خانه مدارس ثبت نام کتاب درسی پایه چهارم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام کتاب درسی پایه چهارم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

ثبت نام کتاب درسی پایه چهارم ابتدایی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴

در گذشته مسئولیت توزیع کتاب های درسی به عهده مدرسه بود و پس از آن با ثبت نام در مراکز مجاز مانند لوازم التحریر های محلی، در موعد مقرر دانش آموزان می توانستند کتاب های خود را از آن مراکز تحویل بگیرند. اما امروزه با گسترش خدمات الکترونیک، ثبت نام کتب درسی نیز از طریق یکی سامانه های زیر نظر آموزش و پرورش مانند سامانه سیدا یا سایت ثبت نام کتاب درسی، در زمان های تعیین شده انجام می گیرد. ثبت نام در این سامانه مراحل چندان پیچیده ای ندارد و جهت آسودگی خاطر والدینی که اطلاع کمتری در این باره دارند، این مراحل را در ادامه توضیح خواهیم داد.

ثبت نام برای کتاب های درسی پایه چهارم ابتدایی از طریق سایت irtextbook.ir انجام می شود.

معرفی سامانه ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی پایه چهارم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در راستای تحقق دولت الکترونیک تصمیم گرفت سامانه ای به نام سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، جهت بهبود فرآیند توزیع کتب درسی به صورت اینترنتی راه اندازی نماید تا از این طریق، کتاب و سایر مواد آموزشی در بین دانش آموزان سراسر کشور به طور همزمان توزیع گشته و از دریافت بهای اضافی برای کتاب ها و اتلاف زمان و منابع دیگر جلوگیری شود تا نظارت بیشتری بر روی این امر وجود داشته باشد. این سامانه به نشانی اینترنتی irtextbook.ir و irtextbook.com پیش از شروع هر سال تحصیلی، با همکاری ناشران کتاب های درسی، اقدام به نام نویسی و ثبت سفارش کتاب در پایه های مختلف و توزیع آن ها، در زمان های مقرر می نماید. ثبت نام کتاب درسی در این سامانه از 3 طریق صورت می گیرد:

  • توسط مدیر مدرسه به صورت گروهی
  • توسط والدین دانش آموز به صورت فردی
  • ثبت نام کتاب تک جلدی

 

لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی پایه چهارم 1403 – 1404

لینک مستقیم ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی کتاب های درسی پایه چهارم 1401 - 1402

 

زمانبندی ثبت نام کتاب های درسی پایه چهارم 1403 – 1404

هر ساله سازمان مذکور، یک بازه زمانی مشخصی را برای ثبت نام کتاب های درسی در پایه های مختلف اعلام می کند تا دانش آموزان در آن بازه برای ثبت سفارش از طریق سامانه اقدام نمایند. برای اطلاع دقیق تر از جدول زمانبندی و ثبت نام کتاب درسی می توانید در کانال تلگرام مدارس عضو شده و از تازه ترین اخبار مطلع شوید. همچنین این جدول برای دسترسی راحت تر دانش آموزان، در ذیل قرار داده شده است.

زمانبندی سفارش کتاب درسی پایه چهارم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴
عنوان فعالیتتاریخ شروعتاریخ پایان
زمان ثبت نام گروهی و انفرادیمتعاقبا اعلام می شود31 خرداد ماه ۱۴۰۳
زمان اصلاح سفارشات24 تیر ماه 140331 شهریور ماه ۱۴۰۳
زمان توزیع منطقه به مدرسه10 شهریور ماه 140331 شهریور ماه ۱۴۰۳
زمان توزیع مدرسه به دانش‌آموز24 شهریور ماه 14031 مهر ماه ۱۴۰۳

نحوه ثبت نام برای کتاب های پایه چهارم 1403 – 1404

نام نویسی برای دریافت کتاب های درسی چهارم ابتدایی به دو صورت می تواند انجام گیرد که در ادامه هرکدام را شرح می دهیم. البته می توان از طریق سایت های my.medu.ir و sso.my.gov.ir نیز برای ثبت نام کتاب درسی اقدام کرد و با لینک هایی که در این سایت ها وجود دارد، به irtextbook.ir منتقل شد.

  • در ابتدا به سایت sso.my.gov.ir مراجعه کرده و پس از وارد نمودن شماره تلفن همراه خود، رمز یکبار مصرف پیامک شده را در کادر مربوطه درج نمایید.

  • در این بخش با کلیک روی “ثبت نام کتب درسی دانش آموزان” وارد صفحه سایت my.medu.ir شوید.

  • البته از طریق وارد کردن “کد ملی” و “سریال شناسنامه” در صفحه اول سایت my.medu.ir و فشردن دکمه “ورود” نیز این امکان وجود دارد.

  • عبارت “خرید کتاب درسی” را برگزینید تا به سایت irtextbook.ir وارد شوید.

ثبت نام کتاب به صورت فردی

این روش توسط والدین دانش آموز صورت می گیرد که طی آن پس از ثبت اطلاعات مدیر مدرسه در سامانه سیدا می توانند به سایت ثبت نام کتاب های درسی مراجعه نموده و نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند.

  • در اقدام به ثبت نام به صورت فردی، دانش آموز یا والدین او از طریق آدرس irtextbook.ir وارد سامانه مربوطه می شود و از منوی سمت چپ گزینه “ورود دانش آموزان” را انتخاب می نماید.

  • سپس در صفحه باز شده، کد ملی و سریال شناسنامه دانش آموز را به همان صورت نشان داده شده در سایت، در کادرهای مربوطه وارد نموده و بر روی “ورود” کلیک کنید.

  • سپس صفحه ای با مشخصات دانش آموز نمایش داده می شود که از منوی سمت راست یا قسمت دسترسی سریع در زیر اطلاعات دانش آموز، می بایست بر روی گزینه “ثبت سفارش” کلیک نمایید.

  • در صفحه بعد، بسته آموزشی متناسب با پایه تحصیلی شما که چهارم ابتدایی است، به همراه قیمت نمایش داده می شود. پس از بررسی و تایید می توانید از قسمت پایین صفحه درگاه بانکی را انتخاب نموده و با فشردن کلید “پرداخت” وارد صفحه پرداخت شوید.

  • در صفحه پرداخت، با وارد کردن مشخصات کارت بانکی، بر روی “پرداخت” کلیک کرده و واریز را انجام دهید.

ثبت نام کتاب به صورت گروهی

والدین و دانش آموزانی که قادر به ثبت سفارش به صورت فردی نمی باشند، می توانند این امر را به مدرسه سپرده و تنها هزینه کتاب ها را به آن ها پرداخت نمایند. مدارس برای ثبت نام گروهی باید از سامانه سیدا اقدام نموده که مراحل به شرح زیر می باشد:

  • برای ثبت سفارش کتاب درسی می بایست به سامانه سیدا به آدرس sida.medu.ir مراجعه نموده و پس از درج نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه شوید. سپس، در منوی سمت راست صفحه بر روی آیکون “تغییر دوره” کلیک نموده و ضمن سال را بر روی 1403 – 1404 قرار دهید.

  • بر روی لینک “سامانه ثبت نام کتاب درسی” در بالای صفحه کلیک نمایید.

  • از منوی سمت راست، گزینه  “ثبت شماره موبایل دانش آموزان” را انتخاب کنید.

  • صفحه باز شده لیست دانش آموزانی که برای آن ها کتاب و بسته آموزشی ثبت نشده را جستجو می نماید.

  • تمام فیلد های مورد نیاز از جمله پایه و رشته تحصیلی را تکمیل نموده و در قسمت وضعیت سفارش گزینه “ندارد” را تیک بزنید. آن گاه بر روی “جستجو” کلیک کنید.
  • در مرحله بعد می بایست برای هر دانش آموز شماره موبایلی ثبت شود که در زمان اتمام ثبت سفارش به آن شماره پیامک ارسال شده و آن ها را مطلع سازد. پس از اتمام کار، گزینه به روزرسانی را بفشارید.

  • سپس با انتخاب گزینه “ثبت سفارش گروهی” صفحه جدیدی برای سفارش باز خواهد شد.

  • در مرحله بعدی اطلاعات دانش آموزان نمایش داده شده که در مقابل هر دانش آموزی که نیاز به ثبت سفارش دارد، تیک “بلی” را ثبت می کنید. و کادرهای دیگر را تکمیل نموده و سپس روی “ثبت سفارش” کلیک می نمایید.

  • مانند قسمت قبل، تمام اطلاعات و هزینه سفارش نشان داده شده و در صورت تایید این موارد می توانید با انتخاب درگاه بانکی وارد صفحه پرداخت شوید.

  • اطلاعات کارت خود را جهت واریز وجه یه صورت کامل وارد نموده و سپس گزینه “پرداخت” و پس از آن “تکمیل فرایند خرید” را بفشارید.

  • سپس صفحه ای مبنی بر تایید و ثبت سفارش شما همراه با شماره پیگیری نمایش داده می شود.
  • با کلیک بر روی گزینه “مشاهده جزئیات سفارش” در این صفحه می توانید آنچه سفارش داده اید به همرا هزینه مشاهده کنید.

نحوه درج شماره سریال شناسنامه

توجه داشته باشید شماره سریال شناسنامه عددی شش رقمی بوده که در تصویر زیر نمونه آن نمایش داده شده است. برای ثبت شماره سریال خود هنگام سفارش کتاب در سامانه ثبت نام کتاب درسی می توانید از راهمای زیر استفاده کنید.

نحوه درج سریال شناسنامه در سامانه ثبت نام کتاب درسی

نحوه اصلاح سفارش کتاب درسی پایه چهارم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در صورتی که در روند ثبت سفارش کتاب های درسی اطلاعاتی را به اشتباه وارد نمودید یا به دلایلی همچون ترک تحصیل تصمیم به لغو سفارش گرفتید می توانید در زمان تعیین شده برای اصلاح سفارش، پس از ورود به سامانه به صورت زیر عمل نمایید:

  • در صفحه اصلی و منوی سمت راست، گزینه “اصلاح سفارش” را انتخاب کنبد.

  • سپس اصلاحات و ویرایش های لازم را انجام دهید و روی “تایید نهایی” کلیک نمایید.

نحوه ثبت سفارش تک جلدی کتاب درسی پایه چهارم 1403 – 1404

گاهی به دلایل مختلفی نیاز است که دانش آموز یا معلمان تنها یک جلد از کتاب های درسی مربوط به پایه خود را سفارش دهند که برای این کار می توانند به صورت زیر عمل نمایند:

  • ابتدا در صفحه ابتدایی سامانه از قسمت ثبت سفارش تک جلدی بر روی گزینه “ورود به بخش سفارش تک جلدی کتاب درسی” کلیک کنید.

مرحله اول نحوه سفارش تک جلدی کتاب درسی

  • در صفحه بعد، دو اقدام برای شما نمایش داده می شود:

  • ثبت نام در سامانه: در صورتی که هنوز عضو سایت نمی باشید، برای ثبت هرگونه سفارش و استفاده از سایر خدمات می بایست در آن نام نویسی نمایید.

  • سپس اطلاعات خواسته شده را وارد نموده، گزینه “ثبت اطلاعات” و “رفتن به صفحه ورود” را کلیک نمایید.

  • ورود به سامانه: دانش آموزان و معلمانی که ثبت نام را انجام نمودند، با داشتن کد ملی و کلمه عبور دریافت شده هنگام ثبت نام، وارد بخش سفارش می شوید

  • کلید “ثبت سفارش جدید” را بفشارید.

  • پایه و رشته مورد نظر خود را انتخاب نموده و روی گزینه “جستجو” کلیک نمایید.

  • پس از انتخاب سفارش خود و پرداخت هزینه، آن کتاب برای شما ثبت و ارسال می گردد.

لیست کتاب های درسی پایه چهارم ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

برای نام نویسی جهت دریافت کتب درسی پایه چهارم، لازم است در ابتدا بدانید چه کتاب های درسی برای پایه چهارم ابتدایی باید تهیه شود. در جدول زیر می توانید لیست این کتب را مشاهده نمایید.

لیست کتاب های درسی پایه چهارم ابتدایی 1403 – 1404
عنوان
ریاضی پایه چهارم ابتدایی
فارسی پایه چهارم ابتدایی
علوم تجربی پایه چهارم ابتدایی
نگارش پایه چهارم ابتدایی
آموزش قرآن پایه چهارم ابتدایی
مطالعات اجتماعی پایه چهارم ابتدایی
هدیه های آسمان پایه چهارم ابتدایی

مدارک لازم برای ثبت نام کتاب های درسی چهارم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

در درجه اول باید توجه داشته باشید، دانش آموزان فقط در صورتی قادر به سفارش کتاب درسی می باشند که ثبت نام آن ها توسط مدرسه برای سال تحصیلی 1403 – 1404 در سامانه سیدا نهایی شده باشد. سپس به منظور ثبت سفارش کتاب درسی پایه چهارم ابتدایی از طریق سایت irtextbook.ir، مدارکی برای ورود و تکمیل فرایند نیاز دارید که عبارتند از:

  • کد ملی 10 رقمی دانش آموز
  • سریال شناسنامه دانش آموز
  • کد اتباع برای دانش آموزان غیرایرانی
  • کارت عضو شتاب جهت پرداخت هزینه

هزینه ثبت نام کتاب های درسی پایه چهارم ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴

همانطور که در قسمت ثبت سفارش مشاهده کردید، هزینه ای برای تهیه کتاب های درسی باید پرداخته شود که برای پایه چهارم ابتدایی در سال گذشته 58 هزار تومان بود که در سال تحصیلی جدید حتما افزایش قیمت خواهد داشت. این هزینه در ثبت نام فردی توسط والدین و در ثبت نام گروهی توسط مدیر مدرسه پرداخت می شود. در صورت اعلام قیمت کتاب های درسی پایه چهارم در سال تحصیلی 1403 – 1404 متن مقاله به روز رسانی خواهد شد.

توجه داشته باشید که مدیر مدرسه می بایست تنها همان هزینه پشت جلد کتاب را از والدین دریافت نماید. در غیر این صورت پیگرد قانونی خواهد داشت.

سوالات متداول

1- ثبت نام کتاب های درسی پایه چهارم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ چه زمانی است؟

ثبت نام کتاب های درسی پایه چهارم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴ هنوز مشخص نشده است.

2- ثبت نام برای کتاب های درسی پایه چهارم به چند طریق صورت می گیرد؟

ثبت نام در سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی irtextbook.ir یا irtextbook.com به صورت فردی توسط دانش آموز و گروهی توسط مدیر مدرسه انجام می گیرد.

3- هزینه ثبت نام کتاب های درسی پایه چهارم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴چقدر است؟

هزینه ثبت نام کتاب درسی پایه چهارم ۱۴۰۳ - ۱۴۰۴مطابق با قیمت پشت جلد کتاب می باشد.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره مدارس پیج مدارس