شغلی در نظر گرفته می شود مطابقت داشته باشد.

 

سوالات متداول

1- دفترچه راهنمای ثبت نام دوازدهمین دوره آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳، در چه تاریخی منتشر می شود؟

هنوز زمان مشخصی برای انتشار این دفترچه در نظر گرفته نشده است.

2- متقاضیان از چه طریقی می توانند دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی را دریافت نمایند؟

شما می توانید این دفترچه را از طریق سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به آدرس hrtc.ir و همچنین لینک موجود در این مقاله که بعد از انتشار دفترچه قرار خواهد گرفت، دانلود کنید.

3- دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی ۱۴۰۳ شامل چه محتویاتی می باشد؟

اطلاعاتی نظیر شرایط نام نویسی، مدارک مورد نیاز، مواد امتحانی، زمان ثبت نام و برگزاری آزمون و همچنین سهمیه های ثبت نام از جمله مهم ترین محتویات این دفترچه می باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۰۵ نظر
  1. مینا

    سلام وقت بخیر.
    من ترم اخر لیسانس رشته تربیت بدنی هستم میتونم شرکت کنم در آزمون؟ رشته حسابداری هم تغییر رشتم هست برای ارشد.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله در آخرین دفترچه منتشر شده و در دهمین دوره استخدامی دستگاه های اجرایی از رشته ی شما نیز پذیرش بوده است و احتمالا برای دوره یازدهم نیز پذیرش باشد.

  2. مرجان

    سلام وقت بخیر
    من مهندسی کشاورزی لیسانس دارم گرایش باغبانی
    دبیری فنی حرفه ایی میتونم شرکت کنم؟ اخه زده رشته مورد نیاز مهندسی کشاورزی

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله میتوانید شرکت کنید.

  3. فائزه

    با سلام
    من دبیری زبان انگلیسی ثبت نام کردم و درمورد منابع تخصصی یکم گیجم.
    میخواستم ببینم کتابای راهنمای معلم که برای منابع تخصصی عنوان شدن،سالهای قبل هم توی دفترچه بودن یا امسال اضاف شدن چون اولین باره ازمون ثبت نام میکنم و از منابع سالهای قبل اطلاعی ندارم
    و اینکه برای آزمون خوندن همین راهنما معلما کفایت میکنه؟
    لطفا جواب بدین.وقت زیادی نمونده تا آزمون و من هنوز نمیدونم برا تخصصی چی بخونم چون خیلیا گفتن باید کتابایی که تو دانشگاه خوندینو برا ازمون بخونین

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      منابع سال پیش نسبت به تغییرات امسال کاملا محسوس است.
      شما میتوانید با مراجعه به سایت ایران مشاوره از اخرین منابع این آزمون مطلع شوید.

  4. نیلوفر

    سلام من کاردانیمو تموم کردم وکارشناسیم ۱ترمم مانده تموم بشه و رشته ام مهندسی نرم افزار هستش من میتونم شرکت کنم تو این استخدام همچنین فرزند جانباز ۵۰ درصد هستم

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      طبق آخرین دفترچه منتشر شده، ملاک عمل برای تاریخ فراغت از تحصیل سه ماه پس از آخرین روز ثبت نامی خواهد بود.

  5. زهرا

    سلام من رشتم طراحی و دوخته ترم اخر کارشناسی هستم نمیتونم تو ازمون استخدامی شرکت کنم درسته؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و قت بخیر دوست عزیز
      تا به این لحظه هیچ کدام از سازمان های مربوطه استخدامی دستگاه های اجرایی سال ۴۰۲ برای رشته طراحی و دوخت اعلام نیاز نکرده اند.

    • رحمانی

      سلام میخواستم بدونم رشته مهندسی تکنولوژی نرم افزارم کامپیوتر هم میخوان این رشته با مهندسی نرم افزار کامپیوتر فرق داره؟ ممنونم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، رشته ی شما مورد پذیرش آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی می باشد.

  6. تبریزی

    سلام من لیسانس حسابداری دارم و ۳۱ سالم هست ایا رشته و سن من برای شرکت در ازمون استخدامی دستگاه های اجرایی اوکی هست

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      بله مشکلی از لحاظ شرایط سنی و مدرکی شما در ارتباط با ثبت نام وجود ندارد.

  7. Zohre

    ببخشید رشته من صنایع غذاییه میتونم تو ازمون استخدامی دستگاه اجرایی شرکت کنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      مقاطع مختلف و عنوان شغلی های مختلف برای این رشته می تواند متفاوت باشد.
      شما با مراجعه به سایت ایران مشاوره و لیست رشته های مورد نیاز این آزمون میتوانید از آخرین تغییرات مطلع شوید.

  8. Niloo

    سلام من لیسانس حقوق دارم و ۲۱سالمه میتونم در آزمون استخدامی دستگاه های اجرایی شرکت کنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام بله، در عنوان شغلی های کارشناس حقوق ، کارشناس روابط کار ، بازرس ، کارشناس امور ثبت احوال ، مأمور امور ثبت احوال شرکت نمایید.

  9. س

    سلام من مدرک کاردانی تربیت کودک دارم و در حال حاضر محصل و دارم کارشناسی اموزش ابتدایی میگیرم ایا میتونم تو ازمون شرکت کنم؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق شرایط ثبت نام استخدامی دستگاه اجرایی مندرج در سامانه ی سنجش، حق ثبت نام شما در آزمون با مدرک کارشناسی محفوظ یوده ولی مرحله ی بررسی مدارک و سوابق در مصاحبه، شانس پذیرش شما کم می شود.

  10. زیبا

    سلام من ارشد رشته زبان و ادبیات فارسی هستم،ایا میتونم در آزمون استخدامی شرکت کنم

  11. مهین روحی مصرکانلو

    با سلام من رشته مهندسی مدیریت اجرایی خوندم میتونم تو آزمون استخدامی دستگاه اجرایی امسال شرکت کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام بله ، شما می توانید در قسمت های کارشناس توسعه و عمران امور شهری و روستایی ، کارشناس امور اجرایی ایثارگران ، کارشناس امور اداری ثبت نام نمایید.

    • Mary

      سلام دفترچه یازدهمین دوره استخدامی رو پیدا نمیکنم.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، این دفترچه هنوز منتشر نشده است.

  12. رجبعلی فرخاری

    باسلام اینجانب ۳۵سال سن دارم ودیپلم برق صنعتی کاردانش دارم .میتونم در آزمون استخدامی دستگاه اجرایی ثبت نام کنم.ودر ضمن فرزند جانباز شیمیایی ۳۰درصدهستم وسهمیه دارم لطفاً کمکم کنید اگه راهی دارد

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با آخرین اطلاعیه ها از سوی آموزش و پرورش، پذیرش معمولا با مدرک کارشناسی و بالاتر امکان پذیر می باشد.

  13. علیرضا

    سلام من کارشناسی برق دارم میتونم ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام بله ، در ارگان های راهداری ، آموزش و پرورش ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران ، وزارت جهاد کشاورزی می توانید ثبت نام کنید و در آزمون شرکت نمایید.

  14. شمس اله یوسفوند

    سلام.دانشجوی ترم آخر کارشناسی میتونه در آزمون استخدامی آموزش و پرورش شرکت کنه؟

  15. اصغر حمیدی فرد

    سلام من مهندسی فناوری جوش دارم زیر مجموعه هنر اموز صنایع فلز لیسانس دارم می توانم ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با دفترچه جدید که هنوز منتشر نشده است در صورت ارائه رشته تحصیلی شما و ظرفیت پذیرش در شهر محل سکونت شما، می توانید برای عنوان شغلی مورد نظر اقدام نمایید.

  16. eshan

    با سلام بنده با رشته مهندسی شیمی می توانم برای دبیری زبان شرکت کنم؟

  17. سلیمانی

    سلام.
    من رشته حقوق هستم ، و عنوان شغل را کارشناس حقوقی سازمان جهاد کشاورزی شهر خودم زدم ، آیا برای انتخاب دوم میتونم کارشناس حقوقی سازمان منابع طبیعی شهر خودم رو انتخاب کنم ؟

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره استخدامی پیج استخدامی