خانه کارشناسی ارشد سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

نحوه ثبت نام استعداد درخشان کارشناسی ارشد 1402
سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد 1402

داوطلبان برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری و آزاد، به دو روش با کنکور و بدون کنکور می توانند اقدام نمایند. در روش اول یعنی پذیرش با آزمون، بایستی در موعد مقرر ثبت نام کنکور ارشد سراسری و آزاد خود را انجام داده و در جلسه آزمون نیز حضور داشته باشند. اما برای تحصیل در رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ نیازی به شرکت در آزمون نبوده و تنها سهیمه سوابق تحصیلی و سهمیه استعداد درخشان فرد لحاظ می شود. داوطلبان تحصیل این رشته ها می بایست از تمامی شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور برخوردار بوده و در زمان مقرر اقدامات مربوطه را به انجام برسانند. شایان ذکر است که پذیرش بر اساس سهمیه استعداد درخشان نیز از دو طریق با آزمون و بدون آزمون امکان پذیر است.

داوطلبان ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه پیام نور می توانند از تاریخ 14 لغایت 24 اسفند ماه ۱۴۰۱ ثبت نام خود رانهایی کنند.

شرایط لازم جهت استفاده از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

دانشگاه های مختلف هر ساله درصدی از کل ظرفیت پذیرش خود را به جذب دانشجو ارشد به صورت بدون کنکور و دانشجویان برتر مقطع کارشناسی دانشگاه ها اختصاص می دهند. البته رتبه های برتر می توانند علاوه بر پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها، از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد گروه پزشکی و یا غیر پزشکی در پذیرش با کنکور ارشد نیز استفاده نمایند. استفاده از این سهمیه در پذیرش با آزمون یا بدون آزمون نیازمند داشتن شرایط خاصی برای داوطلبان می باشد که در ادامه به بیان آن ها می پردازیم.

شرایط پذیرش بدون کنکور

چنانچه داوطلبان مایل باشند که از سهمیه استعداد درخشان خود برای پذیرش بدون آزمون دانشگاه ها استفاده نمایند، در صورت داشتن شرایط لازم تنها می توانند در رشته هم نام با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی خود در دوره ارشد تحصیل کنند. هر دانشگاه در اطلاعیه ای به صورت جداگانه به ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشجویان اقدام می نماید، بنابراین متقاضیان علاوه بر دارا بودن شرایط لازم می بایست شرایطی را که توسط دانشگاه ها به صورت جداگانه تعیین می شود نیز دارا باشند.

  • متقاضیان می بایست در پایان نیمسال ششم تحصیلی، حداقل سه چهارم واحدهای درسی خود را گذرانده باشند و از نظر معدل کل جزء پانزده درصد برتر از میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود قرار بگیرند.
  • داوطلب می بایست حداکثر در هشت نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شود. (مگر این که دارای شرایط خاص باشد.)
  • دانشجوی استعداد درخشان صرفا می تواند برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی از سهمیه خود استفاده نماید.
  • داوطلبان توجه داشته باشند که استفاده از این سهمیه صرفا برای یک مرتبه امکان پذیر می باشد.
  • پذیرش بدون آزمون دانشجو صرفا در رشته های تحصیلی هم نام و مرتبط با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی امکان پذیر می باشد.

شرایط پذیرش دانشگاه پیام نور

  • دانشجویان می بایست پس از 6 نیمسال تحصیلی حداقل 100 واحد درسی خود را گذرانده باشند و دارای گواهی رتبه برتر از دانشگاه محل تحصیل خود باشند.
  • پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و تنها برای یک بار امکان پذیر است
  • داوطلبان می بایست تا تاریخ 31 شهریور ماه ۱۴۰۱ فارغ التحصیل شده باشند.
  • پذیرش افراد مشمول، مازاد بر ظرفیت پذیرش دانشجویان آزاد انجام می گردد.
  • برگزیدگان رتبه اول تا پانزدهم المپیاد علمی یا دانشجویی می توانند با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، از تسهیلات این آیین نامه برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط استفاده کنند.

شرایط پذیرش با کنکور

در صورتی که داوطلبان مشمول این سهمیه قصد داشته باشند در رشته ای غیر هم نام با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی خود در ارشد ادامه تحصیل دهند، نمی توانند در پذیرش بدون آزمون شرکت کنند. این افراد بایستی ثبت نام کنکور ارشد آزاد و سراسری را انجام داده و علاوه بر شرکت در آن، موفق به کسب نمره حدنصاب علمی حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در پذیرش آزاد هر کدرشته محل شوند. شایان ذکر است که شرایط استفاده از تسهیلات دانش آموختگان برتر از طریق دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1402 اطلاع رسانی می شود. جهت مشاهده تمامی سهمیه های ارشد می توانید به مطلب سهمیه های کنکور ارشد مراجعه نمایید.

  • داوطلبانی که در مرحله نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی، رتبه های اول تا پانزدهم را کسب کرده اند.
  • دانشجویانی که در دوره کارشناسی خود، با معرفی سازمان امور دانشجویان به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شده اند.
  • داوطلبانی که در مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته موفق به کسب رتبه اول تا سوم در یکی از جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی شده اند. البته توجه نمایید که این افراد می بایست حداقل 50 درصد در دستاورد حائز رتبه مشارکت داشته باشند.
  • دانش آموختگانی که در دوره کارشناسی پیوسته، رتبه اول را در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود کسب کرده و طی حداکثر 8 نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده اند.
  • داوطلبان دارای رتبه اول در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود در مقطع کارشناسی ناپیوسته که حداکثر پس از 4 نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل شده باشند.
  • افراد واجد شرایط می توانند حداکثر یک مرتبه و تا یک سال پس از دانش آموختگی از سهمیه خود استفاده کنند.

ثبت نام دانشجویان دارای سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد 1402

تاریخ و نحوه ثبت نام مقطع ارشد بدون آزمون استعداد درخشان 1402
ثبت نام کارشناسی ارشد 1402

همان طور که گفته شد، برای استفاده از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد می توانید به دو صورت با کنکور و بدون کنکور اقدام نمایید. افرادی که از این سهمیه برخوردارند و قصد تغییر رشته و دانشگاه خود را دارند، بایستی در آزمون ارشد شرکت نموده و نمره قبولی آن را کسب کنند. اما داوطلبانی که در کنکور ارشد شرکت نمی کنند، بایستی به صورت بدون آزمون از این سهمیه بهره مند شوند.

ثبت نام دانشجویان دارای سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد

ثبت نام بدون کنکور

نام نویسی دانشجویان واجد شرایط استفاده از سهمیه استعداد درخشان، برای تحصیل بدون کنکور در مقطع ارشد دانشگاه های سراسری به صورت جداگانه توسط هر دانشگاه صورت می گیرد. بنابراین بهتر است داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی خود و یا دانشگاه هایی که به صورت بدون کنکور و از طریق سهمیه استعداد درخشان دانشجو جذب می کنند، اطلاعیه های مربوطه را مطالعه نموده و از زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور 1402 مطلع گردند.

داوطلبان بایستی در موعد مقرر، فرم ها و مدارک مورد نیاز را تکمیل کرده و آن ها را ارسال نمایند که این فرآیند برای برخی از دانشگاه ها به شکل اینترنتی و آنلاین صورت می گیرد و در برخی از دانشگاه ها نیز فرد می بایست مدارک لازم را به آدرس دانشگاه یا دانشکده مربوطه پست نماید. البته ممکن است به صورت حضوری نیز این امر صورت گیرد که جزئیات کامل در اطلاعیه ای که توسط هر دانشگاه منتشر می شود، درج خواهد شد.

نکته: ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد برای پذیرش بدون کنکور استعداد درخشان به صورت 5 درصد مازاد است.

ثبت نام بدون کنکور پیام نور

دانشگاه های پیام نور تاکنون به صورت بدون آزمون و صرفا براساس سوابق تحصیلی اقدام به جذب دانشجو نمی کردند اما طبق اخبار جدید، قرار بر این شده که این دانشگاه ها نیز برای سال تحصیلی 1402 – 1403 به صورت بدون کنکور دانشجو جذب کنند. داوطلبان به منظور شرکت در این فرآیند و تحصیل در این دانشگاه می توانند از روز یکشنبه مورخ 14 لغایت 24 اسفند ماه 1401 به سایت جامع دانشگاه پیام نور به نشانی pnu.ac.ir مراجعه نموده و نام نویسی خود را نهایی کنند.

ثبت نام با کنکور

دانشجویان برخوردار از سهمیه استعداد درخشان می توانند همزمان با داوطلبان کنکور ارشد در این آزمون ثبت نام کنند و در فرم نام نویسی گزینه مربوط به سهمیه خود را علامت گذاری نمایند. این افراد در صورتی که موفق به کسب حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در پذیرش آزاد هر کد رشته محل شوند، توسط سازمان سنجش به دانشگاه های مربوطه معرفی خواهند شد. پس از معرفی به دانشگاه ها می توانند نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام خود در دانشگاه مقصد اقدامات لازم را انجام دهند.

نکات مربوط به ظرفیت پذیرش بر اساس سهمیه استعداد درخشان ارشد ۱۴۰۲

  • ظرفیت پذیرش بر اساس این سهمیه محدود است، لذا داوطلبان باید به هنگام ثبت نام این مسئله را در نظر بگیرند.
  • تمام شرایط و جزئیات مربوطه، به دنبال انتشار اطلاعیه ثبت نام اعلام می گردد.
  • ظرفیت پذیرش بدون آزمون بر اساس این سهمیه به اندازه 20 تا 40 درصد ظرفیت پذیرش با آزمون خواهد بود. (30 درصد برای دانشگاه های سطح 3)
  • در پذیرش بر اساس سهمیه استعداد درخشان، دو سوم از ظرفیت به دانشجویان دانشگاه مورد نظر و یک سوم آن به فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها تعلق می گیرد.
  • دانشگاه می تواند کل ظرفیت پذیرش بدون آزمون خود را با کد تحصیل تکمیل نموده یا نیمی آن را بر اساس کد محل تحصیل و نصف دیگر را بر اساس ظرفیت کل رشته های با آزمون ثبت کنند.
  • ظرفیت پذیرش بدون آزمون در موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها نهایتا تا 10 درصد ظرفیت با آزمون در هر کد است.

مزیت های سهمیه استعداد درخشان

  1. دریافت بن کتاب
  2. کمک هزینه سفر جهت ارائه مقالات
  3. صدور گواهی رتبه جهت معرفی به دانشگاه ها، ادارات و…
  4. معرفی به بنیاد نخبگان
  5. تقدیر و اعطای وام

علاوه بر پذیرش با سهمیه استعداد درخشان، داوطلبان می توانند از طریق ثبت نام ارشد بدون کنکوردر رشته هایی که ظرفیت آن ها در روند برگزاری این آزمون تکمیل نشده اند، به این مقطع وارد شوند. البته توجه داشته باشید که برای پذیرش به این شیوه بایستی ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد 1402 را که طبق معدل کارشناسی شماست، در سایت سازمان سنجش انجام دهید. همچنین برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۲ نیز از طریق سایت رسمی این دانشگاه به آدرس azmoon.org باید اقدامات لازم را انجام دهید. می توانید تمامی شرایط مربوط به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه های آزاد را در مطلب شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مطالعه نمایید.

 

سوالات متداول

1- داوطلبان تا چه زمانی می توانند از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ خود استفاده کنند؟

این دسته از متقاضیان صرفا می توانند یک سال بلافاصله پس از دانش آموختگی و یک مرتبه از سهمیه خود استفاده نمایند.

2- آیا با سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد بدون شرکت در کنکور ۱۴۰۲ می توان رشته دیگری برای ادامه تحصیل در این مقطع انتخاب کرد؟

خیر، این افراد تنها با شرکت در آزمون ارشد و کسب حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده، می توانند رشته و دانشگاه دیگری انتخاب نمایند.

3- زمان و نحوه استفاده از سهمیه استعداد درخشان کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور به چه صورت است؟

داوطلبان می توانند از 14 لغایت 24 اسفند ماه ۱۴۰۱ با مراجعه سایت جامع دانشگاه پیام نور به نشانی pnu.ac.ir نام نویسی خود را نهایی کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۳۱۲ نظر
  1. علی

    سلام میشه با سهمیه استعداد درخشان، بدون کنکور با کارشناسی بهداشت عمومی وارد گرایشات این رشته مانند آموزش بهداشت شد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، بله، شما محدودیتی برای ثبت نام ندارید.

  2. سپیده خانوم

    سلام وقتتون بخیر باشه…من کارشناسیمو رشته مشاوره ی دانشگاه آزاد تهران مرکز خوندم ، میخواستم بدونم که آیا از طریق استعداد درخشان میتونم برای ارشد ، رشته ی روانشناسی بالینی قبول بشم توی همون دانشگاه آزاد تهران مرکز ؟!؟؟؟ (با استعداد درخشان )

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شرایط ثبت نام برای شما فراهم می باشد و مانعی وجود ندارد.

  3. Sara

    سلام
    آیا کسی که درس افتاده داره میتونه استعداد درخشان بشه؟
    در صورتی که اون درس رو پاس کنه چی؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، در صورت داشتن شرایط اختصاصی استعداد درخشان، شما می توانید ثبت نام خود را انجام دهید.

  4. Me

    سلام
    من دانشجوی پیام نور هستم از طریق چه طریق میتونم ارشد رو داخل دانشگاه دولتی و خوب بخونم؟
    و با کنکور با معدل چه معدلی نیازه ک چه رتبه ای

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      برای ورود از طریق معدل باید جزو استعداد های درخشان باشید و برای با آزمون بهتر است صرفا مطالعه عمیق از منابع مناسب داشته باشید.

  5. Mahdi

    سلام . بنده تا ترم شش ۱۰۷ واحد پاس کردم در دانشگاه دولتی
    ۳/۴ واحد های درسی حساب میشه یا کمتره؟ میتونم جزو استعدادهای درخشان باشم ؟
    در ضمن معدلم خوبه جزو ۱۵ درصد برترم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      بله میتوانید جزو استعداد های درخشان باشید.

  6. پویا

    سلام وقت بخیر. ببخشید ۲ تا سوال داشتم.
    ۱_ امکانش هست با استعداد درخشان ارشد برای دانشگاه آزاد شهر دیگه درخواست داد یا فقط همون دانشگاه کارشناسی باید باشه؟
    ۲_ امکان داره همزمان هم کنکور داد هم درخواست استعداد درخشان و در نهایت یکیش رو رفت یا فقط باید یکی رو انتخاب کرد؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      در هر دو مورد شما مجاز هستید که هم کنکور دهید و هم شهر دیگری را انتخاب نمایید.

  7. شایان

    سلام استعداد درخشان دانشگاه آزاد میتونه از دانشگاه دولتی پذیرش بگیره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، این مورد به سختی میسر می شود.

  8. کامران علیان

    سلام وقتتون بخیر . بنده دانشجوی کارشناسی پیوسته دانشگاه پیام نور هستم ودر ۶ ترم فارغ التحصیل شدم و معدلم ۱۸.۰۴ هستش خواستم بدونم شرایط ثبت نام استعداد درخشان را در دانشگاه دولتی یا آزاد برای ارشد دارم.

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، شما شانس قبولی در دانشگاه آزاد را دارید.

  9. فاطمه

    سلام وقتتون بخیر،
    من سال ۱۴۰۰ رشته میکروبیولوژی با معدل ۱۹ فارغ التحصیل شدم. میخواستم بدونم میتونم برای استعداد درخشان ۱۴۰۳ شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، استعداد درخشان ارشد دانشگاه آزاد در رشته های زیر نظر وزارت علوم تا سه سال پس از فارغ التحصیلی امکان پذیر است.

  10. الهام

    سلام . من ترم هفت هستم و ۱۴۰۳ یعنی تیر ماه فارغ التحصیل میشم. میخواستم بدونم آیا میتونم توی کنکور ۱۴۰۴ از سهمیه ی استعداد درخشان با آزمون استفاده کنم؟
    چون کنکور امسال خرداد ماه هست و من تازه تیر فارغ التحصیل میشم. البته امسال هم کنکور میدم ولی میخواستم بدونم اگه پشت کنکور بمونم و برای ۱۴۰۴ بخونم آیا میتونم استفاده کنم ازش؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، در صورت عدم استفاده از این سهمیه در کنکور ۱۴۰۳، امکان استفاده در کنکور ۱۴۰۴ برای شما وجود خواهد داشت.

  11. نازنین

    سلام. من یک ترم مشروطی دارم و بقیه ترم ها جزو نفرات برتر بودم یعنی میانگینم جزو برترهاست میتونم استعداد درخشان شرکت کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورتی که به صورت کلی تا ترم شش از لحاظ معدل کل بین نفرات برتر رشته باشید میتوانید شرکت کنید.

  12. پریزاد

    سلام یعنی اینک معدل بالای ۱۶ دارم دو ترم آخر در کارنامه ممتاز درج شده ترم ۶ ۱۰۰واحد پاس شده و ۸ترمی درس‌تموم کردم استعداد درخشان ینست؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورتی که تا پایان ترم ۶ جزو نفرات برتر با تایید آموزشی دانشگاه باشید، استعداد درخشان محسوب خواهید شد.

  13. پریزاد

    سلام چطور باید بدونم جزوه استعداد های درخشان هستم یا خیر

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، از واحد آموزشی دانشکده سوال کنید.

  14. پریزاد

    سلام با تشکر از توضیحات کامل
    سوالی داشتم
    ۱) برای ثبت‌نام ارشد بدون کنکور استعداد درخشان باید مدرک خاصی داشته باشیم ؟یا همین ک معدل بالای ۱۶ باشه کافی هست؟

    ۲) تاریخ درخواست فارغ التحصیلیم تیر ۱۴۰۱ هست
    و تاریخ تایید فارغ التحصیلی ۱۴۰۱/۱۲ هست مورد قبول هست؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      بله، در صورت داشتن مدرک کارشناسی مورد قبول، امکان ثبت نام برای شما وجود خواهد داشت.

  15. Mobi

    سلام من ترم هفتم هستم و هنوز فارغ‌التحصیل نشدم .این ترم بهم یه برگه دادن گفتن استعداد درخشان شدم و برم برگه رو بدم دانشگاه مقصد و منتظر پاسخ بمونم .اما شنیدم که دانشگاه های خوب خیلی پذیرش ندارن واسه همین میخوام با کنکور اقدام کنم .الان متوجه نشدم اگه بخوام با کنکور اقدام کنم چطور میتونم از سهمیم استفاده کنم و منظور از کنکور کنکور بلافاصله بعد فارغ‌التحصیلی نیست بلکه کنکور بعدیش هست توی اون هم میشه از سهمیه استفاده کرد ؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      در کنکور کارشناسی ارشد نمی توانید از سهمیه استفاده نمایید بلکه بطور کلی سهمیه استعداد درخشان پذیرش جداگانه ای نسبت به پذیرش با آزمون دارد.

  16. حامد

    با سلام
    من ورودی سال ۹۸ هستم و یک حذف ترم بدون احتساب سنوات دارم و در حال حاضر ترم ۸ هستم و ترم آخرمه.
    خواستم بدونم من میتونم از سهمیه استعداد های درخشان استفاده کنم یا خیر؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، شرایط دانشگاه های سراسری با هم متفاوت است، بهتر است موضوع را با آموزشی دانشگاه مد نظرتا مطرح کنید.

  17. مهدی

    سلام کسی که کارشناسی رو تو ۷ترم تموم کنه میتونه استعداد درخشان شرکت کنه؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود بله، هیچ منعی برای شرکت در سهمیه استعداد درخشان نخواهید داشت.

  18. زهره

    سلام من میخوام از طریق استعداد درخشان با کنکور اقدام کنم. الان گزینه خاصی در مورد این سهمیه تو فرم ثبت نام ارشد هست که باید بزنم؟ یا باید بصورت جداگانه ثبت نام کنم؟ یا باید از دانشگاه مقطع کارشناسیم اقدام کنم؟ و اینکه من فارغ التحصیل شدم اما هنوز مدرکم صادر نشده. باید اون فرم تقاضا نامه دانشجویان سال اخر رو پر کنم؟ برای معدل هم اون معدل کل توی سایت گلستانم اوکیه؟ یا باید تایید بشه.

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود شما برای استفاده از سهمیه استعداد درخشان باید از طریق درگاه و طبق اطلاعیه دانشگاه مدنظر خود به صورت جداگانه ثبت نام نمایید.

  19. سحر

    سلام
    من یکبار با سهمیه استعداد درخشان ارشد درخواست دادم برای بدون آزمون دانشگاه پیام نور ،اما قبول نشدم ، الان میتونم برای سال بعد دوباره درخواست بدم یا برای کنکور ارشد این سهمیه رو اعمال کنم توی فرم ثبت نام
    ممنون

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      شما میتوانید از دو نوع ثبت نام برای دانشگاه های پیام نور استفاده کنید.
      در صورت پذیرش یک دانشگاه را انتخاب کرده و ادامه می دهید.

  20. رهااا

    سلام‌جواب ارشد استعداد درخشان که نقص مدارک خوردن دوباره کی میاااد؟؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      به احتمال زیاد این روند تا اواخر دی ماه یا اوایل بهمن زمان بر خواهد بود.

  21. صبا

    سلام وقت بخیر من کارشناسی ناپیوسته هستم آیا اگه جز پانزده درصد برتر باشم میتونم از سهمیه استعداد های درخشان استفاده کنم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود چون شما کارشناسی ناپیوسته هستید مدت تحصیل شما در کاردانی و کارشناسی و معدل شما ملاک می باشد.

  22. رها

    باسلام من لیسانس علوم تربیتی سال ۱۴۰۰ و ۶ترمه تموم کردم با معدل ۱۸و۵۶ هنگام دیدن نتیجه ارشد دانشگاه آزاد بر اساس استعداد درخشان نوشته بود ریز نمرات حاوی معدل بارگزاری شود من بارگزاری کردم آیا شانس قبولی دارم؟؟؟کی نتیجه میاد؟؟چون میخوام ببینم اگ قبول نمیشم ثبت نام ارشد آخر مهره ثبت نام کنم

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، در صورتی که مدارک را کامل بارگزاری کرده باشید شانس بالایی خواهید داشت.

  23. N

    سلام،ببخشید اگه ارشد با استعداد درخشان قبول شده باشیم برای دکتری در صورتی که جز نفرات برتر باشیم میتونیم از استعداد درخشان استفاده کنیم؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      بله مشکلی از این بابت وجود ندارد.

  24. فاطمه

    سلام وقت بخیر. این پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی، جامعه آماریش از همون دانشگاهی هست که فرد در اون تحصیل میکنه یا کل دانشگاه های کشور؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      از بین هم ورودی های خود دانشجو شرایط استعداد درخشان رقم می خورد.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد