استخدام 44 هزار نیروی پرورشی در افق چهار ساله آموزش و پرورش

استخدام ۴۴ هزار نیروی پرورشی در افق ۴ ساله آموزش و پرورش

بنابر اظهارات معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش، در سال تحصیلی جدید، کمبود ۷۰ هزار مربی پرورشی و مشاور وجود دارد که امسال ۱۵ هزار نیروی جدید در قالب آزمون استخدامی جذب شدند و مهر ماه وارد مدارس می شوند.

جذب 44 هزار نیرو در حوزه پرورشی در افق چهار ساله آموزش و پرورش

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: یکی از اصلی ترین مشکلات مدارس، پیوند برنامه درسی و برنامه پرورشی است و باید مسائل پرورشی وارد متن اصلی آموزش و پرورش شود و ادغام آموزش و پرورش تنها با رفع کمبود مربی پرورشی صورت می گیرد. در راستای این هدف، در بازه زمانی چهار ساله ۴۴ هزار نفر جذب حوزه پرورشی خواهند شد و کمبود نیرو در عنوان شغلی مذکور کاهش خواهد یافت.

در سال 1403 آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش با هدف جذب 19 هزار مربی پرورشی و مشاور برگزار گردید و احتمال می رود این آزمون برای بار دوم در آذر ماه 1403 برگزار گردد.

شرایط سنی شرکت کنندگان دوره گذشته آزمون استخدامی مربی پرورشی آموزش و پرورش بین 20 تا 40 سال برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و تا 45 سال برای مقطع دکتری بود که با توجه به اعمال برخی سهمیه ها و امتیازات سقف حداکثر سن قابل افزایش می باشد. همچنین در آزمون مذکور محدودیت رشته وجود ندارد و فارغ التحصیلان تمامی رشته ها می توانند در این آزمون شرکت کنند.

مواد و منابع آزمون براساس دوره گذشته به سه دسته عمومی، اختصاصی و تخصصی تقسیم می شود که به شرح زیر می باشد:

مواد عمومی

  • معارف و اندیشه های اسلامی
  • تاریخ فرهنگ و تمدن
  • دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی
  • توانایی های عمومی ذهنی

مواد اختصاصی

  •  تعلیم و تربیت اسلامی
  • اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش
  • راهنما و فنون تربیت

مواد تخصصی

مواد تخصصی با توجه به عنوان شغلی متفاوت می باشد و می توانید با مراجعه به لینک منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش از جزئیات مربوط به آن مطلع گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی