خانه کارشناسی ارشد انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

یکی از راه هایی که داوطلبان می توانند در مقطع ارشد به ادامه تحصیل بپردازند، شرکت در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد می باشد. دانشگاه آزاد هر ساله رشته های متعددی را در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد ارائه می کند. داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده و پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب رشته شوند، می توانند با مراجعه به سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی این دانشگاه نسبت به دریافت و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اقدام نموده و در صورت دارا بودن شرایط لازم، به تکمیل فرم مربوطه بپردازند.

 

لینک مستقیم انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

(به محض شروع فرآیند، لینک فعال می شود.)

 

نکات مهم در فرآیند انتخاب رشته ارشد 1403

فرآیند انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در ده دوم خرداد ماه 1403 است.

بررسی تاثیر محتویات کارنامه در انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

داوطلبان نتایج اولیه خود را در قالب کارنامه ای برای بررسی بیشتر دریافت خواهند کرد که این کارنامه شامل اطلاعاتی از قبیل:

  • درصد دروس
  • اطلاعات رشته امتحانی
  • معدل موثر
  • رتبه و تراز
  • اطلاعات فردی و… می باشد. همچنین برای اطلاعات بیشتر، نمونه ای از کارنامه اولیه به همراه توضیحات لازم آن در ادامه قرار داده شده است.

کارنامه اولیه کنکور کارشناسی ارشد

شرکت کنندگان برای اینکه بتوانند بهترین انتخاب رشته را انجام دهند باید وضعیت خود را درگرایش های مختلف مورد توجه قرار دهند. همچنین در هر گرایش که با عنوان کد ضریب در کارنامه وجود دارد، تراز، رتبه و در نهایت وضعیت مجاز بودن فرد را برای دانشگاه های روزانه و غیر روزانه مشخص نموده است. در نتیجه گرایشی که دارای رتبه بهتری است باید در اولویت انتخاب رشته قرار گیرد.

زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

مدتی بعد از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد نتایج اولیه داوطلبان در قالب یک کارنامه از طریق سایت سنجش منتشر می شود و طی آن افرادی که مجاز به انتخاب رشته ارشد شده باشند، می توانند به ثبت کدرشته محل های مورد نظر خود بپردازند. زمان انجام فرآیند رشته دانشگاه های سراسری در دهه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳ است و احتمال دارد برای دانشگا آزاد نیز در همین زمان باشد.

تمدید مهلت انتخاب رشته 

آن دسته از داوطلبانی که موفق به انجام فرآیند انتخاب رشته خود نشده و یا قصد ویرایش انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را دارند، با توجه به مهلت مجددی که سازمان سنجش، پذیرش و مرکز فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد در اختیار داوطلبان قرار می دهد، می توانند تا پایان زمان مقرر شده برای انجام این فرآیند اقدام نمایند. هنوز تمدید و یا مهلت مجدد انتخاب رشته دانشگاه آزاد در مقطع ارشد برای سال 1403 مشخص نیست. با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره می توانید در اسرع وقت از زمان اعلام شده باخبر شوید.

نحوه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

برای ورود به سایت انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد نیازمند کد دسترسی انتخاب رشته آن می باشید که در پایین کارنامه اولیه داوطلبان ثبت شده است. با استفاده از این کد می توانید در زمان مقرر به سایت مذکور مراجعه نموده و به ثبت حداکثر 100 کد رشته محل از میان رشته های ارائه شده در دانشگاه آزاد بپردازید. لازم به ذکر است که انجام این فرآیند مستلزم پرداخت هزینه انتخاب رشته ارشد آزاد می باشد که روش پرداخت این وجه و راهنمای انتخاب رشته در بخش زیر آورده شده است.

  • به سایت مرکز سنجش، پذیرش و مرکز فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به آدرس azmoon.iau.ac.ir وارد شده و بر روی گزینه “سامانه انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی” کلیک کنید.

اولین مرحله انتخاب رشته دانشگاه ازاد

  • کد ملی و کد دسترسی به انتخاب رشته دانشگاه آزاد (مندرج در قسمت پایین کارنامه) را در قسمت های مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه “ورود” کلیک نمایید.

دومین مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

  • اطلاعات فردی و مجموعه امتحانی نمایش داده شده را تایید نموده و دکمه “پرداخت” را بفشارید.

سومین مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

  • اطلاعات کارت بانکی عضو شبکه شتاب را وارد کرده و مجددا بر روی گزینه “پرداخت” کلیک کنید.

چهارمین مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

  • اطلاعات فردی خواسته شده را وارد کرده و کلید جستجو را فشار دهید.

پنجمین مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

  • پس از انتخاب اولویت ها آیکون “ثبت نهایی” را لمس کنید.

ششمین مرحله انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

فراموش نکنید شناسه پرداختی که در نتیجه واریز هزینه برای شما صادر می گردد را دریافت نموده و برای پیگیری در مراحل بعدی نزد خود نگهدارید. پس از تکمیل فرآیند پرداخت فرم انتخاب رشته برای شما نمایان می گردد که می بایست به تکمیل آن به وسیله حداکثر 100 کد رشته بپردازید و نهایتا رسید انتخاب رشته خود و شماره پیگیری مندرج بر روی آن را از سایت مذکور دریافت نمایید.

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403


با توجه به این که انتخاب رشته حساس ترین مرحله در پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می باشد، لازم است که با کسب اطلاعات کامل نسبت به انجام این امر اقدام کنید. داوطلبان تنها با دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توانند لیست رشته های ارشد آزاد را مشاهده و انتخاب نمایند. به منظور آگاهی از ضوابط پذیرش در هر رشته محل، می توانید دفترچه مروبط بهدوره قبل را دانلود و مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که لینک مربوط به دفترچه انتخاب رشته سال 1403 به محض انتشار، فعال خواهد شد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ (به محض انتشار، فعال می شود.)

میزان شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همان طور که می دانید دانشگاه آزاد یکی از مراکز آموزشی شهریه پرداز بوده و در نتیجه تحصیل در آن نیازمند پرداخت مبلغی تحت عنوان شهریه در ابتدای هر ترم تحصیلی خواهد بود. البته این دانشگاه شرایطی را برای تسهیل در روند پرداخت این مبالغ همچون واریز اقساطی، در نظر گرفته است. اگرچه مبالغ شهریه های در نظر گرفته شده برای سال 1403 هنوز اعلام نشده اما برای آشنایی بیشتر شما عزیزان، در جدول زیر میزان شهریه سال گذشته این مراکز آموزشی را به تفکیک رشته بیان نموده ایم. به محض انتشار میزان هزینه های جدید، جدول ذیل بروزرسانی می شود.

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
علوم انسانیفنی مهندسیعلوم پایهعلوم پزشکیهنر
8 میلیون و 900 هزار الی10 میلیون و 700 هزار تومان8 میلیون و 640 هزار الی 10 میلیون و 200 هزار تومان8 میلیون و 800 هزار الی 9 میلیون و 350 هزار تومان14 میلیون الی 15 میلیون و 840 هزار تومان8 میلیون الی 10 میلیون تومان

مشاوره انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

مهم ترین نکته ای که در مورد فرآیند انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد، چینش کد رشته محل های مورد نظر است که باید بر اساس علاقه و معیارهای هر داوطلب اولویت بندی شود. به این صورت که اگر حداکثر تعداد انتخاب های مجاز را 100 کد رشته محل در نظر بگیریم، شما باید این تعداد را به سه قسمت تقسیم کنید.

  • بخش اول انتخاب های خود را بدون توجه به رتبه و ترازتان به رشته هایی که مورد علاقه شما هستند، اختصاص دهید؛ حتی اگر شانس قبولی شما در آن ها بسیار کم است.
  • قسمت دوم انتخاب های خود را نیز توسط رشته هایی که بر اساس رتبه و ترازتان امکان قبولی در آن ها وجود دارد، تکمیل کنید.
  • دسته پایانی انتخاب های خود را مختص رشته هایی قرار دهید که امکان قبولی شما در آن رشته ها بسیار بالا است. به این ترتیب احتمال بیشتری برای کسب نتیجه مطلوب در این فرآیند وجود خواهد داشت.

در هنگام انتخاب رشته به چه مواردی باید دقت شود؟

علاوه بر تقسیم بندی های گفته شده در بالا، داوطلبان برای انجام یک انتخاب رشته صحیح، می بایست به موارد مهم دیگری نیز توجه کنند.

  1. علاقه به رشته انتخابی: وجود علاقه به رشته ای که قرار است در آن به ادامه تحصیل بپردازید، باعث خواهد شد در ادامه این مسیر که سازنده آینده شغلی و تحصیلی شما خواهد بود، با انگیزه بیشتری پیش بروید.
  2. کیفیت دانشگاه: سعی کنید با بررسی هیئت علمی دانشگاه های مورد نظر، بهترین آن ها را از نظر کیفیت آموزشی انتخاب نمایید.
  3. توجه به هزینه های دوران تحصیل: شما باید دانشگاهی را انتخاب کنید که در صورت شهریه پرداز بودن، متناسب با بودجه ای که برای تحصیل در نظر گرفته اید، باشد. همچنین باید توجه داشته باشید در صورت انتخاب تحصیل در شهری غیر از محل از زندگی شما، هزینه های این مورد را نیز در نظر بگیرید.

قبولی یا عدم قبولی هر داوطلب در کد رشته مورد نظر در زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مشخص می گردد. متقاضیانی که نتیجه مطلوب را کسب کرده و موفق به پذیرش در یکی از انتخاب های خود شده باشند، می بایست در موعد مقرر با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر از زمان و نحوه ثبت نام آگاه شده و اقدامات لازم را انجام دهند.

 

آن دسته از افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده و مجاز به انتخاب رشته شده اند اما موفق به پذیرش در رشته های انتخابی نشدند، در زمان تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد این امکان را دارند که مجددا برای پذیرش در رشته مورد علاقه خود اقدام نمایند.

 

سوالات متداول

1- انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چه زمانی انجام می شود؟

انتخاب رشته این آزمون در دهه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳ است.

2- از چه طریقی می توان نسبت به انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ اقدام نمود؟

انجام انتخاب رشته این دانشگاه از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.iau.ac.ir صورت می گیرد.

3- از چه طریقی می توان به کد دسترسی انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ دسترسی یافت؟

این شناسه در قسمت پایین کارنامه اولیه داوطلبان درج می گردد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۴۲ نظر
  1. مریم

    سلام من کنکور کارشناسی ارشدمدیریت را دادم خیلی کم به سوالات سخت آزمون پاسخ دادم شاید حدود ۱۵ سوال درست باشه از مثلا ۳۰ تا سوال آیا برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد مرحله اول مجاز میشوم
    رشته مدیریت دولتی هرگرایشی فقط قبول بشم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، نتیجه ی آزمون شما بستگی به تعداد شرکت کنندگان و رتبه ی آخرین نفر قبولی دارد و در زمان صدور کارنامه، رتبۀ شما برای همۀ گرایش مجموعۀ مدیریت مشخص می شود.

  2. ضحی

    دراین یک ماه باقی مانده تا کنکور ارشد مدیریت به طور متوسط سه درس از تیو ری های مدیریت ومنابع انسانی و مدیریت از دیدگاه اسلام را دارم میخونم هدفم دانشگاه زاد شهر تهرانه
    آیا با میانگین تقریبی ۳۰ درصد امکان قبولیم در دانشگاه ازاد تهران هست برای رشته مدیریت دولتی فرقی نمیکنه چه گرایشی آیا امکان قبولی در آزاد هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      بله شانس مناسبی خواهید داشت.

  3. yazdan

    سلام آیا با رتبه ۲۹۴۲ دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران قبول خواهم شد؟
    ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، با ابن رتبه دانشگاه علوم و تحقیقات در مقطع ارشد کمی دور از دسترس است، اما اینکه رتبه شما در چه رشته ای بوده تعیین کننده است که شما رشته خودتان را ننوشتید.

  4. Yazdan

    سلام آیا با رتبه ۲۹۴۲ هوش مصنوعی علوم و تحقیقات تهران قبول خوام شد؟ تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، با این رتبه کمی دور از دسترس است.

  5. حسین

    سلام وقت بخیر
    با رتبه ۳هزار مهندسی صنایع ایا دانشگاه آزاد در شهر تهران قبول خواهم شد؟
    پیشاپیش تشکر میکنم از پاسخگویی شما

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، برای دانشگاه هایی مثل علوم تحقیقات و تهران مرکزی شانس پایین خواهد بود اما برای سایر دانشگاه های آزاد تهران و اطراف تهران شانس دارید.

  6. طاهره

    سلام شهریه رشته حقوق برای دانشگاه آزاد چقدر هست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شهریه هر ترم دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی ارشد حدود ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می باشد.

  7. Ghazale

    سلام. برای ارشد دلنشگاه یدون کنکور تعداد نیمسال گذرانده حداکثر ۸ تا باید باشه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بله، برای ثبت نام در کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد، تعداد نیمسال های گذرانده شده در مقطع کارشناسی پیوسته، حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی می باشد.

  8. محمد

    سلام .برای مدیریت رشته هایی که میاره برام مدیریت کسب و کار توش نیست تو دفتر چه هست اما برای من نمیاره علتشو ممنون میشم بدونم

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در هر مجموعه ای که در کنکور آن شرکت نموده اید، درهمان مجموعه میتوانید انتخاب رشته نمایید.
      اگر هیچ کد رشته ای برای شما نمایش داده نمیشود به احتمال فراوان در دانشگاه آزاد ارائه نشده است.

  9. طاهره

    سلام شهریه ارشد حقوق دانشگاه آزاد چقدره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      شهریه مقطع کارشناسی ارشد رشته های علوم انسانی از (۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان + ۱۰ درصد افزایش سالینه) می باشد.

  10. mohamad

    با سلام من انتخاب رشته داشگاه آزاد رو انجام دادم و ثبت نهایی رو زدم ، حالا در سایت سنجش باید چیکار کنم که انتخاب رشته اونجا هم ثبت بشه؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      از درگاه انتخاب رشته ازمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲ وارد شده و پس از تکمیل اطلاعات نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنید.

  11. ایمان

    سلام وقتتون بخیر
    امکان انتخاب کد رشته دیگری بجز رشته امتحانی وجود دارد
    مثلاً کد امتحانی ۱۲۵۷مهندسی شیمی رشته های کد ۱۲۵۹ مهندسی صنایع را انتخاب کند؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، خیر، شما لازم است در صورت مجاز بودن، فقط کد رشته های مربوط به مجموعه امتحانی خود را در فرم انتخاب رشته ی دانشگاه آزاد، انتخاب کنید.

  12. M.kh

    سلام.بین شهریه ارشد دانشگاه ازاد واحد علوم تحقیقات تهران و بقیه واحدهای دانشگاه ازاد تفاوت وجود داره؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      به طور کلی دانشگاه آزاد علوم تحقیقات از اعتبار مدرک بالاتری نسبت به باقی دانشگاه های آزاد برخوردار است.

  13. مسعود

    سلام
    انتخاب رشته ی کارشناسی ارشد ناپیوسته ی دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۱ از چه تاریخی شروع میشه ؟
    با تشکر

    • ایران مشاوره

      با سلام، در حال حاضر زمان دقیق انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اعلام نشده است، برای اطلاع از آخرین اخبار عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره باشید.

  14. امين

    سلام وقتتون بخیر شهریه ارشد برای رشته مهندسی صنایع حدودا چقدر است

    • ایران مشاوره

      با سلام ، هزینه شهریه کارشناسی ارشد در گروه فنی مهندسی در حدود ( ۸۶۴۰۰۰۰ – ۱۰۲۰۰۰۰۰ + متغیر سالیانه ) برای هر ترم می باشد .

  15. خسروبیکی

    سلام وقت بخیر چطور میتونم با رتبه کنکور ارشد انتخاب رشته کنم ؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      رتبه خود را با توجه به شهر و نوع دانشگاه مد نظرتان به نسبت قبولی های سال گذشته بسنجید.

  16. متین

    سلام وقتتون بخیر برای دانشگاه ازاد هم باید از طریق سایت سنجش اقدام کنیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، فرایند انتخاب رشته مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد انجام خواهد شد.

  17. مژگان

    سلام .
    شهریه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات آلمانی دانشگاه علوم و تحقیقات چقدره؟ و زمان اعلام نتایج کی هست؟
    ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام، شهریه ی دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد برای رشته ی ذکر شده حدود ۵/۷۰۰/۰۰۰ الی ۶/۷۰۰/۰۰۰ تومان می باشد.

  18. مژگان

    سلام .
    شهریه کارشناسی ارشد رشته زبان و ادبیات آلمانی دانشگاه علوم و تحقیقات چقدره؟
    ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شهریه حدودی هر ترم رشته مورد نظر در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد (۵/۷۰۰/۰۰۰_ ۶/۷۰۰/۰۰۰ ثابت+ متغیر) می باشد.

  19. ناشناس

    لینک انتخاب رشته دانشگاه ازاد ارشد کی باز میشه

    • ایران مشاوره

      با سلام، دفترچه و لینک انتخاب رشته ی دانشگاه آزاد اسلامی مقطع کارشناسی ارشد، درسایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد از تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۱۶ قرار گرفته است.

  20. علی کلانتریا

    سلام ، من از انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد جاموندم و مهلتش تموم شد. اگر کاری هست که بتونم انجام بدم لطفا راهنماییم کنین؟

  21. محمد

    سلام
    وقت بخیر
    شرایط قبولی در تمامی گرایش های برق قدرت در دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران چیه؟
    مثلا با رتبه ۱۱۰۰۰

  22. حجت اله کمالی

    زمان ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور

    • ایران مشاوره

      سلام زمان ثبت نام کارشناسی ارشد،اواسط آذرماه است وزمان برگزاری آزمون اوایل اردیبهشت است.وزمان ثبت نام کارشناسی ارشدفراگیر،مهرماه وزمان برگزاری آزمون،دی ماه است

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد