خانه کارشناسی ارشد تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 1401

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 1401

راهنما و شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری نیمسال دوم 1400
تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 1400

همه ساله بعد از برگزاری کنکور، تعدادی از داوطلبان از انتخاب رشته خود راضی نبوده و یا به دلیل عدم شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، خواهان تحصیل در این مقطع می باشند. از طرف دیگر ممکن است ظرفیت بعضی ازرشته ها در انتخاب رشته اصلی کنکور، تکمیل نشده باشد که در چنین مواردی وزارت علوم با همکاری سازمان سنجش آموزش کشور، فرآیندی تحت عنوان تکمیل ظرفیت برگزار می کنند.

توجه کنید که امکان نام نویسی متقاضیانی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده و مجاز به شرکت در مرحله انتخاب رشته شده اند، در مرحله تکمیل ظرفیت وجود دارد تا این افراد بر اساس کارنامه نتایج اولیه آزمون خود، انتخاب رشته را انجام دهند.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته در آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 شده اند، امکان ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت بهمن ماه را دارا خواهند بود.

زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 1401

زمان ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری طبق روال هر سال بعد از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد سراسری 1401 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور فرا می رسد. لازم به ذکر است، هنوز زمان تکمیل ظرفیت برای سال جاری مشخص نمی باشد اما با توجه به اینکه در سال گذشته این فرآیند به جهت از روز چهارشنبه 22 دی لغایت دوشنبه 27 دی ماه، برای داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد سراسری شده بودند، در نظر گرفته شده بود که پیش بینی می شود در سال جاری نیز این فرآیند در این بازه زمانی انجام شود.

علاوه بر بازه زمانی مخصوص این امر، معمولا زمان نام نویسی تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد قابل تمدید نیز می باشد. از این رو به داوطلبان توصیه می کنیم با عضویت در کانال تلگرام کارشناسی ارشد  ایران مشاوره از آخرین اخبار در این زمینه مطلع شوید.

راهنمای جامع تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 1401

علاقه مندان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد می توانند پس از بررسی دقیق دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بهمن ماه در زمان مقرر نسبت به نام نویسی در این مرحله اقدام نمایند که مراحل آن در ادامه به ترتیب ذکر شده است.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org و انتخاب گزینه “کارشناسی ارشد” را از منوی سمت راست سایت
  • کلیک بر روی لینک فعال “سامانه ثبت نام و انتخاب رشته مرحله پذیرش تکمیل ظرفیت مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته – سال 1401”
  • درج کردن اطلاعات مربوطه مانند نام و نام خانوادگی، شماره تلفن، رشته تحصیلی و… 
  • تکمیل فرم ثبت نام اینترنتی با کد رشته های مد نظر (حداکثر 100 کد رشته محل)
  • دریافت کد پیگیری و یاداشت آن

شرایط تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 1401

در سال 1400 یکی از شرایط ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت حضور دانشجو در سر جلسه کنکور کارشاسی ارشد و مجاز شدن وی در فرآیند انتخاب رشته بود و نام نویسی افرادی که به هر دلیل در کنکور شرکت نکرده یا بعد از حضور در جلسه کنکور، انتخاب رشته انجام نداده اند، امکان پذیر نبود. همچنین لازم به ذکر است داوطلبان پذیرفته شده نهایی در رشته های مقطع کارشناسی ارشد سراسری نیز امکان شرکت در این دوره از پذیرش دانشجو را دارا هستند.

شرایط عمومی 

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی کشور
  • التزام عملی به دین اسلام
  • عدم احراز دشمنی نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران
  • نداشتن سابقه عضویت در ساواک، فراماسونری و از این دست گروهک ها
  • عدم داشتن فساد اخلاقی
  • عدم انجام اعمال خلاف شئونات شغلی و تحصیلی

شرایط اختصاصی 

  • شرکت نمودن داوطلبان پذیرفته شده نهایی رشته های کنکور کارشناسی ارشد سراسری بلا مانع است اما در صورت قبولی آن ها در مرحله تکمیل ظرفیت، پذیرش قبلی آن ها لغو شده و با آن ها مانند دانشجوی انتقالی رفتار خواهد شد.
  • حضور و شرکت نمودن پذیرفته شدگان نهایی آزمون کارشناسی ارشد در رشته های بورسیه و یا دارای شرایط خاص امکان پذیر نمی باشد.
  • هر داوطلب تنها می تواند کد رشته های مربوط به مجموعه امتحانی ثبت نامی خود را انتخاب و در فرم اینترنتی وارد نماید.
  • ثبت نام در کد رشته های دارای آزمون تشریحی و عملی تنها برای داوطلبانی که از قبل در این رشته ها ثبت نام نموده اند ممکن خواهد بود.
  • داوطلبانی که نام آن ها در لیست نهایی پذیرفته شدگان رشته های دارای شرایط خاص وجود دارد، حق شرکت در تکمیل ظرفیت را نخواهند داشت.
  • نیمسال شروع به تحصیل دانشجویان پذیرفته شده بسته به نظر دانشگاه محل قبولی در اولین نیمسال تحصیلی ممکن می باشد.
  • در کد رشته‌های امتحانی که‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ جدید بیش‌ از یک محل‌ تحصیل‌ باشد، امکان انتخاب تمامی کدرشته‌ محل‌های مورد علاقه‌ داوطلب به ترتیب‌ اولویت وی در نظر گرفته شده است.

دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 1401

علاقه مندان به ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه های سراسری پس از اطلاع از واجد شرایط بودن خود به منظور شرکت در این روند، به دنبال آگاهی از رشته های ارائه شده و دانشگاه های محل پذیرش با ظرفیت خالی هستند. به همین جهت، سایت سازمان سنجش آموزش کشور با ارائه اینترنتی  دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بهمن ماه 1401، کد رشته های مربوطه را منتشر می نماید. داوطلبان موظف اند پس از بررسی دقیق لیست رشته های دوره تکمیل ظرفیت، نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل اقدام کرده و فرم نام نویسی اینترنتی خود را تکمیل نمایند. با توجه به اینکه هنوز لیست این دفترچه برای سال 1401 مشخص نشده است،به همین منظور، لینک دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری سال گذشته در جدول زیر قرار داده شده است.

دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری

دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 1400

(جهت دریافت فایل، روی لینک فوق کلیک کنید.)

دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری بهمن ماه 1401

(به محض انتشار، لینک فوق فعال می گردد.)

 

 

سوالات متداول

1- داوطلبان از چه زمانی می توانند فرآیند ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۱ را آغاز نمایند؟

هنوز زمان دقیق انجام این فرآیند برای سال جاری مشخص نمی باشد اما پیش بینی می شود در اواخر دی ماه صورت پذیرد.

2- فرآیند تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد سراسری ۱۴۰۱ چگونه انجام می شود؟

این فرآیند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود که مراحل آن در متن مقاله ذکر شده است.

3- آیا حضور در جلسه کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ جهت شرکت در فرآیند تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه های سراسری الزامی است؟

بله، علاوه بر آن مجاز بودن در فرآیند انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ برای داوطلبان الزامی می باشد.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۹ نظر
  1. م. ع

    سلام الان ۲۵ دی هستیم ایا هنوز احتمال تکمیل طرفیت ارشد ۱۴۰۱ وجود دارد؟ یعنی امیدی هست?

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود ، این موضوع وابسته به سازمان سنجش می باشد و باتوجه به مدت زمان محدود باقی مانده احتمال نمی رود که تکمیل ظرفیتی در کار باشد .

  2. dilan

    سلام خستە نباشین واقعا احامال برگزاری تکمیل ظرفیت امسال هست اخه فک کنم گفتن دیگه انجام نمیشه لطفا بگین چن درصد احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت هستش؟؟

    • ایران مشاوره

      باسلام ، تاکنون اطلاعیه ای مبنی بر برگزاری تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد منتشر نشده است.

  3. رها

    سلام
    من کنکور ارشد ۱۴۰۱شرکت کردم مجاز به انتخاب رشته سراسری شدم اما رشته ای که میخواستم قبول نشدم آیا احتمال دارد تکمیل ظرفیت بهمن قبول بشم

    • ایران مشاوره

      سلام ، وقتتون بخیر. در صورت داشتن ظرفیت در رشته و دانشگاه مدنظر و کسب حداقل تراز و رتبه مورد نیاز امکان قبولی وجود دارد.

  4. امیررضا

    سلام … من در انتخاب رشته مهر ۱۴۰۱ شرکت کردم و قبول هم شدم…ایا میتونم با همون کارنامه تکمیل ظرفیت شرکت کنم؟؟ترم مهر رو نرفتم دانشگاه و تز محل قبولیک راضی نبودم…

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، مطابق با قوانین و مقررات پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی مندرج در سازمان سنجش، شما پس از اعلام قبولی تا زمانی که دانشگاه مربوطه اعلام کرده یود، باید ثبت نام را انجام می دادید. هم اکنون قبولی شما لغو گردیده است. از ابتدا وارد سایت شده و نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنید.

  5. امیر حسین

    سلام من کنکور ارشد شرکت کردم و دانشگاه قبول شدم اما متاسفانه تا شهریور فارغ التحصیل نمیشم راهی داذه تا ورودی بهمن بشم

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر، در صورت انتخاب رشته های ارائه شده در نیمسال دوم، تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ فرصت فراغت از تحصیل خواهید داشت.

  6. افشار

    سلام من در ازمون ارشد شرکت نکردم راهی برای ثبتنام وجود‌داره ؟؟
    برای ورودی بهمن؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود، مطابق با آخرین اطلاعیه ها، افرادی که در آزمون شرکت نکردند، مجاز به ثبت نام در تکمیل ظرفیت نمی باشند.

  7. یاسر

    با سلام و عرض ادب،

    من تونستم در انتخاب اول آزمون ارشد قبول بشم ولی بنا به شرایطی مایلم در دانشگاه انتخاب دوم ثبت نام کنم آیا امکان پذیر هست؟ چه راهی را پیشنهاد می کنید؟

  8. یاسر

    با سلام و عرض ادب
    من تونستم تو آزمون ارشد همون انتخاب اول قبول بشم ولی بنا به شرایطی مایلم انتخاب دوم رو ثبت نام کنم آیا امکانش هست؟ چه راهی را پیشنهاد می کنین؟

  9. ممد

    سلام
    امسال در انتخاب رشته دانشگاه ازاد انتخاب دوم خودم (شیمی واحد تهران مرکزی)در انتخاب رشته قبول شدم
    اگر در تکمیل ظرفیت انتخاب اول (شیمی واحد علوم دارویی)قبول بشم میتونم انتقالی بگیرم؟
    تا آخر مهر ماه دانشگاه اولی حتما باید ثبت نام کنم؟

  10. مهراوه

    سلام، من ارشد رشته علم اطلاعات گرایش مطالعات ارشیوی شبانه قبول شدم.البته خیلی به این گرایش علاقمند نیستم. وقتی کارنهمه نهایی اومد متوجه شدم با توجه به رتبه داوطلبم نسبت به اخرین رتیه قبولی چند رشته دیگه ار گرایش علم اطلاعات قبول شدم. ایا میتونم اون دانشگاه ها ثبت نام کنم یا خیر؟ یا حتما باید همون مورد که به عنوان رشته قبولی مشخص شده رو باید ثبت نام کنم! ببخشید طولانی شده اما مثلا توو کارنامه گرایش مدیریت اطلاعات مجازی دانشگاه تهران ، شهید بهشتی وحتی پیام نور هم قبول شدم نمیشه اینارو ثبت نام کنم… میشه راهنماییم کنید. یا اگرراه دیگری برای تغییر گرایشم در نظر دارید من رو اگاه کنید؟ لطفا… منتظر پاسختون هستم.

  11. طاهره نصرتی

    سلام
    آزمون ارشد دانشگاهی که قبول شدم انتخاب سومم هست آیا امکانش هست تکمیل ظرفیت بتونم دانشگاهی که اولویت اول و دومم هست قبول بشم دانشگاهی هم که میخوام برم سطحش پایین تر از دانشگاهی هست ک قبول شدم و اینکه آیا امکان انتقالی وجود داره؟

    • ایران مشاوره

      سلام . باتوجه به آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۷ ، احتمال برگزاری تکمیل ظرفیت پایین می باشد و با توجه به دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۸ ، انتقالی و میهمان گرفتن در این مقطع امکان پذیر نمی باشد مگر با دارا بودن شرایط به خصوص و قبول کردن دانشگاه مبدا و مقصد .
      نکته ی قابل ذکر برای شما این است که اگر دانشگاه های انتخابی شما جزو دانشگاه های سراسری باشند ، می توانید در صورت دارا بودن امتیازهای دانشگاه های مدنظر از کارنامه سبز جهت جابه جایی دانشگاه ها استفاده نمایید .

  12. سیامک

    سلام
    مشاوره اگر قرار نیست برگزار بشه اطلاع بدین تا شروع ب خوندن کنیم
    من و امسال من هنوز نخوندیم ب امیدی که تکمیل ظرفیت ارشد ازاد یا سراسری هست

مشاوره ارشد پیج کارشناسی ارشد