خانه کارشناسی ارشد مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

پس از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و کسب رتبه قبولی در آن، داوطلبان در موقعیتی حساس تر یعنی در مرحله انتخاب رشته قرار می گیرند که نوع عملکرد آن ها در این مرحله ارتباط مستقیمی با قبولی در رشته مورد نظرشان خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از شرکت کنندگان به دلیل عدم آگاهی از نحوه صحیح انتخاب رشته علی رغم کسب رتبه خوب، به نتیجه مطلوبی دست نمی یابند.

 

در ابتدای این مرحله، شما باید از شرایط لازم که در دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد درج شده است، برخوردار باشید. سپس در رابطه با ظرفیت دانشگاه ها و آینده شغلی و تحصیلی رشته های ارشد سراسری و آزاد تحقیق کنید تا بتوانید اولویت بندی صحیحی انجام دهید. بنابراین با توجه به میزان اهمیت مرحله انتخاب رشته در این مقطع توصیه می کنیم در قدم اول به کسب اطلاعات کافی در این زمینه اعم از زمان و نحوه انتخاب رشته، شرایط و ضوابط و همچنین مواردی که در بالا ذکر شد، بپردازید و سپس از تجربه مشاوران و کارشناسان مربوطه کمک گرفته تا انتخاب رشته موفقی را رقم بزنید.

داوطلبان مجاز به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد می باشند.

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403

به طور معمول یک ماه پس از برگزاری آزمون مذکور، نتایج اولیه منتشر شده و تاریخ انتخاب رشته ارشد نیز در زمان انتخاب رشته کنکور ارشد از طریق اطلاعیه ای در سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می شود. البته در این زمان دفترچه ای تحت عنوان دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد نیز از طریق سایت مذکور در دسترس داوطلبان قرار گرفته که در آن تاریخ انجام این مرحله درج شده است.

مهلت اولیه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳
رویدادزمان
انتخاب رشته کارشناسی ارشد با کنکور دانشگاه سراسریدهه دوم خرداد ماه 1403
تمدید انتخاب رشته کارشناسی ارشد با کنکور دانشگاه سراسریمشخص نیست
مهلت مجدد انتخاب رشته کارشناسی ارشد با کنکور دانشگاه سراسریمشخص نیست

ظرفیت پذیرش کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

بنابر توضیحات رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، پذیرش دانشگاه های کشور در در مقطع کارشناسی ارشد برای سال ۱۴۰۲ در دوره های مختلف ۱۳۱ هزار و ۶۸۶ نفر بوده است که هنوز آمار آن برای دوره پیش رو مشخص نیست.

 

همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که، در دوره گذشته ۴۷۱ هزار و ۵۲۸ نفر در این آزمون شرکت داشته اند که از این تعداد، ۳۵۵ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و انتظار می رود که در دوره جدید نیز با آمار مشابهی مواجه شویم. اطلاع از ظرفیت کدرشته محل ها و جزئیات مربوطه از طریق مراجعه به فصل دوم دفترچه ای که در ادامه مقاله ارائه داده ایم، میسر است.

نکته: تعداد شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد سال 1403 به 475 هزار نفر رسید.

نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403

برای انجام انتخاب رشته ارشد دانشگاه های سراسری، بایستی در موعد مشخص شده به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و کد رشته محل های انتخابی خود را در فرم اینترنتی موجود ثبت نمایید. جهت انجام این فرآیند مطابق با راهنمای زیر عمل کنید.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org و انتخاب گزینه “کارشناسی ارشد”

مرحله اول انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • کلیک بر روی لینک فعال “انتخاب رشته و کارنامه اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳”

مرحله دوم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • کلیک مجدد بر روی لینک “انتخاب رشته و کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1403”

مرحله سوم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • لمس آیکون “ورود به سیستم”

مرحله چهارم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • انتخاب یکی از دو روش موجود برای وارد شدن به سامانه انتخاب رشته
  1. روش اول: شماره پرونده، شماره پیگیری ثبت نام و عبارت امنیتی
  2. روش دوم: شماره پرونده، کد ملی، سال تولد و عبارت امنیتی

مرحله پنجم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1402

  • کلیک بر روی عبارت “انتخاب رشته” در فهرست میزکار

مرحله پنجم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • درج اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه

مرحله ششم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

  • ثبت حداکثر 100 کدرشته محل در فرم اینترنتی انتخاب رشته و انتخاب گزینه “تایید و ادامه”

مرحله هشتم انتخاب رشته کارشناسی ارشد

بازیابی اطلاعات ثبت نامی

اگر اطلاعات ثبت نامی خود را به هر دلیل در دسترس نداشته و یا فراموش کرده اید، سازمان سنجش آموزش کشور امکان بازیابی آن ها را برای شما فراهم کرده است. برای این منظور مطابق با مراحل زیر عمل کنید.

روش اول

  • به سامانه پاسخگویی سازمان سنجش با آدرس اینترنتی request.sanjesh.org مراجعه کرده و در صورت عدم نام نویسی در گذشته، ثبت نام خود در این سایت را به انجام برسانید.
  • قسمت “درخواست جدید” را انتخاب کنید.
  • پس از انتخاب سال آزمون مربوطه می توانید اطلاعات مورد نظر را دریافت کنید.

روش دوم

  • تماس با تلفن گویای روابط عمومی سازمان سنجش به شماره 42163 – 021
  • فشردن کلید 3 و مجددا کلید 3
  • وارد نمودن کد ملی و سریال شناسنامه در مرحله بعد
  • دریافت اطلاعات ثبت نامی

فرم پیش نویس انتخاب رشته ارشد

از آنجایی که چینش صحیح کدرشته ها جهت انتخاب رشته کارشناسی ارشد از اهمیت زیادی برخوردار است، فرمی در انتهای دفترچه انتخاب رشته کنکور ارشد ارائه شده است که داوطلبان با استفاده از آن می توانند پیش از انجام فرآیند مورد نظر در سایت، چینش مطلوب خود را انتخاب نمایند. توصیه می کنیم از این فرم یا مورد مشابه آن استفاده نمایید تا از احتمال خطا در چینش خود بکاهید.

فرم پیش نویس انتخاب رشته ارشد

دفترچه راهنمای انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳


برای انجام یک انتخاب رشته صحیح و اصولی، آگاهی از مواردی همچون کد رشته محل ها و ظرفیت پذیرش آن ها، تاثیر سهمیه های کنکور ارشد، گزینش بومی و منطقه ای، معدل، رتبه و تراز و اصول کلی و نکات مهم پیرامون این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. تمامی این اطلاعات را می توانید در دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد و سراسری جستجو نمایید.

 

به طور قطع می توان گفت که آن دسته از داوطلبانی که پیش از ثبت کد رشته محل های مورد نظر خود ابتدا دفترچه راهنما را به دقت مطالعه می کنند، در انتخاب رشته نسبت به سایر داوطلبان موفق تر عمل خواهند کرد. بعد از بررسی تمام نکات و ضوابط این دفترچه، می توانید کد رشته محل های خود را به ترتیب اولویت در فرم پیش نویسی که در انتهای آن قرار دارد، وارد کنید تا هنگام ثبت الکترونیکی آن ها دچار خطا و اشتباه نشوید. در ادامه مطلب، برای آشنایی شما فایل pdf دفترچه سال گذشته را قرار داده ایم و به محض انتشار دفترچه سال جاری، لینک زیر فعال می شود.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳ (به محض انتشار، فعال می شود.)

تاریخ انتشار: 10 خرداد 1402

تاریخ انتشار :

10 خرداد ۱۴۰۲

انواع شیوه های آموزشی جهت انتخاب رشته در مقطع ارشد 1403

از آن جایی که نوع شیوه آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد برای خیلی از داوطلبان تعیین کننده است و توجه به این موضوع در هنگام انتخاب رشته برای تعیین اولویت بندی ها ضروری می باشد، در نتیجه در ادامه به توضیح هر یک از این شیوه ها خواهیم پرداخت.

آموزشی – پژوهشی

دانشجویانی که در این شیوه آموزشی تحصیل می کنند، می بایست علاوه بر گذراندن واحد های عملی و نظری خود، واحد پایان نامه را نیز بگذرانند. البته برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری از نظر اعتبار مدرک، این شیوه معتبر ترین روش تحصیلی خواهد بود، هر چند لازم است خاطر نشان کنیم که برای تحصیل در دانشگاه های شهریه پرداز، دانشجویان باید شهریه قابل توجهی را بپردازند.

آموزش محور

شرکت کنندگان در این دوره بجای برداشتن واحد های علمی یا پایان نامه، باید 2 تا 4 واحد سمینار بگذرانند. همچنین ذکر این نکته نیز ضروری است که محصلین این شیوه از شانس کمتری برای پذیرش در دوره دکتری برخوردار بوده و البته در دانشگاه های مربوطه، شهریه کمتری نیز خواهند پرداخت.

پژوهش محور

دروس این دسته از دانشجویان، اغلب مستلزم برداشتن واحد های عملی بوده و تنها 6 تا 10 واحد نظری را خواهند گذراند. همچنین به دلیل اهمیت بیشتر واحد پایان نامه در این شیوه، با توجه به نوع مقالات ارائه شده آن ها، شانس پذیرش این گروه برای دکتری بیشتر بوده و همچنین شهریه قابل پرداخت آن ها نیز بیشتر از سایرین خواهد بود. توجه داشته باشید که در دوره گذشته نامی از این شیوه در دفترچه مربوطه برده نشده است و احتمالا در دوره جدید نیز به همین صورت باشد.

نکات مهم در فرآیند انتخاب رشته ارشد ۱۴۰۳

بررسی تاثیر کارنامه اولیه در انتخاب رشته ارشد 1403

داوطلبان به منظور انجام فرآیند انتخاب رشته لازم است که حتما اطلاعات کافی درباره کارنامه اولیه این آزمون را کسب نمایند، چرا که این موارد کمک بسیاری در انجام صحیح فرآیند انتخاب رشته خواهد کرد. در ادامه به بررسی موارد مهم و تاثیر گذار آن خواهیم پرداخت.

کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد

به غیر از اطلاعات بخش الف یعنی مشخصات ثبت نامی، اطلاع از مابقی مواردی که در ادامه ذکر خواهد شد، برای انجام فرآیند انتخاب رشته ضروری خواهد بود.

اطلاعات رشته امتحانی اول

در بخش دوم کارنامه اولیه، داوطلبان اطلاعات مربوط به رشته امتحانی اول خود را مشاهده خواهند نمود و البته ذکر این نکته نیز ضروری است که داوطلبان مجاز به انتخاب دو مجموعه امتحانی اصلی و شناور می باشند و در صورتی که هر دوی آن ها را انتخاب نموده باشند، کارنامه اولیه آن ها دارای بخش دیگری با عنوان بررسی وضعیت عملکرد داوطلب در رشته امتحانی دوم خواهد بود. همچنین انتخاب رشته آن ها به صورت تلفیقی از هر دو رشته اصلی و شناور به انجام خواهد رسید.

وضعیت داوطلب در هر کد ضریب

جدول موجود در پایین کارنامه، دارای جزئیات مربوط به قبولی داوطلب در هر رشته را بیان می کند، یعنی پس از مقایسه رتبه داوطلب با آخرین رتبه مجاز دوره روزانه و غیر روزانه، وضعیت مجاز بودن فرد جهت انجام انتخاب رشته در این بخش درج شده است. همچنین گرایش هایی که ضریب دروس امتحانی آن ها یکی باشد، در کد ضریب یکسانی قرار خواهند گرفت در ضمن باید گفت این کد، گرایش های مختلف مجموعه امتحانی را مشخص می کند و داوطلب باید بر اساس رتبه کسب شده در هر کد ضریب انتخاب رشته کند.

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

در انتهای کارنامه، کد دسترسی 7 رقمی مربوط به انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد وجود دارد که متقاضیان به منظور انتخاب کد رشته محل های مربوط به این دانشگاه، باید پس از ورود به سایت این دانشگاه به نشانی azmoon.org کد مذکور را در سامانه وارد نمایند تا امکان دسترسی برای انجام این فرآیند برای آن ها فراهم شود.

چگونه کد رشته محل های انتخابی خود را اولویت بندی کنیم؟

در مهلت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد بایستی با توجه به علاقه و شرایط خود، رشته های مورد نظر را از دفترچه استخراج کرده و در فرم اینترنتی موجود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به ثبت برسانید. برای انتخاب رشته، بایستی نحوه چینش رشته ها را بلد باشید؛ یعنی این که با آگاهی کامل، 100 انتخاب خود را تکمیل کنید. برای سهولت انجام این کار شما می توانید رشته های مورد علاقه خود را به 3 بخش خوش بینانه، واقع بینانه و بدبینانه تقسیم بندی نمایید.

  1. بخش خوش بینانه: انتخاب های خوش بینانه را باید بدون در نظر گرفتن رتبه خود، در اولویت قرار دهید و تنها رشته هایی را که به آن ها علاقه دارید را انتخاب نمایید. از ویژگی های مثبت این نوع تقسیم بندی این است که شما شانس خود را برای قبولی در رشته های بهتر امتحان کرده اید و در عین حال چیزی را از دست نداده اید.
  2. بخش واقع بینانه: سعی کنید که انتخاب های میانی خود را واقع بینانه انجام دهید؛ یعنی رشته هایی که احتمال قبولی شما در آن ها بیشتر است، در این بخش قرار می گیرند. ضمن اینکه به خاطر داشته باشید، تعداد انتخاب های میانی شما باید بیشتر بوده و حدود 50 درصد فرم انتخاب رشته را به این انتخاب ها اختصاص دهید.
  3. بخش بدبینانه: این انتخاب ها را برای اطمینان از قبولی انجام دهید و فرض کنید همه شرایط دست به دست هم داده اند تا شما در انتخاب های قبلی قبول نشوید؛ به عبارت دیگر به صورت بدبینانه دست به انتخاب این رشته ها بزنید. دلیل این که آن ها را بدبینانه می نامیم این است که بسیاری از داوطلبان شانس قبولی بیشتری در برخی از کد رشته محل ها دارند اما تمایل چندانی به پذیرش در آن ها ندارند و این عدم تمایل می تواند ناشی از شهریه پرداز بودن دانشگاه پذیرنده، دوری مسافت و مسائلی از این قبیل باشد.

نکته: در آخر توصیه می کنیم که در صورت امکان هر 100 انتخاب خود را در لیست انتخاب رشته بگنجانید تا درصد قبولی خود را در رشته های انتخابی بالا ببرید.

امکان ویرایش انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

داوطلبان برای ویرایش کد رشته محل های انتخابی خود، می توانند در بازه زمانی تعیین شده جهت انتخاب رشته یعنی دهه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳برای این منظور نیز اقدام نمایند. البته معمولا این مهلت برای آن دسته از افرادی که نتوانسته اند در این بازه به انتخاب رشته پرداخته و یا نیازمند ویرایش و اصلاح موارد انتخابی هستند، تمدید خواهد شد.

 

اما به جهت آن که هنوز زمان دقیق مهلت مجدد این فرآیند مشخص نیست، توصیه می شود تا شرکت کنندگان با دقت هرچه تمام تر به وارد نمودن و همچنین اولویت بندی انتخاب های خود بپردازند. چرا که در صورت عدم تمدید این فرآیند، امکان ویرایش این کد رشته ها وجود نخواهد داشت. مگر در صورتی که از طریق بخش ثبت و ارسال درخواست در سایت سازمان سنجش، درخواست خود را مبنی بر ویرایش کد رشته محل های انتخابی ثبت نمایند.

نکات مهم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد 1403

برای کسب نتیجه مطلوب در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد و سراسری بایستی یک سری نکات مهم را در نظر بگیرید که تمامی آن ها در دفترچه راهنمای مربوطه درج شده اند. همچنین در ادامه مطلب، نکات مهمی را در رابطه با انتخاب رشته ارشد ذکر کرده ایم.

  • داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد در دوره روزانه دانشگاه های سراسری 1402 پذیرفته شده اند، می توانند در آزمون ۱۴۰۳ و انتخاب رشته آن شرکت کرده و در صورت قبولی، فرآیند انصراف قطعی خود را به انجام برسانند.
  • افرادی که در زمان ثبت نام کنکور ارشد سراسری و آزاد اعلام علاقمندی خود را نسبت به انتخاب رشته های دانشگاه های غیر انتفاعی و پیام نور ثبت نکرده اند، چنانچه حداکثر نمره لازم برای انتخاب رشته در این دانشگاه ها را کسب کنند، می توانند با واریز مبلغ تعیین شده و دریافت شماره سریال مربوطه، کد رشته محل های آن ها را در فرم انتخاب رشته خود ثبت نمایند.
  • توصیه می کنیم که پیش از انجام انتخاب رشته از سهمیه، امتیازات، نحوه و میزان تاثیر معدل در کنکور کارشناسی ارشد مطلع شوید و سپس انتخاب رشته خود را انجام دهید.
  • در صورتی که حتی از رتبه خود احساس رضایت ندارید، به هیچ وجه از انجام انتخاب رشته منصرف نشوید و شانس خود را امتحان نمایید.
  • اولویت رشته ها را بر اساس شانس قبولی خود در لیست انتخاب رشته قرار ندهید؛ بلکه سعی کنید رشته ها را بر اساس میزان علاقه خود بچینید.

تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

آن دسته از افراد که اقدام به انتخاب رشته این آزمون نموده اما موفق به قبولی در کدرشته های مورد نظر خود نشده اند، می توانند شانس خود را جهت قبولی و پذیرش در کدرشته های دارای ظرفیت دانشگاه ها امتحان کنند. داوطلبان برای این منظور بایستی در زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری و آزاد و پس از دریافت و مطالعه دفترچه تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد سراسری، برای این منظور اقدام کنند. توجه داشته باشید که افراد برای انجام این فرآیند باید واجد شرایط عمومی و اختصاصی تعیین شده باشند که آگاهی از این ضوابط از طریق مراجعه به دفترچه مذکور و کلیک بر لینک فوق امکان پذیر است.

 

توصیه می کنیم برای آگاهی بیشتر، حتما رتبه قبولی های کنکور کارشناسی ارشد و کارنامه های سال گذشته را در رشته های مورد نظر خود بررسی کنید. چرا که با تحلیل آن ها و مقایسه با کارنامه خود، می توانید فرآیند انتخاب رشته کارشناسی ارشد را به نحو درست و صحیحی انجام دهید.

 

سوالات متداول

1- چه زمانی انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ آغاز می شود؟

دواطلبان در دهه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳ فرصت انتخاب رشته دارند.

2- انتخاب رشته کارشناسی ارشد به چه صورت انجام می شود؟

این فرآیند به صورت اینترنتی از طریق سایت sanjesh.org و مطابق با مراحل موجود در این مقاله انجام می شود.

3- پذیرفته شدگان دوره روزانه سال گذشته، می توانند انتخاب رشته کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ را انجام دهند؟

بله، اما در صورتی که تا پایان مهلت مقرر از رشته قبولی خود انصراف دهند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۳۱ نظر
  1. مهدی

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بپرسم که من رشته نقشه برداری کنکور ارشد دادم فقط میتونم زیر شاخه های نقشه برداری رو انتخاب کنم برای ارشد یا رشته های مرتبطی مثل عمرانم میتونم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما لازم است فقط از بین رشته ها و گرایش های مجموعه ی امتحانی خود، فرم انتخاب رشته ی خود را تکمیل کنید.

  2. داوطلب

    سلام و وقت بخیر
    میخواستم دونم اینکه داخل دفترچه انتخاب رشته ارشد ذکر شده دانشگاه تهران(پردیس خودگردان البرز کرج صرفا ورودی های امسال تهران)
    یعنی در صورت قبولی در خود دانشگاه تهران و کلاس مشترک با بچه های قبولی روزانه هست؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      ساختمان محل تحصیل دانشجویان پردیس های خودگردان معمولا متفاوت با پردیس های اصلی می باشد.

  3. سید مهدی علویان

    با سلام و درود
    برای فردی که بدلیل شرایط سنی احتمال استخدامی رسمیش تو آموزش و پرورش کم هست
    تحصیل در رشته روانشناسی میتونه به لحاظ شغلی میتونه مفید باشه ؟ لطفا توضیحات لازم رو بفرمایید، با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام، شما میتوانید در مدارس غیر انتفاعی تدریس کنید یا در کلینیک های روانشناسی مشغول به کار شوید.

  4. G

    با سلام .من کارشناسیم کامپیوتر هست برای ارشد معماری رو آزمون دادم الان برای روزانه و شبانه مجاز نشدم.آزمون اسکیس هم که برای نوبت اول و دوم‌بوده شامل من نمیشه.با این وجود که رشته ی کارشناسیم متفاوته باز هم میتونم برای گرایش های معماری تو دانشگاه های آزاد یا پیام نور یا غیر انتفاعی انتخاب رشته کنم؟
    یا کار من همین جا تمومه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • ایران مشاوره

      با سلام ، مطابق با دفترچه کارشناسی ارشد شما مجاز به انتخاب کلیه رشته های مورد تایید وزارت علوم می باشید و انتخاب رشته معماری برایتان بلا مانع است .

  5. Wwww..

    سلام شهریه مهندسی برق حدودی تو دوره های نوبت دوم چقدر میشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، شهریه حدودی هر ترم رشته ذکر شده در مقطع کارشناسی ارشد دوره های نوبت دوم (۳/۷۰۰/۰۰۰_ ۵/۳۰۰/۰۰۰ ثابت+ متغیر) می باشد.

  6. س.ش

    سلام وقت بخیر

    من امسال ارشد پژوهش هنر دانشگاه مازندران بابلسر (روزانه) قبول شدم.

    الان که کارنامه نهایی اومده چند دانشگاه دیگه ام امکان قبولی دارم:
    – پژوهش هنر دانشگاه هنر تبریز (روزانه)
    – پژوهش هنر دانشگاه سمنان (روزانه)
    – پژوهش هنر دانشگاه نیشابور (روزانه)
    – پژوهش هنر دانشگاه شهید چمران اهواز (روزانه)
    – تاریخ هنر ایران اسلامی دانشگاه هنر اصفهان (روزانه)
    – هنر اسلامی (مطالعات تاریخی هنر اسلامی) دانشگاه هنر اصفهان (روزانه)

    الان بین ۴ تا انتخاب مردد شدم
    اینکه همون پژوهش هنر بابلسر که قبول شدم برم
    یا – پژوهش هنر دانشگاه هنر تبریز (روزانه)
    یا دانشگاه هنر اصفهان گرایش «مطالعات تاریخی هنر اسلامی»
    یا دانشگاه هنر اصفهان گرایش «تاریخ هنر ایران اسلامی» رو؟

    کدوم آینده ی بهتری برای ادامه تحصیل و البته بازار کار می‌تونه داشته باشه ؟
    خواهش میکنم لطفاً راهنماییم کنید.
    من چند روز بیشتر برای اعتراض زدن به سایت سنجش وقت ندارم.

  7. سروش

    سلام
    رشته کنترل مجازی تربیت مدرس بهتر است یا آزاد علوم و تحقیقات؟

  8. swdwq

    سلام
    من در گرایش فقه و حقوق رشته الهیات رتبه ۱۰۶ کشوری بدون سهمیه آوردم
    شانس قبولی برای دانشگاه روزانه زاهدان چقدره؟

  9. حنانه

    سلام خسته نباشید من نتونستم انتخاب رشته کنم روزانه مجاز شدم آیا میتونم دوباره انتخاب رشته کنم از طریق تکمیل ظرفیت ؟ زمان تکمیل ظرفیت کیه؟

  10. مهسا

    سلام من برای ارشد فراخوان شدم دانشگاه شاهد برای مصاحبه این به این معنی اولویت های قبل از دانشگاه شاهد قبول نشدم ؟؟؟

  11. ه

    سلام من أنسال کنور علوم شناختی ( یکی از رشته های شناور هست که معمولاً شرکت کننده علی آن از بچه های روانشناسی هستند )شرکت کرده ام رتبه ام ۴۴١شد و رتبه آخرین نَفَر مجاز در انتخاب رشته روزانه و شبانه ۵۵٣ می خواستم ببینم آیا پردیس شهید بهشتی قبول می شوم

  12. فاطمه

    سلام و عرض ادب
    با رتبه ۲۶۲ برنامه ریزی درسی دانشگاه شاهد دعوت به مصاحبه شدم . می خواستم بدونم با این رتبه دانشگاه تهران , خوارزمی , الزهرا , شهید بهشتی یا علامه که انتخابای قبل شاهدم بود , شانس قبولی چقدر هست ؟ اخرین رتبه مجاز در این رشته ۲۸۴۶ هست.
    ممنون از پاسخگوییتون

  13. محمدرضا

    سلام وقتتون بخیر
    برای ویرایش انتخاب رشته امکان ویرایش چند مورد از انتخابها رو داریم؟
    من کلا ۸ مورد انتخاب کردم.امکانش هس که این ۸ مورد اولویتاشونو عوض کنم یا سیستم اجازه نمیده؟

    • ایران مشاوره

      با سلام , بله شما می توانید تا تاریخ , ۹۸/۴/۲۵ انتخاب رشته ی خود را ویرایش نمایید.

  14. زهرا

    سلام ،من رشته مهندسی عمران و سهمیه ۵ درصدظرفیت دار.رتبه م با سهمیه ۱۰۶۲ و اخرین رتبه مجاز ۱۴۱۲ است ایا شانس قبولی دردوره های روزانه را دارم؟؟؟

  15. سید اردلان

    با سلام رتبه ۹۹ سهمیه آزاد کامپیوتر ۱۱۱ بدون سهمیه کد ضریب ۳ (نرم افزار) چقدر شانس قبولی روزانه دانشگاه تهران و امیر کبیر دارم؟ امکانش هست دانشگاه ها رو به ترتیب اولویت بگید تا بدونم بعد امیر کبیر چه دانشگاهی رو انتخاب کنم؟
    آخرین رتبه قبولی ۵۵۲۰
    ممنونم

  16. زهرا شیخ

    سلام ،من رشته مهندسی عمران و سهمیه ۵ درصدظرفیت دار.رتبه م با سهمیه ۱۰۶۲ و اخرین رتبه مجاز ۱۴۱۲ است ایا شانس قبولی دردوره های روزانه را دارم؟؟؟

  17. shahrzad

    سلام. من در رشته فرانسه کدضریب ۱ رتبه ۶۲ در سهمیه منطقه ۱ و ۶۶ آزاد را دارم. آخرین فرد مجاز هم ۳۹۹ است و معدل موثر من هم ۱۹.۴۲ است. به نظرتان احتمال قبولی روزانه دانشگاه اصفهان در رشته آموزش و یا ادبیات را دارم؟ اولویت و علاقه خودم آموزش است. ممنون از راهنمایی تان.

  18. زهرا شیخی

    سلام من رشته مهندسی عمران و سهمیه ۵ درصد ظرفیت دارم ،رتبه م با سهمیه ۱۰۶۲ شده واخرین رتبه مجاز ۱۴۱۲ است ،ایا شانس قبولی در دورهای روزانه دارم؟ ؟؟

  19. زهرا

    سلام من رشته مهندسی عمران و سهمیه ۵ درصد ظرفیت دارم ،رتبه م با سهمیه ۱۰۶۲ شده واخرین رتبه مجاز ۱۴۱۲ است ،ایا شانس قبولی در دورهای روزانه دارم؟

  20. زهرا شیخ

    سلام من رشته مهندسی عمران و سهمیه ۵ درصد ظرفیت دارم ،رتبه م با سهمیه ۱۰۶۲ شده واخرین رتبه مجاز ۱۴۱۲ است ،ایا شانس قبولی در دورهای روزانه دارم؟

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد