خانه مدارس مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

زمان و نحوه انتخاب رشته نهم به دهم 1402 - 1403
مشاوره انتخاب رشته نهم به دهم 1402 – 1403

نوجوانان زمانی که در آستانه انتخاب رشته قرار دارند، اولین تصمیم مهم زندگی خود را برای آینده تحصیلی و شغلی خواهند گرفت. تصمیمی که اگر با سهل انگاری همراه باشد، ممکن است اشتیاق دانش آموز را برای ادامه تحصیل کمتر کند. دانش آموزان پایه نهم برای ورود به مقطع دهم بایستی پس از اتمام امتحانات پایانی خرداد ماه انتخاب رشته کنند. در انتخاب رشته پایه دهم، نمرات 3 سال متوسطه اول، آزمون مشاوره ای همگام، علاقه و نظر دانش آموز و… تاثیر گذار است. برای انجام این امر، باید در زمان مقرر که از سوی آموزش و پرورش مشخص می شود، به سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir مراجعه کرده و اقدامات لازم را به انجام برسانند.

انتخاب رشته نهم به دهم می تواند آینده تحصیلی دانش آموزان را رقم بزند، پس در انجام این فرآیند تمام جوانب را بسنجید.

انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

همان طور که گفته شد، دانش آموزان پایه سوم متوسطه اول بعد از دریافت کارنامه خود، در زمان مقرر فرآیند هدایت تحصیلی پایه نهم را انجام داده و رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایند. انتخاب رشته دانش آموزان در پایه نهم متوسطه اول 1402 – 1403 به صورت غیرحضوری و اینترنتی انجام می شود.

در دوره های گذشته دانش آموزان می بایست برای دریافت فرم هدایت تحصیلی به سایت دانش آموزی همگام مراجعه می نمودند، اما اکنون افراد متقاضی می توانند برای تکمیل این فرایند به سامانه دانش آموزی پادا به نشانی pada.medu.ir که توسط وزارت آموزش و پرورش کشور ایجاد شده است جهت انجام مراحل هدایت تحصیلی و انتخاب رشته پایه نهم خویش اقدام نمایند.

زمان انتخاب رشته نهم به دهم 1402 – 1403

تمامی دانش آموزان پایه نهم برای ورود به مقطع دهم متوسطه دوم باید بر اساس شرایطی که دارند، رشته تحصیلی مورد نظر خود را انتخاب نمایند. بعد از این که امتحانات خرداد ماه نیمسال دوم تحصیلی پایه نهم به اتمام رسید، دانش آموزان بایستی از طریق شرکت در آزمون های مشاوره ای و تکمیل فرم هدایت تحصیلی، نسبت به انجام انتخاب رشته خود اقدام کنند.

البته زمان دقیق انجام این فرآیند هنوز مشخص نشده است اما به محض دریافت هر گونه خبر در این زمینه، متن مقاله بروز شده و اطلاعات لازم در کانال تلگرام مدارس ایران مشاوره قرار داده می شود.

نحوه انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

انتخاب رشته پایه نهم در سال های گذشته به صورت اینترنتی، از طریق سامانه همگام انجام می شد اما برای سال جاری، دانش آموزان باید از طریق سایت پادا به تکمیل فرم های مربوطه بپردازند.

  • ورود به سایت پادا به  آدرس اینترنتی pada.medu.ir  و انتخاب گزینه “آموزشی” با توجه به فلش.

مرحله اول ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402-1403

  • از میان آیکون های قابل مشاهده گزینه “مشاهده کارنامه” را انتخاب کنید.

مرحله سوم نحوه انتخاب رشته نهم به دهم 1401 - 1402

  • نام کاربری، کلمه عبور و کد امنیتی را در فیلدهای مربوطه وارد نموده و در انتها بر روی گزینه “ورود کاربران” کلیک نمایید.

مرحله سوم ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402-1403

  • فشردن کلید “انتخاب رشته پایه نهم و رویت فرم شماره 6 رشته تحصیلی” و دریافت فایل اولویت بندی
  • انتخاب رشته تحصیلی و مدرسه

شرایط انتخاب رشته هریک از رشته های تحصیلی نهم به دهم 1402 – 1403

بر اساس تغییراتی که در انتخاب رشته دوران متوسطه صورت گرفت، دانش آموزان پایه نهم باید بدانند تمام نمرات سه سال دوران متوسطه اول همچنین ضریب درس ها برای تمامی رشته ها یکسان است. انتخاب رشته نهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به رتبه دانش آموز بستگی دارد، برای مثال اگر دانش آموزی رتبه لازم برای انتخاب رشته در علوم تجربی را ندارد، می بایست در گروه های فنی و یا انسانی و… دست به انتخاب بزند.

سهمیه های موثر در این مرحله شامل مناطق، ایثارگران، جانبازان، خانواده شهدا و رزمندگان است و افرادی که از آن ها برخوردارند، در اولویت پذیرش قرار می گیرند. برای انتخاب رشته نهم به دهم، 100 امتیاز در نظر گرفته شده و بسته به این که دانش آموز چه امتیازی کسب می کند، باید رشته مورد نظر را انتخاب نماید. در ادامه، می توانید نحوه تقسیم بندی این امتیازها را مشاهده کنید.

امتیازات انتخاب رشته نهم به دهم 1402 – 1403
معیارامتیاز
سوابق تحصیلی۳۵
آزمون های مشاوره ای30
نظر دانش آموز۱۰
نظر معلمان10
نظر مشاور۱۰
نظر والدین5
  • آزمون های مشاوره ای اعم از استعداد، رغبت، شخصیت و ارزش های تحصیلی – شغلی دانش آموز طی 6 مرحله در طول ۳ سال تحصیلی هفتم، هشتم و نهم برگزار می شود.
  • برای ورود به هر یک از رشته های تحصیلی شاخه نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش بایستی موفق به کسب حداقل میانگین دروس تخصصی در هر سه پایه هفتم، هشتم و نهم شوید که برای پایه هفتم و هشتم با ضریب ۱ و پایه نهم با ضریب 3 اعمال خواهد شد.

معرفی رشته ها برای انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

معرفی تمام رشته های پایه نهم فنی و کاردانش 1402 - 1403
معرفی رشته های پایه نهم 1402 – 1403

رشته های دوره متوسطه دوم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ شامل ۳ مجموعه نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش است که هر کدام دارای زیر شاخه هایی هستند. در ادامه تمامی رشته ها و شرایط ورود به آن ها را ذکر کرده ایم.

رشته های شاخه نظری

شاخه نظری که طرفداران زیادی در بین دانش آموزان دارد، شامل رشته های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی است. برای ورود به هر یک از این رشته ها بایستی نمره لازم را کسب نمایید.

رشته علوم انسانی

دانش آموزان و یا والدین توجه داشته باشند که داشتن نقاط قوت در درس های ادبیات و عربی لازمه تحصیل در این رشته می باشد و همچنین علاقه و توانایی در درس های حفظی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. البته اکثر دانش آموزان برای فرار از درس ریاضی به رشته علوم انسانی پناه می برند، در حالی که تحصیل در این رشته نیز به کسب توانایی به طور سطحی در درس های ریاضی نیازمند است.

افرادی که در رشته علوم انسانی فارغ التحصیل می شوند، می بایست به فاکتور های روابط عمومی قوی و سخنوری، حفظیات قوی و به طور کلی مهارت های ارتباطی توجه داشته و آن ها را تا حدودی کسب نمایند. چرا که رشته های دانشگاهی علوم انسانی اعم از روانشناسی، حقوق علوم اجتماعی، اقتصاد، مشاوره، مدیریت و… نیازمند دستیابی به این مهارت ها می باشد.

شرایط پذیرش در رشته علوم انسانی
عنوان دروسشرایط
مجموع نمرات مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی و عربیحداقل ضریب ۴۲
زبان و ادبیات فارسیضریب 4 و حداقل نمره 14
مطالعات اجتماعیضریب 3 و حداقل نمره ۱۳
عربیضریب 2 و حداقل نمره 12
معدلحداقل ۱۴

رشته علوم و معارف اسلامی

اگر به موضوعات و درس های عربی، فقه و تفسیر قرآن علاقه مند هستید، می توانید در انتخاب رشته پایه نهم، رشته علوم و معارف اسلامی را انتخاب نمایید. این رشته هم مانند علوم انسانی نیازمند توانایی در زمینه حفظیات می باشد و فارغ التحصیلان این رشته می توانند در دانشگاه های علوم و حدیث و حوزه علمیه مشغول به تحصیل شوند.

شرایط پذیرش در رشته علوم و معارف اسلامی
عنوان دروسشرایط
مجموع نمرات مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی و عربیحداقل ضریب ۴۲
زبان و ادبیات فارسیضریب 4 و حداقل نمره 14
مطالعات اجتماعیضریب 3 و حداقل نمره ۱۳
عربیضریب 2 و حداقل نمره 12
معدلحداقل ۱۴

رشته علوم تجربی

رشته تجربی یکی از رشته هایی است که هم در دوران دبیرستان و هم در انتخاب رشته کنکور سراسری متقاضی بالاتری نسبت به سایر رشته ها دارد. چنانچه علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشید، باید بدانید که داشتن نقاط قوت در درس های زیست شناسی، ریاضی، فیزیک و شیمی برای موفقیت شما ضروری است. دانش آموزان این رشته باید تا حدودی به حفظیات نیز علاقه مند بوده و کنجکاوی و اشتیاق بالایی نسبت به بررسی موجودات زنده و عوامل موثر در زندگی آن ها از خود نشان دهند و نداشتن علاقه در این زمینه بعدها موجب نارضایتی آن ها خواهد شد.

شرایط پذیرش در رشته علوم تجربی
عنوان دروسشرایط
مجموع نمرات ریاضی و علوم تجربیحداقل ضریب 42
ریاضیضریب 3 و حداقل نمره ۱۳
علوم تجربیضریب 3 و حداقل نمره 14
معدلحداقل ۱۴

رشته ریاضی و فیزیک

رشته ریاضی و فیزیک به توانایی بالای دانش آموز در دو درس ریاضی و فیزیک نیازمند است. بنابراین داشتن پایه قوی در این دو درس و همچنین شیمی برای موفقیت در این رشته الزامی می باشد. علاوه بر این موارد، دانش آموزان باید قدرت تجسمی بالایی نیز داشته باشند تا در رشته های دانشگاهی به مشکل بر نخورند. به همین خاطر توصیه می کنیم، اگر در این درس ها نمرات خوبی کسب نکرده اید، رشته های دیگری را برای تحصیل انتخاب نمایید.

شرایط پذیرش در رشته ریاضی و فیزیک
عنوان دروسشرایط
مجموع نمرات ریاضی و علوم تجربیحداقل ضریب 42
ریاضیضریب 3 و حداقل نمره ۱۴
علوم تجربیضریب 3 و حداقل نمره ۱۳
معدلحداقل 14

رشته های شاخه فنی و حرفه ای

اگر علاقه مند به تحصیل در این شاخه می باشید، باید بدانید که رشته فنی و حرفه ای دارای 4 زیر گروه هنر، مدیریت و خدمات، صنعت و کشاورزی می باشد. با انتخاب رشته های تحصیلی فنی و حرفه ای تقریبا می توانید به تمامی رشته های ریاضی و فیزیک در دانشگاه راه یابید؛ اما شما شانس قبولی در دانشگاه خوب و درجه یک کشور را در مقطع کارشناسی ارشد از دست می دهید.

چنانچه به کارهای عملی علاقه داشته و دوست دارید که زودتر وارد بازار کار شوید، رشته فنی و حرفه ای بهترین گزینه برای انتخاب رشته در پایه نهم می باشد. همچنین توجه داشته باشید، کسانی که در این رشته تحصیل می کنند، کارهای عملی و خلاقانه را می توانند به خوبی انجام دهند و برای انجام درست کارها حتما مشاغل مهندسی با تحصیلات عالی لازم نیست.

شرایط پذیرش در رشته فنی و حرفه ای
عنوان دروسشرایط
مجموع نمرات ریاضی، علوم تجربی و حرفه و فنحداقل ضریب ۳۰
ریاضیحداقل نمره 10 بدون تبصره
معدلحداقل 12

رشته های شاخه کاردانش

رشته های تحصیلی شاخه کاردانش شباهت زیادی با رشته های فنی و حرفه ای دارند، اما در این شاخه رشته های جزئی تر را هم می توانید انتخاب نمایید. یکی از ویژگی های رشته های کاردانش این است که برای کسب دیپلم آن ها می توان با ثبت نام دوره های فنی و حرفه ای در آموزشگاه هایی که مجوز خود را از سازمان فنی و حرفه ای دریافت کرده اند، آن را دریافت کرد. تفاوتی که بین رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش وجود دارد، این است که فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای راحت تر وارد بازار کار شده و درس های سخت تری نسبت به کاردانش می گذرانند، اما واحدهای کارگاهی این رشته ها بیشتر می باشد.

شرایط پذیرش در رشته کاردانش
عنوان دروسشرایط
مجموع نمرات ریاضی و کار و فن آوریحداقل ضریب 36
ریاضیضریب ۲
کار و فن آوریضریب 3
معدلحداقل ۱۲

مشاوره انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم به دهم 1402 – 1403

برای انتخاب رشته موفق توجه به علاقه و آینده شغلی رشته مورد نظر بسیار مهم می باشد، با این حال بسیاری از دانش آموزان اطلاع دقیقی از رشته انتخابی خود ندارند، پس مشورت با والدین و مشاوره تحصیلی می تواند به شما در امر انتخاب رشته صحیح کمک کند. انتخاب رشته نهم به دهم، یکی از مراحل مهم دانش آموزان برای انتخاب کردن حرفه مورد نظر است که در سال های گذشته با سیستم مخصوص به خود امتیازبندی شده است.

  • آگاهی از توانایی ها و استعداد خود: دانش آموزان باید به شناخت دقیق از خود دست یابند. به نمراتی که در سال های قبل کسب کرده اند، توجه کرده و وضعیت تحصیلی خود را در نظر بگیرند. اگر بخواهند رویایی نگاه کنند هرگز نمی توانند توانایی های واقعی خود را شناخته و رشته مناسبی برای خود انتخاب کنند. در این مورد می توانند با والدین و مشاوران مدرسه خود مشورت نموده و همچنین ساعاتی را به ارزیابی توانایی های خود در مدرسه و زندگی شان اختصاص دهند.
  • بررسی رشته مورد علاقه خود با توانایی ها و امکانات موجود: دانش آموزان باید خود را در رشته مورد علاقه خود ببینند و بررسی کنند که آیا می توایند با توجه به امکانات استعداد و شرایط موجود در این رشته تحصیل نمایند؟ پس یکی از معیارهای مهم در انتخاب رشته داشتن علاقه و اشتیاق می باشد.
  • شناخت دقیق رشته ها: دانش آموزان بایستی با تحقیق از معلمان و مشاوران مدرسه خود بتوانند شناخت دقیقی نسبت به رشته ها، ضریب و دروس مهم آن ها کسب کنند.
  • دانش آموزانی که نمره لازم در امتحانات خرداد ماه جهت ورود به رشته دلخواه خود را کسب نکرده باشند، می توانند جهت مجاز شدن برای ورود به رشته، مجددا در آزمون مربوطه شرکت کنند.

دانش آموزانی که هدایت تحصیلی پایه نهم 1402 – 1404 را انجام داده و شرایط لازم برای انتخاب رشته را دارند، جهت داشتن یک انتخاب رشته موفق بایستی پارامترهای مهمی از جمله بازار کار، شغل و درآمد آن رشته را بررسی نموده و سپس با آگاهی کامل، این فرآیند را انجام دهند. البته موفقیت در هر شغلی به توانایی ها و تلاش هر فرد در آن زمینه بستگی دارد و لذا با توجه به موفقیت افراد دیگر تصمیم گیری نکنید.

اعتراض به نتایج انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه اعتراض به نتایج انتخاب رشته نهم به دهم در سال 1402 به دو صورت حضوری و غیر حضوری می باشد:

اعتراض به صورت غیرحضوری

برای اعتراض به نتایج انتخاب رشته نهم به دهم به صورت اینترنتی، متقاضیان می بایست به سایت پادا مراجعه نموده و گزینه دریافت کارنامه را انتخاب نمایند. با توجه به این که نتایج انتخاب رشته نهم به دهم در سال جاری در سامانه pada.medu.ir  صوت نپذیرفته است، این قسمت در سامانه مذکور فعلا در دسترس نیست.

اعتراض به صورت حضوری

اما نحوه اعتراض حضوری دانش آموزانی که به انتخاب رشته تحصیلی خویش معترض هستند به این گونه است که ابتدا می بایست به مدارس خویش مراجعه نموده  و فرمی در این خصوص دریافت نمایند و پس از آن به ادارات کل نواحی آموزش و پرورش استان ها مراجعه کنند.

برای ثبت اعتراض به نتایج انتخاب رشته پایه نهم به دهم ۱۴۰۲ در مناطق مختلف آموزش و پرورش کمیسیون ثبت نام برگزار می شود، به این صورت که پرونده دانش آموزان برای ثبت اعتراض آنان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

دانش آموزانی که مطابق با جدول امتیازات هدایت تحصیلی موفق به اخذ امتیاز بالایی شده اند اما در مرحله نخست، نتوانستند نمره مورد نیاز خود را کسب نمایند، می توانند اعتراض خود را به نتایج هدایت تحصیلی ثبت نموده تا بتوانند برای نام نویسی در رشته مورد نظر خود اقدام کنند و این گمان نیز وجود دارد که با درخواست این افراد موافقت شود. درصورت تمایل برای کسب اخبار بیشتر در این زمینه می توانید عضو کانال تلگرام ایران مشاوره شده و اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورید.

 

نکات مهم ⭐
  • انتخاب رشته دانش آموزان در پایه نهم متوسطه اول سال ۱۴۰۲ به صورت غیرحضوری و اینترنتی در سایت پادا به نشانی pada.medu.ir انجام می شود.
  • بعد از اتمام امتحانات خرداد ماه نیمسال دوم تحصیلی پایه نهم، دانش آموزان باید از طریق شرکت در آزمون های مشاوره ای و تکمیل فرم هدایت تحصیلی پایه نهم، نسبت به انجام انتخاب رشته خود اقدام کنند.
  • دانش آموزان پایه نهم برای انتخاب هر یک از رشته های شاخه نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش باید امتیاز مربوطه را کسب نمایند.
  • در مجموع 100 امتیاز طبق جدول موجود در همین مقاله برای انتخاب رشته نهم به دهم در نظر گرفته شده است.
  • آزمون مشاوره ای همگام اعم از استعداد، رغبت، شخصیت و ارزش های تحصیلی – شغلی دانش آموز طی 6 مرحله در طول ۳ سال تحصیلی هفتم، هشتم و نهم برگزار می شود.
  • حداقل معدل اعلام شده برای رشته های شاخه نظری، 14 و برای رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، 12 می باشد.

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته نهم به دهم ۱۴۰۲ چه زمانی انجام می شود؟

پس از اتمام امتحانات پایانی خرداد ماه، زمان انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم برای ورود به پایه دهم فرا می رسد.

2- چه سهمیه هایی در انتخاب رشته پایه نهم به دهم ۱۴۰۲ موثر می باشند؟

سهمیه های مناطق، ایثارگران جانبازان خانواده شهدا و رزمندگان از جمله سهمیه های مهم در انتخاب رشته این پایه هستند.

3- برای انتخاب رشته های شاخه نظری در پایه نهم به دهم داشتن چه معدلی شرط است؟

انتخاب این رشته ها مشروط به داشتن حداقل معدل 14 می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵۳۷ نظر
  1. محمد امین

    سلام و عرض خسته نباشید.
    بنده قصد ورود به رشته کامپیوتر رو دارم و الان در دوراهی فنی حرفه ای و ریاضی فیزیک موندم.
    از نظر شرایط، امکان ورود به هر دو رشته رو دارم ولی بین این دو مسیر موندم.
    خواستم نظر شما رو بدونم که الان کدومش بهتره، رفتن به فنی و یادگیری مستقیم کامپیوتر یا رفتن به ریاضی فیزیک و خواندن کامپیوتر در دانشگاه؟
    با تشکر بابت وقتی که میگذارید.

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      در صورت علاقه به تحصیل در این رشته در دانشگاه های سطح یک کشور در انتها نیاز است تا در کنکور ریاضی فیزیک شرکت کنید.

  2. رضا

    با سلام و خسته نباشید
    بنده میخواهم به رشته ریاضی و فیزیک بروم
    هفتم ریاضی ۱۸ و علوم ۱۵ و معدل ۱۸.۲۶
    هشتم ریاضی ۱۹ و علوم ۱۸.۵ و معدل ۱۹.۲۶
    نهم ریاضی ۲۰ و علوم ۲۰ و معدل ۱۹.۷۹
    شدم میخوام بدونم با این روند پیش برم میتونم برم رشته ریاضی فیزیک

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، شانس شما برای قبولی در این رشته مناسب می باشد.

  3. جواد

    با سلام و خسته نباشید
    بنده میخواهم به رشته ریاضی و فیزیک بروم
    هفتم ریاضی ۱۸ و علوم ۱۵ و معدل ۱۸.۲۶
    هشتم ریاضی ۱۹ و علوم ۱۸.۵ و معدل ۱۹.۲۶
    نهم ریاضی ۲۰ و علوم ۲۰ و معدل ۱۹.۷۹
    شدم میخوام بدونم با این روند پیش برم میتونم برم رشته ریاضی فیزیک

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بله شانس خوبی دارید.

  4. مهدی امیری

    سلام خسته نباشید.
    من در پایه هفتم با معدل ۱۵/۷۹ و ریاضی ۱۵ و علوم ۱۶ قبول شدم
    در پایه هشتم با معدل ۱۶/۵۸ و ریاضی ۱۳/۵ و علوم ۱۱ قبول شدم
    آیا در پایه نهم میتونم جبران کنم .
    و با چه نمره و معدل میتوانم وارد رشته تجربی بشم .
    من واقعا به کمک شما احتیاج دارم چه نمره باید بدست بیاورم
    آیا هنوز راه جبرانی است

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      حد اقل نمراتی بالای ۱۷ با توجه به میانگین استانی خود باید کسب نمایید اما آیا رشته تجربی رشته مورد علاقه و مناسب شما می باشد.

  5. محمد

    سلام خسته نباشید
    من هفتم معدلم هم دی هم خرداد۲۰ شد هشتم ریاضی و علوم هم دی هم خرداد۲۰ اما الان نهم در دی ریاضی ۱۷ علوم ۲۰ اما بخاطر عربی زبان و مطالعات معدل دی شدم ۱۸.۵ برای خرداد چه نمره ای بیارم که بتونم ۱۰۰درصد قبول بشم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      چنانچه خواهان رشته تجربی یا ریاضی هستید معدل شما شرایط نسبتا مناسبی جهت ورود دارد.

  6. Reyhaneh

    سلام و ارض خسته نباشید
    من الان کلاس نهم هستم و واقعا در انتخاب رشته نگران هستم
    من به دو رشته ی حسابداری و کامپیوتر علاقه دارمو نمیدونم کدومو انتخاب کنم میشه راهنمایی کنین

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      جهت بررسی این موضوع نیاز به اطلاعات بیشتری از شخصیت تا اوضاع نحصیلی شما می باشد لذا پیشنهاد دریافت مشاوره به شما داده می شود.

  7. ...

    سلام
    من علوم هفتمو ۱۹ ریاضی ۱۸
    علوم هشتمو۱۸ ریاضی ۱۷ معدل ۱۹.۴۸
    علوم نهم ترم اول ۲۰ ریاضی ۱۱.۵
    اگه ترم دوم ریاضی بالای ۱۸ بیارم میتونم رشته تجربی برم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، نمرات برای رشته تجربی پایین هستند.

  8. سبحان

    سلام خسته نباشید من علومم تقریبا ۱۸ شدم کلا تو کارنامه همشو ولی ریاضیو تو هفتم ۱۹ و تو هشتم ۱۲ امکانش دیگه نیست که بتونم برم رشته ریاضی؟اگه نهمم رو تو کارنامه بالای ۱۷ بگیرم؟! لطفاً جواب بدید

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      صرفا هدایت تحصیلی از طریق بررسی نمرات نبوده اما با توجه به نمرات شما بهتر است این رشته را انتخاب ننمایید.

  9. امیر مهدی

    سلام رشته تجربی خیلی سخته بخصوص درس زیست شناسی پس لطفا اگر دنبال بازار کار و پول و این چیزا هستید اصلا سمت تجربی نرید برید سمت علاقه ها و استعداد هاتون

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      بله در انتخاب رشته پیروی از علایق بخش مهمی از انتخاب می باشد.

  10. Fatemeh

    باسلام وعرض خسته نباشید به شما مشاوران عزیز
    خب من خیلی رشته تجربی رو از بچهگی دوست داشتم
    ولی حالاکه وارد سال نهم شدم علاقم داره از بین میره چون که خیلی از افراد هستن که با این رشته علاقه دارند وقطعا به خاطر این همه متقاضی قطعا رفتن به این رشته میتونه یه جورایی برام اشتباه باشه
    واز طرف دیگه احساس میکنم جامعه به این همه افرادی که در این رشته تحصیل کنند نیاز نداره
    و میخوام بر اساس نیاز های جامعه تصمیم بگیرم
    ولی هنوز هم مطمئن نیستم برم تجربی یا انسانی
    بنظرتون بیشتر جامعه به کدوم رشته نیاز داره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، جامعه به توانایی های شما نیاز دارد و شما در رشته و نهایتا شغلی به توانمدی میرسید که به آن علاقه داشته باشید. علاقه شخصی را پیگیری کنید.

  11. وریا رحمانی زاده

    با سلام
    هفتم علوم ۱۲ ریاضی ۱۶ معدل ۱۸٫۷۰
    هشتم علوم ۲۰ ریاضی ۱۹ معدل ۱۹٫۸۰
    نهم علوم و ریاضی و معدل برای تجربی باید چطوری باشه ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در صورت کسب نمرات حداقل ۱۴ به بالا در پایه نهم، شانس بالایی برای پذیرش در رشته ی علوم تجربی دارید.

  12. ناشناس

    سلام خسته نباشید من هفتم نوبت اول ریاضی : ۱۸ و علوم ۱۹ و نیم شدم و هفتم نوبت دوم علوم ۱۹ و ریاضی ۱۵ شدم هشتم نوبت اول ریاضی ۱۶ و علوم ۱۵ شدم و هشتم نوبت دوم ریاضی ۱۸ و علوم هم ۱۸ معدل هفتم نوبت دوم ۱۹.۹۳ شدم و هشتم نوبت دوم‌ ۱۹.۵۰ شدم. الان هم نهم هستم. آیا اومیدی هست که تجربی اولویت الف بشم و اگر نه با چه شرایطی و چه نمراتی میتوانم تجربی قبول شم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      صرفا نمرات تعیین کننده اولویت بندی رشته ها نیست و موارد مختلف مانند: آزمون رغبت سنحی، نظر معلم و مشاور و… دخیل می باشد.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره مدارس پیج مدارس