خانه بلاگ آخرین اخبار درباره تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

آخرین اخبار درباره تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

آخرین اخبار درباره تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

یکی از تغییرات مهم و قابل توجهی که در کنکور سال 1402 ایجاد شد، تاثیر معدل در کنکور به صورت قطعی بود که به سهم 40 درصدی عنوان شد. برای سال 1403 نیز اهمیت سوابق تحصیلی و تاثیر آن روی نتایج نهایی مطرح شده است.

آخرین اطلاعیه ها درباره تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۳

اعمال سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور سراسری به عنوان یک امر قطعی مشخص شده که برای سال های آینده نیز مطرح است. در آخرین اخبار منتشر شده توسط سازمان سنجش کشور، در حالی که سهم سوابق تحصیلی در کنکور سال 1402، 40 درصد بود، برای سال ۱۴۰۳ این سهم به صورت 50 درصد قطعی شده است. بعد از انتشار این اخبار، اختلاف نظرهایی بین نمایندگان مجلس و اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده که به دنبال آن مجبور به برگزاری یک جلسه مشترک شده اند.

طی آخرین صحبت های دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، توافق نظر در مورد اعمال سوابق تحصیلی بر نتیجه کنکور بین نمایندگان و شورا وجود دارد و فقط اختلاف نظرهایی در مورد جزئیات مطرح است. وی اضافه کرد که نمایندگان نظرات مختلفی دارند که سعی شده با برگزاری جلسات مشترک، این موارد بررسی و رفع شود.

با وجود انتقادات بسیاری که نمایندگان مجلس از زمان شروع کنکور در سال 1402 داشتند، ایشان عنوان کردند که این انتقادات به جا بود و سعی در رفع آنها شده است. با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، جلسه مشترک دیگری بین مجلس و شورای انقلاب فرهنگی در تاریخ 30 مرداد ماه 1402 برگزار خواهد شد تا آخرین انتقادات در مورد تاثیر معدل در کنکور 1403 مطرح شود.

یکی از مواردی که در سخنان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان شد، تاثیر قطعی سوابق تحصیلی بر نتیجه نهایی کنکور ۱۴۰۳ است و فقط در جلسه مشترکی که برگزار می شود، نحوه اجرای این موضوع مورد بحث خواهد بود که بعد از بررسی و جمع بندی کامل، اطلاعات آن منتشر خواهد شد. پیش بینی که او از جلسه مشترک بین نمایندگان و شورا دارد، توافق قطعی آنها در موضوع نحوه اعمال سوابق تحصیلی برای کنکور 1403 می باشد.

 

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره