خانه آزمون استخدامی تاریخ شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

تاریخ شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

تاریخ شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳

خبرهایی در خصوص تاریخ شروع سال تحصیلی 1402-1403 مطرح بود که باعث سردرگمی برخی از افراد نیز شده بود ولی وزیر علوم به تمام این شبهات پاسخ قطعی را دادند.

اعلام تاریخ شروع سال تحصیلی 1402 – 1403

در روزهای اخیر شایعاتی در خصوص تاریخ بازگشایی مدارس و دانشگاه ها مطرح بود که سوالات بسیاری را در ذهن دانشجویان و دانش آموزان ایجاد کرده بود. طبق آخرین نشست مطبوعاتی با وزیر علوم و تحقیقات در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی، زمان دقیق آغاز سال تحصیلی از طرف ایشان اعلام شد.

  • به گفته ایشان در پاسخ به سوال زمان شروع سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ که توسط یکی از خبرگزاری های معتبر مطرح شد، تاریخ بازگشایی دانشگاه ها از سوم مهر ماه می باشد چون روز اول مهر تعطیل است.
  • معلمانی که قرار است توسط سازمان آموزش و پرورش در سال جدید استخدام و شروع به کار کنند نیز با کمی تاخیر صورت خواهد گرفت. صلاحیت ها و مصاحبه علمی و گزینشی آنها در فرصتی که باید به آنها بدهیم توسط سازمان سنجش کشور ارزیابی خواهد شد و بعد از تایید نیز فعالیت خود را شروع می کنند.
  • وی در خصوص ثبت نام ورودی های جدید دانشگاه ها نیز اینطور عنوان کرد که در سال ۱۴۰۲ اولین بار بود که کنکور در دو نوبت و با اعمال سوابق تحصیلی برگزار شد که اطلاعات مربوط به سوابق تحصیلی از طرف آموزش و پرورش به سازمان سنجش ارسال شده اند. انجام این پروسه کمی زمان بر بوده و به همین دلیل نیز ورودی های جدید دانشگاه ها از هفته سوم پذیرش خواهند شد.

ایشان در انتهای سخنان خود نیز به نقش دانشجویان در آینده کشور تاکید کردند و به این مساله نیز اشاره داشتند که والدین، فرزندان خود را به ما سپرده اند و ما تمام تلاش خود را در تربیت و آموزش آنها خواهیم کرد. وی نسبت به تامین امنیت، آرامش و آسایش دانشجویان نیز قول داد تا آنها بتوانند در بهترین شرایط ممکن نسبت به کسب آموزش اقدام و به رتبه های بالاتر دست پیدا کنند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…

 



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی