خانه کنکور ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲

ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲

نام نویسی آزمون عملی تربیت بدنی 1402
ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی 1402

دانشگاه های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، برای پذیرش متقاضیان رشته آموزش تربیت بدنی، یک آزمون عملی برگزار می نمایند. همچنین این آزمون عملی، برای داوطلبان ورود به رشته علوم ورزشی نیز اجرا می شود. علاقه مندان می بایست برای شرکت در آزمون عملی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی، اعلام آمادگی و علاقه مندی نمایند که برگزاری آن در دو مرحله مقدماتی و تخصصی انجام می پذیرد. بنابراین سایت سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص ثبت نام متقاضیان برای تحصیل در رشته مذکور، لینک اعلام علاقه مندی به منظور نام نویسی اینترنتی در این آزمون عملی را فعال نموده است.

✅ لینک مستقیم ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی 1402

(به محض شروع فرآیند، لینک فعال می شود.)

لینک مستقیم ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی

متقاضیان رشته علوم ورزشی و تربیت بدنی برای پذیرش در این رشته می بایست در هر دو مرحله مقدماتی و تخصصی آزمون عملی ۱۴۰۲، حدنصاب نمره لازم را کسب نمایند.

زمان ثبت نام و اعلام علاقه مندی آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲

رشته آموزش تربیت بدنی و علوم ورزشی، از آن دسته رشته های پرطرفدار می باشد که هر ساله متقاضیان زیادی را به خود اختصاص می دهد. صرفا داوطلبانی که دارای شرایط خاص باشند و بتوانند در هر دو مرحله آزمون مقدماتی و کتبی موفق ظاهر شوند، در این رشته پذیرش خواهند شد. معمولا زمان ثبت نام در آزمون عملی تربیت بدنی پس از برگزاری کنکور سراسری 1402 است که هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نشده است.

داوطلبان می توانند در کانال تلگرام کنکور ایران مشاوره عضویت داشته باشند تا در اسرع وقت از زمان دقیق این فرآیند مطلع شوند. همچنین در زمان فعال بودن لینک ثبت نام و اعلام علاقه مندی آزمون عملی تربیت بدنی، می توان نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود نیز اقدام نمود. لازم به ذکر است داوطلبانی که در مهلت اولیه ثبت نام نموده و در آزمون عملی شرکت کردند دیگر نمی توانند در این فرآیند نام نویسی کنند.

راهنمای ثبت نام و اعلام علاقه مندی آزمون عملی تربیت بدنی 1402

داوطلبان می بایست مطابق مراحل ذیل، جهت دریافت کارت اعلام علاقه مندی به آزمون مذکور و سپس نام نویسی در آن از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.

  • به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه نموده و گزینه “خرید کارت اعتباری” را انتخاب نمایید. 

    مرحله اول ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی

  • لینک مربوط به سریال هزینه آزمون عملی علاقه مندی به رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی ۱۴۰۲” را تیک زده و گزینه “تایید و ادامه” را بفشارید. 

    مرحله دوم ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی

  • کادرهای موجود در صفحه نمایش داده شده را به درستی تکمیل نموده و سپس دکمه “تایید و ادامه” را بفشارید.مرحله سوم ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی
  • اطلاعاتی که در سامانه وارد نموده اید به شما نمایش داده می شود که می بایست پس از فعال کردن تیک عبارت موجود در عکس زیر، گزینه “ادامه روند پرداخت” را انتخاب کنید.

    مرحله چهارم ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی

  • در نهایت می بایست پس از تکمیل کادرهای مربوط به اطلاعات کارت بانکی خود، گزینه “پرداخت” را بفشارید. در صورتی که عملیات پرداخت با موفقیت صورت گرفته باشد، می توانید کد رهگیری پرداخت خود را دریافت نموده و آن را تا پایان مراحل پذیرش نزد خود حفظ کنید.

    مرحله پنجم ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی

  • مجددا به صفحه اول سایت سنجش وارد شده و گزینه “سراسری” را از منوی موجود در سمت راست صفحه پیش رو انتخاب نمایید.

مرحله ششم ثبت نام آژمون عملی تربیت بدنی

  • روی لینک فعال “اعلام علاقه مندی به شرکت در آزمون عملی رشته های هنر و علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی 1402” کلیک نمایید.

    مرحله هفتم ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی

  • در صفحه زیر سه روش برای انجام فرآیند مربوطه وجود دارد که داوطلبان می توانند به منظور ثبت نام در آزمون عملی تربیت بدنی از روش اول و دوم و به منظور ویرایش اطلاعات، از هر سه روش اقدام کنند. 

مرحله هشتم ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی

شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲

از جمله شرایط و ضوابط شرکت در این آزمون عبارتند از:

  • علاقه مندان جهت شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی بایستی علاوه بر پرداخت هزینه به منظور اعلام علاقه مندی مبلغی نیز بابت معاینات پزشکی و تست های سلامت و تندرستی پرداخت کنند.
  • شرکت کنندگان توجه نمایند که بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری حتی اگر در کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه نشده باشند می توانند با توجه به علاقه مندی خود در دوره های روزانه انتخاب رشته نمایند.
  • متقاضیان می بایست در روز امتحان یک ساعت قبل از زمان مقرر در جلسه حضور داشته باشند و نوشیدنی و مواد غذایی خود را مصرف نموده تا در فرآیند آزمون ضعف نکنند.
  • داوطلبان باید دو قطعه عکس 3*4، اصل شناسنامه یا کارت ملی، لباس و کفش ورزشی را همراه خود داشته باشند.

هزینه ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی 1402

داوطلبان علاقه مند به شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی ابتدا بایستی علاقه مندی خود را با پرداخت وجه مورد نظر اعلام نمایند تا کارت ورود به جلسه برای آزمون عملی این متقاضیان صادر گردد. هزینه مورد نظر برای انجام این فرآیند در سال ۱۴۰۲ هنوز اعلام نشده اما سال گذشته معادل 105000 هزار تومان بوده و احتمال این که در سال آتی این مبلغ افزایش پیدا کند، وجود خواهد داشت.

علاوه بر این وجه شرکت کنندگان باید در بازه زمانی تعیین شده به درگاه پژوهشگاه تربیت بدنی به نشانی اینترنتی ssrc.ac.ir مراجعه کرده و هزینه ای را بابت انجام معاینات پزشکی و تست های سلامت و تندرستی پرداخت کنند. این مبلغ نیز تا کنون مشخص نشده اما برای سال گذشته به مبلغ 104000 هزار تومان بود. به محض اعلام هزینه های مذکور متن مقاله بروز شده و در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

نکات مربوط به ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲

  • علاقه مندان به تحصیل رشته تربیت بدنی به صورت متمرکز دارای شرایط خاص (همراه با مصاحبه) پذیرش می شوند و نتایج نهایی قبولی یا عدم قبولی آن ها همراه با سایر رشته های متمرکز اعلام خواهد شد.
  • صرفا شرکت کنندگان کنکور سراسری 1402 در یکی از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی و علوم تجربی که ثبت نام خود را با خرید کارت اعتباری مربوطه در تاریخ مشخص انجام داده و در روز برگزاری در جلسه آزمون حاضر بوده باشند، امکان شرکت در آزمون عملی را خواهند داشت.
  • داوطلبانی که به شرکت در آزمون عملی تربیت بدنی (در بخش پذیرش با آزمون) تمایل دارند، می بایست پس از اعلام نتایج کنکور سراسری نسبت به ثبت کد رشته محل های مربوطه در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۲، بر اساس اولویت بندی های خود اقدام نمایند چراکه متقاضیان بر اساس اولویت بندی موجود، گزینش خواهند شد.
  • شرکت کنندگان در این آزمون، باید از دارا بودن سلامت کامل جسمانی علی الخصوص سلامت قلبی و ریوی خود اطمینان حاصل کنند و آمادگی های لازم برای انجام تست های آزمون عملی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه ها و مراکز آموزش تربیت بدنی را داشته باشند. اما با توجه به انجام معاینات پزشکی در حوزه برگزاری آزمون، نیاز به ارائه گواهی سلامت و تندرستی نمی باشد.
  • پذیرفته شدگان آزمون تخصصی تربیت بدنی می بایست در مصاحبه تشخیص صلاحیت های عمومی که در دو قسمت مجزا توسط آموزش و پرورش برگزار خواهد شد، شرکت نمایند.

مراحل برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی 1402

داوطلبان پس از انجام مراحل ثبت نام و اطلاع از زمان دقیق و محل برگزاری آزمون عملی خود می بایست، جهت شرکت در این آزمون اقدام نمایند. مراحلی که باید هر متقاضی در این زمان بگذراند، به شرح زیر است.

  1. به دلیل شرایط ویژه کرونا در ابتدای ورود به محل برگزاری، از داوطلبان بر اساس دستورالعمل بهداشتی غربالگری انجام می شود و در صورتی که فردی دارای تب و یا علائم دیگری باشد، از حضور او ممانعت به عمل خواهد آمد.
  2. سپس مدارک داوطلب با مشخصات روی کارت آزمون تطبیق داده شده و باید بخش خوداظهاری آن توسط شخص تکمیل شود.
  3. پس از آن کارت آزمون تکمیل شده و پرینت رسید پرداخت معاینه پزشکی و بدنی از متقاضی دریافت و مهر می گردد.
  4. در اینجا به آموزش عملی نحوه اجرای آزمون به وسیله پخش فیلم مربوطه پرداخته و به سوالات افراد پاسخ داده می شود.
  5. اکنون در این قسمت سلامتی داوطلبان بررسی شده و در صورتی که شرایط مدنظر را کسب نکنند، از ادامه فرآیند جلوگیری خواهد شد. همچنین در صورتی که شزکت کننده، مستنداتی مبنی بر بیماری، بارداری و یا غیره داشته بادش، باید همراه با کارت آزمون ارائه دهد.
  6.  در نهایت افراد برای تکمیل مرحله عملی باید بخش های زیر را بگذرانند.
مراحل نهایی آزمون عملی تربیت بدنی 1402
ایستگاه 1: کشش بارفیکس خوابیده در 20 ثانیهایستگاه 3: دراز و نشست در 30 ثانیهایستگاه 5: پرتاب توپ طبی
ایستگاه 2: دریبل فوتبالایستگاه 4: دوی 9×4 مترایستگاه 6: دوی 250 یا 150 متر

آدرس محل برگزاری آزمون

همان طور که گفته شد، داوطبان برای گذراندن مراحل بالا باید در مکان هایی که بدین جهت در نظر گرفته شده است، حضور یابند. به دلیل اینکه هنوز فرآیند ثبت نام آزمون عملی ۱۴۰۲ مشخص نیست، محل برگزاری آن نیز در دسترس نمی باشد اما به محض منتشر شدن، حتما لینک آن در متن زیر فعال می شود. برای آشنایی شما، فایل پی دی اف آدرس محل برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی سال گذشته را قرار داده ایم.

 

دانلود آدرس محل برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲ (به محض انتشار، فعال می گردد.)

 

توجه نمایید که آزمون کتبی رشته تربیت بدنی با ثبت نام کنکور سراسری 1402و شرکت در آن صورت می گیرد. لذا افرادی که در زمان مقرر برای نام نویسی در آزمون عملی اقدام کرده باشند، می توانند در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری نسبت به انتخاب کدرشته های مربوطه اقدام کنند. سپس متقاضیان دارای شرایط این رشته به جلسه آزمون عملی دعوت خواهند شد که نتایج نهایی پذیرش و عدم پذیرش این افراد، همزمان با اعلام نتایج نهایی کنکور ۱۴۰۲ و به صورت اینترنتی منتشر می گردد.

 

سوالات متداول

1- ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی ۱۴۰۲ در چه زمانی انجام می شود؟

هنوز زمان ثبت نام مشخص نیست.

2- پذیرش در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی چه شرایطی دارد؟

صرفا داوطلبان واجد شرایط که بتوانند در هر دو مرحله آزمون کتبی و عملی مربوطه موفق شوند، در این رشته پذیرش خواهند شد.

3- آزمون عملی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی ۱۴۰۲ در چه زمانی برگزار می شود؟

تاریخ برگزاری این آزمون تا کنون اعلام نشده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۱۴۹ نظر
  1. تارا

    سلام من آزمون عملی شو انجام دادم،،و مجاز ب انتخاب رشته شدم.ولی برای سریال علاقه مندی توی انتخاب رشته نمیدونم چ کدی رو بنویسم ؟میشه راهنمایی کنید؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      نیاز است تا شما کارت علاقه مندی دانشگاه فرهنگیان را از درگاه سازمان سنجش خریداری فرمایید.

  2. ....

    سلام من آزمون عملی شو انجام دادم،،و مجاز ب انتخاب رشته شدم.ولی برای سریال علاقه مندی توی انتخاب رشته نمیدونم چ کدی رو بنویسم ؟میشه راهنمایی کنید؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و درود
      می توانید سریال علاقه مندی را از سایت سنجش تهیه نمایید.

  3. فرزاد

    سلام آیا ثبت نام آزمون تربیت بدنی دوباره تمدید میشه واسه کسایی که ثبت نام نکردند؟؟؟

    • ایران مشاوره

      سلام و درود
      متاسفانه هنوز هیچ اطلاعیه ای مبنی بر این موضوع منتشر نشده است.
      اما به طور کلی احتمال این موضوع پایین می باشد.

  4. فرزاد

    سلام خواستم ببینم ثبت نام آزمون عملی تربیت بدنی ثبت نام مجدد داره یعنی تمدید میشه؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام، خیر، متاسفانه ثبت نام و برگزاری آزمون عملی تربیت بدنی تمدید نمی شود. در صورتی که دانشگاه های انتخابی شما به غیر از روزانه و نوبت دوم باشد، شما می توانید بدون شرکت در آزمون عملی، رشته ی تربیت بدنی را در فرم انتخاب رشته ی خود قرار دهید.

  5. افندیده

    با سلام پسرم برای آزمون عملی علوم ورزش ثبت نام رو انجام داد ولی موقع آزمون به دلیل بی اطلاعی جا ماند آیا ممکنه دوباره آزمون برگزار بشه و پسرم شرکت کنه

    • ایران مشاوره

      با سلام و احترام
      مطابق آخرین اطلاعیه از سازمان سنجش این آزمون تمدید نخواهد شد اما چنانچه خبر جدیدی منتشر شود در همین مقاله بروز رسانی انجام خواهد شد.

  6. نجمه يوسفي كوپائي

    سلام من پسرم اطلاع نداشته و ثبت نام عملی انجام نداده امکان نیست در ازمون عملی شرکت کنه ؟ فرصت دیگه ای برای ثبت نام وجود نداره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام و وقت بخیر دوست عزیز
      بنا بر آخرین اطلاعیه های ثبت نامی، داوطلبانی که از شرکت در آزمون عملی جا مانده اند فرصت دیگری برای ثبت نام ندارند.
      لازم به ذکر است شما میتوانید درخواست خود را به صورت الکترونیکی از طریق درخواست ها ثبت کنید تا درخواست شما مورد بازبینی قرار بگیرد.

  7. محمدرضا

    آزمون مجدد نداره؟

    • ایران مشاوره

      با سلام ودرود
      سال گذشته این آزمون تمدید شد اما این نظر که امسال نیز بصورت مجدد تمدید شود قطعی نخواهد بود.

نمایش دیدگاه های بیشتر
مشاوره کنکور پیج کنکور