خانه آزمون استخدامی ثبت نام آزمون قضاوت 1401

ثبت نام آزمون قضاوت 1401

نام نویسی آزمون قضاوت 1401
ثبت نام آزمون قضاوت 1401

آزمون قضاوت یکی از راه هایی است که قوه قضائیه از طریق برگزاری آن به جذب افراد شایسته برای این امر و انتخاب قضات متخصص و واجد شرایط می پردازد. فارغ التحصیلان رشته حقوق و رشته های مرتبط می توانند در این آزمون شرکت کنند و چنانچه موفق به کسب قبولی در آن شوند، موظف به گذراندن دوره کارآموزی شده و نهایتا به عنوان قانون گذار منصوب خواهند شد.

آزمون قضاوت که دارای دو بخش جذب عمومی و اختصاصی می باشد، برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و حوزوی برگزار می شود ولی روند پذیرش در این آزمون برای هر یک از گروه ها متفاوت است. علاقه مندان شرکت در آزمون مذکور می بایست در موعد مقرر به سایت ثبت نام آزمون قضاوت مراجعه نموده و پس از کسب اطلاعات کافی و آماده نمودن مدارک ثبت نام آزمون قضاوت 1401، نام نویسی خود را به انجام برسانند.

حداکثر سن ارفاقی برای داوطلبان جذب عمومی آزمون قضاوت 1401، 4 سال می باشد.

زمان ثبت نام آزمون قضاوت 1401

داوطلبان مطابق با زمان بندی ارائه شده در بخش زیر می توانند نسبت به نام نویسی جهت حضور در آزمون های جذب عمومی و اختصاصی اقدام کنند.

زمان نام نویسی آزمون جذب عمومی

سال گذشته کلیه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی تصدی منصب قضاء، در اوایل دی ماه مهلت داشتند از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org جهت ثبت نام خود اقدام کنند. هرچند پیش بینی می شود این فرآیند برای سال جاری نیز در دی ماه انجام گیرد، اما به دلیل مشخص نبودن زمان دقیق آن و همچنین برای اطلاع از کلیه اخبار مربوط به تمدید و یا مهلت مجدد نام نویسی، توصیه می شود در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره عضویت یابید.

زمان نام نویسی (ویژه طلاب)

علاوه بر بازه زمانی در نظر گرفته شده که در قسمت قبل به آن پرداخته شد، طبق صلاح دید معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه به منظور در نظر گرفتن فرصتی برای جذب طلبه های حوزوی علاقه مند و واجد شرایط، از طریق ثبت نام اینترنتی از طریق سایت مذکور، به عمل آورده خواهد شد.

همچنین برای افرادی که در بازه زمانی مذکور به هر دلیلی ثبت نام ننموده و یا نیازمند ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود هستند، مهلت مجددی نیز در نظر گرفته خواهد شد. البته هنوز اطلاعیه ای بر این مبنا منتشر نشده است، اما به محض انتشار جزئیات از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان نام نویسی آزمون جذب اختصاصی

داوطلبانی که دارای شرایط ثبت نام آزمون قضاوت 1401 مختص جذب اختصاصی می باشند نیز، می توانند در موعد مقرر اعلام شده نسبت به ثبت نام خود در سایت منابع انسانی قوه قضاییه اقدام نمایند. هنوز احبار موثقی مبنی بر زمان دقیق این فرآیند که سال گذشته در اسفند ماه انجام شده بود، اعلام نشده است.

همچنین لازم به ذکر است، فرصت اولیه در نظر گرفته شده به منظور نام نویسی داوطلبان بازمانده از این فرآیند تمدید نیز خواهد شد. البته چنانچه خبر جدیدی در خصوص زمان نام نویسی و یا فرصت مجدد ثبت نام این آزمون منتشر گردد، در همین بخش به اطلاع شما عزیزان خواهد رسید. توصیه می کنیم به منظور دریافت آخرین اخبار مربوطه ما را در کانال تلگرام آزمون های استخدامی ایران مشاوره همراهی نمایید.

نحوه نام نویسی آزمون قضاوت 1401

با توجه به این که متقاضیان شرکت در هر کدام از بخش های عمومی یا اختصاصی این آزمون می بایست روند متفاوتی را از طریق سایت اختصاصی مربوطه طی کنند، مراحل کامل هر کدام را به طور جداگانه برای شما بیان کرده ایم.

راهنمای ثبت نام آزمون جذب عمومی

  • ابتدا وارد سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و از منوی سمت راست گزینه “سایر آزمون های استخدامی” را انتخاب نمایید.
  • در صفحه پیش رو، روی لینک فعال “سیستم ثبت نام آزمون تصدی منصب قضا 1401” کلیک کنید.
  • اکنون روی گزینه “خرید کارت اعتباری” کلیک نموده و سپس دکمه “سریال سیستم ثبت نام آزمون تصدی قضا” را بفشارید.
  • در این بخش پس از وارد کردن شماره سریال کارت اعتباری و عبارت امنیتی در کادرهای مربوطه به مرحله بعد هدایت می شوید.
  • پس از ارسال عکس، می بایست فرم ثبت نام اینترنتی خود را تکمیل کنید.
  • پس از اینکه تمامی مراحل مذکور با موفقیت انجام پذیرفت، سامانه یک کد پیگیری در اختیار شما قرار می دهد که ضروری است آن را برای انجام اموری همچون مشاهده نتایج و دریافت کارت ورود به جلسه آزمون قضاوت 1401 نزد خود نگه دارید.

راهنمای ثبت نام آزمون جذب اختصاصی

نام نویسی آزمون جذب اختصاصی تصدی منصب قضا، نه تنها در بازه زمانی متفاوت از زمان ثبت نام آزمون جذب عمومی انجام می شود، بلکه داوطلبان می بایست به سایت معاونت منابع انسانی قوه قضائیه مراجعه نموده و فرآیند ثبت نام خود را مطابق با راهنمای زیر به انجام برسانند.

  • ابتدا وارد سایت qazahrm.ir شوید و از منوی سمت راست بر روی لینک “سامانه جذب اختصاصی سال 1401” کلیک نمایید.
  • در صفحه باز شده بار دیگر از منوی سمت راست منوی “ثبت نام / ثبت نام داوطلبان” را انتخاب کنید تا وارد مراحل ثبت نام شوید.

مرحله اول: ثبت مشخصات فردی

در این بخش می بایست اطلاعات فردی و شناسنامه ای از قبیل: نام و نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، استان محل تولد و … را به طور صحیح در کادرهای مربوطه درج نمایید و پس از تکمیل آن دکمه ثبت اطلاعات را در پایین صفحه بفشارید تا به مرحله بعدی بروید.

مرحله دوم: ارسال عکس پرسنلی

برای ارسال عکس پرسنلی ابتدا از قسمت choose file فایل اسکن شده عکس خود را انتخاب کرده و سپس کلید “ارسال تصویر” را فشار دهید. توجه داشته باشید که پسوند فایل بایستی JPG بوده و حجم آن بیش از 70 کیلوبایت نباشد. پس از آن که عکس خود را بارگذاری کردید در همین صفحه می بایست فایل فیش واریزی را نیز ارسال نمایید.

مرحله سوم: انتخاب شرایط اختصاصی

شرایط اختصاصی متناسب با وضعیت خود را انتخاب نمایید.

مرحله چهارم: ثبت مقاطع تحصیلی

در بخش های مربوط به هر مقطع تحصیلی، اطلاعات رشته و مدارک تحصیلی خود را وارد نمایید.

مرحله پنجم: اولویت های محل خدمت

محل های مورد نظر خدمت خود را به ترتیب اولویت انتخاب نمایید.

مرحله ششم: اخذ کد رهگیری

پس از اتمام مراحل قبل یک کد رهگیری توسط سامانه دراختیار شما قرار خواهد گرفت که نشان از موفقیت آمیز بودن روند ثبت نام می باشد. حتما تا زمان اعلام نتایج این کد را نزد خود نگه دارید.

توجه داشته باشید که تا پیش از صدور کد رهگیری، ثبت نام شما ناقص و فاقد اعتبارخواهد بود. همچنین هزینه پرداخت شده تحت هیچ شرایطی قابل استرداد نمی باشد، بنابراین علاوه بر کسب اطمینان از احراز شرایط لازم، در انجام مراحل ثبت نام خود نیز دقت لازم را به کار ببرید.

شرایط عمومی ثبت نام آزمون قضاوت 1401

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر، دخانیات و روان گردان
  • نداشتن سابقه کیفری
  • طهارت مولد
  • متناسب بودن شرایط جسمانی و روانی برای انجام امور قضایی
  • داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت یا داشتن معافیت تحصیلی
  • التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و عدم وابستگ به احزاب، سازمان ها و گروه های غیر قانونی یا هواداری از آن ها
  • دارا بودن حسن شهرت، اخلاق و امانت داری
  • دارا بودن حداقل سن 23 و حداکثر 33 سال (برای جذب عمومی) و حداقل سن 25 و حداکثر 35 سال (برای جذب اختصاصی) در زمان ثبت نام
  • اضافه شدن دو سال به حداکثر سن داوطلبان ایثارگر و خانواده آنان و دانش‌آموختگان سطح سه
  • افزودن چهار سال به حداکثر شرط سنی دانش‌آموختگان سطح چهار

شرایط اختصاصی ثبت نام آزمون قضاوت 1401

شرایط اختصاصی مورد نیاز داوطلبان آزمون قضاوت در جذب عمومی و اختصاصی با هم متفاوت است؛ بنابراین داوطلبان می بایست با توجه به این نکته که در کدام بخش شرکت می کنند، شرایط لازم را کسب کنند.

جذب عمومی

داشتن یکی از مدارک تحصیلی زیر:

داوطلبان دانشگاهی

  • مدرک کارشناسی یکی از گرایش های رشته حقوق
  • مدرک کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
  • مدرک کارشناسی رشته فقه و حقوق
  • مدرک کارشناسی ارشد پیوسته یکی از گرایش های رشته معارف اسلامی و حقوق
  • مدرک کارشناسی ارشد پیوسته الهیات، معارف اسلامی و ارشاد با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
  • سطح دو حوزوی و بالاتر

داوطلبان حوزوی

  • ارائه مدرک گرایش فقه و اصول یا گرایش حقوق و قضاء اسلامی برای داوطلبان سطح دو، سه و چهار

جذب اختصاصی

علاوه بر شرایط عمومی ذکر شده در بخش قبل، متقاضیان شرکت در مصاحبه جذب اختصاصی تصدی منصب قضا باید از شرایط اختصاصی لازم نیز برخوردار باشند. این شرایط برای هر یک از داوطلبان دانشگاهی و حوزوی متفاوت بوده و به ترتیب زیر می باشد.

داوطلبان دانشگاهی

داوطلبان دارای مدارک دانشگاهی در صورتی که دانشگاه محل تحصیل آن ها در گروه دانشگاه های زیر قرار بگیرد، می توانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت نمایند.

  • دانشگاه های گروه اول: دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه تربیت مدرس، دانشگاه تهران، پردیس فارابی دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی (ره)، دانشگاه شیراز، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه علوم قضایی، دانشگاه مفید قم، دانشگاه قم.
  • دانشگاه های گروه دوم: دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین، دانشگاه کاشان، دانشگاه تبریز، دانشگاه شاهد شهید باهنر کرمان، دانشگاه شهید چمران اهواز، دانشگاه مازندران (بابلسر)، دانشگاه بوعلی سینا همدان، دانشگاه خوارزمی تهران، دانشگاه شهید مطهری، دانشگاه گیلان، دانشگاه علوم اسلامی رضوی، دانشگاه اصفهان، دانشگاه الزهرا، دانشگاه مذاهب اسلامی.

در رابطه با واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی لازم است بدانید که تنها واحد واقع در تهران این دانشگاه، در گروه بندی قرار دارد و واحدهای علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در سایر شهرستان ها در این گروه جای ندارند، حتی اگر مدرک تحصیلی داوطلبان از واحد علوم و تحقیقات تهران صادر شده باشد.

10 گروه واجد شرایط شرکت در مصاحبه علمی جذب اختصاصی تصدی منصب قضا

هر یک از داوطلبانی که در گروه های زیر قرار دارند، می توانند بدون شرکت در آزمون و مستقیما در مصاحبه علمی جذب اختصاصی تصدی منصب قضا حضور یابند.

  • فارغ التحصیلان کارشناسی حقوق با حداقل معدل 16 از دانشگاه های گروه اول
  • فارغ التحصیلان کارشناسی حقوق با حداقل معدل 17 از دانشگاه های گروه دوم
  • آن دسته از دانش آموختگان کارشناسی ارشد حقوق در هر یک از گرایش ها که با حداقل معدل 16 از دانشگاه های گروه اول فارغ التحصیل شده اند. توجه داشته باشید شرط دیگر برای این از دسته از متقاضیان این است که باید دارای مدرک کارشناسی حقوق، فقه و حقوق یا الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی باشند.
  • دانش آموختگان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در هر یک از گرایش ها در دانشگاه های گروه اول که دارای حداقل معدل 16 باشند.
  • آن دسته از داوطلبان دارای مدرک کارشناسی حقوق که در مقطع کارشناسی ارشد پیوسته هر یک از گرایش ها از دانشگاه های گروه دوم و با داشتن حداقل معدل 17 فارغ التحصیل شده باشند.
  • فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق با داشتن حداقل معدل 17 در هر یک از گرایش ها از دانشگاه های گروه دوم
  • آن دسته از دانشجویان و دانش آموختگان دکتری تخصصی در هر یک از رشته های حقوق، فقه و حقوق و رشته الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، به شرطی که مدرک کارشناسی داوطلبان مذکور نیز در یکی از رشته های نام برده باشد.
  • افرادی که رتبه های اول تا دهم آزمون وکالت کانون های استانی و رتبه های اول تا پنجاهم آزمون سراسری مرکز امور مشاوران و وکلای قوه قضائیه و آزمون وکالت کانون مرکز را کسب کرده اند با تایید مراجع مربوطه می توانند از این امتیاز برخوردار شوند.
  • وکیلان و مشاوران پایه یک دادگستری، به شرط داشتن پنج سال سابقه کار متوالی و موثر به عنوان وکیل یا مشاور پایه یک دادگستری و با تایید کانون یا مرکز مربوطه
  • فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد گرایش های حقوق دادرسی اداری، مدیریت نظارت و بررسی، مدیریت اصلاح و کیفرهای قضایی و همچنین رشته مدیریت دادگستری از دانشگاه علوم قضایی مشروط به داشتن حداقل معدل 16 

داوطلبانی که مشمول دو بند آخر از بندهای ذکر شده در بالا می باشند توجه داشته باشند که داشتن تاییدیه از مراجع مربوطه و ارائه آن برای شرکت و حضور در مصاحبه علمی ضروری است، در غیر این صورت داوطلب حق شرکت در جلسه مصاحبه را نخواهد داشت.

داوطلبان حوزوی

آن دسته از داوطلبانی که دارای مدرک تحصیلی حوزوی و یا حوزوی و دانشگاهی (به صورت هم زمان) می باشند، در صورتی که عضو هر یک از 4 گروه زیر باشند، می توانند در مصاحبه علمی جذب اختصاصی شرکت کنند.

  1. دانش آموختگان سطح دو، به شرط داشتن مدرک کارشناسی حقوق با حداقل معدل 16 در مدرک کارشناسی
  2. دانش آموختگان سطح دو در گرایش حقوق و قضا اسلامی، با شرط داشتن حداقل معدل 16
  3. دانش آموختگان سطح سه در گرایش های فقه و اصول و یا حقوق و قضا اسلامی
  4. دانش آموختگان سطح چهار در گرایش های فقه و اصول و یا حقوق و قضا اسلامی

در گروه های بالا منظور از دانش آموخته فردی است که دارای مدرک علمی معتبر از مراجع ذیصلاح باشد. لازم به ذکر است که فرم ارزیابی و مدرک استخدامی، جایگزین مدرک تحصیلی نیستند و مورد قبول واقع نمی شوند.

دانش آموختگان سطح 3 و 4 توجه داشته باشند که دارا بودن مدرک علمی معتبر برای آن ها الزامی است و صرفا ارائه گواهی اتمام پایه بدون ارائه پایان نامه کافی نمی باشد.

مدارک لازم برای ثبت نام آزمون قضاوت 1401

متقاضیان ثبت نام در آزمون قضاوت نیاز جهت ثبت نام می بایست پیش از ورود به سایت ثبت نام مدارک مورد نیاز را آماده کنند. توجه داشته باشید که داوطلبان جذب اختصاصی در هنگام مصاحبه نیز باید یک سری مدارک به همراه خود داشته باشند.

مدارک ثبت نام آزمون جذب عمومی

  • تکمیل فرم ثبت نام
  • واریز هزینه ثبت نام به صورت اینترنتی در سایت سازمان سنجش
  • اسکن یک قطعه عکس پرسنلی

مشخصات عکس

  • عکس باید تمام رخ، 4*3 و مربوط به سال جاری داوطلب باشد.
  • فرمت عکس اسکن شده باید jpg باشد.
  • حداقل اندازه عکس 300*200 و حداکثر اندازه 400*300 باشد.
  • عکس باید واضح، مشخص و فاقد اثر مهر و منگنه و حاشیه های اضافی باشد.
  • عکس خواهران باید با حجاب کامل باشد.
  • حجم فایل ذخیره شده عکس نباید از ۷۰ کیلو بایت بیشتر باشد.

برای تکمیل فرم ثبت نام نیازمند اطلاعات زیر می باشید:

  • مشخصات شناسنامه ای (نام، نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد، محل صدور شناسنامه و…)
  • اطلاعات تحصیلی (رشته و گرایش تحصیلی، دانشگاه فارغ التحصیلی، معدل مدرک فارغ التحصیلی، تاریخ اخذ مدرک فارغ التحصیلی و…)
توصیه می شود که پس از بارگذاری عکس و تکمیل فرم ثبت نام، حتما اطلاعات درج شده را کنترل کنید زیرا اگر اطلاعات یا عکس اشتباه ارسال شود، عواقب آن بر عهده خود داوطلب خواهد بود.

مدارک ثبت نام آزمون جذب اختصاصی

با توجه به این که جذب اختصاصی تصدی منصب قضا بدون برگزاری آزمون کتبی و تنها از طریق مصاحبه انجام می شود، علاوه بر پرداخت هزینه به مبلغ 200 هزار تومان، تکمیل فرم نام نویسی و ارسال فایل اسکن عکس پرسنلی (مطابق با مشخصات ذکر شده)، مدارکی که در ادامه مقاله ذکر شده اند نیز در روز برگزاری مصاحبه علمی مورد بررسی قرار می گیرند.
  • اصل شناسنامه و کپی از تمامی صفحات آن
  • اصل و کپی کارت ملی
  • کپی مدارک تحصیلی (کارشناسی یا سطح 2 و بالاتر)
  • گواهی لازم از کانون وکلاء دادگستری یا مرکز امور مشاوران و وکلاء قوه قضائیه برای وکلا و نفرات برتر آزمون‌های وکالت
  • گواهی اشتغال به تحصیل برای داوطلبان در حال تحصیل در مقطع دکتری

توجه داشته باشید که هر یک از مدارک فوق می بایست در برگه A4 تهیه شده و ارائه گردند. در صورت مشاهده هر گونه نقص در مدارک مذکور در روز برگزاری مصاحبه علمی، نه تنها پرونده ای برای داوطلب تشکیل نمی شود بلکه حق شرکت در مصاحبه نیز از وی سلب می گردد.

مواد و ضرایب امتحانی آزمون قضاوت 1401

داوطلبان جذب عمومی تصدی منصب قضا جهت آمادگی برای آزمون باید دروس و منابعی که معرفی شده است را مطالعه نمایند؛ اما افرادی که در جذب اختصاصی شرکت می کنند تنها بایستی خود را برای مصاحبه آماده کنند.

مواد آزمون جذب عمومی

آزمون داوطلبان حوزوی با داوطلبان دانشگاهی متفاوت است و به شرح زیر می باشد:

مواد و ضرایب آزمون تستی داوطلبان دانشگاهی و حوزوی
مواد امتحانیضریب
استعداد شغلی2
حقوق مدنی (مباحث: شروط ضمن عقد، سقوط تعهدات، الزامات خارج از قرارداد، بیع، اجاره، رهن، ارث)3
آیین دادرسی مدنیاعلام می گردد
آیین دادرسی کیفیاعلام می گردد
حقوق جزای عمومی2
لمعه (مباحث: قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص و دیات)اعلام می گردد
اصول فقه2
قواعد فقه (مباحث: ید، لاضرر، غرور، اتلاف، احسان، علی الید، اکراه، اضطرار، درأ، لوث و قسامه ، اقدام، نفی عسر و حرج، تسلیط، تلف قبل از قبض)اعلام می گردد
مواد و منابع آزمون تشریحی داوطلبان دانشگاهی
مواد امتحانیمنابع
حقوق مدنی (مباحث: بیع، اجاره (عقود معین ۱) (الزامات خارج از قرارداد (جلد ۱ و ۲)کتاب دکتر ناصر کاتوزیان
حقوق تجارت ( مباحث: شرکت‌ها (جلد ۱) و اسناد تجاری)کتاب دکتر ربیعا اسکینی
آیین دادرسی مدنی (جلد ۱ و ۲)کتاب دکتر عبداله شمس
آیین دادرسی کیفریکتاب دکتر محمد مصدق یا دکتر جواد طهماسبی
اجرای احکام کیفریکتاب احمدرضا عابدی
حقوق جزای عمومی (جلد ۱ و ۲)کتاب  دکتر محمدعلی اردبیلی
حقوق جزای اختصاصی ( مباحث :جرایم علیه اشخاص واموال) (جلد ۱و ۲)کتاب دکتر حسین میرمحمد صادقی
مواد امتحانی و منابع آزمون تشریحی داوطلبان حوزوی (اهل تشیع)
مواد امتحانیمنابع
فقهمکاسب محرمه (از ابتدا تا انتها) و بیع (از ابتدای کتاب تا الکلام فی شروط المتعاقدین)
اصول فقهرسائل (از ابتدا تا انتهای کتاب)
مواد امتحانی ومنابع آزمون تشریحی داوطلبان حوزوی (اهل تسنن)
مواد امتحانیمنابع
فقهمنهاج الطالبین امام نووی (فقه المعاملات)
اصول فقهمنهاج بیضاوی (نیمه اول)

مواد آزمون جذب عمومی (ویژه طلاب)

  •  متون فقه: مکاسب محرمه (از ابتدا تا انتها) و مکاسب (از کتاب البیع تا الکلام فی شروط المتعاقدین)
  • اصول فقه: رسائل (از ابتدا تا انتها )
  • ادبیات عرب

مواد آزمون جذب اختصاصی

متقاضیان می بایست جهت کسب آمادگی لازم برای حضور در جلسه مصاحبه، منابع مربوط به مواد زیر را مطالعه نمایند.

بخش حقوقی: حقوق مدنی و آیین دادرسی مدنی

بخش جزایی: حقوق جزای اختصاصی، حقوق جزای عمومی و آیین دادرسی کیفری

ملاک احراز شرایط عمومی و اختصاصی، زمان ثبت نام است، بنابراین مسئولیت صحت اطلاعات فرم ثبت نام بر عهده شخص متقاضی می باشد و داوطلبانی که فاقد شرایط لازم باشند و ثبت نام کنند، از مراحل بعدی گزینش حذف خواهند شد.

ظرفیت پذیرش آزمون قضاوت 1401 چقدر خواهد بود؟

مطابق با برنامه ششم توسعه مقرر شده است، که از سال 96 به بعد هر سال تعداد 800 نفر به منظور تصدی منصب قضا از طریق آزمون جذب قوه قضائیه شوند. این افراد پس از گذراندن مراحل تستی، تشریحی و مصاحبه از طریق جذب عمومی و یا اختصاصی، در صورت با موفقیت سپری نمودن کلیه مراحل گزینش، در مراکزی که نیازمند به نیرو بوده و با کمبود قضات مواجه هستند، مشغول به خدمت خواهند شد.

البته هنوز اخباری مبنی بر تعداد دقیق پذیرش این آزمون برای سال 1401 منتشر نشده است، اما بر اساس اطلاعات گفته شده انتظار می رود این تعداد برای سال جاری نیز در همین محدوده تعیین شود.

سوالات متداول

1- ثبت نام جذب عمومی آزمون تصدی منصب قضا ویژه طلاب ۱۴۰۱ در چه تاریخی انجام می شود؟

هنوز زمان دقیق انجام این فرآیند مشخص نشده است، اما به محض اعلام جزئیات از طریق این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

2- نام نویسی برای جذب عمومی آزمون قضاوت ۱۴۰۱ از چه طریقی انجام می شود؟

متقاضیان با مراجعه به سایت sanjesh.org، می توانند نسبت به این امر اقدامات لازم را انجام دهند.

3- داوطلبان از چه طریقی می توانند به ثبت نام در جذب عمومی آزمون قضاوت ۱۴۰۱ بپردازند؟

این فرآیند به صورت اینترنتی و از طریق سایت رسمی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۶ نظر
  1. محمودرمیار

    سلام
    من نتونستم برای آزمون قضاوت ثبت نام کنم
    آیاتمدیدمیشه

  2. بابک

    من خیلی سعی کردم ولی سایت اشکال داشت ومدام اعلام خطا میکردونتونستم ثبت نام کنم.امکان تمدیدش هست یانه؟چراخطامیداد؟

  3. محمد

    سلام خسته نباشید.
    زمان آزمون منصب قضاوت کی هست و اینکه آزمون تستی هست یا تشریحی؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      آزمون قضاوت روز جمعه مورخ ۹۸/۰۶/۰۸ و به صورت تستی برای داوطلبان حوزوی و دانشگاهی همزمان برگزار خواهد شد و داوطلبان دانشگاهی پذیرفته شده در آزمون تستی، روز جمعه مورخ ۹۸/۰۸/۱۰ در آزمون تشریحی شرکت خواهند نمود و از داوطلبان حوزوی پذیرفته شده برای شرکت در مصاحبه علمی دعوت به عمل خواهد آمد.

  4. Hadi

    سلام تاریخ شروع ثبت نام آزمون قضاوت کی هست؟؟؟

    • ایران مشاوره

      با سلام
      ثبت نام آزمون قضاوت از روز سه شنبه مورخ ۹۸/۰۴/۰۴ آغاز و در روز دوشنبه مورخ ۹۸/۰۴/۱۰ پایان می‌پذیرد.

مشاوره استخدامی پیج استخدامی