خانه اخبار تحصیلی آزمون استخدامی خبر خوش برای داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

خبر خوش برای داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

خبر خوش برای داوطلبان شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

آموزش و پرورش هر ساله نیروهای معلم خود را از طریق آزمون استخدامی آموزش و پرورش جذب می کند و کمبود ظرفیت این آزمون ها همیشه دغدغه ی داوطلبان بوده است.

خبر خوب برای داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش

به گفته وزیر آموزش و پرروش از سال 94 تا الان 3 میلیون نفر به جمعیت دانش آموزی کشور اضافه شده است. همچنین در دوره دوم دولت قبل، رییس مرکز منابع انسانی این وزارت از کمبود نیروی انسانی خبر داد. با این حال در دولت پیشین مجوز استخدام صادر نشد؛ چرا که رییس دولت وقت اظهار داشت که هزینه تربیت دانش آموز در دولت 4 میلیون تومان است اما در مدارس خصوصی تنها 1 میلیون تومان است. در واقع بین تقویت مدارس خصوصی و دولتی رابطه عکس وجود دارد و تا قبل از دولت فعلی تمرکز بر تقویت مدارس خصوصی بوده است.

با این وجود، امسال مجوز استخدام 50 هزار معلم جدید صادر شد و 25 هزار نفر از این تعداد از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب آموزش و پرورش خواهند شد. در آزمون استخدامی نیز فقط 14 گرایش برای آزمون آموزگار ابتدایی امکان شرکت را داشتند اما پس از تلاش ها و پیگیری های بسیار این تعداد به 70 رشته و گرایش افزایش یافت. طبق اظهارات وزیر آموزش و پرورش این 40 و چند هزار نیروی معلمی که با وسواس انتخاب شده اند، افتخار کشور محسوب می شوند. کودکان آینده سازان و معماران آینده ایران هستند و باید این آینده سازان به دست معلمان قوی و توانمند تربیت شوند.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره استخدامی پیج استخدامی