خانه مدارس ثبت نام کتاب درسی پایه پنجم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام کتاب درسی پایه پنجم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

 ثبت نام کتاب درسی پایه پنجم ابتدایی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

وزارت آموزش و پرورش به منظور سهولت در امر ثبت نام کتاب درسی و همچنین توزیع کتاب آن ها در تمامی مقاطع تحصیلی، کتاب ها را به صورت آنلاین در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی به آدرس irtextbook.ir به فروش می رساند. این سایت تحت نظارت سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی فعالیت می کند. هدف از ایجاد این سامانه نظارت بر نحوه توزیع، هزینه کتب، اتلاف منابع و نظرات متنوع بوده که با همکاری ناشرین این کتاب ها صورت گرفته است. اداره کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی تمامی فرایند خرید تا دریافت کتاب درسی پایه پنجم ابتدایی را در این سایت به طور کامل نظارت می کند و کلیه کتاب های درسی دوره های تحصیلی ابتدایی تا متوسطه دوم را در نیز ارائه می دهد.

مدیران مدارس می توانند با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، به صورت گروهی اقدام به ثبت سفارش کتاب های درسی کنند.

زمان ثبت نام کتاب درسی پایه پنجم ابتدایی 1403 – 1404

کتاب های درسی پایه پنجم ابتدایی بر اساس زمانبندی اعلام شده در تقویم سایت فروش و توزیع مواد آموزشی ارائه می شود که مدیران یا اولیای دانش آموزان با مراجعه به این سایت ها می توانند در بازه زمانی مشخص شده اقدام به خرید این کتب کنند.

همچنین با در نظر گرفتن زمان اصلاح سفارش برای تمامی پایه ها، امکان تغییر کتب درسی نیز فراهم می گردد. پس از اتمام ثبت نام و اصلاح سفارشات، کتاب ها به مدارس به ترتیب منطقه توزیع می شود که بعد از آن در بازه زمانی معین به دانش آموزان تحویل داده خواهد شد.

زمانبندی سفارش کتاب درسی پایه پنجم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴
عنوان فعالیتتاریخ شروعتاریخ پایان
زمان ثبت نام گروهی و انفرادیمتعاقبا اعلام می شود31 خرداد ماه ۱۴۰۳
زمان اصلاح سفارشات24 تیر ماه 140331 شهریور ماه ۱۴۰۳
زمان توزیع منطقه به مدرسه10 شهریور ماه 140331 شهریور ماه ۱۴۰۳
زمان توزیع مدرسه به دانش‌آموز24 شهریور ماه 14031 مهر ماه ۱۴۰۳

لازم به ذکر است معمولا هر ساله تاریخ در نظر گرفته شده به منظور ثبت درخواست سفارش این کتب تمدید می گردد. در صورت تمدید مهلت ثبت نام کتاب درسی اطلاعات مربوطه در مقاله و کانال تلگرام مدارس قرار می گیرد.

نحوه ثبت نام کتاب درسی پایه پنجم ابتدایی 1403 – 1404

نحوه ثبت نام کتاب های درسی پایه پنجم ابتدایی ۱۴۰۳۱۴۰۴با چند روش ساده به صورت فردی توسط والدین دانش آموزان و گروهی توسط مدیران مدارس از طریق سایت های مجزایی انجام می شود. ثبت سفارش کتب درسی از طریق سایت های my.medu.ir و sso.my.gov.ir امکان پذیر است که با لینک های موجود در این سایت ها به irtextbook.ir منتقل می شوید.

  • در سایت sso.my.gov.ir با وارد کردن شماره تلفن همراه خود، برای شما رمز یکبار مصرفی پیامک می شود.

  • پس از وارد کردن رمز به سیستم وارد می شوید که باید گزینه “ثبت نام کتاب درسی” را انتخاب نموده تا به سایت my.medu.ir هدایت شوید.

  • البته از طریق درج “کد ملی” و “سریال شناسنامه” در صفحه اول سایت my.medu.ir و کلیک بر روی دکمه “ورود” نیز این امکان وجود دارد.

  • کلید “خرید کتاب درسی” را بفشارید تا به سایت irtextbook.ir وارد شوید.

نحوه سفارش انفرادی

  • ابتدا در مرورگر خود سایت irtextbook.com یا irtextbook.ir را سرچ کنید و وارد سایت ثبت نام کتاب درسی شوید. پس از ورود، در قسمت سمت چپ صفحه وارد گزینه “ورود دانش آموزان” شوید.مرحله اول ثبت نام فردی کتاب های درسی
  • در این صفحه دانش آموزان برای ورود باید کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود را در قسمت مربوطه وارد کرده و سپس روی گزینه “ورود” کلیک کنند.مرحله دوم ثبت نام فردی کتاب های درسی
  • پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده، وارد صفحه جدیدی می شوید که در آنجا اطلاعات شخصی خود را می توانید مشاهده کنید. در منوی سمت راست یا داخل صفحه گزینه “ثبت سفارش” را انتخاب نمایید. حتما جهت تکمیل سفارش با دقت نکات گفته شده در آن صفحه را مطالعه فرمایید.

مرحله سوم ثبت نام انفرادی کتاب های درسی

  • در قسمت ثبت سفارش، اطلاعات دانش آموز را به همراه کد پستی مدرسه باید وارد کنید و سپس بسته آموزشی مربوط به پایه پنجم را انتخاب نمایید. هزینه بسته آموزشی پایه پنجم ابتدایی به همراه درگاه پرداخت در این صفحه قابل مشاهد است که با انتخاب درگاه بانکی، وارد سامانه پرداخت الکترونیکی می شوید.
مرحله چهارم ثبت نام کتاب درسی
مرحله چهارم ثبت نام کتاب درسی
  •  با وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود به همراه رمز پویا، گزینه پرداخت را کلیک کنید تا خریدتان نهایی شود.
    مرحله پنجم ثبت نام کتاب درسی
    مرحله پنجم ثبت نام کتاب درسی

همچنین می توانید با توجه به تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی سفارش خود را اصلاح کنید.

نحوه سفارش گروهی

همچنین مدیران مدارس می توانند با ورود به سامانه سناد دانش آموزی به نشانی snd.medu.ir ثبت سفارش گروهی کتب درسی تمامی پایه ها را داشته باشند که مراحل انجام آن در قسمت زیر بیان شده است.

  • ابتدا وارد سامانه سناد شده و سپس بر روی گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” کلیک کنید.مرحله اول ثبت نام گروهی کتاب های درسی
  • با انتخاب عبارت نشان داده شده در تصویر، می بایست شماره تماس دانش آموزان در سامانه ثبت شود.
    مرحله دوم ثبت نام گروهی کتاب های درسی
  • اطلاعات مورد نیاز در هر قسمت از صفحه نشان داده شده را تکمیل نمایید.مرحله سوم ثبت نام گروهی کتاب های درسی
  • شماره تماس و پایه تحصیلی دانش آموزان برای مدیر نمایش داده خواهد شد که می بایست با انتخاب دکمه “ثبت سفارش گروهی” به مرحله بعد وارد شوید.
    مرحله چهارم ثبت نام گروهی کتاب های درسی
  • در این مرحله مدیران مدارس بایستی با تکمیل اطلاعات خواسته شده، مشخصات و سفارش دانش آموزانی که تقاضای دریافت کتاب درسی به صورت گروهی دارند را انتخاب نمایند.
    مرحله پنجم ثبت نام گروهی کتاب های درسی
  • در صورت مورد تایید بودن اطلاعات وارد شده در این صفحه، بر روی گزینه “ثبت سفارس” کلیک نمایید.
    مرحله ششم ثبت نام گروهی کتاب های درسی
  • جزئیات سفارش به همراه هزینه در نظر گرفته شده نمایش داده می شود که برای ادامه روند، دکمه “ثبت و ادامه پرداخت” را انتخاب کنید. مرحله هفتم ثبت نام گروهی کتاب های درسی
  • اطلاعات مربوط به کارت بانکی را وارد نموده و نسبت به پرداخت هزینه ثبت سفارش کتاب درسی اقدام کنید.
    مرحله هشتم ثبت نام گروهی کتاب های درسی
  • در نهایت با مشاهده پیام پرداخت شما با موفقیت انجام شد، روند ثبت نام شما به اتمام خواهد رسید و امکان “مشاهده جزئیات سفارش” نیز در نظر گرفته شده است.مرحله دهم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

قیمت ثبت نام کتاب درسی پایه پنجم ابتدایی 1403 – 1404

قیمت خرید کتاب های درسی تمام پایه ها هر ساله متفاوت بوده و علاقه مندان به تهیه کتاب درسی دوره ای هر پایه می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام کتاب درسی و به هنگام قطعی نمودن ثبت سفارش خود، از هزینه نهایی آن مطلع شوند. هزینه ثبت نام کتاب درسی پایه پنجم در سال گذشته 58 هزار تومان بود که در سال تحصیلی جدید قطعا افزایش قیمت خواهد داشت. در صورت اعلام هزینه ثبت نام کتاب درسی پایه پنجم 1403 – 1404 متن مقاله به روز رسانی می شود.

لیست کتاب های درسی پایه پنجم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در جدول زیر لیست کتاب های درسی پایه پنجم ابتدایی 1403 – 1404 برای مشاهده دانش آموزان و والدین آن ها قرار داده شده است تا دید کلی نسبت به کتاب های ارائه شده در این پایه داشته باشند. البته این کتاب ها هر ساله تغییر چندانی پیدا نمی کند و فقط ممکن است، مباحث داخل هر کتاب دستخوش تغییراتی شود. همچنین داوطلبان می توانند در موعد مقرر و در صورت موجود بودن کتاب، ثبت درخواست خود را به صورت تک جلدی نیز داشته باشند.

لیست کتاب های درسی پایه پنجم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴
ریاضی پایه پنجم
علوم تجربی پایه پنجم
فارسی پایه پنجم
نگارش پایه پنجم
مطالعات اجتماعی پایه پنجم
آموزش قرآن پایه پنجم
هدیه های آسمان پایه پنجم

ثبت سفارش تک جلدی کتاب درسی پایه پنجم ابتدایی 1403 – 1404

بنا به دلایل متفاوت ممکن است داوطلبان به ثبت سفارش تمامی کتاب های پایه تحصیلی مد نظر تمایل نداشته یا موفق به ثبت سفارش دوره ای نشده باشند. به همین سبب این دسته از مقاضیان می توانند پس از اتمام بازه زمانی ثبت سفارش کتب درسی دوره ای، نسبت به ارائه درخواست سفارش کتب تک جلدی اقدام کنند.

لازم به ذکر است که لینک سفارش تک جلدی کتاب درسی در سایت irtextbook.com یا irtextbook.ir فعال می گردد و داوطلبان می توانند در صورت موجود بودن کتاب مورد نظر در انبار فروش، درخواست خود را ثبت نمایند.

نکات ورود به سامانه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

توجه به نکات زیر برای ثبت سفارش کتاب درسی ضروری است.

  • در وهله اول مدارس موظف اند با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان آن مدرسه اقدام کنند.
  • تحویل کتاب درسی از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، براساس زمان سفارش ها و پرداخت آن ها در سامانه می باشد.
  • در سامانه از قسمت “آمار فروش مدرسه” می توانید تعداد دانش‌آموزان باقی مانده و ثبت سفارش کتاب درسی نشده را ملاحظه و نسبت به ثبت سفارش آنان اقدام نمایید.
  • قیمت اعلام شده کتاب ها، هزینه تمام شده آنها می باشد و دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً باید مبلغ قید شده در پشت جلد کتاب را در سامانه پرداخت کنند؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
  • به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان از طریق سامانه امکان‌پذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش‌ آموز یا اولیای دانش‌ آموز ممنوع می‌ باشد.
  • ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می شود.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام کتاب درسی پایه پنجم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ در چه بازه زمانی انجام می شود؟

زمان ثبت سفارش کتب درسی پایه پنجم در سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ هنوز اعلام نشده است.

2- آیا به صورت فردی هم می توانم کتاب های پایه پنجم ابتدایی را تهیه کنم؟

بله، با ورود به سایت irtextbook.com به صورت انفرادی اقدام به ثبت نام کتاب های درسی نمایید اما همان طور در مقاله اشاره شد، تحویل آن از طریق مدارس انجام می شود.

3- قیمت تمامی کتاب های پایه پنجم ابتدایی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ چقدر است؟

قیمت تمام شده کتاب های تمامی پایه ها پشت جلد آن ها نوشته شده است.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس