خانه سامانه و سایت ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ | ورود به irtextbook.ir

ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ | ورود به irtextbook.ir

ثبت نام کتاب درسی

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در راستای بهبود عملکرد و افزایش نظارت خود بر روند توزیع کتاب های درسی، نسبت به راه اندازی سایت ثبت نام کتاب درسی با عنوان سامانه توزیع و فروش مواد آموزشی اقدام نموده است. از جمله دیگر اهداف این امر، تسهیل دسترسی دانش آموزان به کتاب های درسی می باشد که مدیران مدارس، دانش آموزان و اولیای آن ها می توانند در مهلت ثبت نام کتاب درسی به دو روش فردی و گروهی نسبت به ثبت نام کتب مورد نظر خود از طریق سایت مذکور اقدام کرده و هزینه آن را نیز به صورت اینترنتی پرداخت نمایند. نام نویسی دانش آموزان برای دریافت کتب درسی سال تحصیلی 1403 – 1404 تنها در صورتی امکان پذیر است که ثبت نام آن ها در سامانه سیدا به نشانی Sida.medu.ir نهایی شده باشد.

 

✅ لینک مستقیم ورود به سایت ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴

سایت ثبت نام کتاب درسی

 

ثبت نام کتب درسی سال تحصیلی 1403 – 1404، از طریق سایت irtextbook.com ،my.medu.ir و sso.my.gov.ir انجام می پذیرد.

زمان سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴

سازمان مذکور بازه های زمانی مشخصی را برای ثبت سفارش کتاب های درسی مقاطع مختلف در نظر گرفته و اطلاعیه مربوط به آن را هر ساله از طریق سامانه های مرتبط با آموزش و پرورش در اختیار دانش آموزان و اولیای آن ها قرار می دهد. از همین رو، متقاضیان می بایست در مدت زمان مقرر به یکی از آدرس های اینترنتی irtextbook.com ،my.medu.ir و sso.my.gov.ir مراجعه نموده و مراحل ثبت سفارش خود را به انجام برسانند. توجه داشته باشید که در صورت عدم موفقیت و قبولی دانش آموز در پایه تحصیلی فعلی، امکان تغییر مقطع در زمان اصلاح سفارش فراهم خواهد شد.

زمان ثبت سفارش کتب درسی و بازه زمانی آن ها برای مقاطع مختلف، متفاوت می باشد که در جدول زیر ذکر شده است:

تقویم زمانی سفارش کتاب های درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴
عنوان فعالیتدوره تحصیلیتاریخ ثبت نام
ثبت سفارش گروهی و انفرادیپایه های تحصیلی آمادگی 2 (استثنایی)، اول 2 (استثنایی)، اول 2 (استثنایی)، اول 3 (استثنایی)، اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهممتعاقبا اعلام می شود.
آمادگی 1 (استثنایی)، اول 1 (استثنایی)، اول مقدماتی (استثنایی)، پایه اول ابتدایی10 تیر ماه الی 9 شهریور ماه ۱۴۰۳
پایه های هفتم، دهم10 تیر ماه الی 9 شهریور ماه 1403
اصلاح سفارشتمامی دوره های تحصیلی24 تیر ماه الی 31 شهریور ماه ۱۴۰۳
توزیع منطقه به مدرسهتمامی دوره های تحصیلی10 شهریور ماه الی 31 شهریور ماه 1403
توزیع مدرسه به دانش آموزتمامی دوره های تحصیلی24 شهریور ماه 1 مهر ماه ۱۴۰۳

همچنین پس از اتمام بازه های زمانی مشخص شده، مهلت نام نویسی دانش آموزان جامانده از ثبت نام کتاب درسی تمدید می شود که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با عضویت در کانال تلگرام مدارس اخبار مربوط به زمان تمدید سفارش کتب درسی را پیگیری نمایید.

سایت ثبت نام کتاب درسی 1403 – 1404

در سال های قبل کتاب های درسی توسط مدارس و یا کتاب فروشی های معتبر در دسترس دانش آموزان قرار می گرفت. اما در سال های اخیر ثبت نام کتاب های درسی در زمان اعلام شده به صورت اینترنتی و از طریق سایت ثبت نام کتاب درسی به آدرس irtextbook.ir قابل انجام است. ثبت نام کتاب های درسی به دو طریق گروهی و انفرادی می باشد که در هر دو شیوه می بایست اطلاعات دانش آموزان توسط مدیر در سامانه سیدا ثبت شود.

ثبت نام توسط دانش آموزان (فردی)

ثبت نام کتب درسی توسط دانش آموزان و به صورت فردی از طریق سامانه irtextbook.ir و با ورود به بخش “ورود دانش آموزان” امکان پذیر است. البته راه میانبر دیگری وجود دارد که با سرچ آدرس irtextbook.com در مرورگر خود می توانند به طور مستقیم وارد بخش “ورود دانش آموزان” شوند.

 

البته در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴ آموزش و پرورش اعلام کرد که دانش آموزان برای ثبت سفارش کتب درسی خود علاوه بر سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی می توانند از طریق سایت های my.medu.ir و sso.my.gov.ir نیز اقدام کنند. اما با ورود به سایت های نام برده لینک مستقیمی وجود دارد که در نهایت کاربران را به نشانی irtextbook.ir هدایت می کند.

ثبت نام توسط مدیران و کادر اجرایی مدارس (گروهی)

در صورتی که ثبت نام کتب درسی توسط مدیران و یا کادر اجرایی مدارس به صورت گروهی انجام شود، باید از طریق سامانه سیدا اقدام نمایند. در این سامانه همانند سایت سناد، باید بر روی گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” کلیک نمایید تا به سامانه فروش هدایت شوید.

راهنمای تصویری ثبت نام کتاب درسی 1403 – 1404

برای ورود به سامانه خرید کتاب درسی سه راه وجود دارد که کوتاه ترین و بهترین راه مراجعه مستقیم به سایت irtextbook.com است. اما می توان از طریق سایت های my.medu.ir و sso.my.gov.ir نیز اقدام کرده و با لینک های موجود در این سایت ها به irtextbook.ir منتقل شوید.

  • در صفحه اول سایت sso.my.gov.ir با وارد کردن شماره تلفن همراه خود برای شما رمز یکبار مصرف پیامک خواهد شد.

  • با وارد کردن کد فرستاده شده شما به صفحه ای که در پایین مشاهده می کنید منتقل خواهید شد. حال می توانید با کلیک روی بنر “ثبت نام کتاب درسی” وارد صفحه سایت my.medu.ir شوید همچنین از طریق وارد کردن شماره “کد ملی” و “سریال شناسنامه” در صفحه اول سایت my.medu.ir و کلیک روی گزینه “ورود” نیز این امکان وجود دارد.

  • در صفحه زیر با انتخاب “خرید کتاب درسی” می توانید به سایت irtextbook.ir وارد شوید.

ثبت سفارش فردی

برای ثبت سفارش فردی در سایت irtextbook.ir باید مراحل زیر را دنبال کنید.

  • از سمت چپ صفحه، روی گزینه“ورود دانش آموزان” کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام فردی کتاب های درسی

  • کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز را در کادرهای مربوطه وارد کرده و دکمه “ورود” را بفشارید.

مرحله دوم ثبت نام فردی کتاب های درسی

  • از منوی سمت راست صفحه کاربری خود و یا از قسمت “دسترسی سریع”، گزینه “ثبت سفارش” را انتخاب کنید.

مرحله سوم ثبت نام انفرادی کتاب های درسی

  • در این مرحله می توانید بسته آموزشی متناسب با پایه تحصیلی خود را همراه با مجموع هزینه سفارش، مشاهده نمایید. به منظور پرداخت مبلغ تعیین شده می بایست پس از انتخاب درگاه بانکی، روی عبارت “ثبت سفارش و پرداخت” کلیک نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام انفرادی کتاب های درسی

  • پس از انجام مرحله فوق، به درگاه پرداخت اینترنتی هدایت می شوید که می توانید با وارد نمودن اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود و کلیک روی عبارت “پرداخت”، مبلغ مورد نظر را واریز کنید.

مرحله پنجم ثبت نام انفرادی کتاب های درسی

ثبت سفارش گروهی

توجه داشته باشید که ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی برای ثبت سفارش گروهی دانش آموزان از طریق سامانه سناد انجام می پذیرد. شایان ذکر است که در این صورت، دانش آموزان و والدین آن ها صرفا موظف به پرداخت هزینه کتاب های درسی مطابق با قیمت درج شده پشت جلد کتب (ثبت شده در سامانه) می باشند. بنابراین دریافت هر گونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی خواهد داشت.

  • پس از ورود به بخش ثبت نام کتاب های درسی از طریق سامانه سناد، لازم است از منوی موجود در سمت راست صفحه روی گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” کلیک کرده و سپس گزینه “ورود به سامانه فروش” را انتخاب کنید.

مرحله اول ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • مطابق با تصویر زیر، روی عبارت “ثبت شماره موبایل دانش آموزان” کلیک نمایید.

مرحله دوم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • در این مرحله می بایست پایه تحصیلی و رشته مورد نظر خود را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که حتما تیک گزینه “ندارد” را از بخش “وضعیت سفارش” انتخاب کنید تا صرفا لیست دانش آموزانی که برای آن ها سفارشی ثبت نشده است، نمایش داده شود. در انتها نیز به منظور ورود به مرحله بعد، کلید “جستجو” را بفشارید.

مرحله سوم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • در این مرحله، اسامی تمامی دانش آموزان نمایش داده می شود که باید برای هر یک از آن ها شماره موبایلی ثبت گردد. این شماره تلفن همراه از آن جهت اهمیت دارد که با اتمام فرآیند ثبت سفارش از سوی مدرسه، پیامکی مبنی بر آن به اولیای دانش آموزان ارسال شود. بنابراین لازم است در این بخش روی گزینه “به روز رسانی” که در مقابل نام هر دانش آموز تعبیه شده است کلیک نموده و سپس گزینه “ثبت سفارش گروهی” را از منوی موجود در سمت راست انتخاب نمایید.

مرحله چهارم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • در این مرحله نیز مجددا پایه تحصیلی و رشته متناسب با آن را انتخاب نموده و روی عبارت “جستجو” کلیک کنید.

مرحله پنجم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • همان طور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، اطلاعات دانش آموزان در این بخش نمایان می گردد که تیک گزینه “بلی” در مقابل نام هر یک از آن ها، به منزله ثبت سفارش برای دانش آموز مورد نظر می باشد. بنابراین در صورتی که می خواهید برای هر کدام از دانش آموزان کتاب سفارش ندهید، کافی است این گزینه را غیرفعال کنید. حال می بایست “شیعه” را به عنوان مذهب و “انگلیسی” را به عنوان زبان انتخاب کرده و پس از وارد نمودن شماره تلفن همراه مدیر مدرسه در کادر مربوطه، کلید “ثبت سفارش” را بفشارید.

مرحله ششم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • اطلاعاتی که در بخش قبل وارد کرده اید به همراه قیمت کل سفارش در این مرحله نشان داده می شود. به منظور پرداخت مبلغ مورد درخواست می بایست ابتدا درگاه بانکی مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس روی گزینه “ثبت و ادامه پرداخت” کلیک نمایید.

مرحله هفتم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • پس از ورود به درگاه پرداخت اینترنتی، اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب خود را در بخش های مربوطه وارد نموده و کلید “پرداخت” را بفشارید.

مرحله هشتم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • در این بخش نیز لازم است مطابق با تصویر زیر، روی گزینه “تکمیل فرآیند خرید” کلیک کنید.

مرحله نهم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

  • در صورتی که پرداخت شما با موفقیت انجام شود، با صفحه زیر رو به رو می شوید که حاوی شماره سفارش گروهی، تاریخ سفارش و شماره پیگیری می باشد. توجه داشته باشید که در صورت تمایل می توانید به منظور مشاهده جزئیات سفارش خود، روی گزینه مربوط به آن کلیک نمایید.

مرحله دهم ثبت نام گروهی کتاب های درسی

نکته:مدارس موظف هستند که در اسرع وقت به ثبت سفارش گروهی کتاب های درسی دانش آموزان خود بپردازند و از ارجاع والدین به کافی نت ها برای ثبت سفارش کتاب خودداری نمایند.

مشکلات ورود به سامانه ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴

با توجه به الکترونیکی بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب های درسی در سال تحصیلی 1403 – 1404، کنترل و پیگیری سفارش کتاب های درسی دانش آموزان از سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی قابل انجام می باشد. لازم به ذکر است که چنانچه کد ملی و شماره سریال شناسنامه خود را به درستی وارد می کنید اما موفق به ورود به سامانه نمی شوید، ممکن است یکی از موارد زیر دلیل بروز چنین مشکلی باشد:

  • شماره سریال شناسنامه دانش آموز به درستی در سامانه ثبت نشده باشد که در این صورت می بایست به منظور اصلاح آن، به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه نمایید.
  • دانش آموز برای سال تحصیلی جاری در سامانه سناد ثبت نام نکرده باشد که در این شرایط نیز، می بایست به مدرسه محل تحصیل مراجعه کرده و فرآیند ثبت نام خود را به انجام برسانید.

نکته: توجه داشته باشید هنگامی که قصد ورود به سامانه مذکور را دارید، از نسخه بروز شده مرورگر های فایرفاکس و یا کروم استفاده نمایید.

هزینه ثبت نام کتاب درسی 1403 – 1404 چقدر است؟

بر اساس با آخرین اخبار اعلام شده در این زمینه قیمت کتب درسی بنا بر پایه تحصیلی مورد نظر متفاوت بوده و مطابق با قیمت مندرج در پشت جلد کتاب می باشد. بدیهی است دریافت هرگونه هزینه اضافی در این زمینه محل اشکال می باشد. هزینه ثبت نام کتاب درسی در سال ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ هنوز اعلام نشده است اما این مبلغ در سال تحصیلی گذشته بین 49 تا 140 هزار تومان بود که قطعا در سال تحصیلی جدید افزایش قیمت خواهد داشت.

نحوه خرید تک جلدی کتاب درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴

در سایت irtextbook.ir امکان سفارش تک جلدی کتابهای درسی که عمدتا توسط معلمان و مدرسین انجام می شود.مرحله پنجم سفارش تک جلدی کتاب درسی

  • در صفحه زیر درس و پایه تحصیلی مورد نظر را وارد کرده و روی جستجو کلیک نمایید.

مرحله ششم سفارش تک جلدی کتاب درسی

  • در صورتی که کتاب درسی مورد نظر شما در انبار وجود داشته باشد در صفحه ای مطابق با شکل زیر نمایش داده می شود و شما می توانید با کلیک روی کتاب، تکمیل اطلاعات و واریز وجه خرید خود را به انجام برسانید.

مرحله هفتم سفارش تک جلدی کتاب درسی

اصلاح سفارش کتاب درسی 1403 – 1404

از آنجایی که ثبت نام کتاب های درسی از طریق سامانه irtextbook.ir انجام می شود مسئولیت بروز هرگونه ایراد در مراحل ثبت سفارش و صحت اطلاعات تماما به عهده شخص متقاضی است. دانش آموز ممکن است به دلایل مختلفی نیازمند اصلاح سفارش باشد. برای مثال دانش آموزی که پیش از دریافت کارنامه از سایت سیدا اقدام به ثبت سفارش کرده است، ممکن است به دلیل مردودی در پایه قبلی، نیازی به کتاب های پایه جدید نداشته باشد و یا ممکن است محل زندگی دانش آموز و مدرسه محل تحصیل وی، تغییر کرده باشد و دیگر آدرس قبلی به کارش نیاید. به هر دلیل دیگری که ممکن است دانش آموز را وادار به تغییر سفارش خود کند، همواره بعد از پایان بازه ثبت نام، زمانی برای اصلاح سفارش ها در نظر گرفته می شود.

زمان اصلاح سفارش

زمان بندی اصلاح سفارش از طریق سایت irtextbook.ir اعلام می گردد و این زمانبندی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ از 24  تیر ماه الی 31 شهریور ماه 1403 می باشد.

نحوه اصلاح سفارش

برای اصلاح ایرادات ناخواسته در سفارش کتاب درسی باید به سایت irtextbook.ir مراجعه نموده و در قسمت ورود دانش آموزان با وارد کردن کد ملی و شماره سریال شناسنامه وارد پرتال شوید. در سمت راست صفحه پرتال روی قسمت “اصلاح اشتباه” کلیک نمایید.

در این حالت برای شما صفحه ای باز خواهد شد که در آن مشخصات سفارش شما نمایش داده می شود و می توانید در این صفحه ایرادات موجود را اصلاح نماید.

دریافت رسید ثبت نام کتاب درسی را فراموش نکنید!

دانش آموزانی که ثبت نام کتاب های درسی را به صورت گروهی یا انفرادی انجام داده اند می توانند کتاب خود را با مراجعه به دبیرستان و بدون ارائه رسید دریافت نمایند. اما در برخی مواقع ممکن است نیاز به دریافت و ارائه رسید باشد. در این صورت می توانید از طریق سایت irtextbook.ir و با طی مراحل زیر رسید مربوط به سفارش خود را دریافت نمایند.

  • در صفحه اصلی سایت روی قسمت “ورود دانش آموزان” کلیک نمایید.
  • در باکس های صفحه زیر، “کد ملی” و “شماره سریال شناسنامه” خود را وارد کنید تا وارد پرتال دانش آموزی شوید.
  • در صفحه باز شده روی گزینه “فروش و توزیع مواد آموزشی” و سپس روی “ورود به سامانه فروش” کلیک نمایید.
  • در قسمت پایین نوار آبی رنگ سمت راست سایت روی گزینه “مشاهده سفارشات” کلیک نمایید.
  • در صفحه باز شده رسیدی مطابق با صفحه زیر مشاهده خواهید کرد؛ آن را ذخیره کرده و پرینت بگیرید.
نکات مهم ⭐
  • زمان ثبت نام کتاب درسی برای مقاطع و پایه های مختلف متفاوت می باشد.
  • ثبت نام کتاب های درسی به صورت فردی از طریق سامانه irtextbook.com انجام می شود.
  • هزینه هر کتاب، همان مبلغ پشت جلد کتاب است.
  • کتاب های درسی از 24 شهریورماه تا 1 مهر ماه 1403 در مدرسه توزیع می شوند.

سوالات متداول

1- ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ به چه صورت انجام می شود؟

فرآیند ثبت سفارش کتب درسی تمامی مقاطع تحصیلی به صورت اینترنتی از طریق سامانه irtextbook.com و irtextbook.ir انجام می پذیرد.

2- فرآیند ثبت سفارش کتاب های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ از چه زمانی آغاز می شود؟

زمان ثبت سفارش کتاب های درسی پایه اول، هفتم و دهم از 10 تیر ماه ۱۴۰۳ آغاز می شود و زمان ثبت نام سایر پایه ها هنوز مشخص نشده است.

3- برای ثبت نام کتاب درسی ۱۴۰۳- ۱۴۰۴ به صورت اینترنتی به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟

بدین منظور می بایست کد ملی و شماره سریال شناسنامه دانش آموز در سامانه ثبت شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۱ نظر
  1. سینا

    سلام خدمت شما ببخشید من پایه دهمم اول یه مدرسه ثبت‌نام کردم و کتاب ثبت‌نام کردم ولی بعدش مدرسه تغییر دادم الان کتاب مدرسه قبلی یا مدرسه جدید میرود؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      لازم است ویرایشات لازم را از طریق سامانه مای مدیو نیز انجام دهید.

  2. ربیعی

    سلام
    برای ثبت نام از کدوم سایت باید وارد بشم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، جهت ثبت نام از طریق سایت medu.ir اقدام نمایید.

  3. مینا

    سلام
    از کدوم سایت میشه ثبت نام کرزد خودم میخوام ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، ثبت نام کتب درسی از طریق سایت my.medu.ir صورت میگیرد.

  4. مریم

    سلام از کجا بفهمم مدرسه ثبت نام کرده یا باید خودم ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، با ورود به اکانت دانش آموز در سایت my.medu میتوانید این مورد را پیگیری کنید.

  5. سلیمان

    سلام با توجه به تمام شده مهلت درخواست وثبت کتاب آیا برای جامانده ها زمان دیگری مشخص خواهد شد

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در حال حاضر خبری مبنی بر مهلت مجدد ثبت نام کتب درسی منتشر نشده است.

  6. محمد

    سلام
    من شماره سریالمو قبول نمیکنه چندین بار زدم میگه ثبت نشده.

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، به احتمال فراوان اطلاعات شما توسط مدیر مدرسه در سامانه سیدا ثبت نشده است این موضوع را میتوانید از طریق مدیریت مدرسه پیگیری کنید.

  7. رضا

    سلام
    برای ورود به سایت مای مدیو باید از گزینه دانش اموز وارد شم یا اولیا

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، برای ورود گزینه دانش آموز را انتخاب و اطلاعات فرزند خود را وارد نمایید و از گزینه خرید کتاب درسی درخواست خود را برای کتاب ثبت کنید.

  8. میرزایی

    سلام
    یعنی مدرسه خودش مارو ثبت نام کرده یا خودمون باید ثبت نام کنیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شما باید از طریق سایت my.medu.ir اقدام به ثبت نام کتاب درسی فرمایید.

  9. ایدا

    سللام
    من درخواست تکی کتاب میخوام بدم باید چیکار کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با ورود به سایت my.medu.ir و قسمت خرید کتاب درسی به راحتی میتوانید درخواست انفردی کتاب را ثبت کنید.

  10. احمدرضا

    سلام
    میتونم خودم درخواست تکی کتاب بدم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، بله در صورتی که اطلاعات شما در سامانه سناد ثبت نهایی شده باشد میتوانید درخواست انفرادی بدهید.

  11. زهرا

    با سلام
    ایا مدرسه اطلاعات بنده رو ثبت کرده؟ از کجا باید بفهمم؟ فعلا که نمیتونم درخواست کتاب بدم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، به احتمال فراوان اطلاعات دانش آموزان مدرسه هنوز توسط مدیر مدرسه در سامانه سناد ثبت نشده است.
      این مورد را میتوانید از مدیر مدرسه پیگیری نمایید.

  12. علیرضا

    سلام
    سیستم تا کی اینجوری میخواد بمونه؟
    برای من میزنه اطلاعاتی ثبت نشده

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، به احتمال فراوان اطلاعات دانش آموزان مدرسه هنوز توسط مدیر مدرسه در سامانه سناد ثبت نشده است.

  13. م-لشنی

    سلام خسته نباشید. دانش آموزانی که به صورت فردی ثبت سفاش کتاب داده اند ، چگونه توسطمسولین مدرسه شناسایی شوند که ثبت شفارش مجدد نشوند ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، ثبت سفارش در سامانه در صورتی امکان پذیر است که ثبت نام شما توسط مدرسه برای سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ در سامانه سیدا نهایی شده باشد و بعد شما برای ثبت سفارش کتاب های درسی در سامانه اقدام می کنید.

  14. محمد

    سلام
    من هر‌چقدر امتحان کردم برام نوشت که مدرسه دانش اموزی ثبت ندارد
    باید چیکار کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، به احتمال فراوان مدیر مدرسه هنوز اطلاعات دانش آموزان را در سامانه سناد ثبت نکرده است.

  15. کیمیا

    سلام برای کتبای درسی پایه هفتم چه تاریخی باید ثبت نام کنیم

    • ایران مشاوره

      باسلام، مطابق با تقویم زمانی منتشر شده، زمان ثبت نام کتب درسی برای پایه هفتم از تاریخ ۱۴۰۱/۰۴/۰۵ الی ۱۴۰۱/۰۶/۱۱ می باشد.

    • ابوالفضل

      سلام ببخشید من مدرسه ام رو انتقال دادم و به مدرسه نمونه رفتم ، مشخصات من در سامانه ثبت نام کتاب آپدیت شده ولی وقتی میخوام رو ثبت سفارش بزنم قبول نمیکنه و مینویسه ثبت نام شما توسط مدرسه انجام شده ، زمانی هم که به مدرسه قبلی مراجعه میکنم میگه ما ثبت نام گروهی نکردیم ، حالا من باید چکار کنم ، هزینه ثبت نام گروهی هم پرداخت نشده که اصلاح سفارش بزنم .

    • ایران مشاوره

      با سلام ، برای رفع اشکال می توانید به صورت حضوری به آموزش و پرورش منطقه زندگی خود مراجعه نمائید.

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      زمان ثبت کتب درسی برای پایه هفتم، پنجم تیر الی دهم شهریور ماه مشخص شده است.

  16. مرضیه

    سلام
    من هر چقدر تلاش میکنم میزنه اطلاعات نامعتبر چیکار کنم؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود، اطلاعات دانش آموز توسط مدیر مدرسه در سامانه سناد ثبت نشده، این مورد را پیگیری کنید.

  17. حنانه

    سلام من کتابم رو ثبت نام کردم ولی اون شماره سریالش از گوشیم پاک شده چجوری میتونم برش گردونم

  18. علی بازیار

    سلام
    وارد سامانه ثبت نام کتب که میشم میخوام بطور مثال بررسی سفارشات رو نگاه کنم پیام زیر میاد “مدرسه در سال جاری هنوز دانش آموز تایید شده و فعال ندارد بنابراین پایه – رشته مدرسه یافت نشد” برای رفع مشکل بالا چکار باید بکنم؟ با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      گویا مدیر مدرسه تایید نهایی را انجام نداده است می توانید از ایشان درخواست نمایید تا اقدامات لازم را انجام دهد.

  19. Nilia parsafar

    سلام من هرچی وارد سایت میخوام بشم ارور میده وارد نمیشه چیکار کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در جال حاضر سایت مربوطه مشکلی ندارد؛ می توانید در ساعات آتی نسبت به ورود مجدد به سامانه اقدام نمایید.

  20. امید

    سلام ببخشید من هزینه را پرداخت کردم و از کارت کم شد ولی الان زده سفارش ناقص و پرداخت ناقص نمیدونم چجوری اوکی کنم

دریافت مشاوره