خانه کارشناسی ارشد دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

افرادی که در زمان اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد، کارنامه اولیه خود را دریافت نموده و در آن با عنوان “مجاز” رو به رو شده اند، می توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نسبت به انتخاب رشته محل های مورد نظر خود اقدام کنند. این فرآیند مستلزم اطلاع از تمامی امور مربوطه سال 1403، از قبیل میزان، زمان و نحوه پرداخت هزینه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می باشد. به همین جهت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه تمامی اطلاعات مورد نیاز به همراه دستورالعمل تکمیل فرم انتخاب رشته را در قالب یک فایل متنی منتشر کرده و در اختیار شرکت کنندگان قرار می دهد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ (به محض انتشار، فعال می شود.)

دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد، در دهه دوم خردادماه ۱۴۰۳ از سایت مرکز سنجش پذیرش امور فارغ التحصیلی منتشر می شود.

زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

همان طور که می دانید، فرآیند انتخاب رشته دانشگاه های سراسری و آزاد از طریق دو سایت مجزا به انجام می رسد. بنابراین داوطلبانی که می خواهند فایل پی دی اف راهنمای ثبت کدرشته محل های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403 را دریافت نمایند، می بایست به سایت انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مراجعه کنند. دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در دهه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳از سوی سایت مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد به نشانی اینترنتی azmoon.org  منتشر شد.

دانلود دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

همان طور که اشاره شد، مهم ترین نکته ای که باید پیش از آغاز روند انتخاب رشته در نظر بگیریم، مطالعه دفترچه راهنمای مربوطه است. این دفترچه را می توان پس از شروع مهلت انتخاب رشته از طریق سایت دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org دانلود و بررسی نمود. لذا شما می توانید با استفاده از لینک فعال موجود در کادر زیر، دسترسی آسان تری به فایل pdf انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد داشته باشید. هنوز دفترچه سال ۱۴۰۳ منتشر نشده لذا به محض انتشار لینک آن فعال می شود.

دانلود دفترچه انتخاب رشته ارشد دانشگاه آزاد 1403 (به محض انتشار، فعال می شود.)

مندرجات دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403

در این دفترچه سرفصل هایی با موضوعات زیر عنوان شده اند و علاوه بر داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد سال جاری شرکت کنندگان کنکور کارشناسی ارشد 1403 نیز باید از این اطلاعات آگاه باشند.

  • شیوه انتخاب رشته و پذیرش دانشجو
  • پذیرش نهایی داوطلبان
  • شرایط پذیرش فارغ التحصیلان
  • سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • پذیرش اتباع خارجی
  • نکات و تذکرات مهم
  • کد رشته محل ها

نکات مهم مندرج در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳

  • داوطلب باید از میان رشته محل های متناسب با مجموعه امتحانی خود به انتخاب رشته بپردازد.
  • پذیرفته شدگان تنها مجاز به انتخاب و درج 100 کد رشته محل در فرم انتخاب رشته خود می باشند.
  • افرادی که بجز کد رشته امتحانی اول در رشته های شناور هم شرکت کرده اند، باید کد رشته های خود را از هر دو مجموعه انجام دهند.
  • عدم انتخاب رشته در مهلت مقرر به منزله انصراف داوطلب از پذیرش در دانشگاه خواهد بود.
  • هرگونه جابجایی، انتقال و میهمانی از واحد ها، پردیس ها و مراکز بین المللی برون مرزی به دیگر واحد های دانشگاه آزاد ممنوع می باشد.
  • دانشجویانی که پس از پذیرش در دانشگاه و ثبت نام ، قصد انصراف از تحصیل داشته باشند، مشمول پرداخت هزینه انصراف خواهند شد.
  • شهریه پذیرفته شدگان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس شهریه مصوب سالانه آنها تعیین شده و می تواند تا دو برابر شهریه واحد های داخلی باشد.

تاثیر سهمیه ها در انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 1403


افرادی که دارای سهمیه های مختلفی در کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ می باشند، به نسبت سایر افرادی که دارای سهمیه آزاد هستند می توانند از امتیازاتی بهره مند گردند که ادامه به شرح هر کدام پرداخته شده است.

سهمیه رزمندگان و ایثارگران

  • 25 درصد از ظرفیت هر کد رشته به همسر و فرزندان شهدا و مفقوالاثر ها، آزادگان و همسر و فرزندان آنها، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها اختصاص پیدا می کند.
  • 5 درصد از ظرفیت هر کد رشته به جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آنها و همسر و فرزندان رزمندگانبا حداقل شش ماه حضور در جبهه اختصاص پیدا می کند.

فارغ التحصیلان رتبه اول مقطع کارشناسی

میزان 10 درصد از ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد به داوطلبانی تعلق پیدا می کند که دارای شروط زیر باشند.

  1. فارغ التحصیل رتبه اول هر رشته در محل دانشگاه مورد نظر به فردی اطلاق می گردد که دارای بالاترین معدل کل در بین فارغ التحصیلان باشد.
  2. برای تعیین فارغ التحصیل رتبه اول هر سال دانشجو بایستی رشته یا گرایشی را که حداکثر تا پایان شهریور ماه 1403 فارغ التحصیل شده است را با هم مقایسه نموده و و از میان فارغ التحصیلان هر رشته و گرایش هر سال فردی که دارای میانگین بالاتری کسب کرده به عنوان رتبه اول آن گرایش مشخص می گردد.
  3. دانشجویانی که فارغ التحصیل شده اند بایستی از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه شده و حداقل دوره تحصیلی کارشناسی آن 4 سال و دوره کاشرشناسی ناپیوسته آن دو سال باشد.
  4. فارغ التحصیلانی که بر اساس سرفصل های مصوب طول مدت تحصیل آنها بیش تر باشند، می توانند از این امتیاز استفاده کنند.
  5. در هیچ کدام از نیم سال های تحصیلی مشروط نشده و فاقد دروس معادل ساری شده باشند.
  6. در مواردی استثنائی فردی که دارای حداقل طول کوتاه تری از مدت تحصیلیش گذشته باشد به عنوان رتبه اول معرفی خواهد شد.

در نظر داشته باشید که در زمان انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تمامی تلاش خود را در راستای انجام این فرآیند به طور صحیح و با رعایت کلیه اصول به کار ببندید. در این مسیر، استفاده از مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد می تواند کمک بسزایی جهت تحقق اهداف شما باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه، بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

 

سوالات متداول

1- دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ چه زمانی منتشر می شود؟

این دفترچه هنوز منتشر نشده اما در دهه دوم خرداد ماه ۱۴۰۳ در دسترس قرار می گیرد.

2- چگونه می توان به دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد دسترسی یافت؟

فایل این دفترچه را می توانید از طریق سایت مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد به نشانی azmoon.org دریافت کنید.

3- محتوای دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد را چه مواردی تشکیل می دهند؟

تمامی جزئیات مربوط به انتخاب رشته اعم از شرایط لازم، زمان، نحوه، کد رشته محل های ارائه شده، شیوه پذیرش دانشجو، سهمیه های موثر و... در این دفترچه بیان شده اند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک نظر
  1. teysa

    انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای ارشد چجوریه.؟

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد