خانه سامانه و سایت سامانه نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی

سامانه نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی

راهنمای استفاده از سامانه نقل و انتقالات دانشجویان علوم پزشکی
سامانه نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان علوم پزشکی

هر ساله دانشجویان زیادی به دلایل مختلف از جمله تغییر محل سکونت، ارائه نشدن رشته یا واحد مورد نظرشان در یک ترم دانشگاه خود، ازدواج، بیمار شدن و… درخواست نقل و انتقال از دانشگاه خود به دانشگاهی دیگر را دارند. سازمان علوم پزشکی به جهت ارائه تسهیلات به این دسته از دانشجویان، معمولا قبل از نیمسال اول زمان مشخصی را برای ثبت درخواست متقاضیان نقل و انتقال در نظر می گیرد که در بیشتر مواقع چندین بار تمدید می شود.

دانشجویانی که تمایل به ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی از دانشگاه خود به دانشگاه دیگر را دارند، می بایست با مراجعه به سامانه مربوطه، پس از تکمیل فرم و انجام تمهیدات لازم در سایت، نتیجه درخواست خود را پیگیری کنند تا در صورت پذیرش، از فرآیند ورود به دانشگاه مقصد که در مدت محدودی نیز صورت می گیرد، عقب نمانند.

لینک مستقیم ورود به سامانه درخواست انتقالی دانشجویان علوم پزشکی

transmission.behdasht.gov.ir

لینک مستقیم ورود به سامانه درخواست میهمانی دانشجویان علوم پزشکی

guest.behdasht.gov.ir

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهت نقل و انتقالی و همچنین میهمانی می بایست از دو سامانه مجزا استفاده نمایند.

معرفی سامانه نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی

قبل از اینکه به بحث مربوطه بپردازیم، بهتر است بدانید که دانشگاه های علوم پزشکی دارای دو سامانه متفاوت جهت انجام فرآیند انتقالی و میهمانی برای دانشجویان می باشد و افراد محصل در این دانشگاه بایستى با در نظر گرفتن هدف خود در زمان مشخص به سامانه مخصوص مراجعه کنند. در نتیجه توجه داشته باشید که به سایت اشتباه مراجعه نفرمایید و جهت انجام فرآیند نقل و انتقالی از طریق سایت transmission.behdasht.gov.ir و برای میهمانی از طریق سامانه guest.behdasht.gov.ir اقدام کنید.

نرم افزار ثبت نام الکترونیکی متقاضیان انتقال وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه ها به جهت ثبت نام متقاضیان که در قسمت ها و بخش های مختلف این کشور ساکن می باشند، طراحی و ارائه گردیده است که می توان آن را به عنوان هدف اصلی، در راه اندازی سایت در نظر گرفت. این سامانه در صفحه اصلی خود قوانین و نکاتی را برای استفاده راحت تر و بهرمندی از امکانات، جهت نقل و انتقال دانشجویان علوم پزشکی ذکر نموده است.

همچنین به غیر از بخشی که برای ثبت نام و نام نویسی برای جابه جایی و انتقال در نظر گرفته شده، امکان بررسی و پیگیری نتایج درخواست های ارائه شده متقاضیان نیز از طریق همین سایت وجود دارد. لازم به ذکر است که این سامانه موجب تسهیل در اتخاذ تصمیمات مناسب برای دانشگاه ها بر اساس آمارهای بدست آمده از گروه های پذیرفته شده دانشجویی قبل از زمان بازگشایی دانشگاه ها و حضور دانشجویان در دانشگاه، می گردد.

ضمناً این سامانه موجب استفاده کارآمدتر از نیروی انسانی، کاهش حجم استفاده از منابع فیزیکی همانند کاغذ و پرینتر و اطلاع رسانی کلیه قوانین و آیین نامه ها از طریق سایت و ارسال مدارک مورد نیاز سایت، توسط متقاضی در دانشگاه ها می گردد.

نحوه ثبت درخواست در سامانه نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی

داوطلبان واجد شرایط نقل و انتقال و میهمانی دانشجویان پزشکی می توانند با آماده کردن مدارک مورد نیاز، به صورت الکترونیکی درخواست خود را در سامانه مربوطه ثبت نمایند. همان طور که ذکر شد متقاضیانی که قصد دارند در دانشگاه دیگری به صورت میهمان مشغول تحصیل شوند، باید از طریق سامانه “درخواست میهمانی دانشجویان” به نشانی guest.behdasht.gov.ir فرآیند نام نویسی خود را آغاز نمایند.

اما دانشجویانی که قصد انتقال از دانشگاه محل تحصیل به دانشگاه مورد نظر را دارند، باید در زمان مشخص وارد سامانه “درخواست انتقالی دانشجویان” به آدرس transmission.behdasht.gov.ir شوند و مراحل ثبت نام خود را مطابق با راهنمای ذیل پیش ببرند.

  1. با توجه به هدف خود‏ به یکی از دو سامانه انتقالی به نشانی transmission.behdasht.gov.ir و یا میهمانی به آدرس guest.behdasht.gov.ir مراجعه فرمایید.
  2. صفحه اصلی سامانه به شما نمایش داده می شود که لازم است جهت ثبت درخواست خود، ابتدا قوانین ذکر شده در صفحه را مطالعه فرموده و قسمت “شرایط و قوانین را به طور کامل مطالعه نموده و موافق می باشم” را تیک بزنید. بعد از آن “شماره دانشجویی” و “کد ملی” خود را در کادر های پایین صفحه وارد کنید و سپس با فشردن دکمه “ثبت درخواست انتقالی جدید” یا “ثبت درخواست میهمانی جدید” وارد فرم ثبت نام می شوید.
  3. فرم درخواستی که در صفحه جدید باز می شود، شامل کادر هایی از قبیل (مشخصات شناسنامه ای و اطلاعاتی در رابطه با مقطع، رشته، دانشکده، تعداد واحد های گذرانده شده، میانگین کل، تعداد نیمسال مشروطی و معدل ترم قبل و…) می شود که دانشجوی متقاضی موظف به تکمیل کادر ها با اطلاعات صحیح می باشد.
  4. در ادامه، با توجه به قسمت مربوط به “اولویت های دانشگاه های مقصد انتخابی”، مطابق با اولویت هایی که دارید به انتخاب دانشگاه مورد نظر خود بپردازید. لازم به ذکر است در صورتی که خواهان انتخاب چند دانشگاه به عنوان مقصد هستید، با کلیک بر روی گزینه “اضافه کردن سطر به اولویت های انتخابی” نام دانشگاه های دیگر را وارد کنید. جهت تغییر اولویت ها می توانید از طریق فلش هایی که در بخش تغییر اولویت قرار دارند، انتخاب های خود را جا به جا کنید و برای حذف اولویت ها از دکمه “حذف” استفاده کنید.
  5. سپس بخش مربوط به “آدرس محل سکونت” را با اطلاعات دقیق خود تکمیل فرمایید.
  6. پس از انجام مراحل فوق، بخش ارسال مدارک متقاضی جهت تکمیل درخواست انتقالی وی وجود دارد که از طریق فشردن کلید “ارسال فایل”، مدارک در سامانه بارگذاری می شوند. توجه داشته باشید که حتما کادرهای مربوط به “نوع مدرک” ارسال شده و “توضیحات” را تکمیل نمایید. همچنین اگر مدرکی را به اشتباه ارسال کردید، می توانید با استفاده از دکمه “حذف” از ارسال آن ها جلوگیری کنید.
  7. بعد از این که اطلاعات و مدارک را به درستی در سایت بارگذاری کردید، روی عبارت “ذخیره اطلاعات” کلیک نمایید تا کد رهگیری ثبت نام از سامانه را دریافت کنید.
  8. هم اکنون، درخواست شما در سامانه با موفقیت ثبت شده است و شما می توانید برای پیگیری درخواست خود از طریق سایت مربوطه، با ورود به صفحه اصلی و وارد کردن “شماره دانشجویی” و “کد ملی” و انتخاب گزینه “پیگیری درخواست انتقالی ثبت شده”یا “پیگیری درخواست میهمانی ثبت شده”، پیغام های موجود در سایت را مشاهده کنید.
  9. با کلیک بر روی گزینه OK امکان مشاهده توضیحات کارشناسی که درخواست متقاضی را مورد بررسی قرار داده، برای متقاضی فراهم می باشد.
  10. در صورت تایید و موافقت دانشکده، پیام “متقاضی گرامی فرم درخواست شما توسط کارشناس دانشگاه محل تحصیلتان بررسی گردید. لطفا جهت ادامه کار بر اساس توضیحات کارشناس دانشگاه در جهت رفع نقص و تکمیل مدارک از طریق همین سامانه اقدام نمایید” در سامانه نمایش داده می شود.

توجه داشته باشید تا زمانی که اطلاعات تکمیلی و مدارک لازم توسط متقاضی برای دانشگاه مقصد به صورت کامل ارسال نشود، درخواست ارسال شده از دانشگاه مبداء برای کارشناسان دانشگاه مقصد غیرفعال می باشد.

پس از ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشگاه علوم پزشکی و تکمیل اطلاعات توسط متقاضی، کارشناسان دانشگاه های مقصد می توانند نسبت به بررسی درخواست ثبت شده توسط متقاضی اقدام نمایند. لازم به ذکر است که بعد از ذخیره اطلاعات درخواست کننده برای دانشگاه یا دانشگاه های مقصد مود نظر و تایید شرایط نقل و انتقال دانشجویان پزشکی می توانید تا زمان دریافت و مشاهده نتیجه نهایی، نسبت به پیگیری درخواست خود با مراجعه به سامانه مورد نظر و وارد نمودن شماره دانشجویی و کد ملی اقدام فرمایید. ثبت نام نقل و انتقالات و میهمانی دانشجویان جدید الورود علوم پزشکی که تمایل به جابه جایی دارند نیز پس از دریافت نتایج نهایی کنکور سراسری، امکان پذیر می باشد.

 

سوالات متداول

1- چگونه پاسخگویی به درخواست های نقل و انتقالات دانشجویان علوم پزشکی را پیگیری کنیم؟

با مراجعه به سایت transmission.behdasht.gov.ir و وارد نمودن شماره دانشجویی و کد ملی می توانید پاسخگویی به درخواست خود را پیگیری کنید.

2- درخواست میهمانی دانشجویان علوم پزشکی از طریق کدام سایت انجام می شود؟

ثبت درخواست میهمانی این دانشجویان از طریق سایت guest.behdasht.gov.ir انجام می شود.

3- آیا در هنگام انجام فرآیند نقل و انتقالات دانشجویان علوم پزشکی، می توان چند دانشگاه را به عنوان دانشگاه مقصد انتخاب کرد؟

بله، امکان انتخاب چند دانشگاه به عنوان مقصد و اولویت بندی آن ها وجود دارد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره