خانه کارشناسی ارشد ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد
ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 1402

بسیاری از دانشجویان و فارغ التحصیلان دوره کارشناسی برای پذیرش در رشته و دانشگاه های مختلف مقطع ارشد همواره در حال تلاش هستند. لازم است بدانید که تا سال 99 پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد صرفا از طریق آزمون ورودی آن انجام می شد و تنها دانشجویان استعداد درخشان می توانستند بدون شرکت در کنکور کارشناسی ارشد جهت قبولی در این مقطع اقدام کنند که این روند اخیرا تغییر پیدا کرده است.

مطابق با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور در سال 99، دانشگاه های مختلف می توانند علاوه بر پذیرش داوطلبان دارای سهمیه استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد، نسبت به تکمیل ظرفیت های خالی خود بر اساس معدل تراز شده دوره کارشناسی یا همان سوابق تحصیلی نیز در بازه زمانی مشخص اقدام به پذیرش دانشجویان واجد شرایط کارشناسی ارشد بدون کنکور نمایند که در ادامه، به ارائه نکاتی در خصوص زمان و نحوه پذیرش داوطلبان به این روش می پردازیم.

فرآیند ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش به انجام می رسد.

زمان ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 1402

تمام داوطلبانی که به هر دلیلی در کنکور کارشناسی ارشد ثبت نام نکرده اند یا از رشته و دانشگاه محل قبولی خود رضایت کافی را ندارند، می توانند شانس خود را مجددا برای ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس بر اساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی خود امتحان کنند.

تا کنون اطلاعیه ای در خصوص زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد 1402 منتشر نشده است ولی با توجه به این که این روند در سال 99 پس از اعلام نتایج نهایی انجام شد، انتظار داریم این روند در سال جاری نیز تکرار شده و در اواخر آبان و یا اوایل آذر ماه سال جاری شاهد انتشار اطلاعیه مربوطه از طریق سایت سازمان سنجش باشیم. شما می توانید با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد ایران مشاوره از آخرین اخبار مرتبط با این فرآیند مطلع شوید.

نحوه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

پس از مطالعه دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۲ و اطمینان از احراز شراط مورد نیاز می توایند مطابق با مراحل زیر، فرآیند نام نویسی خود را به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به انجام برسانید.

  • ورود به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه “کارشناسی ارشد” از سمت راست سایت
  • کلیک بر روی لینک فعال “سامانه ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی (معدل) مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته 1402”

  • انتخاب گزینه “خرید کارت” به منظور پرداخت هزینه ثبت نام

  • کلیک بر روی گزینه “سریال ثبت نام در تکمیل ظرفیت (پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی) کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲” و سپس فشردن “تایید و ادامه”

  • درج اطلاعات شخصی در این صفحه و سپس فشردن دکمه “تایید و ادامه”

  • یادداشت نمودن شماره پیگیری صادر شده و انتخاب گزینه “ادامه روند پرداخت”

  • ثبت کردن اطلاعات بانکی و کلیک بر روی گزینه “پرداخت” جهت واریز وجه

  • بازگشت به صفحه ابتدایی ثبت نام و فشردن عبارت “تایید و ادامه – گام بعدی” 

  • درج نمودن سریال 12 رقمی و عبارت امنیتی، سپس کلیک بر روی گزینه “تایید”

پس از ورود به پنل شخصی خود بایستی عکس پرسنلی را مطابق با ویژگی های درج شده در سایت آپلود کرده و بعد از ثبت اطلاعات شخصی، کد رشته های مورد نظر خود را در فرم اینترنتی نام نویسی وارد کنید.

شرایط ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 1402

ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد تنها برای داوطلبانی امکان پذیر است که واجد شرایط اعلام شده باشند. این ضوابط که از طریق دفترچه راهنمای نام نویسی در اختیار افراد قرار می گیرد، شامل دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی می شود.

شرایط عمومی

  • اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • انجام واجبات دینی و پرهیز از محرمات
  • عدم سابقه عضویت در ساواک و فراماسونری و اعقاب آن ها
  • عدم احراز هر گونه عناد با جمهوری اسلامی ایران
  • رعایت تمامی شئونات تحصیلی و شغلی در طول تحصیل و اشتغال
  • عدم وجود فساد اخلاقی در فرد متقاضی

شرایط اختصاصی

  • داشتن مدرک تحصیلی مورد تایید یکی از سه ارگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشـکی و یـا شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • دارا بودن مدرک تحصیلی کارشناسی (لیسانس) یا کارشناسی ارشد (فوق لیسانس یا دکترای حرفه ای) یا اشتغال به تحصیل در سال آخر مقطع کارشناسی یا فارغ التحصیلی داوطلب حداکثر تا تاریخ 30 بهمن ماه 1402
  • دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته در صورتی که دارای معدل کمتر از 12 باشند، حق ثبت نام و شرکت در این مرحله از پذیرش را ندارند.
  • پذیرفته شدگان دوره روزانه با توجه به تعهد آموزش رایگان باید برابر با طول مدت تحصیل دوره کارشناسی ارشد و در صورت نیاز، تعهد به خدمت بسپارند.
  • داوطلبان بهره مند از مزایای صندوق رفاه دانشجویان چنانچه قصد ادامه تحصیل در مقطع بالاتر را داشته باشند، می توانند با معرفی ضامن به صندوق های مذکور ثبت نام خود را انجام دهند و انجام تعهدات خود را به بعد از فراغت از مقطع تحصیلی جدید موکول کنند.

دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

برای علاقه مندان پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، فایل پی دی افی تحت عنوان دفترچه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر می شود که داوطلبان با مطالعه آن می توانند از جزئیات مختلف در خصوص روند ثبت نام به صورت جامع مطلع شوند. پیش بینی می شود این دفترچه در اواخر آبان و یا اوایل آذر ماه سال 1402 در اختیار علاقه مندان قرار بگیرد که به محض انتشار آن، لینک مربوطه در جدول زیر فعال می گردد.

دانلود دفترچه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد 1402 (به زودی فعال می شود.)

مدارک مورد نیاز ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد 1402

هر یک از افراد برای شرکت و یا ثبت نام در یک آزمون ضمن داشتن شرایط بایستی مدارک مورد نیاز آن را هم ارائه دهند، در غیر این صورت فرآیند نام نویسی آنها منتفی خواهد بود. لذا داوطلبان نام نویسی کارشناسی ارشد نیز بایستی ابتدا مدارک مورد نیاز شرح داده شده در زیل را جهت ثبت نام داشته باشند.

  • عکس 4*3 با مشخصاتی که از سوی سازمان سنجش اعلام می شود.
  • اطلاعات شخصی، تحصیلی، شغلی و …
  • سریال ثبت نام با خرید کارت اعتباری

لیست رشته های ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد ۱۴۰۲

معمولا هر دانشگاهی که در رشته های مقطع کارشناسی ارشد ظرفیت خالی داشته باشد با انتشار لیست رشته های مورد نظر خود اقدام به جذب دانشجو می کند. لذا در این قسمت با توجه به این که لیست رشته های مربوط به سال تحصیلی ۱۴۰۲ منتشر نشده است لیست رشته های مربوط به سال 99 قرار گرفته که در صورت انتشار اطلاعیه مرتبط در این خصوص مقاله بروز خواهد شد.

لیست رشته کارشناسی ارشد بدون کنکور 
لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد

(جهت دریافت فایل، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

(جهت دریافت فایل، روی لینک فوق کلیک نمایید.)

 

سوالات متداول

1- فرآیند ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد ۱۴۰۲ از چه تاریخی آغاز می شود؟

هنوز تاریخ دقیق برای این فرآیند اعلام نشده است اما انتظار می رود که مهلت ثبت نام داوطلبان در اواخر آبان و یا اوایل آذر ماه آغاز شود.

2- نحوه ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد ۱۴۰۲ به چه شکل است؟

داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

3- آیا داوطلبان برای ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی ارشد ۱۴۰۲ می بایست هزینه پرداخت نمایند؟

بله، متقاضیان جهت شرکت در این فرآیند ملزم به پرداخت هزینه می باشند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد