خانه سامانه و سایت ثبت نام کارت واکسن دیجیتال کرونا

ثبت نام کارت واکسن دیجیتال کرونا

نحوه ثبت نام و گرفتن کارت واکسن دیجیتال کرونا
ثبت نام کارت واکسن دیجیتال کرونا

از آن جایی که بازگشت شرایط عادی و لغو محدودیت های کرونایی مسلتزم واکسیناسیون تمام افراد جامعه است، وزارت بهداشت و درمان کشور اقدام به صدور کارتی جهت شناسایی دریافت کنندگان یک یا دو دز از انواع واکسن های دارای مجوز وارداتی و داخلی نموده است. ارائه این کارت برای انجام برخی امور نظیر سفر به خارج از کشور، حضور در اماکن ورزشی یا آموزشی و… الزامی خواهد بود. در صورتی که قصد ثبت نام جهت دریافت کارت مورد بحث را دارید، می بایست به سامانه صدور آن مراجعه نموده و اقدامات لازم را به انجام رسانید. آیا می دانید این فرآیند از طریق کدام سامانه صورت می گیرد و یا از جزئیات مربوط به آن اطلاع دارید؟ با مطالعه این مقاله پاسخ تمامی این سوالات را خواهید یافت.

دریافت کارت واکسن دیجیتال کرونا به زبان انگلیسی برای مسافران خارج از کشور تنها در صورت دریافت دو دز از هر نوع واکسن امکان پذیر است.

کارت واکسن دیجیتال کرونا چیست؟

معتبرترین مدرک واکسیناسیون ایران، کارت واکسن دیجیتال صادر شده از سوی وزارت بهداشت است که دریافت کنندگان آن به زودی شاهد لغو بسیاری از محدودیت های مشاغل و اصناف خواهند بود. کارت مورد بحث در دو نسخه فارسی و انگلیسی و به صورت کاملا رایگان صادر می گردد و ارائه نسخه انگلیسی آن برای افرادی که قصد خروج از کشور را داشته باشند، الزامی است. هر دو نسخه کارت واکسن دیجیتال حاوی یک کد QR می باشد که قابلیت چاپ و ذخیره آن برای متقاضی دریافت وجود دارد. با اسکن این کد دیجیتالی به اطلاعاتی نظیر تعداد دز، نوع و تاریخ واکسن های دریافتی قابل رویت خواهند بود.

از زمان ثبت نام تا دریافت کارت واکسن دیجیتال، تنها چند دقیقه

داوطلبانی که قصد نام نویسی کارت واکسن دیجیتال را دارند، می توانند در هر زمانی جهت دریافت کارت یاد شده به سامانه ثبت نام مراجعه نموده و اقدامات لازم را به انجام رسانند. به محض اتمام فرآیند نام نویسی پیامکی به شماره همراه درج شده ارسال می شود که حاوی لینک کارت مورد تقاضا است. از آن جایی که صدور کارت ممکن است با خطاهایی همراه باشد که در ادامه به آن ها بیشتر اشاره خواهد شد، مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت طی اطلاعیه ای زمان دریافت کارت دیجیتال واکسیناسیون را برای مسافران خارجی حداقل 2 هفته قبل از سفر اعلام نموده است. این بازه برای رفع خطاهای یاد شده هنگام ثبت نام و جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در نظر گرفته شده است. این دسته از متقاضیان باید حتما دو دز واکسن را دریافت نموده باشند اما سایر افراد با تزریق هر دز می توانند جهت گرفتن کارت خود اقدام کنند.

راهنمای دریافت کارت واکسن دیجیتال کرونا

مطابق آمار، تاکنون بیش از صد میلیون دز واکسن تزریق گردیده است که در نتیحه آن بیش از نیمی از افراد جامعه واکسینه شده اند. تمامی این افراد می توانند با مراجعه به سامانه صدور کارت واکسن دیجیتال و درج اطلاعات هویتی خود آن را دریافت نمایند. سامانه ثبت نام این کارت همان سامانه نوبت دهی واکسن کرونا به نشانی salamat.gov.ir می باشد و ورود به آن با توجه به نسخه مورد نظر مراحل متفاوتی دارد که در ادامه به تفکیک نوع کاربری هریک از افراد شیوه ثبت نام بیان شده است.

نحوه ثبت نام کارت واکسن دیجیتال فارسی

  • وارد سامانه ثبت نام واکسناسیون کرونا به نشانی salamat.gov.ir شده و روی گزینه “دریافت کارت واکسن دیجیتال فارسی” کلیک کنید.

مرحله اول از نحوه ثبت نام کارت واکسن دیجیتال فارسی کرونا

  • کد ملی، تاریخ دقیق تولد و شماره تلفن همراه خود را وارد کرده و توجه نمایید که شماره همراه درج شده باید حتما به نام فرد متقاضی دریافت کارت باشد. سپس کد امنیتی موجود را ثیت کرده و کلید “دریافت کد تایید” را بفشارید.

مرحله دوم از نحوه ثبت نام کارت واکسن دیجیتال فارسی کرونا

  • کد امنیتی پیامک شده به شماره مویابل ثبت شده مرحله قبل را در کارد مربوطه وارد نمایید. در صورتی که اطلاعات مرحله قبل را به اشباه درج کرده اید، می توانید عبارت “ویرایش اطلاعات” را انتخاب کرده و تغییرات لازم را اعمال نمایید.

مرحله سوم از نحوه ثبت نام کارت واکسن دیجیتال فارسی کرونا

  • سامانه پس از بررسی کد ثبت شده و نمایش صفحه زیر، لینک دانلود و مشاهده کارت واکسن دیجیتال را به شماره تلفن همراه شما پیامک خواهد کرد.

مرحله چهارم از نحوه ثبت نام کارت واکسن دیجیتال فارسی کرونا

نحوه ثبت نام کارت واکسن دیجیتال انگلیسی

  • به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا با آدرس الکترونیکی salamat.gov.ir مراجعه نموده و لینک “ثبت نام کارت واکسن دیجیتال انگلیسی” را بفشارید.

مرحله اول از نحوه ثبت نام کارت واکسن دیجیتال انگلیسی کرونا

  • موارد تذکر داده شده را با دقت مطالعه نمایید و جهت ورود به صفحه اصلی ثبت نام گزینه “متوجه شدم” را برگزینید.

مرحله دوم از نحوه ثبت نام کارت واکسن دیجیتال انگلیسی کرونا

  • اطلاعات خواسته شده اعم از کد ملی، نام و نام خانوادگی به هر دو زبان فارسی و انگلیسی، تاریخ تولد، نام پدر و شماره گذرنامه خود را ثبت نموده و با درج کد امنیتی در کادر مربوطه کلید “دریافت کد تایید” را بفشارید. توجه کنید که شماره گذرنامه یک کد 9 رقمی شامل یک حرف انگلیسی و 8 رقم ریاضی است که روی پاسپورت شما ثبت گردیده است.

مرحله سوم از نحوه ثبت نام کارت واکسن دیجیتال انگلیسی کرونا

  • اطلاعات نمایش داده شده را بررسی و در صورت صحت اطلاعات با فعالسازی تیک موجود در صفحه روی عبارت تایید اطلاعات و ثبت کلیک کنید.

مرحله چهارم از نحوه ثبت نام کارت واکسن دیجیتال انگلیسی کرونا

  • کد ارسالی به شماره همراه خود را وارد نموده و از طریق لینک پیامک شده کارت خود را دریافت نمایید.

مرحله سوم از نحوه ثبت نام کارت واکسن دیجیتال فارسی کرونا

نحوه دریافت کارت واکسن اتباع خارجی واکسینه شده در ایران 

مراحل ثبت نام این دسته از متقاضیان گرفتن کارت واکسیناسیون مانند نحوه دریافت کارت دیجیتال انگلیسی است و باید به همان شیوه که پیش تر عنوان شد، عمل شود.

مدارک لازم برای ثبت نام کارت واکسن دیجیتال کرونا

متقاضیان دریافت نسخه های انگلیسی و فارسی کارت دیجیتال واکسیناسیون برای ورود به سامانه ثبت نام باید مشخصات هویتی خود را درج نموده و سپس لینک کارت مورد بحث را دریافت نمایند. بسته به نوع کارت درخواستی اطلاعات متفاوتی مورد نیاز می باشد اما به طور کلی مدارک و اطلاعات مورد نیاز شامل موارد زیر است.

  • اطلاعات شناسنامه ای متقاضی مانند کد ملی، تاریخ تولد، نام پدر و نام و نام خانوادگی
  • مشخصات گذرنامه ای مانند شماره گذرنامه، تاریخ تولد به میلادی، نام و نام خانوادگی متقاضی به زبان انگلیسی
  • شماره تلفن همراه متعلق به فرد متقاضی

نحوه گزارش خطا در کارت واکسن دیجیتال کرونا

ممکن است پس از دریافت کارت دیجیتال واکسن خود و بررسی آن متوجه اشکالی در آن شوید و یا هنگام ثبت نام و دریافت با خطای سامانه مواجه شوید. در صورت بروز اشکال در دریافت کارت واکسن و یا وجود نقص در اطلاعات درج شده، می توانید با استفاده از دستور العمل ادامه این مقاله جهت رفع نواقص احتمالی اقدام نمایید. شایان ذکر است تمهیداتی برای مسافران خارجی که فرصت اندکی برای دریافت کارت خود دارند اندیشیده شده که با بارگذاری تصویر بلیت سفر خود، روند مربوطه را تسریع بخشند.

  • به سامانه ثبت نام واکسیناسیون کرونا با آدرس الکترونیکی salamat.gov.ir مراجعه نمایید و عبارت “ورود به گزارش ثبت مغایرت در کارت واکسن دیجیتال” را برگزینید.

مرحله اول از نحوه گزارش خطا در کارت واکسن دیجیتال کرونا

  • با مطالعه موارد درج شده که راهنمای ثبت خطا می باشد، روی عبارت “متوجه شدم” کلیک کنید.

مرحله دوم از نحوه گزارش خطا در کارت واکسن دیجیتال کرونا

  • اطلاعات خواسته شده را ثبت نموده و با درج کد امنیتی دکمه “دریافت کد تایید” را بفشارید

مرحله سوم از نحوه گزارش خطا در کارت واکسن دیجیتال کرونا

  • کد پیامک شده برای ورود را در محل مشخص شده درج نمایید.

مرحله سوم از نحوه ثبت نام کارت واکسن دیجیتال فارسی کرونا

  • فرم خطای نمایش داده شده را با توجه به نوع اشکال موجود در کارت خود پر نمایید برای این کار لازم است عکس کارت واکسیناسیون خود را که از مرکز مربوطه دریافت نموده اید، بارگذاری کنید. در نهایت با انتخاب گزینه “ارسال فرم” درخواست خود را ثبت نمایید.

مرحله پنجم از نحوه گزارش خطا در کارت واکسن دیجیتال کرونا

 

سوالات متداول

1- چه کسانی می توانند برای دریافت کارت واکسن دیجیتال کرونا ثبت نام نمایند؟

تمامی افراید که یک یا دو دز از هر نوع واکسن را دریافت نموده باشند می توانند برای گرفتن این کارت اقدام نمایند.

2- برای ثبت نام کارت واکسن دیجیتال کرونا باید به کدام سامانه مراجعه کرد؟

جهت دریافت هر دو نسخه فارسی و انگلیسی این کارت باید به سامانه ثبت نام واکسیناسیون به نشانی salamat.gov.ir مراجعه نمود.

3- رفع نواقص موجود در کارت واکسن دیجیتال کرونا به چه صورت قابل انجام است؟

تصحیح نواقص موجود در کارت از طریق سامانه ثبت نام کارت واکسن به نشانی salamat.gov.ir انجام می گردد که در متن مقاله به مراحل آن اشاره شده است.

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت مشاوره