خانه اخبار تحصیلی آزمون استخدامی آخرین اخبار از برگزاری آزمون های جدید آموزش و پرورش ۱۴۰۲

آخرین اخبار از برگزاری آزمون های جدید آموزش و پرورش ۱۴۰۲

آخرین اخبار از برگزاری آزمون های جدید آموزش و پرورش ۱۴۰۲

مسئله ی کمبود معلم مسئله ای است که با افزایش ظرفیت آزمون های استخدامی آموزش و پرورش در سال گذشته برای رفع آن اقدام شد.

اخبار جدید آزمون های آموزش و پرورش 1402

به گفته معاون آموزش و پرورش 25 هزار نیروی معلم جدید از اوایل آبان وارد مدارس می شوند و قرار است که 30 هزار سرایدار نیز برای مدارس جذب شوند. همچنین 10 هزار و 700 معلم ابتدایی از پایان هفته در دبستان ها آغاز به کار می کنند. هدف از استخدام این تعداد معلم، برطرف کردن مسئله کمبود معلم است و ظرفیت خالی مانده نیز در آزمون های بعدی آموزش و پرورش جذب می شوند.

بر اساس اظهارات معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش، برای جذب مربی پرورشی از طریق آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش، به زودی اطلاعیه منتشر خواهد شد تا 11 هزار مربی پرورشی برای مدارس جذب شوند. البته همچنان برای استخدام مربی پرورشی با این تعداد مکاتبات و مذاکرات با سازمان اداری و استخدامی ادامه دارد. تلاش بر این است مربیانی به کار گرفته شوند که با مهارت های چندگانه خود هم نقش مشاوره را در مدرسه داشته باشند و هم به عنوان مربی پرورشی کار کنند.

در مورد استخدام نیروهای سرایدار و نیز پیرامون بحث افزایش حقوق آن ها با سازمان اداری و استخدامی مکاتباتی انجام شده و درخواست 30 هزار نیروی سرایدار خدمتگذار ارسال شده است. به محض دریافت مجوز، استخدام این نیروها انجام می شود. برای بهبود شرایط حقوق و مزایای نیروهای سرایدار نیز با سازمان اداری و استخدامی صحبت هایی انجام شده است تا با استفاده از ظرفیت قانونی بتوان برای جبران این کمبود اقداماتی را انجام داد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی