خانه اخبار تحصیلی کنکور فرهنگیان آخرین اخبار از طرح دو حقوق کامل برای فرهنگیان

آخرین اخبار از طرح دو حقوق کامل برای فرهنگیان

آخرین اخبار از طرح دو حقوق کامل برای فرهنگیان

یکی از موضوعات چالش برانگیز سازمان آموزش و پرورش در سال های اخیر، کمبود معلم بوده که از روش های مختلفی سعی در تامین نیرو داشته اند.

آخرین اخبار از طرح دو حقوق کامل برای فرهنگیان

کمبود تعداد معلم در نظام آموزش و پرورش کشور باعث شده تا 30 هزار معلم بازنشسته جهت تامین نیروی لازم و کمبود نیرو دعوت شوند. یکی از دلایل اصلی در ایجاد این شرایط، سیاست های اشتباه دولت در اعلام نتایج آزمون های استخدامی می باشد که باعث شده تعداد بالایی از فرهنگیان با دو حقوق مشغول به کار شوند.

طبق اطلاعاتی که توسط معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان شده؛ در سال تحصیلی گذشته حدود 202 هزار معلم در مراکز آموزشی کم بود چون فقط 79 هزار معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد نظام آموزشی کشور شده است. وی به این نکته نیز اشاره کردد که در بازه سال های 92 تا 98 نیز 53 هزار معلم بازنشسته داشتیم که البته تعداد کل بازنشستگان در این بازه 89 هزار نفر بوده ولی به درخواست سازمان آموزش و پرورش برخی از آنها ادامه همکاری داشته اند که تعداد آنها 30 هزار نفر می باشند.

یکی دیگر از مواردی که معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش به آن اشاره کردند، تعداد پذیرش افراد در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی آموزش و پرورش شاخه آموزگاری بود. تعداد افرادی که در این مرحله پذیرش خواهند شد، 11 هزار نفر می باشند که پیش بینی می شود تا اواخر مهر ماه نتایج آن مشخص و اعلام خواهند شد.

تعداد افرادی که از طریق آزمون دبیری آموزش و پرورش وارد نظام آموزشی کشور خواهند شد، 22 هزار نفر می باشند که نتایج آن نیز تا اوایل آبان مشخص می شوند.

مواردی در خصوص امکانات رفاهی آموزش و پرورش برای معلمان نیز عنوان شد و ایشان تاکید کردند که حدود 6 هزار اتاق در خانه‌های معلم و 600 خانه معلم برای معلمان وجود دارد ولی سازمان منسجم رفاهی و اقتصادی برای معلمان ایجاد نشده که در آینده ای نزدیک به آن نیز پرداخته خواهد شد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره