خانه مدارس راهنمای دریافت کارنامه از سایت سیدا

راهنمای دریافت کارنامه از سایت سیدا

دریافت کارنامه از سایت سیدا
راهنمای دریافت کارنامه از سایت سیدا

در دوران شیوع ویروس کرونا و همزمان با فراهم نمودن بستر مناسب جهت تحصیل برپایه فراگیری آنلاین، وزارت آموزش و پرورش در اقدامی سازنده بر اساس تبیین سیاست های آموزش مجازی، اقدام به راه اندازی سامانه یکپارچه دانش آموزی موسوم به سامانه سیدا با نشانی sida.medu.ir نمود تا امکان ثبت نمرات و نتایج امتحانات دانش آموزان توسط دبیران و کادر پرسنلی مدارس در طول سال تحصیلی فراهم آید. مدیران و معلمان مدارس مقاطع مختلف با استناد به اطلاعات تحصیلی دانش آموزان از سامانه سناد، مبادرت به درج و ثبت نمرات در سامانه سیدا می نمایند تا قابلیت مشاهده و بررسی برای دانش آموزان و اولیای آن ها در سامانه پادا فراهم شود.

در واقع می توان گفت سامانه سیدا مانند یک منبع اطلاعاتی از سوابق و نمرات دانش آموزان در نظر گرفته شده که تنها در دسترس کادر اجرایی مدارس می باشد و قابلیت ثبت، بررسی و مشاهده کارنامه دانش آموزان را از طریق مراجعه به سامانه پادا فراهم می کند.

نام کاربری ورود به سامانه سیدا، کد ملی می باشد و رمز ورود آن جهت درج کارنامه تحصیلی دانش آموزان بایستی از طریق شخص مدیر مدرسه دریافت گردد.

راهنمای دریافت کارنامه تحصیلی از سامانه سیدا

سامانه سیدا برای درج و دریافت کارنامه دانش آموزان ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم راه اندازی شده است. لذا به طور کلی درج و دریافت کارنامه تمام مقاطع تحصیلی توسط کادر مدارس از این سایت انجام پذیر می باشد که در بخش زیر مراحل انجام این روند شرح داده شده است.

 توجه داشته باشید که در صورت فراموشی رمز عبور ورود به سامانه سیدا، بازیابی این رمز فقط توسط کاربر و شخصی که اطلاعات دانش آموز را در سامانه  سیدا تعریف کرده است، امکان پذیر می باشد. بدین معنا که اگر معرف دانش آموز در این سامانه، مدیر مدرسه باشد، درخواست دریافت مجدد رمز عبور فقط از جانب وی ممکن می گردد. همچنین برای انجام این فرآیند بهتر است از مرورگرهای نسخه بالاتر از 30 فایرفاکس، نسخه 49 و بالاتر از آن مرورگر گوگل کروم و ورژن 11 به بالای اینترنت اکسپلورر استفاده نمایید.

  • ورود به سایت سیدا به نشانی sida.medu.ir و کلیک بر روی گزینه “ورود کاربران” پس از وارد نمودن نام کاربری، کلمه عبور و کد امنیتی

مرحله اول دریافت کارنامه از سایت سیدا

  • انتخاب گزینه “عملیات ضمن سال” از کادر سمت راست صفحهمرحله دوم دریافت کارنامه از سایت سیدا
  • کلیک بر روی آیکون “کارنامه”مرحله سوم دریافت کارنامه از سایت سیدا
  • انتخاب گزینه “کارنامه تحصیلی ـ تربیتی و کیفی”مرحله چهارم دریافت کارنامه از سایت سیدا
  • کلیک بروی عبارت “انتخاب” برای تعیین پایه تحصیلیمرحله پنجم دریافت کارنامه از سایت سیدا
  • تعیین عنوان پایه مدنظر در بخش مربوطه و فشردن دکمه “انتخاب”مرحله ششم دریافت کارنامه از سایت سیدا
  • اقدام به چاپ کارنامه با کیلک بروی تصویر پرینتر یا چابگر در سمت چپ صفحهمرحله هفتم دریافت کارنامه از سایت سیدا

دقت نمایید که اگر در این مرحله کارنامه بدون اطلاعات معاون، مدیر و معلم مربوطه نمایش داده شده است، مراحل زیر را طی کنید تا نقص مربوطه برطرف شود.

  • با مشاهده این صفحه بروی گزینه “cancel” کلیک کنید.مرحله هشتم دریافت کارنامه از سایت سیدا
  • سپس مجددا علامت پرینتر یا چابگر را بفشارید و با مشاهده پیام زیر، مجددا گزینه “cancel” را انتخاب کنید.مرحله نهم دریافت کارنامه از سایت سیدا

حال در صفحه مربوط به فرآیند پرینت، اطلاعات به نمایش در خواهد آمد که در صورت تمایل می توانید نسبت به چاپ کارنامه اقدام نمایید. همچنین در قمست انتخاب کارنامه با کلیک بر روی عبارت “گزارش پیشرفت تحصیلی و تربیتی”، امکان مشاهده نمرات تحصیلی دانش آموزان در سال های قبل به صورت اجماع وجود دارد.

همان طور که اشاره شد، سامانه دانش آموزی سیدا امکان مشاهده کارنامه نیمسال تحصیلی دانش آموزان را از طریق سامانه پادا نیز فراهم می نماید. همچنین برای ورود به مقطع جدید، ارائه نسخه چاپی این کارنامه برای ثبت نام در مدارس الزامی است. این امر نه تنها گزارشی از پیشرفت یا پسرفت دانش آموز و عملکرد وی در طول مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می دهد، بلکه امکان بررسی سوابق تحصیلی دانش آموز را برای نام نویسی در سال تحصیلی جدید به وسیله مدارس، فراهم می کند.

 

سوالات متداول

1- دریافت کارنامه تحصیلی دانش آموزی از چه طریق امکان پذیر است؟

امکان درج و دریافت کارنامه دانش آموزان به صورت اینترنتی از طریق سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir فراهم می باشد.

2- در صورت فراموشی رمز عبور برای ورود به سامانه سیدا چه اقدامی باید انجام داد؟

افراد می توانند درخواست بازیابی مجدد رمز عبور مربوطه را به مدیر مدرسه ارسال کنید.

3- مراحل دریافت کارنامه از سایت سیدا چگونه است؟

نحوه دریافت و مراحل چاپ کارنامه از سایت سیدا، با در دست داشتن نام کاربری و کلمه عبور امکان پذیر است که مراحل آن در متن این مقاله ارائه شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس